Terraarion puhdistus
Aloittanut
SatZu
, elo 17 2012 11:52
5 vastausta aiheeseen
Lähetetty 17 elokuu 2012 - 11:52
En tiedä kuuluuko tämä aihe ihan tänne mutta, miten kannattaisi putsata akvaario johon tulossa lisko? ollut kaloilla vielä vähän aikaa sitten mutta nyt sinne on muttamassa lisko ja pitäisi alkaa putsaamaan allasta. joten milläs aineilla sitä uskaltaisi putsailla?
Lähetetty 17 elokuu 2012 - 16:04
Peset ja desinfioit
Joku yleispuhdistusaine, jossa ei ole myrkkyjä. Itse olen putsannut aina siten, että ensin suihkuttelen terran, sitten kuivaan luutulla, sitten tuommosella tolulla (luonnontuote) pyyhin terraarion kertaalleen. Sen jälkeen vielä uudelleen suihkuttelen terran kunnolla ja pyyhin puhtaalla luutulla kuivaksi.
Eublepharis macularius 1.2 Cynops orientalis 0.2 Gekko vittatus 0.2 Testudo graeca terrestris 1.0 Rhacodactylus ciliatus 1.0
Entinen käyttäjätunnus: Gekkofriikki
Lähetetty 18 elokuu 2012 - 11:28
Mä itse käytän Virkon S nimistä desinfektioainetta. Sitä saa eläinkaupoista, joskus oon nähnyt apteekissakin eläinhyllyssä. Itse tilasin aikoinaan Petshopista. Mä tykkään siitä siitä siksi kun on niin monikäyttöinen, sillä voi siis pestä myös noita sisustuskaarnoja ja esim. ruokintapinsettejä jne.
2.0 Pogona vitticeps
Lähetetty 18 elokuu 2012 - 14:38
Millähän aineella uskaltais putsata kuningaspyyttonin vesikipon kun se päätti krhm kakkia sinne silkasta kakkimisen riemusta.
Oli oikeen mukavasti ehtinyt jo liueta sinne veteen.
Että millähän tuota uskaltaisi putsata vai poltanko vaan koko kipon?
Oli oikeen mukavasti ehtinyt jo liueta sinne veteen.
Että millähän tuota uskaltaisi putsata vai poltanko vaan koko kipon?
Lähetetty 18 elokuu 2012 - 16:16
Suosittelisin astianpesuainetta. Jos sen pesee ja huuhtelee kunnolla pois, siitä ei pitäisi jäädä paljoa haitallisia jäämiä.
Koska kyse on eläimen omasta kakasta, minkään sortin desinfiointi tuskin on tarpeellista. Ne pöpöt sillä on jo ennestään.
Koska kyse on eläimen omasta kakasta, minkään sortin desinfiointi tuskin on tarpeellista. Ne pöpöt sillä on jo ennestään.
Lapsuudenkaveria lainatakseni: "...I don't think I was very aware back then.
I didn't realize that what I had was a bit unique - I thought chameleons and geckos were everywhere!"
I didn't realize that what I had was a bit unique - I thought chameleons and geckos were everywhere!"
Lähetetty 18 elokuu 2012 - 16:17
Niin, parasta vaan desinfioida itteni
0 käyttäjää lukee aihetta
0 jäsentä, 0 vierasta, 0 anonyymiä käyttäjää