Hyppää sisältöön

Kuva
- - - - -

Liskoni on laiha!

• Kirjaudu vastataksesi
11 vastausta aiheeseen

#1 Miksu17

Miksu17

uskaltautui rekisteröitymään

• Jäsen
  • Piste
  • 6 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 43m 7s
  • SijaintiHämeenlinna

Lähetetty 26 tammikuu 2012 - 15:22

Elikkäs minulla on noin vuoden ikäinen Karoliinan anolis joka ostettiin noin 2 kuukautta sitten Faunattaresta toisen kaveriksi sillon se näytti hyvin voivalta mutta sen ajan kun se on nyt minulla ollut niin se ei ole syönyt kunolla tai en ole kertaakaan nähnyt sen luovan nahkaa.

Liskoilla on koko ajan ruokaa tarjolla ja sumutan teraarion kerran päivässä jotta saisivat juotavaa mutta liskoni vain makoilee lähes kaikki päivät olen huolissani mitä minun pitäisi tehtä?? :( :(

#2 ^Natina

^Natina

ei elämää

• Mode
  • PistePistePistePistePistePistePiste
  • 4 077 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 89d 15h 52m 8s
  • SijaintiNokia

Lähetetty 26 tammikuu 2012 - 16:49

Mitä olet tarjonnut sille ?
Pystytkö laittamaan kuvaa anoliksesta ?
Minkälaiset olosuhteet sillä on?

Phesluma grandis kasvatusta
NatinaS Reptiles ~ Facebookissa! Natina Ompelee 

NatinaS Reptiles ~ YouTubessa! Natina Bloggaa

#3 Miksu17

Miksu17

• Jäsen
  • Piste
  • 6 Viestit
  • SijaintiHämeenlinna

Lähetetty 26 tammikuu 2012 - 17:37

Olen antanut liskolle pieniä kenttä sirkkoja ja jauhomatoja.
Jauhomatojen sekaan on laitettu pieniä määriä kalkkia.

Liskoilla on terraasiossa hakepohja ja pajon kiipeiyä eli rehevä ympäristö on ja lämpölamppu.

kuvaa minulla ei juuri nyt ole mutta voin ottaa kuvan heti kun löydän kamran mutta sen verran voin sanoa että selvästi kylkiluut näkyvät. :(

#4 ^Natina

^Natina

ei elämää

• Mode
  • 4 077 Viestit
  • SijaintiNokia

Lähetetty 26 tammikuu 2012 - 20:26

Laihuudesta en sano mitään ennen kuvaa, sillä kuva kertoo enenmän kuin tuhat sanaa.

Omani ei suostu syömään ollenkaan jauhomatoja eikä sirkkoja. Meillä syödään lähinnä vahakoin toukkia, joskus vahingossa perhosia, naaras syö vahakoin lisäksi banskuja ja vauva torakoita.

#5 Krisu

Krisu

alkaa kotiutumaan

• Jäsen
  • PistePistePiste
  • 382 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 7d 15h 45m 29s
  • SijaintiTurku

Lähetetty 27 tammikuu 2012 - 19:01

Sukupuolista tietoa?

Heikompi kaveri melko varmasti kuolee mikäli on toisenkanssa. Itse siirtäisin vahvemman yksilön kokonaan omaan tilaansa ja jättää heikomman yksilön siihen nykyiseen tilaan. Melko varmasti kyse on vaan reviri kiistoista. Minkä kokoinen on nykyinen terra? Jos molemmat ovat eri sukupuolta niin parempi voisi olla vaikka 1.3-1.4 mikäli tilat antavat myöden. Monesti on hyvä ruokkia enemmän ja vaikka useassa eri paikassa.
Minulla on dysleksia, pahoittelen kirjoitusvirheitä sun muita.

#6 ^Natina

^Natina

ei elämää

• Mode
  • 4 077 Viestit
  • SijaintiNokia

Lähetetty 27 tammikuu 2012 - 19:43

Profiili kuvan perusteella olisi uros ja naaras kyseessä mutta itse odottelen yhä ko. yksilöstä kuvaa jotta näkee sukupuolen. Itse veikkaisin että laiha on se uros ja jättää syömättä naaraan läsnäolon takia. Tosin voihan se olla uupunut naaraskin. Mutta tosiaan kuvia odottelen jotta voi kunnon arvioida silmämääräisesti.

