Hyppää sisältöön

Kuva
- - - - -

Bufo marinus

• Kirjaudu vastataksesi
9 vastausta aiheeseen

#1 Euffi

Euffi

tutustumisvaiheessa

• Jäsen
  • Piste
  • 52 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 1d 7h 38m
  • SijaintiJämsä

Lähetetty 24 tammikuu 2010 - 16:43

Viestiketjuja yhdistetty ja otsikkoa tästä syystä muokattu. -tuulia

Hei!
Osaisikohan joku neuvoa bufo marinuksen(agakonnan) hankinnassa? En löytänyt keskusteluista enkä muualtakaan netin syövereistä,että voiko agakonnia ottaa enemmän kuin yhden samaan terraarioon?

Ja jos tilaan kyseisiä konnia esim. Faunattaresta, onko riskiä saada laittomia/"huonompia" tai muuten poikkeavia yksilöitä?

Mielummin tietysti ostaisin suoraan kasvattajalta,heiltä kun kuulemma saa pitemmällä kokemuksella terveitä konnia:)

Kiitos etukäteen vastauksista,neuvokaa ihmeessä muutenkin agakonnien omistajat,antakaa vinkkejä tai omia kokemuksia tms.

Kyseinen konna on kyllä vienyt sydämen,pienestä pitäen on tullut ties mittenkä öttiäisten kanssa puuhattua:)

#2 elu

elu

uskaltautui rekisteröitymään

• Jäsen
  • Piste
  • 8 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 7h 3m 37s
  • SijaintiVääksy

Lähetetty 02 helmikuu 2010 - 11:42

Moi!

Mulla on kaksi bufo marinusta samassa terraariossa. Sieltä mistä konnat ostin, niitä oli kolme samassa terraariossa. Hyvin ovat tulleet toimeen!
Mun bufot on luultavasti uros ja naaras, mutta en ole ainakaan vielä miettinyt lisäännyttämistä.
Itse en tiedä ihmisiä, jotka näitä upeita eläimiä kasvattaisivat, mutta eiköhän sellainenkin ihminen jostain löydy.

Ellu

#3 nipletius

nipletius

herppeilee jo tosissaan

• Jäsen
  • PistePistePistePiste
  • 858 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 3d 18h 50m 48s
  • SijaintiRiihimäki

Lähetetty 03 helmikuu 2010 - 18:08

Tarvii aikamoiset tilat lisäännyttää näitä, kun muniakin saattaa tulla kymmeniä tuhansia ja muodonmuutoskin parissa viikossa. Kai näittenkin kasvattajia jostai löytyy.

#4 Oona-Maria

Oona-Maria

• Jäsen
  • Piste
  • 2 Viestit
    • :

Lähetetty 06 maaliskuu 2010 - 16:51

Ensiksi: Meidän sammakko ei ainakaan tullut toimeen edellisellä omistajalla samanrotuisen kaverinsa kanssa (oli kai samaa sukupuolta). Faunattaressa sanoivat ettei oikein minkään muunkaan lajin kanssa tule toimeen.
Sitten pari kysymystä tietävälle: Kuinkahan ison tilan sammakot vaatisivat lisääntyäkseen? Käytössä on nyt yhdellä sammakolla 150L akvaario ja olen harkinnut hommata sille kaverin, joka sitten ilmeisesti pitäisi olla eri sukupuolta ja sitten lisääntyisivätkin.
Ja toiseksi: Kumpaahan sukupuolta sammakkoni mahtaisi olla kun nyt kutuaikana erittää, tai suoranaisesti synnyttää, tuollaista punaista limaa?

#5 nipletius

nipletius

herppeilee jo tosissaan

• Jäsen
  • PistePistePistePiste
  • 858 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 3d 18h 50m 48s
  • SijaintiRiihimäki

Lähetetty 06 maaliskuu 2010 - 19:23

Tarvisi jonkinnäkösen lammen lisääntymiseen, ei ihan tollanen 150 litranen riitä. Jos aiot näitä lisäännyttää niin meet kyllä konkkaan. Nuijapäät tarvii sen lammen ja sit ku ne hyppelehtii maalle niin se onki sit vähän hankalampi juttu ruokkia pari(kymmentä) tuhatta pikku suuta...

Toi punanen lima ei kuulosta miltään hirveen terveeltä.

Mutta en oo ite näitä lisäännyttäny eikä oo näitä ollukkaan.

