Hyppää sisältöön

Tervetuloa!

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy jäseneksi saadaksesi suuremman hyödyn irti yhteisöstämme.

Kuva

Ruvetaampas Taas Jutustelemaan..

• Kirjaudu vastataksesi
472 vastausta aiheeseen

#1 -Reiska-

-Reiska-

herppeilee jo tosissaan

• Jäsen
  • PistePistePistePiste
  • 519 Viestit
  • SijaintiP-Savo

Lähetetty 13 March 2012 - 08:43

Tein jo yhden keskustelun tänne mutta mode nakkasi sen tuonne terraario-osioon ... :angry: hööööh :angry:

Mitäs pohjoiseen kuuluupi ? Onko elukat hengissä ja terrat valmiina ??
  • vjm tykkää tästä

2.5.9 Eublepharis macularius, 2.1 Dendrobates leucomelas, 2.1 Canis lupus familiaris, 0.1 A. Geniculata,
B. dubia, A. Tessallata, 2.2.10 L.Williamsi, 1.2 Stenodactylus petrii,
+ ruokahyönteisiä sekalaisesti... (jampat, dubiat, jättikset...)
https://www.facebook...ari.reinikainen

#2 saana_85

saana_85

asuu foorumilla

• Mini Boss
  • PistePistePistePistePistePiste
  • 2804 Viestit
  • SijaintiTornio
  • Yhdistys:SHHry

Lähetetty 13 March 2012 - 10:28

Tornion kuulumisia.. Elukat on hengissä, Zera parta-agama on kipeänä, tosin antibiootti näyttäisi pikkuhiljaa vaikuttavat, Onni parta-agamalla on kevättä rinnoissa, raapii ja kuoputtaa ja juoksee, hyppii ja pomppii sekopäänä pitkin terraa, eilen onnistui satuttamaan etujalkansakin tuossa hötäkässä, pieni pintahaava, jota nyt puhdistellut, näyttäisi menevän nätisti umpeen :) Maltte iguaani lötköttelee oksallaan ja torkkuu, taitaa olla joku rauhallinen kausi menossa, tosin vaihtaa nahkaa ja vaatii rapsuttajia useita kertoja päivässä kyhnäämään kutiavia kohtia (laiska tapaus, on oppinut siihen, että kun Hän käskee, niin sen on vaan tapahduttava).. Onnille on muuten mies tulossa kyläilemään, kauniita vauvoja luvassa, kun molemmat on erikoisempaa värimuotoa. Tarttee nyt vaan edellisestä kerrasta viisastuneena hommata ihan etukäteen se hautomo..
  • Satiainen tykkää tästä
[email protected]

#3 Rusinelli

Rusinelli

ei malta pysyä poissa

• Jäsen
  • PistePistePistePistePiste
  • 1262 Viestit
  • SijaintiKemi (Etelä-Lappi)

Lähetetty 13 March 2012 - 11:03

Kemiin kuuluu ihan hyvää :) Konnat odottelevat kevättä, itse odotan jotta pääsen tekemään perusteellisen siivouksen tuonne terraan. Konnat näyttävät reagoivan positiivisesti tällaiseen radikaalimpaan talven viettoon; antaa selkeän viestin konnan elimistöllekin siitä että talven jälkeen koittaa kevät :) Itse villitsen itseäni sinikieliskinkkihaaveilla, ja sellainen saattaa olla meille tulossakin kesällä.. ;)

Hyvä jotta Saanan Zera alkaa olemaan parempana. Nuo sairastelut on aina kaameita, vaikka omaa kokemusta onkin vain kahdesta hoidokkikonnasta vuosien takaa.. Melko intensiivistä touhua se kumminkin oli, myös henkisesti :(

Humaani matelijaharrastelija.  

Pirtissäni asusteleeTestudo graeca graeca maakilpikonna Elli :)

#4 Maru

Maru

asuu foorumilla

• Kasvattajajäsen
  • 2505 Viestit
  • SijaintiYlivieska

Lähetetty 13 March 2012 - 12:29

Ylivieskaan ei ihmeitä kuulu. Ainokainen vija-naaras, jolle olen munia suunnitellut tälle vuodelle ovuloi vahvasti ja pientä kuherteluakin on ilmassa ollut. Katsotaan nyt, josko tällä kertaa olisi parempi onni tämän tädin munien kanssa (viime vuonna ei tullut ihan nappisuoritus, luultavasti useammastakin syystä johtuen).

