Ruvetaampas Taas Jutustelemaan..
Lähetetty 04 huhtikuu 2012 - 18:47
2.5 Eublepharis macularius, 2.1 Dendrobates leucomelas, 2.1 Canis lupus familiaris, 1.1 A. Geniculata,
B. dubia, A. Tessallata, 2.2 L.Williamsi, 1.3 Stenodactylus petrii,
+ ruokahyönteisiä sekalaisesti... (jampat, dubiat, jättikset...)
https://www.facebook...ari.reinikainen
Lähetetty 04 huhtikuu 2012 - 18:49
http://sipe.nettisivu.org/
Lähetetty 04 huhtikuu 2012 - 18:55
2.5 Eublepharis macularius, 2.1 Dendrobates leucomelas, 2.1 Canis lupus familiaris, 1.1 A. Geniculata,
B. dubia, A. Tessallata, 2.2 L.Williamsi, 1.3 Stenodactylus petrii,
+ ruokahyönteisiä sekalaisesti... (jampat, dubiat, jättikset...)
https://www.facebook...ari.reinikainen
Lähetetty 05 huhtikuu 2012 - 10:01
Lizzardin eläintarha on kyllä katsomisen arvoinen, oon nimittäin nähnyt sen.
Olikos muita kenen eläimiä vois käydä pällistelemässä?
Vosikai sitä joskus harrastajiakin tavata. Eli heti kun saan elukkahuoneen lopulliseen kondikseen niin saa tulla pällistelemään, tai no voikai sitä ihmetellä tuommosenaankin. Pitäisi pitää tässä jotkut herppikemutkin taas, vois ottaa vaikka silleen että kävis maastossa ja sitten jatkais hommia sisätiloissa. Meinaa vaan piru pukata aina keväällä niin kiirettä että ei pysty repeämään jokapaikkaan.
En kyllä tiijä kiinnostaako kettää myrkyt, koska niitä lähinnä on pöntöissä. Parit myrkyttömätkin löytyy.. mm. C. hortulanus, R. boulengeri ja E. mandarinus
Lähetetty 05 huhtikuu 2012 - 13:55
Vosikai sitä joskus harrastajiakin tavata. Eli heti kun saan elukkahuoneen lopulliseen kondikseen niin saa tulla pällistelemään, tai no voikai sitä ihmetellä tuommosenaankin. Pitäisi pitää tässä jotkut herppikemutkin taas, vois ottaa vaikka silleen että kävis maastossa ja sitten jatkais hommia sisätiloissa. Meinaa vaan piru pukata aina keväällä niin kiirettä että ei pysty repeämään jokapaikkaan.
En kyllä tiijä kiinnostaako kettää myrkyt, koska niitä lähinnä on pöntöissä. Parit myrkyttömätkin löytyy.. mm. C. hortulanus, R. boulengeri ja E. mandarinus
Oon tainnut nuo Juksun eläimet myös nähdä. En muistanutkaan, kannattaa käydä nekin katsomassa jos se vaan on mahdollista
Lähetetty 05 huhtikuu 2012 - 16:04
-Rob Grant (Facebook-comment 20.8.2009)
Lähetetty 05 huhtikuu 2012 - 17:37
Lähetetty 05 huhtikuu 2012 - 18:34
Olipa onni jotta itse osasin tunnistaa lajin, sillä eläinkauppias ei sitä tiennyt. Se on T. sp. Irian Jaya, juuri yksi niistä suosikeistani. Eteläruotista tänne pohjolaan matkustanut
Ensiviikolla sitten tiistaina tai viimeistään keskiviikkona haen sen kotiin
Humaani matelijaharrastelija.
Testudo Graeca Graeca maakilpikonna Elli, Irian Jayan sinikieliskinkki Pipsa (Tiliqu sp. Irian Jaya), Tanimbarin sinikieliskinkki Patu (Tiliqua Scincoides Chimaerea), Kuningasboa Vappu (Boa Constrictor).
Lähetetty 05 huhtikuu 2012 - 21:40
Käärmenäyttely nähty ja voin suositella. Jos joskus eläinten olot on olleet huonot, niin eivät ole enää. Mahtava kokemus! Oma ehdoton suosikkini oli kolumbian sateenkaariboa.
Näyttelyn jälkeen kävin SariS:ltä hakemassa pikku mörön, eli Archimandrita tesselatan. Töllistelin samalla pikku vihervesiagamia, olivat todella veikeitä. Suosittelenkin että liskojen ystävät pysyvät kaukana Sarin luota jos eivät ole varautuneet laittamaan jumalattoman isoa terraariota johonkin nurkkaan. Oli niin piskuisia ja puuhakkaita pieniä vihreitä "miehiä", että. Mutta ihanin oli kyllä Sarin hauvavauva.
Lähetetty 06 huhtikuu 2012 - 05:54
Jotta mitenköhän tässä jaksaa odotella "fiksusti" pyhien yli.. Pitää vaan nyt miettiä muutakin ja asentaa valaisimet vielä tuohon terraan ja odotella saksasta saapuvaa pakettia jossa lisää tilpehööriä sekä konnille että skinkulalle..
Testudo Graeca Graeca maakilpikonna Elli, Irian Jayan sinikieliskinkki Pipsa (Tiliqu sp. Irian Jaya), Tanimbarin sinikieliskinkki Patu (Tiliqua Scincoides Chimaerea), Kuningasboa Vappu (Boa Constrictor).
