Hyppää sisältöön

Kuva
- - - - -

aapuvaaa

amatööri

• Kirjaudu vastataksesi
57 vastausta aiheeseen

#1 Marzuban

Marzuban

tutustumisvaiheessa

• Jäsen
  • Piste
  • 20 Viestit
  • Sijaintiörebro

Lähetetty 10 elokuu 2012 - 17:56

sain tänään 2 isoa vesikilpikonaa enkä tiä yhtään miten niitä hoijetaan :/
on vain tavallinen akvaario jossa ne uiskentelee...mutta pitääkö se vesi olla nin alhanen että ne pääsee veden yläpuolelle esim. kiven päälle köllötteleen..vai onko ne niinku kalat koko ajan veen alla? :/ auttakaaa minua!

#2 KaisaHoo

KaisaHoo

ei elämää

• Jäsen
  • PistePistePistePistePistePistePiste
  • 4 497 Viestit

Lähetetty 10 elokuu 2012 - 19:11

Ei herranjumala oikeesti. Aloita nyt vaikka tuolta Hoito, ruokinta ja terveys -osastolta.

#3 Katg

Katg

ei elämää

• Mode
  • 3 562 Viestit
  • SijaintiTurku

Lähetetty 10 elokuu 2012 - 19:17

Kilpikonnien täytyy päästä kuivalle maalle. Ne tarvitsevat niin suuren akvaarion kuin mahdollista, minkä kokoinen niillä nyt on? Voisit laittaa konnista ja niiden asumuksesta kuvia.
Mistä konnat sinulle tulivat ja miksi?

Testudo hermanni boettgeri 0.0.2, Testudo horsfeldii 1.1. Toiveissa vielä ainakin Physignathus cocincinus 0.0.1, Python regius 0.0.1 & Epicrates cenchria cenchria 0.0.1.

#4 KaisaHoo

KaisaHoo

ei elämää

• Jäsen
  • 4 497 Viestit

Lähetetty 10 elokuu 2012 - 19:21

Toki olis kiva tietää, minkä lajisia kilpparit on, että vois neuvoa. Edes sitä, tartteeko niiden päästä kuivalle maalle.

#5 Katg

Katg

ei elämää

• Mode
  • 3 562 Viestit
  • SijaintiTurku

Lähetetty 10 elokuu 2012 - 19:28

Ehkä olisin voinut lisätä, että kilpikonnien todennäköisesti täytyy päästä kuivalle maalle niin halutessaan. Mutta olen sitä mieltä, että niin kauan kun ei tiedä varmaksi lajia niin antaa maalle kiipeämisen mahdollisuuden. Kumminkin yleisimmät lemmikkivesikonnat tarvitsevat sen mahdollisuuden ja mikäli ovat sellaisia niin olisi kamalaa jolleivat maalle pääse. Jos taas ovat konnia joiden ei tarvitse olla kuin vedessä, niin eivät ne taas kärsi siitä jos siinä maapilkku on hetken vieressä.

Kuvat tosiaan ratkaisisivat tässä kohtaa, niin voisi neuvoa hoidosta ja akvaarion kuvat olisivat myös tärkeitä että osaa sanoa mitä sieltä mahdollisesti puuttuu tms.. :)

Testudo hermanni boettgeri 0.0.2, Testudo horsfeldii 1.1. Toiveissa vielä ainakin Physignathus cocincinus 0.0.1, Python regius 0.0.1 & Epicrates cenchria cenchria 0.0.1.

#6 KaisaHoo

KaisaHoo

ei elämää

• Jäsen
  • 4 497 Viestit

Lähetetty 10 elokuu 2012 - 19:58

Kyl kyl. Mua vaan risoo tällaset aivan älyttömästi. Hyvä juttu on, että tänne saakka löytää, ja kaiken tiedon kyllä saa tuosta jo mainitusta linkistä, eikä tartte edes pahemmin kaivella :)

Vaikuttaa siltä, että akvaariosta puuttuu kaikki. Konnat (luultavimmin) tarvitsevat
- kuivattelu- ja lämmittelytason, jolla pääsee kokonaan kuiville ja mahtuvat liikkumaan
- taso päälle kunnon UVB-putken ja lämpölampun, joka nostaa lämmön n. 40 asteeseen
- vähintään 300-litraisen altaan
- kunnollista ruokaa, vitamiineja ja kalkkia
- altaaseen tarpeeksi tehokkaan (ulko)suodattimen tai jos suodatinta ei ole, vedenvaihdon vähintään viikottain

Jos kyseessä on joku harvinaisempi konnalaji, tarpeet ovat toisenlaiset.

