Hyppää sisältöön

Tervetuloa!

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy jäseneksi saadaksesi suuremman hyödyn irti yhteisöstämme.

Kuva
- - - - -

Lisko/muu matelija "vain" koristeeksi?

• Kirjaudu vastataksesi
27 vastausta aiheeseen

#21 PikkuTolonen

PikkuTolonen

ei malta pysyä poissa

• Jäsen
  • PistePistePistePistePiste
  • 1179 Viestit
  • SijaintiKempele

Lähetetty 15 January 2011 - 15:40

Ensisijaisesti itsekin otan perheenjäseneksi elukan ku elukan mutta myöntää täytyy että onhan herpit todellakin silmänruokaa, ainakin itselleni :)
Ei minusta tuossa asiassa kannata alkaa hiuksia halkomaan kun kuitenkin mainiot olot järjestyksessä ja kaikki muukin vaatimusten tasolla.
  • Katg ja Safikei pitää tästä
Kotisivu ja blogi: http://finlegion.webs.com/ Tervetuloa!

#22 Dragonfly

Dragonfly

herppeilee jo tosissaan

• Jäsen
  • PistePistePistePiste
  • 725 Viestit
  • SijaintiTampere

Lähetetty 15 January 2011 - 15:57

Minustakin nämä herpit ovat kaunista katseltavaa niin kauan, kun olosuhteet ovat asianmukaiset. Mikäpä olisi rentouttavampaa, kuin katsella tyynen rauhallista, eläimelle sopivasti sisustettua terraariota siinä toivossa, että elukkakin tulee jossain vaiheessa näkyviin :) Eli terraarion tuijottaminen on myös "jännää".
Kultakala pienessä lasimaljassa-tyylinen sisustuselementti on järkyttävä.

Python regius 3.2, Pantherophis guttatus 1.0, Epicrates cenchria cenchria 1.0, Pituophis deppei jani 0.1, Felis catus 0.2, Mus musculus x.x

#23 Nagira

Nagira

vierailee säännöllisesti

• Jäsen
  • PistePiste
  • 218 Viestit
  • SijaintiHyvinkää

Lähetetty 16 January 2011 - 13:02

Ne jotka harkitsevat ostavansa matelijan eivät saa ostaa eläintä vain "koristeeksi", niin kuin Bärkkin mainitsemalla tavalla. Jos haluaa siitä jotain sisustuselementtiä, hanki sademetsäterraario, sillä ne näyttävät erittäin hienoilta. MInä ostin liskon, koska halusin kiinnostavan ja lähes luonnnonmukaisissa olosuhteissa seurattavan eläimen.
Ja tämä menee vähän OT:ksi, mutta. Kultakalat eivät ole helppoja lemmikkejä yleisen käsityksen mukaan! Niitä EI saa pitää pyöreissä kalamaljoissa.

#24 KaisaHoo

KaisaHoo

ei elämää

• Jäsen
  • PistePistePistePistePistePistePiste
  • 5355 Viestit
  • Yhdistys:SHHry

Lähetetty 16 January 2011 - 16:19

Jos herpin haluaa koristeeksi, on pakko perehtyä kunnolla sen hoitoon, koska koristeellisuus kaikkoaa melko pian huonosti hoidetusta terrasta. Taisi joku muukin tämän oivalluksen jo kirjata :) (ei sademetsäterraariokaan näytä hienolta pitkään, jos ei sitä huolla)

#25 monna83

monna83

ei elämää

• Banned
  • PistePistePistePistePistePistePiste
  • 3077 Viestit
  • SijaintiNummela

Lähetetty 05 March 2012 - 22:52

Hups, löysimpä oman aloittamani aiheen muutaman vuoden takaa, silloin kun ei ollut vielä mitään kokemusta matelijoista.

