Herppi.net

Keskustelua terraarioeläimistä

Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus Salasana: Muista minut

Profiili käyttäjälle ande78

• POISSA
  • Luokitus: Jäsen
  • Rekisteröitymispäivä: 12.12.2008
  • Viimeksi paikalla: Tänään
  • Aikavyöhyke: GMT +0:00
  • Paikallinen aika: 19:46
  • Profiilin katselut: 1497

Allekirjoitus

emo
Mielenkiintoinen juttu tuo elättikäärmeistä.
Jos näin on ollut( mitä en epäile lainkaan) missä vaiheessa ja miksi on tullut käärmeviha/inho/kammo jota yleisesti opetetaan myös jälkikasvulle..
Käärmehän on miltei aina verrattu paholaiseen joten olis kiva tietää syy miksi (ja miten tähän on päädytty) ihmiset on aikojen saatossa ottaneet elättikäärmeitä ja todellakin se syy miksi tämä tapa on lopetettu.
Pieni epäilys on että kristinuskossa olisi jotain syytä tavan loppumiseen...
Elättikäärmeet
emo
marzie.
mä en saa jostain kumman syystä vastattua viestiisi.
katkaisee nettiyhteyden kun yritän lähettää vastausta!
otan ne varaamani jutut!!!
ande78
emo
Ruokakasvatuksen lopettamisen takia olis kauhee kasa häkkejä, modattuja smartteja ja jokunen lasiterrakin, juomapulloja, juoksupyöriä yms yms..
Kysymällä saa lisätietoa.
Jyrsijänhäkkejä ja jokunen lasilaatikko
Kategoria: Myydään
emo
Myyn yllämainitun lieron muuttuvien olosuhteiden pakosta.
Liero lähtee toimivana, käsikesynä, terroineen.
0.1 Anerystriped -09 Jkl
emo
no tuo snow ei ole läski, syökin vain yhden aikuisen hiiren tai vastaavan kokoisen rotan per kk ja kasvaa vaan..
joo sanottiin mullekin että tuo on sairaalloisen lihava, mutta yllätys yllätys, eläinlääkärin tuomio oli että terve, sopusuhtainen mato.
Vanhimmat viljakäärmeenne?
Kategoria: Viljakäärmeet
emo
Mun snow-paappa ikää reilu 7v painaa joku 1600g ja on miltei 140cm pitkä
Vanhimmat viljakäärmeenne?
Kategoria: Viljakäärmeet
emo
Likalla puhjenneen allergian takia nyt saisi 4 kpl kesyrottia, tarvikkeineen.
Elukat sopii lemmikiksi ja ruokakasvatukseen.
Naaraat 3kpl on sisaruksia ja uros on ihan eri sukua, ikää elikoilla on 3kk.
M: kesyrottia Jkl
emo
Annetaan 5 kpl terveitä ja hyvinsyöviä tuliliskoja uuteen kotiin.
A: tuliliskoja Jkl
emo
Myyn tarpeettomana pienen giantin lasiterran liukuovilla.
Olisko koko joku 35 x35 x35,voin ottaa tarkat mitatkin..
Menee vaikka viljan poikaselle, siisti ja hyväkuntoinen, halutessaan saa mukaan sisustuskamaa.
Tarjoa jotain, myös vaihtoja saapi ehotella
Terra JKL
emo
Tuon lehtijutun perusteella tuli taas huomattua että herppeilijät on pimeitä, sairaita , nyt ei sentäs kukaan viitannut saatanapalvontaan kuten täällä meidän paikkakunnalla yksi.. XD
No joka tapuksessa meillä on likat 6v ja 9v kertoneet avoimesti esikoulussa ja tarhassa ja koulussa että meillä on käärmeitä, alkuun opettajat ja hoiitajat luuli että leikkikäärmeitä ja tarhassa ottikin mun kanssa asian puheeksi.
Luulivat että likka KEKSII asioita yms.
Kyllä meni tarhan pihalla tätien naamat valkoisiksi kun kerroin likan puhuvat totta ja että meillä asuu noin 10 liukeroa.
kerroin samalla, millaisia ne ovat, hoidosta, TERROISTA( ei, meillä ne ei todellakaan asu vapaina, vaikka niin ensin luultiin) yms..
Lopputulos oli että saisiko joskus yhden käärmeen vietyä nk. eläinpäivänä tarhaan ja kerrottua siitä lapsille asiallisesti ilman mitään pelottelua tai asian hehkuttamista.
No se eläinpäivä oli sellaiseen aikaan , että tuo aikuinen vilja joka on myös lasten käpälöitävissä oli juuri talviunilla...
Mutta ehkä kannattais joskus järjestää joku tutustutaan lemmikkikäärmeisiin-päivä kouluilla/tarhoissa, että sais tuota käärmekammoa hieman laskettua, sehän on opittu tapa.
Tai edes kerrottua mitä kannattaa tehdä kun LUONNOSSA kohtaa käärmeen, ei tappaa sitä ainakaan.
Herpit uutisissa/lehdissä/elokuvissa/tv:ssä
emo
Myynnissä kaunis 08-vuosimallia ja normaalia värimuotoa edustava leoskinaaras.
Toimii kuten pitääkin ja syö kaikkea.
Leopardigekko Jkl
emo
Elikkä:
Viljakoiraani heitti vime maaliskuussa hemipeniksen ulos ja siihen tuli kuolio, Raulio määräsi sen poistettavaksi joka tehtiinkin, mutta..
Hemipenis ei ollut kaksihaarainen vaan mun käsityksen mukaan vaan toinen "uloke" poistettiin.
Onko käärme vielä lisääntymiskykyinen???
Hemipenis poistettu osittain..
Kategoria: Yleistä
emo
Myynnissä kaksi moittettomasti toimivaa 09-vuoden viljanpoikasta.
0.1 caramel het fire( amela, bloodred), UK, VARATTU
0.1 snow het striped , Suomi
Kumpikin syö hyvin hiirtä ja rottaa, paskoo ja luovat nahkansa kunnolla
Täysin käpälöitävissä ja sopii hyvin myös ensimmäiseksi käärmeeksi.
Viljakäärmeitä Jkl
emo
Hienoa!
Seuraavaksi sitten vaan kokeilet rottaa ja jos ei kelpaa, taas gerbua.
muoks. mulla yks pytikka söi talvella ainoastaan gerbua ja tänä päivänä syö erittäin hyvin, hiirtä, rottaa mitä nyt tarjoankaan, eli kerran -kaks annettu gerbu ei YLEENSÄ tee pytikasta nirsoa muun ruoan suhteen.
Ruokintaväli
Kategoria: Kuningaspyton
emo
Mä tapaan tehdä noiden pytikoiden suhteen sillee, että jos on kasvava tapaus vielä, ruokin aika usein ja ruuan koko heittelee,( tänään saa 650g pyton saa 77g rottaa ja jos maistuu viikon päästä saattaa saada vastatapetun hiiren.)osa syö kerran viikossa, osa 10 pvän välein, talvella ne kuitenkin paastoaa joten..
Ja hyvin on kasvaneet kaikki tuolla systeemillä.

