Yritin etsiä mutta en oikein löytänyt tietoa onko Leptotyphlops-suvun käärmeitä mahdollista pitää "lemmikkinä"? Tai onko kukaan kuullut että kenellekään olisi joskus ollut tai nähnyt myytävänä ikinä missään?
Leptotyphlops dulcis - Texas thread snake
Aloittanut
Fumo
, huhti 06 2012 14:36
5 vastausta aiheeseen
Lähetetty 06 huhtikuu 2012 - 14:36
Captain, life is not a dream. - Mr. Spock
Lähetetty 06 huhtikuu 2012 - 14:48
Tuos on jotain hoito-ohjeen tynkää.
http://www.reptilech...ind-snakes.aspx
Oon tömännyt aiheeseen jossain ulkomaan foorumilla.
Saatavuudesta en osaa sanoa mitään..
http://www.reptilech...ind-snakes.aspx
Oon tömännyt aiheeseen jossain ulkomaan foorumilla.
Saatavuudesta en osaa sanoa mitään..
Lähetetty 06 huhtikuu 2012 - 18:24
Kiitos paljon linkistä! Tollanen otus olis kyllä aika jännä. Täytyypä yrittää vaan ettiä lisää tietoa.
Lähetetty 06 huhtikuu 2012 - 19:47
Eikä mitä(:
Uskon muuten ettei tuon saaminen ole välttämättä mikään mahdoton homma, ongelma vain saattaa olla harrastajien välinen tyhjä ja kiinnostamaton aukko tällaisten lajien pitämisen suhteen? Mutuni on että olisivat edullisia tästäkin syystä.
Uskon muuten ettei tuon saaminen ole välttämättä mikään mahdoton homma, ongelma vain saattaa olla harrastajien välinen tyhjä ja kiinnostamaton aukko tällaisten lajien pitämisen suhteen? Mutuni on että olisivat edullisia tästäkin syystä.
Lähetetty 06 huhtikuu 2012 - 23:01
Nyt on vähän enemmän tietoa löytynyt ja näyttäisi siltä että monien mielestä on vaikea pitää hengissä. Jenkkilässä ne näyttäis olevan vähän roskakäärmeiden asemassa, niinkuin sukkanauhakäärmeetkin, kun niitä löytyy luonnosta niin paljon. Joku laji kyllä ilmeisesti on uhanalainen. Täytyy jatkaa tiedon etsimistä eikä luopua toivosta ihan vielä!
Lähetetty 07 huhtikuu 2012 - 05:59
Onnea matkaan(:
Hoitotavat, ruokinta ja olosuhteiden poikkeavuus tekee hommasta ns.perus herppeilijälle vieraahkon.
Itsekin löydän mieleni useasti keräämästä ja kahlaamasta tietoa lajista joka on alkanut kiinnostamaan syystä tai toisesta.
Toisinaan tilanne kestää vuosikausia kertautuen aina välillä.
Useimmiten tilanne ns. raukeaa itsekseen mutta toisinaan olen löytänyt itseni tapahtumaketjusta jossa toisessa päässä nököttää uusi, mutta vanhastaan läpikoluttu laji kuljetuspurkissaan matkalla kotio.
Hoitotavat, ruokinta ja olosuhteiden poikkeavuus tekee hommasta ns.perus herppeilijälle vieraahkon.
Itsekin löydän mieleni useasti keräämästä ja kahlaamasta tietoa lajista joka on alkanut kiinnostamaan syystä tai toisesta.
Toisinaan tilanne kestää vuosikausia kertautuen aina välillä.
Useimmiten tilanne ns. raukeaa itsekseen mutta toisinaan olen löytänyt itseni tapahtumaketjusta jossa toisessa päässä nököttää uusi, mutta vanhastaan läpikoluttu laji kuljetuspurkissaan matkalla kotio.
0 käyttäjää lukee aihetta
0 jäsentä, 0 vierasta, 0 anonyymiä käyttäjää