Kyllä on ajatukset muuttuneet tuosta ajasta. Olin ihan varma että en osaa kiintyä terrassa möllöttävään elukkaan mutta nyt täytyy myöntää että niin on käynyt. Meille ei siis tullut ekaksi matelijaksi aloituksessa mainitsemaani aavikkoiguaania vaan viljakäärme koska koin sen helpommaksi verrattuna aavikkoiguaaniin kun eka matelija kyseessä. Tykästyin siihen kovin ja pian tuli toinen. Samana vuonna tuli vielä myös eka kuningaspytonimme. Muutama vuosi meni noilla kolmella mutta nykyään olen neljän pytonin, kolmen viljakäärmeen sekä aavikkoiguaanin onnellinen omistaja. Yksikään näistä ei ole koriste mutta heidän asumukset toki sitä ovat. Meille ei rumia terroja hankita :D , tykkään sisustaa ja näpertää että terrat ovat mahdollisimman nätit ja asukkaille viihtyisät. Tämä harrastus vei vaan niin mukanaan. Vai onko tämä harrastus? Kyllä nuo ovat jokainen perheenjäseniä siinä missä koirat ja kissatkin. Yhdestäkään en luopuisi. Ennen vannoin kautta kiven kannon että meille ei tule yhtään ötösyöjää mutta niinhän siinä kävi että ei sekään pitänyt. Lonttipoika kotiutamssa piakkoin sekä partis hankinnassa. Siinäpä sitä sitten onkin, ainakin vähäksi aikaa.

Vähän jopa jälkeen päin hävettää tämä aikoinaa aloittamani ketju. :ph34r:
  • Wilkku, Riku V., Helunamamma ja 1 muu tykkää tästä
Hyvin menee mutta menkööt!

#26 Riku V.

Riku V.

alkaa kotiutumaan

• Jäsen
  • PistePistePiste
  • 330 Viestit
  • SijaintiTarvasjoki

Lähetetty 06 March 2012 - 20:37

Semmosta se on :) nämä eläimet vievät kaiken. Meillä ei koskaan ollut tarkoitus tulla koristeeksi, ei meidän partista edes nää joka päivä muutkuin minä. Silti voisin istua koko päivän terraarion vieressä tuijottamassa liskoa.
  • Wilkku tykkää tästä

"Having fun isn't hard when you have a library card" -Ray Narvaez Jr.

-Vähäaktiivinen-

#27 Vieras_HjaN_*

Vieras_HjaN_*
  • Vieras

Lähetetty 06 March 2012 - 22:51

"Annoin pikkusormen, se vei koko käden..." ;)
Niin nää matelijat mun sydämmein vei jo n. seittemän vuotta sitten... ^_^
  • Wilkku, Riku V. ja Safikei pitää tästä

#28 J.reptiles

J.reptiles

herppeilee jo tosissaan

• Jäsen
  • PistePistePistePiste
  • 799 Viestit
  • SijaintiOulu

Lähetetty 10 July 2012 - 22:07

Hassua :D Mulla ei oo tullu mielee että matelija hankittas koristeeksi. Voihan tokin niinkin tehdä, kunhan se on oikein hoidettu koriste :D Itse hankin nuita matelijoita siksi, koska mielestäni on uskomattoman hienoa päästä seuraamaan, matelijan toimintaa ja että pääsee tutkimaan sitä ihan suoraan nokan edestä, eikä tartte lähtä ulkomaille! Eihän nämä vankeudessa syntyneet tietysti käyttäydy juuri niinkuin luonnossa, mutta kuitenkin. On vain mielestäni jotenkin mielestäni mahtavaa, että esim. kameleontin voi ottaa lemmikiksi, on se kuitenkin nii eksoottinen eläin :D En tiiä, meni ehkä vähän OT:ksi. Ei mulla siis oo mittää sitä vastaa että sen ottaa vähän niinku "koristeeksi", ite en oo vaa nuin koskaa aatellu :)

No voi, olis pitänty lukkee kaikki kommentit, monilla myös samoja ajatuksia! :)

Eublepharis macularius 1.2 Cynops orientalis 0.2 Gekko vittatus 0.2 Testudo graeca terrestris 1.0 Correlophus ciliatus 1.1

Chamaeleo calyptratus 0.1

Fear of reptiles is the lack of knowledge

0 käyttäjää lukee aihetta

0 jäsentä, 0 vierasta, 0 anonyymiä käyttäjää