Hyppää sisältöön

Kuva

Ruvetaampas Taas Jutustelemaan..

• Kirjaudu vastataksesi
400 vastausta aiheeseen

#121 -Reiska-

-Reiska-

herppeilee jo tosissaan

• Kannatusjäsen
  • PistePistePistePiste
  • 538 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 20d 20h 14m 11s
  • SijaintiP-Savo

Lähetetty 04 huhtikuu 2012 - 18:47

... ai ai tätä nykyaikaa kun netistä saapi tilattua kaikkea hauskaa... sieltä lähti paketti tulemaan saksasta... :) (odottavan aika on pitkä..)

2.5 Eublepharis macularius, 2.1 Dendrobates leucomelas, 2.1 Canis lupus familiaris, 1.1 A. Geniculata,
B. dubia, A. Tessallata, 2.2 L.Williamsi, 1.3 Stenodactylus petrii,

+ ruokahyönteisiä sekalaisesti... (jampat, dubiat, jättikset...)
https://www.facebook...ari.reinikainen

#122 sisu65

sisu65

ei malta pysyä poissa

• Mode
  • PistePistePistePistePiste
  • 1 518 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 24d 14h 18m 58s
  • SijaintiOulun kuppeessa

Lähetetty 04 huhtikuu 2012 - 18:49

Siis hö oisin voinu tilata mukana kaverina jotain kivaa..

#123 -Reiska-

-Reiska-

herppeilee jo tosissaan

• Kannatusjäsen
  • PistePistePistePiste
  • 538 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 20d 20h 14m 11s
  • SijaintiP-Savo

Lähetetty 04 huhtikuu 2012 - 18:55

... ihan tavaraa on tulossa. Sitten kun yöpakkaset menee niin uskaltaa muuta kivaa ottaa noitten sammakoitten terran sisustukseen.. sammalia yms..

2.5 Eublepharis macularius, 2.1 Dendrobates leucomelas, 2.1 Canis lupus familiaris, 1.1 A. Geniculata,
B. dubia, A. Tessallata, 2.2 L.Williamsi, 1.3 Stenodactylus petrii,

+ ruokahyönteisiä sekalaisesti... (jampat, dubiat, jättikset...)
https://www.facebook...ari.reinikainen

#124 juksu

juksu

alkaa kotiutumaan

• Jäsen
  • PistePistePiste
  • 306 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 19h 19m 11s
  • SijaintiOulu

Lähetetty 05 huhtikuu 2012 - 10:01

Lizzardin eläintarha on kyllä katsomisen arvoinen, oon nimittäin nähnyt sen.

Olikos muita kenen eläimiä vois käydä pällistelemässä?

Vosikai sitä joskus harrastajiakin tavata. Eli heti kun saan elukkahuoneen lopulliseen kondikseen niin saa tulla pällistelemään, tai no voikai sitä ihmetellä tuommosenaankin. Pitäisi pitää tässä jotkut herppikemutkin taas, vois ottaa vaikka silleen että kävis maastossa ja sitten jatkais hommia sisätiloissa. Meinaa vaan piru pukata aina keväällä niin kiirettä että ei pysty repeämään jokapaikkaan.
En kyllä tiijä kiinnostaako kettää myrkyt, koska niitä lähinnä on pöntöissä. Parit myrkyttömätkin löytyy.. mm. C. hortulanus, R. boulengeri ja E. mandarinus
Se joka vanhoja muistelee, sitä tikulla laitetaan silmään sitten. Ja sitä tikkua muistellaan sitten vanhana. - R. Repomies