#6 Oona-Maria

Oona-Maria

• Jäsen
  • Piste
  • 2 Viestit
    • :

Lähetetty 06 maaliskuu 2010 - 22:05

Juu, olen kanssa tuossa päivän aikana katsellut että ei kai ihan tervettä tuo lima ole, tarvitsee ottaa eläinlääkäriin yhteyttä, peräpäässä roikkuu nimittäin tuollainen punainen limapussi, eikä sammakko näytä kauhean hyvin voivan, yrittää siitä vain eroon päästä. Olen kuullut että jättijauhomadot ovat joskus aiheuttaneet ongelmia matelijoille. Nuo mitä meidän sammakko on synyt, on pieniä. Että en tiedä sitten...
Mitä lisäännyttämiseen tulee, saa varmasti unohtaa :)

#7 klisako

klisako

tutustumisvaiheessa

• Jäsen
  • Piste
  • 18 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 18h 14m 44s

Lähetetty 08 toukokuu 2012 - 11:19

konna on asustellut meillä nyt noin 1,5kk, enkä osaa säännöstellä sen ruokintaa, se kun syö aivan kaiken. Käsittääkseni kuitenkin, ruokinta kuuluisi suorittaa joka toinen päivä. mutta paljonko? edellinen omistaja kertoi pitäneensä ruokaa kokoajan saatavilla. en ymmärrä miten se on mahdollista, sillä Brutus syö todellakin aivan kaiken, mitä nenän eteen tuodaan. tähän mennessä olen tarjonnut jättijauhomatoja, sirkkoja, kastematoja, muutaman kärpäsen ja perhosen toukan. ruokakuppiin madot laitettuani, ne häviävät muutamassa minuutissa.. ei ole vielä täysikasvuinen, edellinen omistaja ei tiennyt tarkkaa ikää, tuli hänelle viime syksynä ruotsista. Joten jos jollain on minulle neuvoja, mieluusti otan ne vastaan.

Viimeksi muokannut klisako, 08 toukokuu 2012 - 11:20.

#8 taijas

taijas

vierailee säännöllisesti

• Jäsen
  • PistePiste
  • 104 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 1d 16h 47m 52s
  • SijaintiLappeenranta

Lähetetty 12 toukokuu 2012 - 21:43

Ulkomaalaisilta foorumeilta poimittuna tietona et 4 tuuman (pauttiarallaa 10cm) kokoinen konna tarvii viikossa n. 18 sirkkaa (suunnilleen L- kokoisia) ja 3-4 jättijauhista.
Tietty määrät vaihtelee yksilöiden mukaan, mut toi on keskiarvo minkä verra tarviivat sapuskaa.

0.1 Anolis carolinensis, 4.2.4 Bombina orientalis, 0.1 Grammostola pulchripes, 0.1 Grammostola rosea, 0.1 Lasiodora parahybana, 0.1 Phlogiellus sp. "goliath", 0.1 Brachypelma Vagans, 0.1 Python regius, 1.1 Morelia viridis, + 4 kissaa, 2 koiraa, 3 hiirtä, 3 hamsteria ja 7 seeprapeippoa

#9 klisako

klisako

tutustumisvaiheessa

• Jäsen
  • Piste
  • 18 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 18h 14m 44s

Lähetetty 13 toukokuu 2012 - 14:13

Kiitokset tiedosta, näillä mennään eteenpäin. Nyt olen sitten ruokkinut liian paljon, toivottavasti, ei aiheuta eläimelle vahinkoa.

#10 taijas

taijas

vierailee säännöllisesti

• Jäsen
  • PistePiste
  • 104 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 1d 16h 47m 52s
  • SijaintiLappeenranta

Lähetetty 13 toukokuu 2012 - 18:58

ei varmastikkaan mitään vahinkoa oo aiheuttanu, mitä nyt ehkä vähän turvottanu konnaa :D .

0.1 Anolis carolinensis, 4.2.4 Bombina orientalis, 0.1 Grammostola pulchripes, 0.1 Grammostola rosea, 0.1 Lasiodora parahybana, 0.1 Phlogiellus sp. "goliath", 0.1 Brachypelma Vagans, 0.1 Python regius, 1.1 Morelia viridis, + 4 kissaa, 2 koiraa, 3 hiirtä, 3 hamsteria ja 7 seeprapeippoa

0 käyttäjää lukee aihetta

0 jäsentä, 0 vierasta, 0 anonyymiä käyttäjää