Hyppää sisältöön

Kuva
- - - - -

Leopardileguaani

• Kirjaudu vastataksesi
6 vastausta aiheeseen

#1 Lyllerö

Lyllerö

tutustumisvaiheessa

• Jäsen
  • Piste
  • 67 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 2d 6h 18m 56s
  • SijaintiKarkkila

Lähetetty 20 lokakuu 2011 - 10:41

nyt tarvitaan nopeasti apua! Liskollamme on sierain mennyt ihan rikki ja nokka vuotaa verta jatkuvasta, ja en tiedä yhtään mitä voisi tehdä. Ei ole ketään että voisi eläinlääkäriin viedä. + tuntuu kuin lisko ei saisi kunnolla henkeä.
Rest in peace Lysti and Touho <3

#2 aivari

aivari

vierailee säännöllisesti

• Jäsen
  • PistePiste
  • 165 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 15h 14m 45s

Lähetetty 12 marraskuu 2011 - 17:41

Heippa, tarvitsisin vähän lisäinformaatiota näistä liskoista, en nimittäin löydä mistään, mikä on näiden liskojen keskimääräinen elinikä? Olen kahlannut kaikki mahdolliset artikkelit suomeksi ja englanniksi googlen parilta ekalta sivulta läpi, ja nyt meni usko, tuo kun on himpun verran hankala tapa hakea tietoa... Osaisiko joku lisäksi neuvoa jonkun extra hyvän artikkelin jostain internetin syövereistä näistä liskoista? :) Kiitos kaikille etukäteen jo.

Hah, löysin hakemani tiedot kun kirjoitin tieteellisen nimen eri tavalla.. Hehee. 7-8 vuotta on keskimääräinen elinikä.

Viimeksi muokannut aivari, 12 marraskuu 2011 - 17:54.

#3 jakrassel

jakrassel

uskaltautui rekisteröitymään

• Jäsen
  • Piste
  • 2 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 2h 19m 18s

Lähetetty 01 maaliskuu 2012 - 11:35

Hei! Nyt löysin noita myynnistä ja myyjä puheli että sillä on sellaisia millä on punaiset pisteet etujalkojen takana ja sitten sellaisi millä ei. Onko noista kumpi naaras? Mietin vaan että jos ostaa pariskunnan niin osaa valkata eri sukupuolia.

Minkä kokoisia terraariota muilla on joilla noita pariskuntia löytyy?

Kiitos jos joku viittii vastailla.

#4 saana_85

saana_85

asuu foorumilla

• Mini Boss
  • PistePistePistePistePistePiste
  • 2 343 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 52d 18h 14m 15s
  • SijaintiTornio

Lähetetty 03 maaliskuu 2012 - 15:50

Aloitetaan aiheesta uusi ketju. Osa uusimmista viesteistä siirretty tänne. Loput löytyy arkistosta. -saana_85

saana@herppi.net

#5 CrypticDoll

CrypticDoll

herppeilee jo tosissaan

• Jäsen
  • PistePistePistePiste
  • 617 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 17d 13h 33m 55s
  • SijaintiKarkkila

Lähetetty 25 lokakuu 2012 - 22:05

Aloin tätäkin lajia miettiä itselleni... Millainen on lemmikkinä, onko käsiteltävissä? Faunattaren sivujen mukaan 100x50x50 cm terra riittää yhdelle, pitääkö paikkansa? Ja jos jollain sattuisi olemaan kokemusta/mielipiteitä kumpi olisi kivempi, niin tämä leopardileguaani vai kääpiöparta-agama? :P

Desire´s kotilokasvatus
Monien eksoottisien kotilolajien kasvatusta. Kesällä 2013 kokoelmaan monia harvinaisiakin helmiä!
Omistan kotiloiden lisäksi keltavatsakilpikonnan ja ruokakasvatuksessa on tälle ötöjä. Haaveissa ties mitä ihania herppejä.
Lukunurkka foorumi lukemisen ystäville!

#6 aivari

aivari

vierailee säännöllisesti

• Jäsen
  • PistePiste
  • 165 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 15h 14m 45s

Lähetetty 31 tammikuu 2013 - 18:18

Mulla on näitä ihanuuksia kaks kappaletta, naaras ja koiras. Koiras on jo vanhempi, minulla ollut reippaan vuoden ja ikää liskolla on 4-5 vuotta. Naaras on viime keväänä Ruotsissa vankeudessa syntynyt, tuli minulle pari kuukautta sitten. Tyttö on todella kesy, koiras taas oli vähän käsitelty jo kun minulle tuli, mutta olen totuttanut senkin käsittelyyn niin, että normaalit hoitorutiinit on helppo tehdä.

100x50x50 terra riittää hyvin. Itse harkitsin pitkään, että vaihtaisin nykyisen akvaarioon tehdyn terraarion sivulta avattavaksi, mutta tulin tulokseen, ettei se kannata, sillä nämä hyppivät paljon, varsinkin ruoka-aikana saattavat loikata syliinkin. Jotenkin noissa akvaarioissa vaan tuo, että ilma ei kierrä alhaalta ylös, häiritsee minua. Täytyisi löytää jostain terraario, jonka voi avata päältä ja siinä olisi ilmanvaihtoreiät kuitenkin alhaallakin.

Mulla on ihan hirveä vauvakuume ja toivon todella, että nämä kaks tekisi poikasia. Tietoa ei vain ole saatavilla suomeksi ollenkaan, mutta olen kahlannut lontoon murteella sivustoja läpi.

Itselle jäänyt hieman epäselväksi, että pitäisikö naaras nyt siirtää kuitenkin omaan terraarioonsa ja näyttää vasta huhtikuulla koiraalle, ja siirtää sitten takaisin omaan terraarioon, jonne saisi rauhassa munia? Vai toisinpäin? Vai annanko olla samassa terrassa? Koiras yritti kovasti naarasta jo syksyllä astua, rauhottui onneksi sitten.

#7 Moonchild

Moonchild

uskaltautui rekisteröitymään

• Jäsen
  • Piste
  • 4 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 1h 33m 40s
  • SijaintiSatakunta

Lähetetty 07 helmikuu 2013 - 20:22

Niin riittääkö 100x50x50 mitta siis hyvin yhdelle vai voiko tuohon jo sijoittaa kaksi yksilöä? Itsellä olisi juuri tuon kokoinen terra tyhjillään, mutta se on kyllä sivusta avattava.

0 käyttäjää lukee aihetta

0 jäsentä, 0 vierasta, 0 anonyymiä käyttäjää