#125 sisu65

sisu65

ei malta pysyä poissa

• Mode
  • 1 518 Viestit

Lähetetty 05 huhtikuu 2012 - 13:55

Vosikai sitä joskus harrastajiakin tavata. Eli heti kun saan elukkahuoneen lopulliseen kondikseen niin saa tulla pällistelemään, tai no voikai sitä ihmetellä tuommosenaankin. Pitäisi pitää tässä jotkut herppikemutkin taas, vois ottaa vaikka silleen että kävis maastossa ja sitten jatkais hommia sisätiloissa. Meinaa vaan piru pukata aina keväällä niin kiirettä että ei pysty repeämään jokapaikkaan.
En kyllä tiijä kiinnostaako kettää myrkyt, koska niitä lähinnä on pöntöissä. Parit myrkyttömätkin löytyy.. mm. C. hortulanus, R. boulengeri ja E. mandarinus

Oon tainnut nuo Juksun eläimet myös nähdä. En muistanutkaan, kannattaa käydä nekin katsomassa jos se vaan on mahdollista

#126 Demondes

Demondes

vierailee säännöllisesti

• Jäsen
  • PistePiste
  • 194 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 6h 56m 27s
  • SijaintiOulu

Lähetetty 05 huhtikuu 2012 - 16:04

Kuten muuallakin sanottua, niin mä olen enemmän kuin halukas lähteen sinne maastoonkin :D
Birds came from dinosaurs!? What sort of evolution goes RRAAARRGGHH > GRRrrr > grumble > tweet?
-Rob Grant (Facebook-comment 20.8.2009)

#127 PikkuTolonen

PikkuTolonen

ei malta pysyä poissa

• Jäsen
  • 1 177 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 8d 12h 28m 59s
  • SijaintiKempele

Lähetetty 05 huhtikuu 2012 - 17:37

Mua kiinnostaa myrkyt eli tää ois vapaaehtonen pällistelemään juksunkin asukkeja :) Pitäähän niitäki ees kerran nähä ja Tropicariota ei mun tapauksessa lasketa! :lol:
Kotisivu ja blogi: http://finlegion.webs.com/ Tervetuloa!

#128 Rusinelli

Rusinelli

ei malta pysyä poissa

• Jäsen
  • 1 249 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 13d 20h 21m 31s
  • SijaintiKemi (Etelä-Lappi)

Lähetetty 05 huhtikuu 2012 - 18:34

NYT on öttönen käyty tarkistamassa :D Voi kuinka kaunis ja hyvivoivan näköinen!! Se ei ole enää mikään poikanen muttei aivan täysikasvuinenkaan. Pidin sitä jo sylissäkin ja koetti kiivetä varovaisesti mun olkapäällekin.

Olipa onni jotta itse osasin tunnistaa lajin, sillä eläinkauppias ei sitä tiennyt. Se on T. sp. Irian Jaya, juuri yksi niistä suosikeistani. Eteläruotista tänne pohjolaan matkustanut :)

Ensiviikolla sitten tiistaina tai viimeistään keskiviikkona haen sen kotiin :wub:

Humaani matelijaharrastelija.  

Testudo Graeca Graeca maakilpikonna Elli, Irian Jayan sinikieliskinkki Pipsa (Tiliqu sp. Irian Jaya), Tanimbarin sinikieliskinkki Patu (Tiliqua Scincoides Chimaerea), Kuningasboa Vappu (Boa Constrictor).

#129 Maami

Maami

poissa

• Vieras
  • PistePistePiste
  • 408 Viestit
  • SijaintiOulu

Lähetetty 05 huhtikuu 2012 - 21:40

Onnea Rusinellille skinkistä. :)

Käärmenäyttely nähty ja voin suositella. Jos joskus eläinten olot on olleet huonot, niin eivät ole enää. Mahtava kokemus! Oma ehdoton suosikkini oli kolumbian sateenkaariboa. :wub: Jos olisin keksinyt mistä sen terraarion saa auki niin olisin tunkenut reppuuni sen. Niin ihana elukka ettei sanat riitä kertomaan. :wub:
Näyttelyn jälkeen kävin SariS:ltä hakemassa pikku mörön, eli Archimandrita tesselatan. Töllistelin samalla pikku vihervesiagamia, olivat todella veikeitä. Suosittelenkin että liskojen ystävät pysyvät kaukana Sarin luota jos eivät ole varautuneet laittamaan jumalattoman isoa terraariota johonkin nurkkaan. Oli niin piskuisia ja puuhakkaita pieniä vihreitä "miehiä", että. Mutta ihanin oli kyllä Sarin hauvavauva. :wub:
ent. Maami80