Muoks. nuo saaliiden painot oli ihan vedetty hatusta, tiety katson ettei ruoka ole jotain 10% painosta vaan hieman enemmän, paitsi tuo vastatapettu hiiri..
Ruokintaväli
emo
ihan kokonaan vaikka musta pyyhe terran eteen ja sivuille, ettei käärmylä näe paljonkaan liikettä
Ruokintaväli
emo
No ensinnäkin kokeile gerbiiliä( mulla on pakkasessa muutama ylimääränen ;))
ja jos ei heti( noin vartissa) syö, voit pakastaa raadon uudelleen, mutta sen jälkeen ei kyllä enää..
Ja jotain täytyy kyllä mättää, lämmöisä, oloissa kun ei ruoka maistu, ihan tuon ikästen ei pitäs takuta ruuan suhteen vielä.Tosin poikkeuskiakin on.
Alkuun nyt kuitenkin jätä kaiken näkönen räpläily kokonaan pois, peitä terra "pimeeksi" ja kokeile kolmisen päivää uonnista tarjota kuumaa sapuskaa, viillä vaikka nokkaa auki että tulee "mehuja".

Mun yks pytikka söi ainoastaan silleen että otti terrasta piilot pois, ajoi sen nurkkaan ja sitten hiiri olikin jo halimisen kohteena ja aina söi.
Ruokintaväli
emo
Joo, mä siirryin kattelemaan eilen illalla repti.netin myyntisivuja ja olishan siellä vaikka mitä.
Varmaan joku 50 krt tuli testattua toimiiko herppi, mutta ei.
Kumma juttu, facebookista pystyy olemaan poissa vaikka viikon , muttei herpiltä :P
Vieroitusoireita
emo
Olis nyt hyttikin varattuna..
Olis halukkaille kaks paikkaa vapaana ..
EXPO STHLM -10
emo
Mä voisin kans lähteä tuonne, jos saan ipanat hoitoon siks aikaa...
EXPO STHLM -10
Lisää
Kiitos

Vastaanotettu Kiitos

Ei viestejä
Lisää

Sanoit Kiitos

Ei viestejä
Lisää
Sivu luotiin ajassa: 0.58 sekuntia