Hyppää sisältöön

Kuva
- - - - -

startting kit

ruokaeläimet

• Kirjaudu vastataksesi
7 vastausta aiheeseen

#1 Miro117

Miro117

ei malta pysyä poissa

• Jäsen
  • PistePistePistePistePiste
  • 1 133 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 29d 8h 35m 15s
  • SijaintiEtelä-suomi

Lähetetty 30 kesäkuu 2012 - 21:43

hei.

oon jo pitkään unelmoinut että kauppoihin tulisi sellasia startting kittejä eli sellanen pakkaus missä tulis
mukana:
-ötökät.
-asumus.
-ruoka.
-piilot/muut.
-ehkä pinsetit,sumutin pullo,toinen boxi esim kehittyville yksilöille.

kuitenkin itse en löytänyt markkinoilta mutta mietin mallina huoneessani jauhomatoja.
voisin hommata kaupasta karkkirasian tai ostaa exo terran boxin.
ja ostaa jauhoja ja muuta vastaavia.
hankkia tuhjia vessapaperi rullia kotoa tai kananmuna kennoja kaupasta ilmaiseksi.
karkkirasian ^^alieneille^^ .
ja itse jauhikset minigrip pussissa ~20-50g.

ja myisin paketti hintana.

eli oisiko järkeä ja löytyykö jo mistään.
ps.tai sitten mulla vaan on liian tylsää :)

1.0 jemenin kameleontti (Chamaeleo calyptratus)1.0 pantterikameleontti (furcifer pardalis) 0.1 berberin skinkki

0.2 kultavatsakilpikonnaa 0.0.5 kummitus-sirkkoja (extatosoma tiaratum,phyllium,heteropteryx dilatata)

0.0.20 akaattikotilo (achata fulica) 

#2 _Reptif_

_Reptif_

alkaa kotiutumaan

• Jäsen
  • PistePistePiste
  • 460 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 15d 2h 49m 56s
  • SijaintiLoppi

Lähetetty 30 kesäkuu 2012 - 22:29

Ite oon kyllä sitä mieltä, että ei ois kannattavaa.
Ihmisille tulis varmaan halvemmaksi tehdä ite tommone, koska vessapaperi, josta saa rullia ja esim, voirasiat ja kaikki muukin mitä tohon tarvii on kulutustavaraa, eli ne ostaa niitä muutenki kaupasta. Elikkä niistä ne saa ite tehtyy noita. :)
Mutta päätös on kuiteski sun.

Viimeksi muokannut ReptileFan, 30 kesäkuu 2012 - 22:32.

1.2 Eublepharis macularius
1.1 Pogona vitticeps

#3 J.reptiles

J.reptiles

herppeilee jo tosissaan

• Jäsen
  • PistePistePistePiste
  • 740 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 38d 7h 41m 46s
  • SijaintiOulu

Lähetetty 30 kesäkuu 2012 - 23:35

Mielestäni ihan hyvä idea. Joku aloittelija voisikin ostaa, jos tekisit kunnollisen, ja vaikkapa kunnolliset ohjeet niiden huolehtimiseen yms. Idea pelkästä rasiasta johon on nakattu vessapaperirulla, vähän ruokaa ja pari matoa, ei oikein innosta. Veikkaampa ettei tuottaisi juuri. Noh, vähän kehittelyä ja semmosta niin eihän sitä koskaan tiiä ;)

Eublepharis macularius 1.2 Cynops orientalis 0.2 Gekko vittatus 0.2 Testudo graeca terrestris 1.0 Rhacodactylus ciliatus 1.0

Entinen käyttäjätunnus: Gekkofriikki

#4 J.reptiles

J.reptiles

herppeilee jo tosissaan

• Jäsen
  • PistePistePistePiste
  • 740 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 38d 7h 41m 46s
  • SijaintiOulu

Lähetetty 30 kesäkuu 2012 - 23:38

Itseasiassa tuollainen startting kit on, mutta ilman elävää ruokaa. Tässä: http://www.petshop.f..._terrarium.html

Viimeksi muokannut Gekkofriikki, 30 kesäkuu 2012 - 23:44.

Eublepharis macularius 1.2 Cynops orientalis 0.2 Gekko vittatus 0.2 Testudo graeca terrestris 1.0 Rhacodactylus ciliatus 1.0

Entinen käyttäjätunnus: Gekkofriikki

#5 Miro117

Miro117

ei malta pysyä poissa

• Jäsen
  • 1 133 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 29d 8h 35m 15s
  • SijaintiEtelä-suomi

Lähetetty 01 heinäkuu 2012 - 00:09

joo se olis varmaan hyvä idea jos mukaan mulis KUNNON hyvät ohjeet.
Mietin tuore ruoka osuutta, varmaan vaan kuluttaja voi itse laittaa.

