Hyppää sisältöön

Kuva

Ruvetaampas Taas Jutustelemaan..

• Kirjaudu vastataksesi
400 vastausta aiheeseen

#161 PikkuTolonen

PikkuTolonen

ei malta pysyä poissa

• Jäsen
  • PistePistePistePistePiste
  • 1 177 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 8d 12h 28m 59s
  • SijaintiKempele

Lähetetty 12 huhtikuu 2012 - 19:46

Pitäisköhän munkin Reinikaiselle katella Britannian paikallisia torakoita elätiksi.... :ph34r: :lol:
Kotisivu ja blogi: http://finlegion.webs.com/ Tervetuloa!

#162 Lizzard

Lizzard

vierailee säännöllisesti

• Jäsen
  • PistePiste
  • 176 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 1d 13h 3m 52s
  • SijaintiOulunsalo

Lähetetty 12 huhtikuu 2012 - 22:03

Ohos, onneksi Maami onkin jo ehtiny selventänyt meikäläisen "koodikieltä" !
Anteeksi taas kauhiasti. Tuppaa unohtamaan nämä meikäläisen harrasteslangit tai muuten vaan omalaatuset ilmaukset.
Selitin tuossa menneenä päivänä yhdelle eteläsuomalaiselle ei-harrastajalle hämiksistä puhelimessa, kuinka joskus on tullut "laitettua" jokin tietty laji ja miten se sitten onkin "heittäny lusikan nurkkaan" vaikkapa "takinvahdon" yhteydessä. Ja se oli pihalla ku lumiukko :ph34r:.
Ei siihen huomaa ennää ite kiinnittää sillälailla huomiota. Lisäksi eri lajeille on omat ns. lyhennelmät tai "lempinimet" kuten just aksu taikkapa leeko (=leopardigekko).

PikkuTolonen: ei voi sanua ku että maailma on pieni! ;)
Reality bites like pitbull fights...

#163 -Reiska-

-Reiska-

herppeilee jo tosissaan

• Kannatusjäsen
  • PistePistePistePiste
  • 538 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 20d 20h 14m 11s
  • SijaintiP-Savo

Lähetetty 12 huhtikuu 2012 - 23:50

Pitäisköhän munkin Reinikaiselle katella Britannian paikallisia torakoita elätiksi.... :ph34r: :lol:

Bring it !!

2.5 Eublepharis macularius, 2.1 Dendrobates leucomelas, 2.1 Canis lupus familiaris, 1.1 A. Geniculata,
B. dubia, A. Tessallata, 2.2 L.Williamsi, 1.3 Stenodactylus petrii,

+ ruokahyönteisiä sekalaisesti... (jampat, dubiat, jättikset...)
https://www.facebook...ari.reinikainen

#164 Lizzard

Lizzard

vierailee säännöllisesti

• Jäsen
  • PistePiste
  • 176 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 1d 13h 3m 52s
  • SijaintiOulunsalo

Lähetetty 13 huhtikuu 2012 - 22:17

Ah, ukko oli saanut valmiiksi iltapuhteina värkkäämänsä terraprojektin. Vesieristeet, lämmittelytasot ja kaikki. Ylläri ootti tänään olkkarissa kun tulin kotio! :wub:
Vielä pitäs saada se vaan survottua tuonne elukkahuoneeseen lapsiportin ohi. Ja sisustettua. Ja tietty järkätä tilaakin tuonne huoneeseen.
On se vaan tuo mies reipas! Ei tartte enää mattopytonin kärvistellä "väliaikaisterrassa" vaan on tilaa killua oksalla ja laukoa liukumiinoja vesiastiaan.
Hyvin onnekas perjantai 13.
Reality bites like pitbull fights...

#165 sisu65

sisu65

ei malta pysyä poissa

• Mode
  • 1 518 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 24d 14h 18m 58s
  • SijaintiOulun kuppeessa

Lähetetty 14 huhtikuu 2012 - 20:20

Eilen tuli ajeltua muutama sata kilometriä ja haettua uudet asukkaat tuonne terrahuoneeseen. Samalla reissulla, Reinikaiselta ruokaötököitä, joista kiitokset hänelle.