#130 Rusinelli

Rusinelli

ei malta pysyä poissa

• Jäsen
  • 1 249 Viestit

Lähetetty 06 huhtikuu 2012 - 05:54

... Täällä jo kuudesta asti valvottu.. :D Herätessä oli mieli niin muikea että pomppasin suupielet korvissa sängystä ylös kahvinkeittoon ;) On se kumma että aikuinen ihminen ei osaa käyttäytyä hillitysti kun muistissa siintää skinkulan lämmin, sileä iho kun se koetti kaivaa päänsä mun kaulakuoppaan piiloon.. :wub:

Jotta mitenköhän tässä jaksaa odotella "fiksusti" pyhien yli.. Pitää vaan nyt miettiä muutakin ja asentaa valaisimet vielä tuohon terraan ja odotella saksasta saapuvaa pakettia jossa lisää tilpehööriä sekä konnille että skinkulalle.. :) (.. Hmm.. mietin jo tuliko liikaa hymiöitä; niitä voisin laittaa tähän nyt 75 kappaletta jos voisi..)

Testudo Graeca Graeca maakilpikonna Elli, Irian Jayan sinikieliskinkki Pipsa (Tiliqu sp. Irian Jaya), Tanimbarin sinikieliskinkki Patu (Tiliqua Scincoides Chimaerea), Kuningasboa Vappu (Boa Constrictor).

#131 jrri

jrri

herppeilee jo tosissaan

• Jäsen
  • PistePistePistePiste
  • 713 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 16d 4h 11m 58s
  • SijaintiPudasjärvi

Lähetetty 08 huhtikuu 2012 - 20:03

Täällähän on juttelu jäänyt porukalla (ehkä) hieman vähemmälle. Eli kysyisinkin että mitäs tänne kuuluu?

#132 proileri

proileri

tutustumisvaiheessa

• Jäsen
  • Piste
  • 91 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 2d 4h 15m 40s
  • SijaintiOulu

Lähetetty 09 huhtikuu 2012 - 13:15

Kanssa haaveilin että jos lähtis jossain välissä luontoon katselemmaan näkyiskö matoja talviunilta heräilleenä :) Ehkä vapun tienoolla voisi alkaa näkymään?

#133 PikkuTolonen

PikkuTolonen

ei malta pysyä poissa

• Jäsen
  • 1 177 Viestit
  • SijaintiKempele

Lähetetty 09 huhtikuu 2012 - 14:09

Mää oon niin ällöttävän onnellinen että pakko hieman hehkuttaa! :D

Sain kiukku-ukkelin nyt sitte kotiin ja kyllä on vihanen, aivan mahtavaa!

(Kyseessä siis C. hortulanus, vihdoin ja viimein!)

#134 Rusinelli

Rusinelli

ei malta pysyä poissa

• Jäsen
  • 1 249 Viestit

Lähetetty 09 huhtikuu 2012 - 15:16

Mää oon niin ällöttävän onnellinen että pakko hieman hehkuttaa! :D

Sain kiukku-ukkelin nyt sitte kotiin ja kyllä on vihanen, aivan mahtavaa!

(Kyseessä siis C. hortulanus, vihdoin ja viimein!)

Hihii, ja mikäs tämä ihanan kiukkuinen ukkeli olikaan :D Varmasti sen jossain mainitsit, mutta multa mennyt aivan ohi.. ;) Minä kipaisen meidän uuden sinkulan kotiin sitten keskiviikkona! Voi hitsi kun jänskättää!!