Lähetetty 08 huhtikuu 2012 - 20:03
Lähetetty 09 huhtikuu 2012 - 13:15
Lähetetty 09 huhtikuu 2012 - 14:09
Sain kiukku-ukkelin nyt sitte kotiin ja kyllä on vihanen, aivan mahtavaa!
(Kyseessä siis C. hortulanus, vihdoin ja viimein!)
Lähetetty 09 huhtikuu 2012 - 15:16
Mää oon niin ällöttävän onnellinen että pakko hieman hehkuttaa!
Sain kiukku-ukkelin nyt sitte kotiin ja kyllä on vihanen, aivan mahtavaa!
(Kyseessä siis C. hortulanus, vihdoin ja viimein!)
Hihii, ja mikäs tämä ihanan kiukkuinen ukkeli olikaan
Lähetetty 09 huhtikuu 2012 - 15:22
Onnea keskiviikkoon! (ja sitte kuvia kans! (mäki laittasin jos tuo ei yrittäs syödä mua..)) On nää herpit kyllä niin mahtavia
Lähetetty 09 huhtikuu 2012 - 15:22
Hihii, ja mikäs tämä ihanan kiukkuinen ukkeli olikaan
Varmasti sen jossain mainitsit, mutta multa mennyt aivan ohi..
Minä kipaisen meidän uuden sinkulan kotiin sitten keskiviikkona! Voi hitsi kun jänskättää!!
Rusinelli tuossa ylhäällä se lukee aivan pienellä.
muoks. Pikku Tolonen ehti ensin
Lähetetty 09 huhtikuu 2012 - 22:54
Rusinelli tuossa ylhäällä se lukee aivan pienellä.
eli C. hortulanus
muoks. Pikku Tolonen ehti ensin
Hihii, enhän minä vanha ihminen näe noin pientä tekstiä
Juups, kuvia tulee jahka saan oman tietsikkani käyttöön. Olen joutunut olemaan jo tämän lainaläppärin kanssa parisen viikkoa, ja ehkä tämän viikon lopulla saan oman koneeni tänne. Sitten onnistuu kuvienkin lataaminen.
Voi jestas, ylihuomenna se tapatuu..
PS: Tuohan on aivan huikeaa, että kuvia otetaan mikäli uskaltaa..
Viimeksi muokannut Rusinelli, 09 huhtikuu 2012 - 22:57.
Lähetetty 10 huhtikuu 2012 - 11:04
Ja mä kyllä rakastan kilpikonnia mutta musta vaan tuntuu että niissä taas on niin suuri hoitaminen, kun taas käärmeet ei vaadi paljon mitään ja senkin vähäisen harvakseltaan. Tämän perustan siis siihen että kun itsellä on liskoja ja käärmeitä, niin käärmeet on paljon helpompia. Liskot tarvii esim. ruokaa joka päivä, käärmeet on tyytyväisiä kun saa kerran parissa viikossa. (Paitsi suloset naperot
Ruokaötököiden kasvatuskin on musta hankalampaa kuin hiirten. Ja toisaalta kilpparithan syövät kanssa kasviksia niinkuin iguaanitkin ja jotenkin mä en kaipaa enää sitä monipuolisen ruuan kanssa puljaamista. Helpompaa pelkillä hiirillä tai sitten ruokaötököillä joita kasvatetaan itse, eivätkä mene "pilalle" parin päivän kuluessa
Mutta en kyllä näe yhtään mahdottomana sitä että mulle joskus tulis kilppari, oon sitä vuosia jo mietiskellyt. Tässä vaan harrastuksen edetessä jotenkin kallistunut enemmän käärmeisiin.
Kiinnostais kyllä tietää että onko muilla ollut samaa efektiä? Siis jos on useampia lajeja, tuleeko joistakin ehdottomia lemppareita syystä tai ilman syytä? Mähän oon kyllä liskoihminen mutta nyt nuo käärmeet on vaan vienyt voiton.
No olipa vähä sekavaa juttua mutta jospa te kässäätte
Lähetetty 10 huhtikuu 2012 - 11:43
Ja vielä aiheeseen liittyen, Toloselle voin sanoa että kyllä ne liskot ovat ihania, syystä tai toisesta. Skinkki-herraan olen jo kiintynyt, mutta on se terrannurkassa puhiseva nuori varaanikin vaan niin suloinen kun joskus eksyy esille
0.1 Boa constrictor 0.1 Pantherophis guttatus 2.0 Tiliqua scincoides ssp. 0.0.1 Varanus exanthematicus 2.3 Rattus norvegicus 0.1 Canis lupus familiaris M. musculus B. dubia
Lähetetty 10 huhtikuu 2012 - 11:52
Vielä mä joku päivä teijun hankin, se on kyllä vissi ku lehmän tissi! Eikä sitä muuten tiedä miten ne lempparit muuttuu aikojen saatossa, joku uusi tulokas talossa saattaakin yllättäen viedä niin sydämen että nousee ykköseksi. Ja parastahan tässä on just se, että vaihteluakin on paljon, jos on elukoitakin. Tai no, mulle se on parasta. Saa sellasen tunteen niinku ois jokapaikan höylä
Mä nyt taidan kyllä muutenki olla melkonen tättähäärä
0 käyttäjää lukee aihetta
0 jäsentä, 0 vierasta, 0 anonyymiä käyttäjää