Tänään on sitten vierailtu useamman herppejä omistajan kotona ja viety eilisen ajomatkan herpit uusiin koteihin.

#166 PikkuTolonen

PikkuTolonen

ei malta pysyä poissa

• Jäsen
  • 1 177 Viestit
  • SijaintiKempele

Lähetetty 15 huhtikuu 2012 - 20:07

Kiitosta sisulle kun kuskasit liskomukset ihan kotiin asti ja luonnollisesti myös Reinikaiselle uudesta kukasta. Tai sen alusta :) Toivottavasti saan pidettyä sen hengissä! Hieno siitä ainakin ois tulossa tietenki antiviherpeukun kammoksi :D

Tänään onki saanu sitte rakennella uusia kallioita ja pyöritellä hiiribokseja. Ja nyt on elukkatauko, ei mitään uutta saa hankkia! (ja rottia ei muuten lasketa tähän taukoon ollenkaan :P )

Jospa tässä sitte alkais kellahtaa kallelleen odotellen huomista kun saa alkaa laastittamaan sisusteita..

Öitä! :)

Viimeksi muokannut PikkuTolonen, 15 huhtikuu 2012 - 20:08.

#167 -Reiska-

-Reiska-

herppeilee jo tosissaan

• Kannatusjäsen
  • PistePistePistePiste
  • 538 Viestit
  • SijaintiP-Savo

Lähetetty 15 huhtikuu 2012 - 20:33

Ajelinpas tuossa itsekkin ihan mukavasti tänään... Kiuruvesi-Kitee-Varkaus-Kiuruvesi Kyllä istumalihaksia on nyt treenattu. Kävin hakemassa hämpyn ja parit terrat.. ja pieniä karvapallukoitakin tarttui mukaan.. (onneksi PikkuTolonen on tauolla) Kestihän se tauko viimeksi useita tunteja jopa päiviä :D

2.5 Eublepharis macularius, 2.1 Dendrobates leucomelas, 2.1 Canis lupus familiaris, 1.1 A. Geniculata,

#168 jrri

jrri

herppeilee jo tosissaan

• Jäsen
  • PistePistePistePiste
  • 713 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 16d 4h 11m 58s
  • SijaintiPudasjärvi

Lähetetty 16 huhtikuu 2012 - 08:48

Onpas mukava olla täällä korvessa, näin ohi aiheen sanottuna. Vielä pientä hiomista ja odottelua niin saa eläimetkin tänne.

Ja kertaalleen Rusinelille onnittelut! ;)

Kunhan sellaista ylimääräistä vaneria täältä löydän niin alan Lian terraan kehikkoja. En muistanut mittailla sitä sisältä, mutta ulkomitat muistissa. Saahan sitä pienennettyä jos sattuu liian iso olemaan..

Viimeksi muokannut jrri, 16 huhtikuu 2012 - 08:55.

#169 PikkuTolonen

PikkuTolonen

ei malta pysyä poissa

• Jäsen
  • 1 177 Viestit
  • SijaintiKempele

Lähetetty 16 huhtikuu 2012 - 10:17

Älähän nyt Reinikainen, määhän oon jo lauantaista asti ollu tauolla. Mää oon niin ylpeä itestäni! :D (Mulle sitte niistä karvapalleroista vähän evästä elukoille jos ylimäärästä irtoaa, eikö niin...? Pitäähän niitä testata....)