#135 PikkuTolonen

PikkuTolonen

ei malta pysyä poissa

• Jäsen
  • 1 177 Viestit
  • SijaintiKempele

Lähetetty 09 huhtikuu 2012 - 15:22

Tämä kiukkunen ukkeli oli myynnissä täällä ja pitkään sitä silmäilin kun hieman "luonteikkaampaa" käärmettä olen etsiskellyt. Kyseessä siis hortu joka sattu olemaan vielä juuri sitä väriä kun halusinkin ja vieläpä aikuinen kun en halunnut poikasta. Tänään siis sen hain pois kuljeksimasta eli nokan mitalla Rusinellista edelle :D

Onnea keskiviikkoon! (ja sitte kuvia kans! (mäki laittasin jos tuo ei yrittäs syödä mua..)) On nää herpit kyllä niin mahtavia :wub:

#136 sisu65

sisu65

ei malta pysyä poissa

• Mode
  • 1 518 Viestit

Lähetetty 09 huhtikuu 2012 - 15:22

Hihii, ja mikäs tämä ihanan kiukkuinen ukkeli olikaan :D Varmasti sen jossain mainitsit, mutta multa mennyt aivan ohi.. ;) Minä kipaisen meidän uuden sinkulan kotiin sitten keskiviikkona! Voi hitsi kun jänskättää!!

Rusinelli tuossa ylhäällä se lukee aivan pienellä. ;) eli C. hortulanus

muoks. Pikku Tolonen ehti ensin

#137 Rusinelli

Rusinelli

ei malta pysyä poissa

• Jäsen
  • 1 249 Viestit

Lähetetty 09 huhtikuu 2012 - 22:54

Rusinelli tuossa ylhäällä se lukee aivan pienellä. ;) eli C. hortulanus

muoks. Pikku Tolonen ehti ensin

Hihii, enhän minä vanha ihminen näe noin pientä tekstiä :D (No, en minä oikeesti vanha ole, paljastettakoon että 43 vee) Voih, taitaa tapahtua paljon, että minä tohtisin hoteisiin noita kärmyksiä ottaa.. Eipä sillä; yhtä paljon niitä ihailen ja taivastelen kuin muitakin, mutta että pitäisi hoitaa..!? Eihän siitä pääse mihinkään että kauniitahan nuo ovat..!

Juups, kuvia tulee jahka saan oman tietsikkani käyttöön. Olen joutunut olemaan jo tämän lainaläppärin kanssa parisen viikkoa, ja ehkä tämän viikon lopulla saan oman koneeni tänne. Sitten onnistuu kuvienkin lataaminen.

Voi jestas, ylihuomenna se tapatuu.. :D (Tuliko liikaa hymiöitä..?)

PS: Tuohan on aivan huikeaa, että kuvia otetaan mikäli uskaltaa.. :D Sehän antaa kovasti potkua elämään, ja niitä terveellisiä "adrenaliini-piikkejä"..!

Viimeksi muokannut Rusinelli, 09 huhtikuu 2012 - 22:57.

#138 PikkuTolonen

PikkuTolonen

ei malta pysyä poissa

• Jäsen
  • 1 177 Viestit
  • SijaintiKempele

Lähetetty 10 huhtikuu 2012 - 11:04

Melkein voin luvata että piakkoin saan laitettua yhden kuvasenkin tänne kun lierolla on jo ihan eri sävel kellossa. Eilen oli kyllä vähän sellanen olo kun Steve Irwinillä väistellessä iskuja ja olipa kivaa kun oli pitkästä aikaa sellanen jännäripäivä!