Toi pakkaus minkä gekkofriikki linkkas on aivan mahtava ja just tollasen kaikki varmaan ostas jos ois ruokaeläimille ja hinta 2numeroinen.

Sitä piilojutskää kun mietin niin mitäs jos ne olisi muovia :)
Sehän on iisiä kun ottaa muotin ja sen päälle sulattaa kuumailmapuhaltimella jotain ohkasta muovia.

1.0 jemenin kameleontti (Chamaeleo calyptratus)1.0 pantterikameleontti (furcifer pardalis) 0.1 berberin skinkki

0.2 kultavatsakilpikonnaa 0.0.5 kummitus-sirkkoja (extatosoma tiaratum,phyllium,heteropteryx dilatata)

0.0.20 akaattikotilo (achata fulica) 

#6 Jred

Jred

ei malta pysyä poissa

• The Boss
  • 1 898 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 70d 17h 2m 43s
  • SijaintiParkano

Lähetetty 01 heinäkuu 2012 - 00:32

Sehän on iisiä kun ottaa muotin ja sen päälle sulattaa kuumailmapuhaltimella jotain ohkasta muovia.

Hmm, teoriassa, halvemmaksi kuitenkin tulee ostaa muovinen kukkaruukun alunen tarjoustalosta. Mutta en halua lannistaa joten, tuohon tarkoitukseen ei ihan mikä vain muovi kelpaa, PP (polypropyleeni) todennäköisesti paras vaihtoehto. On muokattavissa kuumailmapuhaltimella, ulkomuistista 120asteen tienoilla ja on elintarvikekelpoinen.

jared@herppi.net

#7 Fiu

Fiu

herppeilee jo tosissaan

• Jäsen
  • PistePistePistePiste
  • 575 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 16d 3h 41m 18s
  • SijaintiRiihimäki

Lähetetty 01 heinäkuu 2012 - 01:31

Ideana oikein hyvä, mutta eipä näille kovin paljoa kysyntää ole ollut. Itse olen myynyt argenttiinan torakoista ja kenttäsirkoista ns. "kasvatussettiä", mutta niiden menekki on ollut kohtalaisen pientä. Kyllä harrastajat ennemmin tykkää ostaa näitä perus sirkkarasioita, jne.
Laura Leppänen
Pienimuotoista matelijoiden ja ruokaeläinten kasvatusta. Löydät meidät Facebookista nimellä Northern Wildlife (http://www.facebook....orthernWildlife)

#8 CroSSLeSS

CroSSLeSS

ei malta pysyä poissa

• Jäsen
  • 1 463 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 8d 19h 49m 11s
  • SijaintiEspoo

Lähetetty 03 heinäkuu 2012 - 16:09

Starter kit tai vastaava voisi enemmänkin toimia noissa lisäravinteissa pientä korvausta vastaan. Eläimen lisäksi saisi nutrobalia, kalkkijauhetta mitä nyt mikäkin eläin tai sen ruokaeläimet tarvitseekaan. Vinkkaa vaikka syrjaisemmällä seudulla paikkoja mistä itse on ostanut lisää tai tilannut lisää.Tai jos pääsee loppumaan voisi tilata ylijäämää joltakin kunnes itse pystyy ostamaan lisää isommassa erässä..

Elävät ruokaeläimet voisi toimia niin, että halutessaan saisi erilaisia ruokaelukoita muutaman matkaansa ja voisi kokeilla mikä niistä maistuu omalleen parhaiten. Monesti saa lukea kuinka ihmisiä harmittaa päästä eroon isosta rasiasta ruokaeläimiä kun ei kelvannutkaan. :)

Jos taas eläin on aivan aivan pieni voisihan uudesta olla kiva saada sellainen iso joku 4kg karkkiloota, jota videovuokraamot antavat ilmaseksi välillä. Muuten terraarion antaminen starter kitissä ei olisi varmaan edes järkevää. Sisustustavara kitissä voisi olla joku oma vanha sisuste, josta haluaa vaan eroon..

Viimeksi muokannut CroSSLeSS, 03 heinäkuu 2012 - 16:13.

* En enää vietä paljoa aikaani täällä. Joten yveehen vastaaminen voi kestää. *

0 käyttäjää lukee aihetta

0 jäsentä, 0 vierasta, 0 anonyymiä käyttäjää