Muutama viime vuoden viljapoika vielä kotia etsiskelee. :)

Lisäksi olen ihan hulluja suunnitelmia elätellyt kesälle; reissua Saksaan.. <_< Heh. Vaivaiset 2000km suuntaansa Ruotsin ja Tanskan kautta. :mellow: Saapa nähdä, jääkö suunnittelun asteelle vielä... Mutta onneksi miehellä on työsuhdeautona Scoda Octavia, jonka kulutus on ihan naurettavan pientä tuohon Volvoon verrattuna.. ^_^ Sellaista.

P.S. Ei ole vielä kovin montaa tyyppiä vastaan tullut, jolla sama titteli kuin minulla "ei elämää"! :D

Viimeksi muokannut Maru, 13 March 2012 - 12:31.

7.9 Pantherophis guttatus, 1.1 Lampropeltis getula nigrita + hiiriä monta

Roostergroven käärmeet ja hiiret

#5 sisu65

sisu65

ei malta pysyä poissa

• Mode
  • 1516 Viestit
  • SijaintiOulun kuppeessa

Lähetetty 13 March 2012 - 17:06

Täällä eläimet pikku hiljaa hereilee tai ovat heränneet talviunilta, lähinnä leoskit. Lilli2 eli se pieni kamsutyttö on kasvanut hurjasti kun pääsi omaan isompaan terraan, entisen käytyä jo pieneksi. Sirkkojen siritystä kuuluu, sammakoiden kurnutus puttuu.
Terraprojekti ei ole edennyt siirtynyt vaan. Pitää saada nuille peipoille ensiksi isompi "lentohäkki", että terralle vapautuu se lopullinen paikka.

- Sirpa

#6 Vitsa

Vitsa

alkaa kotiutumaan

• Jäsen
  • PistePistePiste
  • 456 Viestit
  • SijaintiKiiminki

Lähetetty 13 March 2012 - 17:33

Meinaakos Maru messuille Hammiin, vai muuten? Mulla kans Hamm polttelis, nytkin meni viikonloppu vaan sitä voivotellessa kun ei päässy :angry: .

Täällä nuo "paritettavat" vaan makoilee eikä hommaile ollenkaan! Oon koittanu siirrellä pojua terrasta toiseen muutaman päivän välein mutta ei... Sillä on kyllä nyt nahanluonti tulossa, joten jospa sieltä paljastuiskin sitten oikea Adonis :wub:

Munat ja mamma voi hyvin! Ootteko muuten nähneet ne munintakuvat? Linkki löytyy ainakin sieltä "katumuspillereitä" jutusta...
Kannus-maakonna, Kreikan maakonna, Lisääntyvä määrä Viljakäärmeitä =D

#7 sisu65

sisu65

ei malta pysyä poissa

• Mode
  • 1516 Viestit
  • SijaintiOulun kuppeessa

Lähetetty 13 March 2012 - 17:38

Minä katsoin ne kuvat, hyviä olivat ja mielenkiitoisia kun en oo ikinä nähnyt käärmeen munivan.

Menkäähän käymään messuilla ;) , mulle vois sitten tuoda sieltä jotain kivaa...ei mulla oo omaa lehmää ojassa :rolleyes: .

- Sirpa

#8 jrri

jrri

herppeilee jo tosissaan

• Jäsen
  • PistePistePistePiste
  • 799 Viestit
  • SijaintiPudasjärvi

Lähetetty 13 March 2012 - 18:02

Tänne kuuluu myös ihan ok. Minulla tosiaan muutto lähestyy, huomenna mittailemaan paikkoja terroja ja muille tavaroille.

Lialle ei ole ruoka maistunut sattuneesta syystä, vahakoin toukan sylkäisi ulos, eikä sen jälkeen enää suostunut koskemaan. Vettä kumminkin joi houkuttelun jälkeen ja reippaasti. Mutta muuten Lialle kuuluu hyvää. Kehikkoa Lian terraa varten täytyisi alkaa kokoamaan sitten viimeistään ylihuomenna. Kehikoiden sisälle tulee siis hiekat, jotka vaihdetaan liikutuksen yhteydessä - kuten myös sisustus.

Leoskeille kuuluu myös hyvää. Molemmat syö ja toimii niinkuin pitääkin, Ykä kerjää näköjään lisää ruokaa vaikka päivemmällä söikin jo aika reippaasti. Rovi taasen on lämmittelemässä ja välillä kurkistelee boksin takaa.