Ja mä kyllä rakastan kilpikonnia mutta musta vaan tuntuu että niissä taas on niin suuri hoitaminen, kun taas käärmeet ei vaadi paljon mitään ja senkin vähäisen harvakseltaan. Tämän perustan siis siihen että kun itsellä on liskoja ja käärmeitä, niin käärmeet on paljon helpompia. Liskot tarvii esim. ruokaa joka päivä, käärmeet on tyytyväisiä kun saa kerran parissa viikossa. (Paitsi suloset naperot :wub: )

Ruokaötököiden kasvatuskin on musta hankalampaa kuin hiirten. Ja toisaalta kilpparithan syövät kanssa kasviksia niinkuin iguaanitkin ja jotenkin mä en kaipaa enää sitä monipuolisen ruuan kanssa puljaamista. Helpompaa pelkillä hiirillä tai sitten ruokaötököillä joita kasvatetaan itse, eivätkä mene "pilalle" parin päivän kuluessa :D (mähän en siis oo yhtään viherpeukku että osaisin kasvattaa salaatteja yms..) Tai ehkä se hoitamisen määrä on jotenki suhteellista.. kun esimerkiksi terrojen sumuttelu luonnistuu niin itsestään ettei sitä huomaa "hoitamiseksi" ja jollekulle se voisi olla sitä.. Äh, onpa hankalaa :P

Mutta en kyllä näe yhtään mahdottomana sitä että mulle joskus tulis kilppari, oon sitä vuosia jo mietiskellyt. Tässä vaan harrastuksen edetessä jotenkin kallistunut enemmän käärmeisiin.

Kiinnostais kyllä tietää että onko muilla ollut samaa efektiä? Siis jos on useampia lajeja, tuleeko joistakin ehdottomia lemppareita syystä tai ilman syytä? Mähän oon kyllä liskoihminen mutta nyt nuo käärmeet on vaan vienyt voiton.

No olipa vähä sekavaa juttua mutta jospa te kässäätte :D Jännätään vielä Rusinellin kanssa keskiviikkoon että kaikki sujuu ja pääsee liskomus kotiin!

#139 Bloodred247

Bloodred247

herppeilee jo tosissaan

• Jäsen
  • PistePistePistePiste
  • 559 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 17d 4h 19m 53s
  • SijaintiKemi

Lähetetty 10 huhtikuu 2012 - 11:43

Hah, tässähän tulee itsekin hyvälle tuulelle kun lukee kuinka ihmiset ovat innoissaan uusista matelijoistaan :lol: Onnea nyt uusista otuksista!

Ja vielä aiheeseen liittyen, Toloselle voin sanoa että kyllä ne liskot ovat ihania, syystä tai toisesta. Skinkki-herraan olen jo kiintynyt, mutta on se terrannurkassa puhiseva nuori varaanikin vaan niin suloinen kun joskus eksyy esille :wub: Ihailen kaikkia herppejä, mutta jotenkin nuo tietyt liskolajit ovat nousseet suosikeiksi :P

0.1 Boa constrictor 0.1 Pantherophis guttatus 2.0 Tiliqua scincoides ssp. 0.0.1 Varanus exanthematicus 2.3 Rattus norvegicus 0.1 Canis lupus familiaris M. musculus B. dubia

#140 PikkuTolonen

PikkuTolonen

ei malta pysyä poissa

• Jäsen
  • 1 177 Viestit
  • SijaintiKempele

Lähetetty 10 huhtikuu 2012 - 11:52

Voi kateus sulla on varaani :mellow: :lol:

Vielä mä joku päivä teijun hankin, se on kyllä vissi ku lehmän tissi! Eikä sitä muuten tiedä miten ne lempparit muuttuu aikojen saatossa, joku uusi tulokas talossa saattaakin yllättäen viedä niin sydämen että nousee ykköseksi. Ja parastahan tässä on just se, että vaihteluakin on paljon, jos on elukoitakin. Tai no, mulle se on parasta. Saa sellasen tunteen niinku ois jokapaikan höylä :P Kiireisenä oleminen ei millään muotoa oo huono juttu ja varsinki jos se kiire liittyy olennaisesti omiin mielenkiinnon kohteisiin.

Mä nyt taidan kyllä muutenki olla melkonen tättähäärä ;)

0 käyttäjää lukee aihetta

0 jäsentä, 0 vierasta, 0 anonyymiä käyttäjää