Slingien/ muutenvaanpienten asuttaminen
Lähetetty 05 kesäkuu 2012 - 14:50
Kuvia ja ideoita otetaan mielellään vastaan.
Lähetetty 05 kesäkuu 2012 - 15:36

Tämä on nyt jo hieman isompi slingi, mutta asumus ei ole muuttunut oikeastaan ollenkaan. Korkea purkki johon olen laittanut muutaman muovikasvin lehden ja hyvin toimii. Hämpylla on hyvin paikkoja johon voi seitittää.
Itse olen ainakin tullut siihen tulokseen että slingien asumusten kanssa yksinkertainen sisustus on paras vaihtoehto. Helpottaa huomattavasti hoitoa kun sitä ylimääräistä sälää ei ole liikaa.
Viimeksi muokannut TeroS, 05 kesäkuu 2012 - 15:41.
Lähetetty 05 kesäkuu 2012 - 16:49
Lähetetty 08 elokuu 2012 - 20:01
Tässä todennäköisesti on pari BL~1,5cm juvenilea tulossa ja mietin täällä kuumeisesti niille sopivia asumusratkaisuja.. Pieni pakasterasia lyhimmällä kyljellään pystyssä? Ja kiipeilyä ja seititystä varten sinne laitetaan mitä?
Lähetetty 08 elokuu 2012 - 20:25
Lähetetty 08 elokuu 2012 - 20:32
Tässä vielä muutama omista ratkaisuista:

Viimeksi muokannut Murqqu, 08 elokuu 2012 - 20:34.
Lähetetty 08 elokuu 2012 - 20:58
^^Miten toimii puulajien pikkuisilla tuollaiset päältä avattavat purnukat käytännössä? Eikö siinä ole riskinä että seitittävät kanteen asti ja aina purnukan avatessa seitit repeää, plus että aina kannen avatessa puhaltaisivat pihalle sieltä kun kuitenkin hengailevat siellä katon rajassa?
Tässä todennäköisesti on pari BL~1,5cm juvenilea tulossa ja mietin täällä kuumeisesti niille sopivia asumusratkaisuja.. Pieni pakasterasia lyhimmällä kyljellään pystyssä? Ja kiipeilyä ja seititystä varten sinne laitetaan mitä?
Mulla tuo versi teki myös seittiä aluksi kattoon mutta ilmeisesti se "ymmärsi" lopulta että se ei kannata vaan iso paha setä hajoittaa sen aina
Nyt se ei ole pahemmin enää kanteen seittiä lykännyt.
Kuten Murqqu sanoi, ei ne sieltä kodistaan helpolla mihinkään lähde vaan pysyvät paikallaan tai sitten häipyvät sinne verkkopesän suojiin. Kerran se mulla pinkaisi ulos sieltä, ilmeisesti vähän vahingossa. Pelästyi sen verran vissiin kuitenkin että pysähtyi saman tien ja antoi ottaa heti kiinni.
Lähetetty 08 elokuu 2012 - 21:05
Lähetetty 08 elokuu 2012 - 21:46
Toisinaan sirkat tipahtivat siitä tuonne pohjalle kun kannen paikalleen laittoi, mutta kyllä nuo aika hyvin metsästelee tuolta purkista ruokansa
Lähetetty 08 elokuu 2012 - 23:12
Lähetetty 08 elokuu 2012 - 23:56
Ja kuten kuvasta näkee, sisustusta on myös helppo taiteilla ilmareikiin kiinni !
Tommoiseen neliskanttiseen purkkiin muuten joskus tein jopa taustan. Levitin takaseinälle akvaariosilikoonia ja siihen painelin kiinni kookosrouhetta...Ihan kiva siitäkin tuli, mutta käyttöön se ei koskaan päässyt, mutta kait sen olisi pitänyt toimia. ( Mitä nyt näkyvyyttä haitannut, noita kun on näppärä pyöritellä, että saa itselle mieluisan kuvakulman...)
Lähetetty 05 lokakuu 2012 - 12:34
Lähetetty 05 lokakuu 2012 - 13:33
Pelkkä paperi riittä oikein hyvin pienelle slingille. Varsinkin kun kyseessä on vielä puulaji niin eipä se edes pahemmin siellä pohjalla oleskele. Toisaalta turvetta kun laittaa niin pysyy se kosteus vähän paremmin siellä purkissa. Itse laitoin tuolle versille, kun se oli vielä tuollaisessa pienessä purkissa, vähän turvetta pohjalle ja pari tekokasvin lehteä seittejä varten, hienosti pelitti.
Lähetetty 13 lokakuu 2012 - 07:38
0 käyttäjää lukee aihetta
0 jäsentä, 0 vierasta, 0 anonyymiä käyttäjää