Hyppää sisältöön

Kuva
- - - - -

Smaragdiskinkki (Lamprolepis smaragdina)

Aihe on arkistoitu. Tämä tarkoittaa sitä, että et voi vastata aiheeseen.
17 vastausta aiheeseen

#1 Ana

Ana

tutustumisvaiheessa

• Jäsen
  • Piste
  • 40 Viestit

Lähetetty 07 tammikuu 2006 - 19:04

Olen tässä jo pitkän tovin ajatellut uuden liskolajin hankkimistä noiden berberiskinkkien lisäksi ja skinkit kiinnostaisi edelleenkin. Olen lueskellut erilaisia vaihtoehtoja ja tämä Lamprolepis smaragdina kuulostaisi mielenkiintoisimmalta. Luin Marikan herppisivujen hoito-ohjeen ja olen myös kuukkeloinut englanninkielistä tieto ko. lajista.

Siispä, olisiko kellään kokemuksia näistä silmiähivelevän värisistä skinkeistä? Entä mistä hankkia tämä skinkki ja tarvitsisiko sitä esimerkiksi madottaa Axilurilla?

#2 Marika

Marika

vierailee säännöllisesti

• Jäsen
  • PistePiste
  • 291 Viestit

Lähetetty 07 tammikuu 2006 - 20:21

tarvitsisiko sitä esimerkiksi madottaa Axilurilla?

Itse madotan kaikki uudet hankinnat Axilurilla ja Ivomecilla ihan varmuuden vuoksi. Onpahan helpompi jatkossa kun tietää ettei omassa kokoelmassa pitäisi olla sisäloisia...

#3 Ana

Ana

tutustumisvaiheessa

• Jäsen
  • Piste
  • 40 Viestit

Lähetetty 09 tammikuu 2006 - 20:56

Eikö kenelläkään ole tietoa, että mistä kyseisen liskon voisi hankkia?

#4 Kirjo

Kirjo

herppeilee jo tosissaan

• Jäsen
  • PistePistePistePiste
  • 588 Viestit

Lähetetty 09 tammikuu 2006 - 21:57

Ulkomailta pitää varmaan hakea. Täällä nämä skinkkimarkkinat ovat aika pienet. Katsele eri maiden herppisivuja, jos joku myisi. En tosin itse muista törmänneeni edes omistajaan, mitä joskus olen surffannut.
Tervetuloa: www.matelijat.info/berberiskinkki

#5 Ana

Ana

tutustumisvaiheessa

• Jäsen
  • Piste
  • 40 Viestit

Lähetetty 09 tammikuu 2006 - 22:03

Kyllähän näitä olen löytänyt ja aika halpojakin tuntuu olevan. Monessa liikkeessä/tukussa eivät vaan kärrää tänne Pohjolaan niitä elukoita. Kyllä olen
itse ainakin omistajia löytänyt, ja taitaa Euroopassa olla liskotkin ihan hyvin saatavilla, ainakin Saksan maalla ja siinä ympäristössä. Kaipa täytyy jatkaa etsiskelyä...

#6 Ana

Ana

tutustumisvaiheessa

• Jäsen
  • Piste
  • 40 Viestit

Lähetetty 13 tammikuu 2006 - 16:20

Tunteeko ketään ulkomaisia nettikauppoja joilta voisi ostaa tämän liskon? Tosiaan kiinnostaisi tietää, jos joku tuntisi jonkun ulkomaisen skinkistin myös, niin voisi kysellä vähän tietoja.

#7 Lizard-man

Lizard-man

tutustumisvaiheessa

• Jäsen
  • Piste
  • 12 Viestit

Lähetetty 14 tammikuu 2006 - 18:48

oletko faunatariin soittanu?

jos et niin soita ja kysy onko missään niitten kauppa ketjun tiloissa kyseistä lajia jos on ne lähettää sen lähinpään faunatariin jos olet halukas ostamaan.

www.faunatar.com
japsit syökää riisiä älkää käärmeitä

#8 Ana

Ana

tutustumisvaiheessa

• Jäsen
  • Piste
  • 40 Viestit

Lähetetty 14 tammikuu 2006 - 19:47

No, en soittanut, mutta lähetin sähköpostia ja sain vastauksen. Siellä sanottiin, että heillä ei ole ko. lajia, eivätkä voi tilata sitä. :(

#9 Lizard-man

Lizard-man

tutustumisvaiheessa

• Jäsen
  • Piste
  • 12 Viestit

Lähetetty 15 tammikuu 2006 - 13:57

huono säkä oletko eläin tukusta kysyny?
japsit syökää riisiä älkää käärmeitä

#10 Ana

Ana

tutustumisvaiheessa

• Jäsen
  • Piste
  • 40 Viestit

Lähetetty 15 tammikuu 2006 - 14:51

Olen, ja Tiia's petsistä.