Nyt pitääki lähtä ensiavuksi tuunaileen sisusteita, josko sillä vähä sais tätä neuroosia liennytettyä ^_^

#170 Maru

Maru

ei malta pysyä poissa

• Kasvattajajäsen
  • 1 810 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 20d 8h 21m 22s
  • SijaintiYlivieska

Lähetetty 16 huhtikuu 2012 - 12:11

Käärmenäyttely nähty ja voin suositella. Jos joskus eläinten olot on olleet huonot, niin eivät ole enää. Mahtava kokemus! Oma ehdoton suosikkini oli kolumbian sateenkaariboa. :wub: Jos olisin keksinyt mistä sen terraarion saa auki niin olisin tunkenut reppuuni sen. Niin ihana elukka ettei sanat riitä kertomaan. :wub:

Mulla on kaksi aikuista naarasta. ;)

#171 Maami

Maami

poissa

• Vieras
  • PistePistePiste
  • 408 Viestit
  • SijaintiOulu

Lähetetty 16 huhtikuu 2012 - 21:00

Käärmenäyttely nähty ja voin suositella. Jos joskus eläinten olot on olleet huonot, niin eivät ole enää. Mahtava kokemus! Oma ehdoton suosikkini oli kolumbian sateenkaariboa. :wub: Jos olisin keksinyt mistä sen terraarion saa auki niin olisin tunkenut reppuuni sen. Niin ihana elukka ettei sanat riitä kertomaan. :wub:

Tiedetään. Sun kotisivun upeiden kuvien takia koko laji alunperin ylitti mun uutiskynnyksen. :) Siihen asti kuvittelin että ne on tylsän näköisiä..
ent. Maami80

#172 juksu

juksu

alkaa kotiutumaan

• Jäsen
  • PistePistePiste
  • 306 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 19h 19m 11s
  • SijaintiOulu

Lähetetty 17 huhtikuu 2012 - 12:40

Ilmoitusta Oulun alueen bongailuista.
Kevät on hieman myöhässä täällä suunnassa, yks paikka tsekattu tuossa jokunen vk sitten pariin otteeseen eikä mitään ole näkynyt, paikoilla vielä paljon lunta. Nyt mikäli ilmat sallii voisi kipaista katsomaan kyitä joko perjantaina tai lauantaina (perjantain keli näyttäisi tällä hetkellä paremmalta). Hommaan menis semmonen +/-2h Mitenkä on löytyisikö ihmisiä mukaan? Minun kyytiin mahtuu varmaan muutamia ihmisiä.
Laittakaa vaikka viestiä minulle niin katsellaan klo ajat etc. paremmin.

Se joka vanhoja muistelee, sitä tikulla laitetaan silmään sitten. Ja sitä tikkua muistellaan sitten vanhana. - R. Repomies

#173 -Reiska-

-Reiska-

herppeilee jo tosissaan

• Kannatusjäsen
  • PistePistePistePiste
  • 538 Viestit
  • SijaintiP-Savo

Lähetetty 18 huhtikuu 2012 - 21:05

Täällä on ainakin satanut lunta/räntää/rakeita nyt 2 päivää ja olen 150km Oulusta etelään.. saattoi ottaa kevät takapakkia..

#174 Bloodred247

Bloodred247

herppeilee jo tosissaan

• Jäsen
  • PistePistePistePiste
  • 559 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 17d 4h 19m 53s
  • SijaintiKemi

Lähetetty 19 huhtikuu 2012 - 03:29

täällä on satanut lunta eilisen päivän ja sitä taisi tulla +-kymmenisen senttiä. Kolmas kerta tässä kuussa… Luovun kohta toivosta että kesä tulisi ollenkaan ja alan kaivamaan talvikamppeita kaapista.

0.1 Boa constrictor 0.1 Pantherophis guttatus 2.0 Tiliqua scincoides ssp. 0.0.1 Varanus exanthematicus 2.3 Rattus norvegicus 0.1 Canis lupus familiaris M. musculus B. dubia

#175 JRapakko

JRapakko

vierailee säännöllisesti

• Jäsen
  • PistePiste
  • 108 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 15h 18m 18s
  • SijaintiOulu

Lähetetty 19 huhtikuu 2012 - 07:46

Ihana kun sataa vettä/lunta. Pesee pois siitepölyt (jotkut puut alkaa jo pölyttämään) :)
1.0.1 Tiliqua scincoides chimaerea
1.1.1 Testudo horsfieldii horsfieldii

