Tässä linkki edelliseen topiikkiin.
Brasilian sateenkaariboa (E. c. cenchria) II
Lähetetty 17 kesäkuu 2012 - 02:10
Tässä linkki edelliseen topiikkiin.
Phesluma grandis kasvatusta
NatinaS Reptiles ~ Facebookissa! Natina Ompelee
NatinaS Reptiles ~ YouTubessa! Natina Bloggaa
Lähetetty 24 kesäkuu 2012 - 16:04
Lähetetty 26 kesäkuu 2012 - 06:29
Meille kolmisen viikkoa sitten muuttanut brassivauva 7kk/57cm on kovasti nahanluontipuuhissa ja hirmun arka. Pysyttelee kylmässä päässä vesiastian alla... söi kyllä päälle 20g hiirulaisen ennen paastolle ryhtymistään. Nyt vaan odotellaan...
DONE
Viimeksi muokannut Pandemonia, 26 kesäkuu 2012 - 06:30.
Lähetetty 28 kesäkuu 2012 - 08:49

oikea väri on oranssimpi
Lähetetty 30 kesäkuu 2012 - 10:35
Lähetetty 06 heinäkuu 2012 - 18:05
Lähetetty 19 elokuu 2012 - 21:28
Eli, kosteutta 70- 80% ja lämpimällä puolella n. 30 astetta lämmintä?
Ja se kosteusko pysyy hyvin ilman foggeria, jos on iso vesiastia, oikeita kasveja ja sumuttelee aamuin illoin? Haluaisin ilman foggeria pitää jos vaan niin päin onnistuu. Wetbox vielä näiden jälkeen erikseen terrassa?
1.2 python regius, 1.2 pantheropis guttatus, 0.0.1 Damon variegatus, 0.0.1 Pterinochilus lugardi, 0.0.1 Vaejovis spinigerus
Lähetetty 26 elokuu 2012 - 14:49
Wetboxin vaihdoin torstaina sammaletta (ennen oli turvetta) mutta käärme ei ole wetboxin mennyt yli viikkoon. Olen sumutellut terrariota 2x päivässä. Käärmeen päälle olen myös vähän sumuttanut vettä. Käärmyli on myös ollut jo yli viikon vain samassa paikassa, lämpömaton päällä. Ei ole siitä vaihtanut paikkaa, onko tämä normaalia?
Lähetetty 26 tammikuu 2013 - 18:54
Meillä ensimmäinen talvi menossa, eli miten olette muut talvehdittaneet kärmyjänne? Kaikki tieto tervetullutta!
Lähetetty 08 maaliskuu 2013 - 01:25
Mikä vois olla vikana, kun nahanluontiin valmistautuminen tuntuu kestävän todella kauan. Syötin viimeks 13.02. ja viikko sen jälkeen käärme alkoi olemaan enemmän piilossa ja nahka onkin ollut harmaana nyt pari viikkoa taas. Joka kerta olen kerennyt huolestua oikein kunnolla, koska mistä tiedän onko se sairas vai ei jne, kun ennen nahanluontia piileskely on normaalia..? Äsken kun kurkkasin vähän piilopaikkaan, luulin sitä jo kuolleeksi kun ei hengittänyt, liikkunut eikä haistellut minuuttiin vaikka meninkin häiritsemään.
Kosteutta riittää ja lämpöä ja piilopaikkoja on 3 eri kohdissa terraariota. Käärme on keskimmäisessä piilopaikassa aina. Kuinka pitkän ajan jälkeen pitäis oikeasti huolestua? Toisaalta nyt kun lasken niin siitä on vasta 2 viikkoa kun piileskely alkoi. Pitäiskö tehdä jotain, jos ei viikon sisällä luo nahkaansa?
Viimeksi muokannut Jussi, 08 maaliskuu 2013 - 01:28.
Lähetetty 10 maaliskuu 2013 - 21:05
Mulla ei oo brassia mutta käytös vaikuttaa kyllä samanlaiselta muidenkin käärmeiden kanssa.
Talviaika saattaa vaikuttaa.
Olen huomannut että pienen ruokaeläimen tarjoaminen saattaa joskus vauhdittaa nahanluontia... Tietenkin sillä edellytyksellä että ruoka maistuu... ![]()
Lähetetty 10 maaliskuu 2013 - 23:33
Joo, tänään se loi nahkansa taas. ![]()
Lähetetty 15 maaliskuu 2013 - 21:30
Täytyy kyllä myöntää että on tuo E. c .cenchria aivan upea laji.
Itselläkin aikeissa hommata sellainen kunhan saan raivattua tilaa asuntoon tarpeeksi uudelle terraariolle.
Ainut mikä huolettaa jo etukäteen on nuo kosteusprosentit.
Mutta ne saa kyllä kuntoon kun on tahtoa ja aikaa : )
ehkä syssymmällä sitten.. : )
Boa Constrictor 0.1
Lähetetty 17 huhtikuu 2013 - 11:19
me ollaan ostamassa brassineidolle sulhoa ja koitetaan poikuetta kun sulho on siihen kykenevä..
(riippuu iästä jonka sitten ostamme). Jos jollakulla on sulho josta EI halua luopua mutta poikueen haluaisi kokea yms. niin saa olla yhteydessä. Taattuahan tuo poikueen saaminen ei terraario olosuhteissa ei ole mutta voitais sitä kokeilla..
Liitäs kuvia meidän neidosta ja hänen olosuhteistaan kunhan saan viestini sille tasolle että saan gallerian käyttöön.
Itse olen ainakin ensimmäistä brassia oppineena ja opiskelleena aivan mielettömän tyytyväinen lajiin ja sen kauneuteen! ![]()
Meillä nahanluonti on kirskastumisen jälkeen tapahtunut 2vk sisään. meillä on neidolla iso palju jossa viettää välillä oikein päiviä lilluakseen.. luulis välillä rusinaksi muuttuvan
![]()
Viimeksi muokannut VipAngel, 17 huhtikuu 2013 - 11:22.
ei KUKAAN ole onnellinen !!
0 käyttäjää lukee aihetta
0 jäsentä, 0 vierasta, 0 anonyymiä käyttäjää