#11 ReeDe^-

ReeDe^-

tutustumisvaiheessa

• Jäsen
  • Piste
  • 40 Viestit

Lähetetty 15 tammikuu 2006 - 19:32

ihme ku ei voi tilata... ku faunattaren sivuil lukee et ne myy smaragdiskinkkei.. ja mä oon vissii jossaa nähnykkii... ja kotkas ainakii sanottii et ne voi tilata melkee mitä vaa..

#12 Ana

Ana

tutustumisvaiheessa

• Jäsen
  • Piste
  • 40 Viestit

Lähetetty 15 tammikuu 2006 - 20:28

Jep. Nyt sain kyllä muutamia mahdollisia ostokontakteja euroopasta. Täytyy nyt vaan seurata viikon aikana sähköpostia.

#13 Marika

Marika

vierailee säännöllisesti

• Jäsen
  • PistePiste
  • 291 Viestit

Lähetetty 16 tammikuu 2006 - 21:36

Toivottavasti tärppää niiden kontaktien kanssa. :)

T. Marika

#14 Tiias Pets

Tiias Pets

uskaltautui rekisteröitymään

• Yrittäjä
  • Piste
  • 4 Viestit

Lähetetty 25 tammikuu 2006 - 21:26

Hei! Kysyit tosiaan minultakin, ja tietääkseni kerroin miksi ei voi tilata.(?) Siksi, että on niin kylmä. Keväämmällä alan taas tehdä Keski-Euroopan tilauksia ja niiden yhteydessä voin tilata yksittäisiäkin eläimiä niitä haluaville mutta nyt se on mielestäni liian riskaabelia... Onnea kuitenkin, jos saat hankittua skinkin jo nyt. Toivotaan että matka menee hyvin.
(Kyllä meikäläisenkin sormet syyhyää saada uusia eläimiä mutta koitan silti malttaa osottaa pakkasukon häipymistä.)
terv. Tiina / Tiia's Pets

#15 A.Agama

A.Agama

tutustumisvaiheessa

• Jäsen
  • Piste
  • 39 Viestit

Lähetetty 28 joulukuu 2006 - 11:47

http://www.faunatar....php?page_id=177 Tuossa on jo jonkin verran tietoa mutta haluan lisää tietoa. Kertokaa lisää!! Onko täällä yhtään smaragdin omistajaa?

#16 A.Agama

A.Agama

tutustumisvaiheessa

• Jäsen
  • Piste
  • 39 Viestit

Lähetetty 29 joulukuu 2006 - 14:23

Itse olen tälläistä hankkimassa, mutta sen voin hankkia vasta 08 koska nyt oon kesäl menos faunattareen kesätöihin ja sillä rahalla(jos tulee tarpeeks) ostan uros leon tyttö leoille. Ja JOS tulee poikasia ostan poikasista irroneilta rahoilta (jos tulee tarpeeks) niin leoille uuden terran ja sitten ostan sen smaragdin terraaariot ja liskon:D Huhhu mikä lista ja tais tulla off-topiciakin:F
Mutta itse otukseen ovatko ne enemmän kiipeileviä vai piilottelevia lajeja?

#17 jopetsu

jopetsu

uskaltautui rekisteröitymään

• Jäsen
  • Piste
  • 8 Viestit

Lähetetty 28 helmikuu 2007 - 21:03

Olisiko kellään tietoa smaragdiskinkistä? Kun olen ajatellut laitta semmoisen ja tietääkö joku kasvattajia?

#18 Minna_H

Minna_H

tutustumisvaiheessa

• Jäsen
  • Piste
  • 21 Viestit

Lähetetty 28 helmikuu 2007 - 21:32

http://www.herpetoma...gdiskinkki.html

olisiko tuo jotain?