Nyt kun noi kolme naarasta saa poikaset, niin sitten en astuta vähään aikaan ketään. Kasvattelen noi kaikki nykyiset ja pian syntyvät isoiksi ja katson tuossa parin kuukauden päästä, mikä on tarve. Pakastimessakin on ostoruokaa vielä suht paljon, joten ei viitsi turhaan lisätä sinnekkään evästä.
Hiirten kasvatus
Lähetetty 15 toukokuu 2012 - 23:53
Nyt kun noi kolme naarasta saa poikaset, niin sitten en astuta vähään aikaan ketään. Kasvattelen noi kaikki nykyiset ja pian syntyvät isoiksi ja katson tuossa parin kuukauden päästä, mikä on tarve. Pakastimessakin on ostoruokaa vielä suht paljon, joten ei viitsi turhaan lisätä sinnekkään evästä.
Lähetetty 16 toukokuu 2012 - 08:44
Kirppu iässä pureminen on normaalia, mutta jos se jatkuu sen jälkeen niin pistä päiviltä. Kirppuiän pitäis olla n. 3 vk iässä ohi.
Ei kyllä tarttis pureksia edes kirppuiässä. Itse laitan surutta kaikki purijat pois iästä riippumatta. (ei siis ole normaalia)
Lähetetty 16 toukokuu 2012 - 11:15
Viimeksi muokannut monna83, 16 toukokuu 2012 - 11:17.
Lähetetty 16 toukokuu 2012 - 13:27
Phesluma grandis kasvatusta
NatinaS Reptiles ~ Facebookissa! Natina Ompelee
NatinaS Reptiles ~ YouTubessa! Natina Bloggaa
Lähetetty 16 toukokuu 2012 - 18:23
Kirppu iässä pureminen on normaalia, mutta jos se jatkuu sen jälkeen niin pistä päiviltä. Kirppuiän pitäis olla n. 3 vk iässä ohi.
Ei kyllä tarttis pureksia edes kirppuiässä. Itse laitan surutta kaikki purijat pois iästä riippumatta. (ei siis ole normaalia)
Kirppuiässä pureminen on täysin normaalia, mutta jos vielä sen jälkeen purevat niin kannattaa siinä vaiheessa pistää pois.
Meillä on yks poikue ollut kovin kirppuilevaa, koskaan ei kuitenkaan ole kukaan vielä purrut.
Lähetetty 18 toukokuu 2012 - 00:59
joten miten se systeemi pitää kyhätä kokoon?
Kiitokset etukäteen
Lähetetty 18 toukokuu 2012 - 03:55
Tuolla on keskustelua aiheesta ja kuva hieman isommasta viritelmästä http://www.hiirifoor...t=394&start=465
0.1 Boa constrictor 0.1 Pantherophis guttatus 2.0 Tiliqua scincoides ssp. 0.0.1 Varanus exanthematicus 2.3 Rattus norvegicus 0.1 Canis lupus familiaris M. musculus B. dubia
Lähetetty 21 toukokuu 2012 - 08:18
Onhan se toki ärsyttävää jos purevat käsitellessä tai hoitotoimenpiteitä tehdessä. .
Taisitkin vastata itse itsellesi.
Itse en ymmärrä miksi purevia ja pomppivia ruokaeläimiä pitäisi sietää, eivät hiiret maailmasta lopu vaikka niistä jalostaisikin rauhallisempia ja puremattomia.
Lisäksi tiedän että moni täälläkin keskusteleva myy hiiriään myös lemmikeiksi, tällöin mitkään selittelyt eivät ole vaihtoehto.
Lähetetty 21 toukokuu 2012 - 08:22
Kirppuiässä pureminen on täysin normaalia
Missä universumissa?
koskaan ei kuitenkaan ole kukaan vielä purrut
tämä on sitä normaalia, kuten itsekin jo totesit.
Lähetetty 21 toukokuu 2012 - 08:31
Boa constrictor 1.0 Väinö, Eublepharis macularius 0.1 Tiitu, Gromphadorhina portentosa, Archimandrita tessellata
Mus musculus 2.4 Magic Mike, Peter Pan ja Stella Dark, Emrul, Elling, Edris.
http://sarde1981.blogspot.fi/
Lähetetty 21 toukokuu 2012 - 09:17
Rotat tekee tota enemmän kuin hiiret.
