Leopardileguaani
Lähetetty 20 lokakuu 2011 - 10:41
Lähetetty 12 marraskuu 2011 - 17:41
Hah, löysin hakemani tiedot kun kirjoitin tieteellisen nimen eri tavalla.. Hehee. 7-8 vuotta on keskimääräinen elinikä.
Viimeksi muokannut aivari, 12 marraskuu 2011 - 17:54.
Lähetetty 01 maaliskuu 2012 - 11:35
Minkä kokoisia terraariota muilla on joilla noita pariskuntia löytyy?
Kiitos jos joku viittii vastailla.
Lähetetty 03 maaliskuu 2012 - 15:50
saana@herppi.net
Lähetetty 25 lokakuu 2012 - 22:05
Desire´s kotilokasvatus
Monien eksoottisien kotilolajien kasvatusta. Kesällä 2013 kokoelmaan monia harvinaisiakin helmiä!
Omistan kotiloiden lisäksi keltavatsakilpikonnan ja ruokakasvatuksessa on tälle ötöjä. Haaveissa ties mitä ihania herppejä.
Lukunurkka foorumi lukemisen ystäville!
Lähetetty 31 tammikuu 2013 - 18:18
Mulla on näitä ihanuuksia kaks kappaletta, naaras ja koiras. Koiras on jo vanhempi, minulla ollut reippaan vuoden ja ikää liskolla on 4-5 vuotta. Naaras on viime keväänä Ruotsissa vankeudessa syntynyt, tuli minulle pari kuukautta sitten. Tyttö on todella kesy, koiras taas oli vähän käsitelty jo kun minulle tuli, mutta olen totuttanut senkin käsittelyyn niin, että normaalit hoitorutiinit on helppo tehdä.
100x50x50 terra riittää hyvin. Itse harkitsin pitkään, että vaihtaisin nykyisen akvaarioon tehdyn terraarion sivulta avattavaksi, mutta tulin tulokseen, ettei se kannata, sillä nämä hyppivät paljon, varsinkin ruoka-aikana saattavat loikata syliinkin. Jotenkin noissa akvaarioissa vaan tuo, että ilma ei kierrä alhaalta ylös, häiritsee minua. Täytyisi löytää jostain terraario, jonka voi avata päältä ja siinä olisi ilmanvaihtoreiät kuitenkin alhaallakin.
Mulla on ihan hirveä vauvakuume ja toivon todella, että nämä kaks tekisi poikasia. Tietoa ei vain ole saatavilla suomeksi ollenkaan, mutta olen kahlannut lontoon murteella sivustoja läpi.
Itselle jäänyt hieman epäselväksi, että pitäisikö naaras nyt siirtää kuitenkin omaan terraarioonsa ja näyttää vasta huhtikuulla koiraalle, ja siirtää sitten takaisin omaan terraarioon, jonne saisi rauhassa munia? Vai toisinpäin? Vai annanko olla samassa terrassa? Koiras yritti kovasti naarasta jo syksyllä astua, rauhottui onneksi sitten.
Lähetetty 07 helmikuu 2013 - 20:22
Niin riittääkö 100x50x50 mitta siis hyvin yhdelle vai voiko tuohon jo sijoittaa kaksi yksilöä? Itsellä olisi juuri tuon kokoinen terra tyhjillään, mutta se on kyllä sivusta avattava.
0 käyttäjää lukee aihetta
0 jäsentä, 0 vierasta, 0 anonyymiä käyttäjää