Eli kuvia altaasta ja konnista, niin päästään eteenpäin ja/tai osataan linkata oikeisiin ketjuihin.

#7 J.reptiles

J.reptiles

herppeilee jo tosissaan

• Jäsen
  • PistePistePistePiste
  • 740 Viestit
  • SijaintiOulu

Lähetetty 10 elokuu 2012 - 21:45

Nyt oikeesti.

Miksi sää hommasit ne jos sulla ei ole pienintäkään hajua niitten hoidosta?

Eublepharis macularius 1.2 Cynops orientalis 0.2 Gekko vittatus 0.2 Testudo graeca terrestris 1.0 Rhacodactylus ciliatus 1.0

Entinen käyttäjätunnus: Gekkofriikki

#8 Fiu

Fiu

herppeilee jo tosissaan

• Jäsen
  • PistePistePistePiste
  • 575 Viestit
  • SijaintiRiihimäki

Lähetetty 10 elokuu 2012 - 21:59

Eiköhän nyt taas lopeteta se heti alkuun tapahtuva syyttely ja aloittajan "lyöminen". Hän on tänne tullut kysymään apuja ja neuvoja, eikä varmasti kaipaa minkään sortin huutelua heti alkuun.

Nyt oikeesti.

Miksi sää hommasit ne jos sulla ei ole pienintäkään hajua niitten hoidosta?

sain tänään 2 isoa vesikilpikonaa enkä tiä yhtään miten niitä hoijetaan :/
on vain tavallinen akvaario jossa ne uiskentelee...mutta pitääkö se vesi olla nin alhanen että ne pääsee veden yläpuolelle esim. kiven päälle köllötteleen..vai onko ne niinku kalat koko ajan veen alla? :/ auttakaaa minua!

Itse käsitän aloittajan viestistä, että hän on konnat saanut tänään, eikä niiden hankkiminen ole nähtävästi ollut minkäänlainen pitkällä tähtäimellä tehty harkittu ostos.
Voisiko kyseessä peräti olla jonkinsortin rescue-konnia... Näin ainakin itse ymmärtäisin viestistä.

Marzuban: Foorumia lueskelemalla löydät paljon vastauksia kilpikonnien hoitoon. Paljon helpottaisi myös se, että jos saisit konnista ja niiden asumuksesta tosiaan kuvia laitettua. Konnien lajimääritys on tärkeää oikeanlaisten hoito-ohjeiden saamiseksi.
Laura Leppänen
Pienimuotoista matelijoiden ja ruokaeläinten kasvatusta. Löydät meidät Facebookista nimellä Northern Wildlife (http://www.facebook....orthernWildlife)

#9 Marzuban

Marzuban

tutustumisvaiheessa

• Jäsen
  • Piste
  • 20 Viestit
  • Sijaintiörebro

Lähetetty 10 elokuu 2012 - 22:25

mun pojan isän kaveri toi ne mulle..sis mun pojalle ne on,,mutta se on vasta 6 vuotias nin munhan hoijettavaks ne tuli,,,niillä oli niin kova kiire että ne sano vain että ostaa jotain ruokaa akvaariokaupasta...ei ees nimiä muistannu :/ mä en siis kerenny mitään kysyä niiltä..vain pojan isälle sanoin että eikö ne nyt tarvi maata jalkojen alle ettei ihan ui niinku kalat nii se vain sano että sen kaveri sano että ei ne tarvi,,että ne vain ui,,mutta mun mielestä se on ihan väärin :/ vaikka en konnista mitään tiiäkkään,,,mä koitan laittaa kuvia jos vain pystyn,

#10 Liskio

Liskio

vierailee säännöllisesti

• Jäsen
  • PistePiste
  • 113 Viestit
  • SijaintiTurku

Lähetetty 10 elokuu 2012 - 22:44

Mitäpäs jos alkuun yrittäisit lajia selvittää, vaikkapa foorumin avulla. Neuvomista on kenenkään vaikea aloittaa ilman minkään laista infoa/kuvaa. Ja miten on mahdollista että jokua tuo sinulle konnia, eikä neuvo vaan lähtee heti haneen. Kuulostaa enemmän konnien hylkäämiseltä!
Entinen: LiskoKuumettaIlmassa

#11 J.reptiles

J.reptiles

herppeilee jo tosissaan

• Jäsen
  • PistePistePistePiste
  • 740 Viestit
  • SijaintiOulu

Lähetetty 10 elokuu 2012 - 22:49

Juu... Ehkä vähän typerästi taas reagoin tähän..