Lähetetty 21 toukokuu 2012 - 09:52
Se on tää pallomaha
Boa constrictor 1.0 Väinö, Eublepharis macularius 0.1 Tiitu, Gromphadorhina portentosa, Archimandrita tessellata
Lähetetty 21 toukokuu 2012 - 17:48
Kirppuiässä pureminen on täysin normaalia
Missä universumissa?koskaan ei kuitenkaan ole kukaan vielä purrut
tämä on sitä normaalia, kuten itsekin jo totesit.
Öhh, ihan on kyllä täysin normaalia kirppuikäiseltä se, että se voi purra. Se kuuluu siihen kirppuikään, ihan siinä missä sinkoilukin.
Jokainen on yksilö ja joku kirppuilee enemmän kun toinen. Kirppuiän JÄLKEEN se ei enää ole missään määrin normaalia jos hiiri puree. Silloin se on aggressiivinen ja tulisi lopettaa (ellei toki halua pitää itsellään purevaa hiirtä...).
Ja joo, minä myyn lemmikeiksi noita ipanoita, eikä kirppuiästä huolimatta ole kukaan enää sen iän jälkeen ollut ongelmallinen. Ei sinkoile, ei pure. Se vaihee menee ohi (tai tervepäisellä pitäisi mennä) vieroitusikään mennessä. Luovutusikäisen ei tokikaan enää kuulu "kirppuilla", eli sinkoilla päättömänä ja/tai purra.
Lähetetty 21 toukokuu 2012 - 18:07
Phesluma grandis kasvatusta
NatinaS Reptiles ~ Facebookissa! Natina Ompelee
NatinaS Reptiles ~ YouTubessa! Natina Bloggaa
Lähetetty 21 toukokuu 2012 - 20:06
sarian kyllä oikeassa että hiiret ei maailmasta lopu vaikka niitä pistäisi heppoisin perustein pois mutta näin alkuvaiheessa sitä on ainakin itse sellainen, että miettii tekeekö itse jotain väärin jos hiiri käyttäytyy ei toivotulla tavalla. Ja puremiset ovat meillä olleet aina siinä tilanteessa kun olen nostanut hännän tyvestä tiiratakseni sukupuolta. Ei se välttämättä tunnu hiirestä mukavalta, sen enempää nyt puolustelematta purevia poikasia. En minäkään sellaisia halua pitää jos käytös johtuu oikeasti siitä että palikat ei ole kohdillaan.
Viimeksi muokannut monna83, 21 toukokuu 2012 - 20:07.
Lähetetty 24 toukokuu 2012 - 19:02
Lähetetty 06 kesäkuu 2012 - 12:54
Lähetetty 06 kesäkuu 2012 - 14:38
Kolmella naaraalla nyt reilu pari viikkoiset poikaset ja siellä niin sairaan mageita värejä että olen tässä nyt paria kaveria yrittänyt puhua ympäri että tulkaa nyt herrajumala varaamaan näteimpiä itsellenne ettei tarvis pakkaseen laittaa.
Lähetetty 07 kesäkuu 2012 - 13:10
Ja ikävämpää.. Toinen naaraani teki jotain mitä ei ole ennen tehnyt, se puri. Siis oikein kunnolla, tuli verta ja kaikkea. Nyt mietinkin sen jatkoa, eli kun sen poikaset ovat tarpeeksi vanhoja niin laittanen lihoiksi? Vai saattaako näillä tulla vahinkopuremisia? Tuli itse nuuskimaan sormia ja kiipesi jopa puolittain kädelle ja sitten iski hampaat kiinni rystyseen.. En liikuttanut kättä enkä mitään. :/ Ja mites nuo poikaset, onko tuollainen periytyvää käytöstä?
Viimeksi muokannut srd, 07 kesäkuu 2012 - 13:10.
Lähetetty 07 kesäkuu 2012 - 19:59
0.1 Boa constrictor 0.1 Pantherophis guttatus 2.0 Tiliqua scincoides ssp. 0.0.1 Varanus exanthematicus 2.3 Rattus norvegicus 0.1 Canis lupus familiaris M. musculus B. dubia
0 käyttäjää lukee aihetta
0 jäsentä, 0 vierasta, 0 anonyymiä käyttäjää

Aihe on lukittu