Ja pientä muuta suunnitelmaakin on muuton jälkeen... ;)

#9 Kattivatti

Kattivatti

herppeilee jo tosissaan

• Jäsen
  • PistePistePistePiste
  • 955 Viestit
  • SijaintiUusimaa

Lähetetty 13 March 2012 - 18:06

Kemiin kuuluu ihan hyvää :)

Oho, ootko sä Kemistä. Heh, hassua kun kuvittelin koko ajan että olet täältä etelämmästä... ;)
Ja hauska ominaisuus tässä palstassa tuo "uudet sisällöt". Näin eksyn myös aiheisiin, joihin en yleensä eksyisi... ^_^

Viimeksi muokannut Kattivatti, 13 March 2012 - 18:08.

Testudo horsfieldii 1.2.

#10 jrri

jrri

herppeilee jo tosissaan

• Jäsen
  • PistePistePistePiste
  • 799 Viestit
  • SijaintiPudasjärvi

Lähetetty 13 March 2012 - 19:44

Miten minusta tuntuu että kaikki aina hiljenee, jos ja kun minä jotain kirjoitan? Ai miten niin vilkas mielikuvitus..? :rolleyes:

#11 Maami

Maami

poissa

• Vieras
  • PistePistePiste
  • 396 Viestit
  • SijaintiOulu

Lähetetty 13 March 2012 - 20:52

Miten minusta tuntuu että kaikki aina hiljenee, jos ja kun minä jotain kirjoitan?

Mä olen kans joskus antanut itelleni lempinimen topicin tappaja. :D

Asiasta kolmanteen, pitäs varmaan kohta puolin taas (jippijaijee) tilata ötököitä cillille. Olisko kimppaan lähtijöitä? Varmaan tilaan taas tiia's petsistä/vipeltäjistä, niin kuin ennenkin..
ent. Maami80

#12 jrri

jrri

herppeilee jo tosissaan

• Jäsen
  • PistePistePistePiste
  • 799 Viestit
  • SijaintiPudasjärvi

Lähetetty 13 March 2012 - 21:10

^ Sittenhän meitä on kaksi "topicin tappajaa"! ;)

Minulla on edelleenkin suunnitelmissa terran/terratornin tekeminen.. Siihen hommaan alan viimeistään sitten kun on enemmän tilaa eli (= tai) ihan omassa omistuksessa oleva kämppä. Ennen omaa kämppää täytyy katsoa miten käy, minulla kun on nyt tuota karvallista otusta suunnitelmissa. Mutta tosiaan näkee miten tässä alkaa menemään, eli tuleeko vielä perheenlisäystä herpin muodossa ennen karvallista eläintä..
  • Maami tykkää tästä

#13 -Reiska-

-Reiska-

herppeilee jo tosissaan

• Jäsen
  • PistePistePistePiste
  • 519 Viestit
  • SijaintiP-Savo

Lähetetty 13 March 2012 - 21:36

Mittee ne meenoo tilata ??

Miten minusta tuntuu että kaikki aina hiljenee, jos ja kun minä jotain kirjoitan? Ai miten niin vilkas mielikuvitus..? :rolleyes:

Kuvittelet vaan...

2.5.9 Eublepharis macularius, 2.1 Dendrobates leucomelas, 2.1 Canis lupus familiaris, 0.1 A. Geniculata,
B. dubia, A. Tessallata, 2.2.10 L.Williamsi, 1.2 Stenodactylus petrii,
+ ruokahyönteisiä sekalaisesti... (jampat, dubiat, jättikset...)
https://www.facebook...ari.reinikainen

#14 jrri

jrri

herppeilee jo tosissaan

• Jäsen
  • PistePistePistePiste
  • 799 Viestit
  • SijaintiPudasjärvi

Lähetetty 13 March 2012 - 21:38

^ Hyvin mahdollistahan se on minut tuntiessa. ;) Siksi perässä tuota pienempää kirjoitusta.

#15 Rusinelli

Rusinelli

ei malta pysyä poissa

• Jäsen
  • 1262 Viestit
  • SijaintiKemi (Etelä-Lappi)

Lähetetty 14 March 2012 - 09:15

Oho, ootko sä Kemistä. Heh, hassua kun kuvittelin koko ajan että olet täältä etelämmästä... ;)
Ja hauska ominaisuus tässä palstassa tuo "uudet sisällöt". Näin eksyn myös aiheisiin, joihin en yleensä eksyisi... ^_^

Juups, Kemistähän minä ;) Olen monesti aatellut että kaikki vaan elelee siellä etelässä ;) Mutta onhan meitä pohjoisen harrastajiakin aivan mukavasti.

