Lähetetty 27 toukokuu 2011 - 11:14
Mulla on siis pitkäaikaisessa hoidossa kaksi kilpikonnaa, toinen niistä n. 8v nelivarvasuros. Ollut minulla vasta noin kuukauden, ja ennestään tosiaan ei ole kilppareista kokemusta. Konna vaikuttaa terveeltä ja hyväkuntoiselta, syö ja ulostaa normaalisti. Terraariossa on olosuhteet kohdallaan. Ulkoillut on muutaman kerran n. 15 min kerrallaan nyt keväällä.
Tänään konna taapersi tuossa lattialla kun yhtäkkiä pissasi/kakkasi vaaleata nestettä, jonka seassa oli jotain valkoista lillua, nestemäistä sekin. Oli vähän kuin rikki mennyt kananmuna tms! Tosin mitään keltaista siinä ei ollut. Tämän jälkeen kakkasi ihan normisti.
Mitä tämä siis oli? Oliko jotain normaalia josta olen aivan tietämätön vai pitäisikö huolestua? Matoja?
Mulla on erittäin vähän tietoja konnien aiemmista vaiheista, mutta käsittääkseni niitä ei ole koskaan madotettu. Olen ajatellut madottaa ne kesäkuun alussa kun siirtyvät ulkoilemaan enemmän.
Konna siis on tosi virkeä ja voi muutenkin hyvin, myös tän ulostamisen jälkeen.
Vähän oon huolestuneena kyllä täällä. Ollaan menossa lääkäriin toisen konnan kanssa n. viikon päästä, tarttisiko näyttää tätä toistakin siellä?
Lähetetty 27 toukokuu 2011 - 11:48
Ottaessasi hoitoosi maakonnia, on todellakin hyvä että paneudut pikimmiten maakonnien perusjuttuihin sekä niiden normihoitoon.
Mukavaa kesää sinulle ja hoidokeillesi!
Humaani matelijaharrastelija.
Testudo Graeca Graeca maakilpikonna Elli, Irian Jayan sinikieliskinkki Pipsa (Tiliqu sp. Irian Jaya), Tanimbarin sinikieliskinkki Patu (Tiliqua Scincoides Chimaerea), Kuningasboa Vappu (Boa Constrictor).
Lähetetty 27 toukokuu 2011 - 11:53
Nyt hävettää kovasti tyhmyyteni :blush: Olen tosiaan lueskellut perusjutut moneen kertaan, mutta tähän en ollut tullut törmänneeksi. Noh jatkossa viisaampana etiäpäin...
Lähetetty 14 elokuu 2012 - 19:00
Nelivarvas Sirun "Äippä" ja Leoski Lady Lulun "Mami"
Lähetetty 14 elokuu 2012 - 19:17
Tuommoista lakupötköä ne tekevät- korkeintaan sävy vaihtelee tummemmasta vaaleampaa ruskeaan.
Testudo graeca sp. 3.0
Lähetetty 14 elokuu 2012 - 21:20
Tottakai uloste on normaalista poikkeavaa, jos ruokavaliokin on.
Minun pitikin kysyä konnasi ulosteesta Niina01, kun olit huolissasi konnasi painon kehityksestä tuolla toisessa keskustelussa. Uloste nimittäin kertoo parhaiten saako konna oikeanlaista ravintoa ja sulaako ruoka suolitossa. Minun edellinen konnani oli sairas, ei kasvanut ja ulosten laatu oli hyvin epätasaista. Välillä salaatinlehden palat tulivat saman näköisinä ulos, kun olivat menneet sisäänkin... :/
Minä jättäisin kokonaan omenan ja päärynän pois konnan ruokavaliosta. Itse en anna myöskään kesäkurpitsaa.
Aavikkoiguaanit - Dipsosaurus dorsalis 2.0 - Iguilua-blogi http://dipsodipso.blogspot.com/
paputtaja@herppi.net
Lähetetty 15 elokuu 2012 - 12:12
Lähetetty 15 elokuu 2012 - 12:52
Lähetetty 15 elokuu 2012 - 13:37
Lähetetty 15 elokuu 2012 - 16:26
P1010278.JPG 41,82K
37 latauksia
P1010284.JPG 177,57K
38 latauksiaminun mielestä uloste näyttää turhan löysältä, mutta jos ruokavalioon on kuulunut hedelmiä ym. kosteaa, niin asia saattaisi korjaantua ihan vaan lisäämällä tarjoamalla reilusti kuitupitoisia kasveja ja heinää.