#176 Rusinelli

Rusinelli

ei malta pysyä poissa

• Jäsen
  • 1 249 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 13d 20h 21m 31s
  • SijaintiKemi (Etelä-Lappi)

Lähetetty 19 huhtikuu 2012 - 09:22

Olipas eilen tosi kiva nähdä Bloodred ja hänen skinkki-herransa :D Kyllä me näitä vertailtiin, ja on tää meidän mötky selvä naaras. No, tukkuunhan laitettiinkin kyllä toive naaraasta, mutta on tämä meidän pallero niin paljon naaraan näköinen, muotoinen ja mittaushteiltaan erilainen kuin Reko-herra, joten tästä meidän pötkystä tuli sitten virallisesti Pipsa :D Jos tilanne antaa myöhemmin aihetta, voidaan nimi muuttaa hieman maskuliinisemmaksi ;)

Viimeksi muokannut Rusinelli, 19 huhtikuu 2012 - 09:23.

Humaani matelijaharrastelija.  

Testudo Graeca Graeca maakilpikonna Elli, Irian Jayan sinikieliskinkki Pipsa (Tiliqu sp. Irian Jaya), Tanimbarin sinikieliskinkki Patu (Tiliqua Scincoides Chimaerea), Kuningasboa Vappu (Boa Constrictor).

#177 Maru

Maru

ei malta pysyä poissa

• Kasvattajajäsen
  • 1 810 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 20d 8h 21m 22s
  • SijaintiYlivieska

Lähetetty 19 huhtikuu 2012 - 11:09

Tiedetään. Sun kotisivun upeiden kuvien takia koko laji alunperin ylitti mun uutiskynnyksen. :) Siihen asti kuvittelin että ne on tylsän näköisiä..

Kröhöm, noista on vain yksi kuva, ja sekin aika keskinkertainen.. -_- Minä olen niin perhanan laiska kuvaamaan. Mutta kai noista ihan hyviäkin kuvia saisi kun vain viitsisi. :)

#178 Maami

Maami

poissa

• Vieras
  • PistePistePiste
  • 408 Viestit
  • SijaintiOulu

Lähetetty 19 huhtikuu 2012 - 21:56

^ :blink: Muistankohan mä väärin, tai onko sulla täällä jossain esittelyketjussa kuvia? Jotenkin mulla on muka niin vahva mielikuva että oon sun sivuilla niitä ihaillut. :rolleyes: Muistan ainakin sellaisen kuvan jossa ne olivat yhdessä läjässä vissiin wetboxissa..
Noo komeita ne on kuitenkin. :P
ent. Maami80

#179 Vitsa

Vitsa

alkaa kotiutumaan

• Jäsen
  • PistePistePiste
  • 469 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 7d 18h 8m 58s
  • SijaintiKiiminki

Lähetetty 20 huhtikuu 2012 - 10:38

Se käärmenäyttely on nyt tänäviikonloppuna täälä Kiimingissä! jokirannankoululla klo 12-18, osoite Jaarantie 4 90900 Kiiminki.

Siis jos joku (esim allekirjoittanut) sen missasi viimeksi niin nyt voi asian korjata :rolleyes: En kyllä ole ihan varma onko se sama näyttely (erilaiset mainokset)... Mutta järjestäjänä on Tripical zoo

Itte aion ainakin mennä ja mun äiti aikoi lähtä kans, joten "nyt on maalimankirjatsekasin" :D
Kannus-maakonna, Kreikan maakonna, Lisääntyvä määrä Viljakäärmeitä =D

#180 Vitsa

Vitsa

alkaa kotiutumaan

• Jäsen
  • PistePistePiste
  • 469 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 7d 18h 8m 58s
  • SijaintiKiiminki

Lähetetty 22 huhtikuu 2012 - 15:09

Haloo! Missä kaikki? Huhuu :ph34r:

Tämä täällä on lentsun kourissa :(