Humaani matelijaharrastelija.  

Pirtissäni asusteleeTestudo graeca graeca maakilpikonna Elli :)

#16 PikkuTolonen

PikkuTolonen

ei malta pysyä poissa

• Jäsen
  • 1103 Viestit
  • SijaintiKempele

Lähetetty 14 March 2012 - 11:55

Elukat on toistaseksi hengissä ja munatki voi hyvin, verisuonia näkyy, JEE! Pari terraa ois edelleen tuunattavana mutta ku matskut loppuu kesken niin loppu sitte aina hommatki.

Sammakkoterra on valmis luonnollisesti ku sammakotki on jo siellä :D Oon muuten todistanu jo niiden syövän banskuja eli ei mee huonostikaan! Koko herppihuone onki laitettu uuteen uskoon mutta sattuneesta syystä muutoksia on tulossa taas kerran. Pitää alkaa kiireesti vääntämään terratornia että saa asutettua porukkaa.

Kaikenlaista noitasoppaa taas täälläki ;)

Pitäskö mun muljauttaa tähänki kuvia uusitusta terrahuoneesta...

Hiiretkin muutti sitten sinne, ja tuo keskellä oleva hökötys on juuriki hiirityttöjen kämppä. Kröhöm ku on vielä vähä sotkussa :D

Lähetetty kuva

Lähetetty kuva
  • -Reiska- tykkää tästä
Kotisivu ja blogi: http://finlegion.webs.com/ Tervetuloa!

#17 jrri

jrri

herppeilee jo tosissaan

• Jäsen
  • PistePistePistePiste
  • 799 Viestit
  • SijaintiPudasjärvi

Lähetetty 14 March 2012 - 12:20

^ Mitä sammakoita sinulla siellä on? Terveisin puusilmä..

Tänään tosiaan mittailemaan pääsen itsekin, samalla voisi katsella lisää terrapaikkoja, vaikka kämppä pieni onkin. Ainahan sitä yksi tai kaksi mahtuu lisää.. Etenkin nyt kun tuo tyhjä terra odottelee asukkia viimeistään puolenvuoden päästä, ellei tässä lähiaikoina..

// Sinulla tosiaan on samanlainen liskokalenteri kuin minullakin! :D

Viimeksi muokannut jrri, 14 March 2012 - 12:21.

#18 PikkuTolonen

PikkuTolonen

ei malta pysyä poissa

• Jäsen
  • 1103 Viestit
  • SijaintiKempele

Lähetetty 14 March 2012 - 13:18

Mulle tuli tuossa viime viikonloppuna etelästä pari Golfodulcenmyrkkysammakkoa, Phyllobates vittatus. :) Alkaa pikkuhiljaa tuntua ettei jää viimeisiksi sammakoiksi..

Terroja mahtuu vaikka kuinka jos vaan saa järjesteltyä ne oikein. Terratornit on siitä just niin hyvä keksintö. Ku sais nyt itekin alotettua..

Joo, tuo tokee on aivan mainio ja mihinpä tollanen kalenteri paremmin sopiskaan kun herppihuoneeseen :D
Kotisivu ja blogi: http://finlegion.webs.com/ Tervetuloa!

#19 jrri

jrri

herppeilee jo tosissaan

• Jäsen
  • PistePistePistePiste
  • 799 Viestit
  • SijaintiPudasjärvi

Lähetetty 14 March 2012 - 13:32

Nonni, niin niitä eläimiä vain tulee. Onnea niiden kanssa!

Herppihuoneessa minullakin kalenteri. ;)
  • PikkuTolonen tykkää tästä

#20 Maru

Maru

asuu foorumilla

• Kasvattajajäsen
  • 2505 Viestit
  • SijaintiYlivieska

Lähetetty 14 March 2012 - 14:07

Elukat on toistaseksi hengissä ja munatki voi hyvin, verisuonia näkyy, JEE!

Mitä muniaisia sulla siellä on? :blink:

Minäkin haluan terrahuoneen, kun sullakin noin hieno... :angry: Ärh.

7.9 Pantherophis guttatus, 1.1 Lampropeltis getula nigrita + hiiriä monta

Roostergroven käärmeet ja hiiret

0 käyttäjää lukee aihetta

0 jäsentä, 0 vierasta, 0 anonyymiä käyttäjää