Alempi näyttää minun silmiini normaalilta virtsan mukana poistuneelta valkuaisaineelta.
Jos tuo oli punertavaa, niin ehkä olet tarjonnut konnallesi voikukanlehtiä? Se nimittäin tekee tuolaista sävyä pissaan.
Aavikkoiguaanit - Dipsosaurus dorsalis 2.0 - Iguilua-blogi http://dipsodipso.blogspot.com/
paputtaja@herppi.net
Lähetetty 15 elokuu 2012 - 16:39
Lähetetty 15 elokuu 2012 - 16:54
Katsoppas Niina01 tästä kategoriasta noita ketjuja mikäli mietityttää se, että millainen olisi hyvä ruokavalio konnalle. Siellä on yllinkyllin keskustelua konnan ruokavaliosta. Mitä saa syöttää ja mitä ei jne..
Testudo hermanni boettgeri 0.0.2, Testudo horsfeldii 1.1. Toiveissa vielä ainakin Physignathus cocincinus 0.0.1, Python regius 0.0.1 & Epicrates cenchria cenchria 0.0.1.
Lähetetty 15 elokuu 2012 - 17:55
Testudo graeca sp. 3.0
Lähetetty 15 elokuu 2012 - 18:30
Lähetetty 16 elokuu 2012 - 10:24
Lähetetty 16 elokuu 2012 - 12:25
1.2.2 eurotestudo boettgeri
Lähetetty 23 marraskuu 2012 - 16:39
Hei!
Mistäköhän mahtaa olla kyse kun löysin 7vuotiaan nelivarvas naaraani terraariosta kananmunan keltuaisen näköisen löllö-palleron. Eli muistuttaa ihan raa'an kananmunan keltuaista, vähän kiinteämpi tosin.
Löysin aiemmista keskusteluista pätkän jossa joku oli huomannut uros konnallaan jotain vastaavanlaista ja joku oli vastannut siihen näin: "Vaikuttaa kyllä ihan perusvirtsahappoklönteiltä. Ne ovat joskus rakenteeltaan kovempia ja välillä pehmeämpiä johtuen konnan nestetasapainosta ja syömästä proteiinimäärästä". Olisiko kyse tosiaan tuosta virtsahappo-jutusta, vai onko mahdollista että kun kyseinen konnamme maaliskuun lopulla muni kaksi munaa, että niistä olisi jäänyt joku kehittymätön suolistoon tjtn?
Osaisiko joku valaista asiaa..
Meillä kun kolme konnaa on enkä aiemmin ole törmännyt moiseen.
Testudo horsfieldii horsfieldii "Peetu"
Testudo horsfieldii kazachstanica "Tito"
Lähetetty 23 marraskuu 2012 - 16:41
Boa constrictor 1.0 Väinö, Eublepharis macularius 0.1 Tiitu, Gromphadorhina portentosa, Archimandrita tessellata
Mus musculus 2.4 Magic Mike, Peter Pan ja Stella Dark, Emrul, Elling, Edris.
http://sarde1981.blogspot.fi/
Lähetetty 23 marraskuu 2012 - 16:51
Siitä sitä aina lisää oppii, asia kerrallaan.
Testudo horsfieldii horsfieldii "Peetu"
Testudo horsfieldii kazachstanica "Tito"
Lähetetty 23 marraskuu 2012 - 16:52
Testudo hermanni boettgeri 0.0.2, Testudo horsfeldii 1.1. Toiveissa vielä ainakin Physignathus cocincinus 0.0.1, Python regius 0.0.1 & Epicrates cenchria cenchria 0.0.1.
myös merkitty yhdellä tai useammalla näistä avainsanoista: uloste, virtsa
Liskot →
Iguaanit ja leguaanit →
Iguaanin vessa-asiatAloittanut Deejii , 27 huhti 2012 |
|
|
||
Liskot →
Kääpiö- ja parta-agama →
Parta-agaman ulosteAloittanut Tinkye , 16 loka 2011 |
|
|
||
Liskot →
Leopardi- ja paksuhäntägekko →
Leoskin ulosteAloittanut t-j , 12 joulu 2010 |
|
|
||
Arkistoitu
Liskot →
Kääpiö- ja parta-agama →
Parta-agaman uloste [ripuli, ummetus, koostumus]Aloittanut tuhka , 02 maalis 2004 |
|
|
0 käyttäjää lukee aihetta
0 jäsentä, 0 vierasta, 0 anonyymiä käyttäjää