Korallisormisammakon ruokavalio
Lähetetty 12 marraskuu 2010 - 10:06
Lähetetty 12 marraskuu 2010 - 11:42
Kyllä torakoita kannattaa kokeilla. Vähän huonosti sammakot niistä yleensä tykkäävät, kun ovat niin kovia ja potkivat hirmuisesti vastaan isoilla jaloillaan... Sama ongelma kuin lokustien kanssa. Mutta jotkut yksilöt tykkäävät kovastikin.Joo-o kun tälle kaverille ei näytä kuollut esim pinkit kelpaavan niin mitäs tälle voisi sirkkojen lisäksi antaa?
Jättijauhomato ja kastemato (kalastusliikkeestä, myydään syötiksi) olisivat sopivan kokoluokan ötököitä isommallekin korallisormelle. Lehtisammakot saattavat vierastaa kastematojakin, mutta jälleen kannattaa kokeilla.
Nuorempi korallisormi saattaisi tykätä metsästää lentäviä vahakoisia terraariosta. Vanhempi ei varmaan enää ole yhtä liikunnallinen...
Sirkkojakin on monenlaisia, ja ravitsemuksellisesti sirkkoja gut-loadaamalla ja/tai pölyttämällä (T-Rex Tree Frog Dust -vitamiinia saa Suomestakin) niistäkin saa entistäkin parempaa/monipuolisempaa sapuskaa sammakolle. Joten jo ihan pelkästään sirkoillakin voi päästä hyvin pitkälle. Ja kuolleeseenkin voi opettaa, jos vain oma hermo kestää. Mä olen elämäni aikana hoitanut 4-5 korallisormea, ja ne kaikki oppivat (lopulta) syömään atuloista tarjottua ja sopivasti liikuteltua kuolluttakin.
Lähetetty 12 marraskuu 2010 - 13:09
Lähetetty 16 marraskuu 2010 - 10:59
Käsittelyksi riittää niiden huuhtaisu vedessä, jotta ylimääräinen multa tippuu kyydistä.Pitäisikö sitten nuo kastemadot "käsitellä" jotenkin?
Jos matoihin haluaa lisätä vitamiinia, voi niitä koettaa pölyttää. Tai sitten vitamiinin voi sekoittaa pienen tippaan vettä, ja ruiskuttaa tämän nesteen madon ruumiinonteloon ennen sammakolle tarjoamista.
En keksi miksi ei voisi. Itse kasvatetut, "gut-loadatut" toukat ovat ihan OK vaihtelua ruokavalioon. Mutta "ei niin terveellisinä" ne eivät sovellu pääasialliseksi ruoaksi.Siis voiko Jättijauhareita antaa korallisormisammakolle? No aina oppii uutta
.
Lähetetty 12 maaliskuu 2013 - 16:45
Sammakkoni lähti sitten metsästämään lasiseinässä kiipeilevää kärpästä ja hyppäsi sitä kohti. Kärpänen kuitenkin ehti alta pois ja sammakko ei ilmeisesti
saanut seinästä kunnolla otetta vaan tippui terraarion pohjalle.
Onko seinältä alas tippuminen normaalia? Entä kannattaako sammakolle laittaa enää jatkossa lentäviä ruokahyönteisiä?
Lähetetty 13 maaliskuu 2013 - 15:25
Liekkö oli vain saalista varuatunut nappaamaan ja tipahti yllätyksestä kun sitä ei siinä ollutkaan. Itse annan paljonkin lenttävää sapuskaa. Aina ei saada ekalla yrittämällä sapuskaa kiinni. Oliko sammakolla valot jo poissa kun kärpästä metsästeli ?
Kärpäsen toukathan ei kipossa pysy ja on ainakin aikuiselle aika pientä sapuskaa pääsäntöisesti.
Phesluma grandis kasvatusta
NatinaS Reptiles ~ Facebookissa! Natina Ompelee
NatinaS Reptiles ~ YouTubessa! Natina Bloggaa
Lähetetty 14 maaliskuu 2013 - 17:42
On hyvin mahdollista, että sammakko tipahti seinältä pelkästä ihmetyksestä. Sammakko on kuitenkin sen verran nuori & vetreä että ihmettelin
(ja vähän säikähdinkin), kun se tuolla tavalla vain tipahti alas. Valot olivat vielä päällä silloin, kun sammakko tuota kärpästä yritti kiinni.
Kärpäsentoukat olivat vain tuomassa vähän vaihtelua sammakkoni ruokavalioon, eli pääasiallista ravintoa ne eivät ole. ![]()
Lähetetty 14 maaliskuu 2013 - 18:25
Omista yksilöistä päätellen näkökyky päiväs aikaan on ihan äärettömän huono.. Hyvin hyvin harvoin nuo päivällä eds on hereillä. Valot kun samuu nuun kuuluu tömps tömps tömps ja neljä sammakkoa tömähtää katonrajasta oksille
Itse rokin nuo yöllä, enkä ole homannut että neolisi päiväsaikaan lähteneet saalistamaan terraarioon jääneitä safkoja. Sen sijaan josks tasklampun kanssa hääriin kun pinsettejen kanssa tunkean rokaa niille niin kun sammakko löytyy niin pitää valo pistää syömisen ajaksi pois että se paremmin näkee missä se sapuska menee
Phesluma grandis kasvatusta
NatinaS Reptiles ~ Facebookissa! Natina Ompelee
NatinaS Reptiles ~ YouTubessa! Natina Bloggaa
Lähetetty 16 maaliskuu 2013 - 13:16
Ruokahyönteiset laitan useimmiten johonkin kuppiin, sammakon näköpiiriille, josta se saa ne sitten itse hakea. Yleensä ei kestäkään muutamaa sekuntia kauempaa, kunötökät ovat jo päässeet parempiin suihin.
Viimeksi muokannut ^Natina, 16 maaliskuu 2013 - 19:01.
Fontti normalisoitu - ^Natina
0 käyttäjää lukee aihetta
0 jäsentä, 0 vierasta, 0 anonyymiä käyttäjää