Hienoa kuitenkin että haluat selvästi hoitaa konnia asianmukaisesti. Täältä Herpistä löydät varmasti oikeaa tietoa - onnea matkaan :)

Eublepharis macularius 1.2 Cynops orientalis 0.2 Gekko vittatus 0.2 Testudo graeca terrestris 1.0 Rhacodactylus ciliatus 1.0

#12 Marzuban

Marzuban

tutustumisvaiheessa

• Jäsen
  • Piste
  • 20 Viestit
  • Sijaintiörebro

Lähetetty 10 elokuu 2012 - 22:50

hmm en mä osaa lataa kuvia tänne :/

#13 J.reptiles

J.reptiles

herppeilee jo tosissaan

• Jäsen
  • PistePistePistePiste
  • 740 Viestit
  • SijaintiOulu

Lähetetty 10 elokuu 2012 - 23:00

Lataa aijjaa.comiin ja linkitä tänne se? :)

#14 Marzuban

Marzuban

tutustumisvaiheessa

• Jäsen
  • Piste
  • 20 Viestit
  • Sijaintiörebro

Lähetetty 10 elokuu 2012 - 23:15

[img][IMG]http://i11.aijaa.com/b/00422/10690618.jpg[/IMG][/img]

mä en todellakaan oo mikään nero koneella :/

http://aijaa.com/0004610690617 http://aijaa.com/0042210690618 http://aijaa.com/0070910690619

no nyt pitäs varmaa toimia ne kuvat...

#15 Miro117

Miro117

ei malta pysyä poissa

• Jäsen
  • PistePistePistePistePiste
  • 1 134 Viestit
  • SijaintiEtelä-suomi

Lähetetty 10 elokuu 2012 - 23:17

uskallanko veikata keltakorviksi.

1.0 jemenin kameleontti (Chamaeleo calyptratus)1.0 pantterikameleontti (furcifer pardalis) 0.1 berberin skinkki

0.2 kultavatsakilpikonnaa 0.0.5 kummitus-sirkkoja (extatosoma tiaratum,phyllium,heteropteryx dilatata)

0.0.20 akaattikotilo (achata fulica) 

#16 Marzuban

Marzuban

tutustumisvaiheessa

• Jäsen
  • Piste
  • 20 Viestit
  • Sijaintiörebro

Lähetetty 10 elokuu 2012 - 23:20

voisin luulla,,ku on niin paljon keltasta raitaa

#17 J.reptiles

J.reptiles

herppeilee jo tosissaan

• Jäsen
  • PistePistePistePiste
  • 740 Viestit
  • SijaintiOulu

Lähetetty 10 elokuu 2012 - 23:29

Keltakorvalta näyttäs...

#18 Marzuban

Marzuban

tutustumisvaiheessa

• Jäsen
  • Piste
  • 20 Viestit
  • Sijaintiörebro

Lähetetty 10 elokuu 2012 - 23:38

elikkä no jos se on keltakorva niin mä sitten voin kahtella hoito ohjeita joltain sivulta,,

#19 Marzuban

Marzuban

tutustumisvaiheessa

• Jäsen
  • Piste
  • 20 Viestit
  • Sijaintiörebro

Lähetetty 11 elokuu 2012 - 00:21

mutta mikä niillä on ku ne ois ihan tulossa pois akvaariosta :/

mutta eikö siinä oo liikaa vettä? ja pitäshän niillä olla joku paikka missä levätä`??? perhana nyt on jo keskiyö ja mua vaivaa miten mä teen nuitten kans..otanko vettä pois,,,ui ui uiiii

#20 Marzuban

Marzuban

tutustumisvaiheessa

• Jäsen
  • Piste
  • 20 Viestit
  • Sijaintiörebro

Lähetetty 11 elokuu 2012 - 01:13

mittasin akvaarion..pituus 95cm leveys ja korkeus 40cm ...

0 käyttäjää lukee aihetta

0 jäsentä, 0 vierasta, 0 anonyymiä käyttäjää