#7 taijas

taijas

vierailee säännöllisesti

• Jäsen
  • PistePiste
  • 104 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 1d 16h 47m 52s
  • SijaintiLappeenranta

Lähetetty 27 tammikuu 2012 - 20:29

Mun anoliksista toinen tyttö on huomattavasti laihempi ku toinen, mut muuten ihan ok oloinen (juo, kiipeilee, lämmittelee, hengailee muiden seurassa ja luultavasti syökin ku kuitenkin elossa on (vapaa ruokinta eli en tiie kuka syö ja kui paljon mut ruokaa on aina tarjolla)). Ja kaikilta kolmelta näkyy kylkiluut, itseasiassa kaikilta mulla olleilla anoliksilla on näkyny ne (noi mukaan laskettuna 11kpl).
Et jos ei oikeesti oo kuihtuneen/sairaan oloinen (makaa silmät kiinni tasaisella, hengitysliikkeet näkyvät selvästi) ni en olis huolissani.
Mut tosiaan, niistä kuvista vois sanoa tarkemmin.

0.1 Anolis carolinensis, 4.2.4 Bombina orientalis, 0.1 Grammostola pulchripes, 0.1 Grammostola rosea, 0.1 Lasiodora parahybana, 0.1 Phlogiellus sp. "goliath", 0.1 Brachypelma Vagans, 0.1 Python regius, 1.1 Morelia viridis, + 4 kissaa, 2 koiraa, 3 hiirtä, 3 hamsteria ja 7 seeprapeippoa

#8 Krisu

Krisu

alkaa kotiutumaan

• Jäsen
  • PistePistePiste
  • 382 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 7d 15h 45m 29s
  • SijaintiTurku

Lähetetty 27 tammikuu 2012 - 22:17

Joo tosiaan noiden kylkiluiden näkyminen on ihan ominaista anoilla :) Jos hännän tyvi, reidet alkavat menemään klommoille/"kuihtumaan" nii sitten on syytä olla huolissaan.

Niinku Natina sanoi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa :)
Minulla on dysleksia, pahoittelen kirjoitusvirheitä sun muita.

#9 ^Natina

^Natina

ei elämää

• Mode
  • 4 077 Viestit
  • SijaintiNokia

Lähetetty 28 tammikuu 2012 - 08:31

Nyt täytyy kyllä kommentoida että omilla anoliksilla ei ole koskaan kyllä näkynyt kylkiluut, ei edes silloinkin tuli luoksseni tosi huonokuntosina (kamala neste vaje ja lonkka luut törrötti).

#10 jassu87

jassu87

alkaa kotiutumaan

• Jäsen
  • PistePistePiste
  • 493 Viestit
    • Paikalla yhteensä: 3d 9h 16m 37s
  • SijaintiJyväskylä

Lähetetty 28 tammikuu 2012 - 18:11

Minun anoliksilla aikoinaan näkyi kylkiluut, vaikka olivatkin pulskia. Suosittelen tosiaan siirtämään ne erilleen, voi olla ettei toinen päästä sitä syömään.

#11 Miksu17

Miksu17

• Jäsen
  • Piste
  • 6 Viestit
  • SijaintiHämeenlinna

Lähetetty 29 tammikuu 2012 - 20:29

Siis tarkemmin oli alkujaan käynyt niin että minulla oli yksi naaras ja yksi uros mutta myöhemmin naaras sattui menehtymään en tiedä mihin mutta urosta ei yksinkään voinut jättää joten ostin uuden anoliksen Faunattaresta mutta en ole enään itsekkään varma onko se naaras vai uros Faunattaressa sitä ei tiedetty joten veikkasin sen olevan naaras koska sillon näin sillä valkoisen raidan selässä ja nyt en näe mitään valkoista raitaa.

Lupaan lisätä kuvat mahdollisimman nopeasti kun saan kameran käyttöön

#12 ^Natina

^Natina

ei elämää

• Mode
  • 4 077 Viestit
  • SijaintiNokia

Lähetetty 29 tammikuu 2012 - 20:32

Pistä ihmeessä kuvia että saadaan selville onko sulla kaks poikaa samassa, mikä voi päättyä kohtalokkaasti. Urokset tulevat tappelemaan, varsinkin keväällä. Mikäli molemmat on ukkoja niin hyvinkin mahdollista että toinen dominoi toista siihen malliin että toinen on jo lakannut syömästä ja siksi on laiha.

0 käyttäjää lukee aihetta

0 jäsentä, 0 vierasta, 0 anonyymiä käyttäjää