Hyppää sisältöön

Kuva
- - - - -

Leoski ihmeen hiljanen

• Kirjaudu vastataksesi
7 vastausta aiheeseen

#1 joksu

joksu

tutustumisvaiheessa

• Jäsen
  • Piste
  • 21 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 57m 44s

Lähetetty 05 maaliskuu 2012 - 11:01

Eli,tuolle minun leoskolle (noin 6kk vanha) Mentiin sitten ilman minun lupaa laittamaan/ostamaan hiekka pohja :angry: ,se hiekka on tosi hienoa,en oikeen ossaa tarkalleen sanoa mitä hiekkaa se on kun en ollu mukana ku se ostettiin. Nyt tuo minun leosko liikkuu vaanparissa paikassa ja todella vähän.Eile meni semmoseen kukkaruukkuun nukkuun ja nyt se nukkuu samassa paikassa ja lähes tulkoon samassa asennossa. Ja syönti sillä on vähän honontunu. Mutta en tiiä että onko yöllä kuin paljon liikkunu,Koska se kukkaruukkukin on ihan uusi niin en ois ite ainakaan uskonu että se olis siellä,vaan mistä sitä tietää? Mietin myös sellasta kun sille liskolle vaihettiin perjantaina "uusi" tosi iso terra kun ilmaseks saatiin että voisko se sitten siitä sterssata? Ja oon vähän yrittäny kattoa että löytyskö ulostetta mistään mutta en oo vielä oikeen löytäny? Oisko ehotuksia?

#2 joksu

joksu

tutustumisvaiheessa

• Jäsen
  • Piste
  • 21 Viestit

Lähetetty 05 maaliskuu 2012 - 11:13

427767 2981458774590 1205555630 32362790 1015130557 N

Ja tässä tää miun terra vielä :)

#3 saana_85

saana_85

asuu foorumilla

• Mini Boss
  • PistePistePistePistePistePiste
  • 2 345 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 52d 18h 14m 15s
  • SijaintiTornio

Lähetetty 05 maaliskuu 2012 - 11:30

Hiekka pois, leoskeille paras pohjamateriaali on joko muovinen lattiamatto taikka kiviset laatat. Suolitukoksen vaara on ilmeinen kun hiekalla elää, leoskithan syövät sitä aika yleisesti? Anna toisen rauhassa tottua uuteen terraarioonsa, leoskisi on vielä nuori, joten voi olla, että tuntee olonsa turvattomaksi jos tilaa on tosi paljon. Jos ei lähipäivinä näytä "elpymisen" merkkejä, niin pienennä terraariota vaikka pahvisella väliseinällä ja laita liskolle paljon piilopaikkoja. Onhan lämmittelypaikka kunnossa? Joko lämpömatto taikka lämpölamppu.

Muoks: Onhan liskollasi Wetboksi? Se on hyvinkin tärkeä osa leopardigekon terraariota. Lisäksi terraario näytti kuvassa melko pimeältä, olisiko mahdollista lisätä valoa päivän ajaksi sinne?

saana@herppi.net

#4 Iem

Iem

alkaa kotiutumaan

• Jäsen
  • PistePistePiste
  • 419 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 4d 10h 54m 20s
  • SijaintiJyväskylä

Lähetetty 05 maaliskuu 2012 - 11:37

Hiekkaahan ei suositella (ja sen varmasti tiesitkin?)
Mutta leoskithan ovat yleisesti melkoisia sohvaperunoita. Välillä tulee aktiivisempia aikoja ja välillä ollaan monta päivää piilossa.
Yksilöllistä, mutta terran vaiuhdokset yms saattavat vähän stressatakkin ja se saattaa vaikuttaa aktiivisuuteen ja syömiseen.
En nähnyt terrassa wetboxia?

EDIT/ saana kerkesikin ensin

Viimeksi muokannut Iem, 05 maaliskuu 2012 - 11:50.

Eublepharis macularius - Leopardigekko 0.2

Iirisss@hotmail.com

#5 joksu

joksu

tutustumisvaiheessa

• Jäsen
  • Piste
  • 21 Viestit

Lähetetty 05 maaliskuu 2012 - 14:04

Juu kyllä mie tiesin että leoskoille ei suositella hiekkaa,sen takia mulla ottaaki päähän ku ilman minun lupaa laitettu :) ja kyllä on lämittely paikat wetboxin ym.Kaikki on tai ainaki pitäs muuten olla kunossa,piilopaikkoja on vaikka missä lehtien takana on kiviä ja jne.Mutta katella tota vielä vaikka viikon verran ja kattoa mihin se tosta muuttuu?

#6 artzi

artzi

vierailee säännöllisesti

• Jäsen
  • PistePiste
  • 263 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 2h 58m 47s
  • SijaintiSuolahti

Lähetetty 05 maaliskuu 2012 - 14:19

Onko hiekka otettu pois? Se todellakin on turha leoskilla, niinkuin yllä olevat jo sanoneet.
Se voi olla että leoskisi reagoi tuohon terraarion vaihtoon, kannattaa seurailla todellakin liskon menoa. Ja ruokailuja, jos on kerran puoli vuotias niin ei talvilepoakaan tuskin pidä tai ainakaan suositella vielä tuon ikäiselle.

Eli jos hiekat on otettu pois niin muita ongelmia en näe :)
eublepharis macularius; pogona henrylawsoni; achantina fulica hamillei, var. rodatzi; gongylophis colubrinus loveridgei; chamaeleo calyptratus

#7 Iem

Iem

alkaa kotiutumaan

• Jäsen
  • PistePistePiste
  • 419 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 4d 10h 54m 20s
  • SijaintiJyväskylä

Lähetetty 05 maaliskuu 2012 - 18:53

^ vielä lisäyksenä että tarkkaile myös liskon ulostamista ja itse tavaraa hiekan varalta.
Eublepharis macularius - Leopardigekko 0.2

Iirisss@hotmail.com

#8 Crazy_Clown

Crazy_Clown

herppeilee jo tosissaan

• Jäsen
  • PistePistePistePiste
  • 570 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 9d 8h 26m 12s
  • SijaintiTampere

Lähetetty 09 maaliskuu 2012 - 22:07

Tuo saattaa johtua vain terran vaihdostkin. Omakin leoski pysytteli yhdessä piilossa useamman päivän kun se muutti uuteen terraan. Itse asiassa neiti muutti uuten terraansa viime su ja vasta tänä iltana se ekaa kerta auskaltautui hieman sitä tutkimaan. Eli katsele nyt ihan rauhassa mitä tapahtuu. Ja tosiaan, kuten sanottu, niin tarkkaile kuitenkin myös sitä ulostamista ja sitä ulostetta sitten suolistotuoksen varalta.

0 käyttäjää lukee aihetta

0 jäsentä, 0 vierasta, 0 anonyymiä käyttäjää