Lähetetty 24 helmikuu 2012 - 18:59
Lähetetty 24 helmikuu 2012 - 19:03
Lähetetty 26 helmikuu 2012 - 16:02
Mihin kannattaa uskoa kuningasboan terraarion lämpötilaan koska olen löytänyt monia eri lämpötiloja ja lämpötila heittää eri lähteistä 10 asteella (onko se siis lämmittely paikassa 40 vai 50 astetta?)
Viimeksi muokannut berberiskinkki, 26 helmikuu 2012 - 16:03.
Lähetetty 26 helmikuu 2012 - 16:57
Käsittelyä ei kannata turhan usein harjoittaa, korkeintaan esim.3vk välein n.5min. Turhaan sitä matoa puljaa joka päivä koska se ei siitä pidä. En kuitenkaan usko että jos olisi vaikka vallan käsittelemäti niin siitä tulisi arka, kuitenkin se tottuu käteen hoitotoimenpiteissä, itselläkin jää käsittely välillä vaikka niin että saa parikin kuukautta olla rauhassa. Juurikin käsittelyllä siitä saa aran, tietysti jo tämänkin kokoisella käärmeellä kannattaa se kuitenkin totuttaa käsittelyyn ettei heitä isona mötikkänä kiukkumoodia päälle
Lähetetty 26 helmikuu 2012 - 18:15
Kannataako kuningasbooa ottaa ekaksi käärmeeksi? Ja jos kannattaa niin mitä maksaa kuningasboa tarvikkeineen?
Jos käärmeen koko ja terran viemä tila ei pelota niin miksi ei
Lähetetty 26 helmikuu 2012 - 18:17
kuinka usein kuningasbooa saa käsitellä ettei siitä tulisi arka?
Mihin kannattaa uskoa kuningasboan terraarion lämpötilaan koska olen löytänyt monia eri lämpötiloja ja lämpötila heittää eri lähteistä 10 asteella (onko se siis lämmittely paikassa 40 vai 50 astetta?)
Tohon vielä sen verran, että omasta mielestä käärmeet on yksilöitä eikä kaikilla oo samat ruokatottumukset yms. Jos käärme syö ja liikkuu normaalisti niin se on aivan sama onko "lämpimässä päässä" 38 vai 48.
Lähetetty 26 helmikuu 2012 - 18:23
Lähetetty 26 helmikuu 2012 - 18:56
Lähetetty 26 helmikuu 2012 - 20:59
Lähetetty 26 helmikuu 2012 - 21:00
Lähetetty 27 helmikuu 2012 - 04:33
Viellä muutama hassu kysymys: Kun hommaan sen kuningasbooan niin olen kuullut että jos syöttää käärmettä omassa terrassa niin siitä tulee agressiivinen koska käärme luulee että ruokaa tulee kun avaa terran luukun niin kannattaako ruokkia eri terrassa vai onko kyseinen väite humpuukkia?
Syötin aluksi omaa kuningaspytoniani erillisessä ruokintalaatikossa, kun olin toimenpiteen tehnyt useita kertoja käärme oli "oppinut" että kun pääsee lootaan ruoka tulee... Eli käärme oli samantien aggressiivinen päästessään ruokintalaatikkoon, hyökkäillen kaikkea kohti mikä liikkui. Luovuin käytännöstä ja aloin ruokkimaan suoraan terraan. Eipä ole näpeille tullut kertaakaan terraan sormiani työntäessä...
Lähetetty 27 helmikuu 2012 - 05:48
Lähetetty 28 helmikuu 2012 - 18:04
Haluaisin tietää sen takia koska omistan itse 2 kiinanharjakoiraa jotka on 2kg ja 5 kg eli mikä todennäköisyys on siihen että kuningasboa karkaa syömään harjikset?
Lähetetty 28 helmikuu 2012 - 18:59
Lähetetty 29 helmikuu 2012 - 00:04
Entä kuinka helposti kuningasboa karkaa terrasta?
Haluaisin tietää sen takia koska omistan itse 2 kiinanharjakoiraa jotka on 2kg ja 5 kg eli mikä todennäköisyys on siihen että kuningasboa karkaa syömään harjikset?
Oletuksena lähdetään siitä, että valmistetaan/hankitaan sopiva asumus käärmeelle, josta sen on mahdotonta päästä karkuun. Lukot terran ovissa ja isompien reikien tukkimiset kuntoon, oli käärme sitten pieni tai iso.
Lähetetty 01 maaliskuu 2012 - 10:36
(mieluusti myös pienelle pudjetilleni sopiva :laugh: )
Lähetetty 01 maaliskuu 2012 - 12:30
EDIT. Suppilo: Täältä foorumin myyntiosiosta löytää melko usein kuningasboia hyvällä hinnalla, poikasia ja aikuisia yksilöitä
Viimeksi muokannut rölli-, 01 maaliskuu 2012 - 12:31.
Lähetetty 04 maaliskuu 2012 - 02:03
Nämä ovat yleensä leppoisia kavereita ja omasta mielestäni erittäin kauniita käärmeitä, yhden oikeasti äksyn kunkun olen kohdannut. Kerran sain tytön hampaista näpeille, mutta se oli ihan oma mokani, olin pessyt kädet huolimattomasti ruokaeläinten käsittelyn jälkeen, joten tämä kannattaa muistaa aina tehdä hyvin. Tykkäävät myös usein isosta vesiastiasta, kaikki kunkut eivät mene uimaan, mutta meillä ainakin kunkuilla on jatkuvasti mahdollisuus tähän, jotta saavat uida jos tahtovat.
Oma blogini /http://kirppusirkus.fi/gekkonen/
Lähetetty 16 maaliskuu 2012 - 10:02
0.1 Boa constrictor cb11 Amelia
Lähetetty 23 maaliskuu 2012 - 14:36
Kunkun käsittelystä sen verran, että ei se käsittelystä araks tuu. Meillä ollu toistakymmentä matoa ja kaikkia käsitelty päivittäin. Tosi rauhallisia ja kilttejä elukoita kun kunnolla tutustuttaa käsittelyyn. Sopii kyllä loistavasti ensimadoks. Siinä käsittelyssä vaan tarvitaan itsevarmuutta. jos itse pelkää ja varoo ni kyllä se sit saattaa vaikka purasta mut päästää kyllä heti irti. Ja tietysti sitä nostettaessa tuettava kunnolla eikä vaan roikoteta hännästä. Mun oma äiti välillä ottaa päivänokoset mun 6v kunkkupoitsun kans.
Samaa mieltä, uskoisin että käsittelyn puutteesta käärmeestä tulee helpommin agressiivinen kuin käsittelystä, vaikka yksilötapauksia varmasti ovat. Jos vertaa ulkomaalaisia käärmefoorumeita tähän niin siinä missä täällä kehoitetaan olemaan käsittelemättä käärmettä ollenkaan, sielläpäin neuvotaan käsittelemään mielellään päivittäin. Täälläkin madot pääsee ulos terroistaan useamman kerran viikossa, ja kaikki on hyvin säyseitä.
myös merkitty yhdellä tai useammalla näistä avainsanoista: aloittelija, kuningasboa
Selkärangattomat →
Hämähäkit →
Grammastola Rosean uusi omistaja kyselee vähänAloittanut Hämäkäk , 06 touko 2012 |
|
|
||
Käärmeet →
Kuningasboat →
Kuningasboan peseminenAloittanut Vertebrae , 06 maalis 2012 |
|
|
||
Käärmeet →
Kuningasboat →
Kuningasboan lisääntyminenAloittanut SnakeLove , 04 maalis 2012 |