Herppi.net

Keskustelua terraarioeläimistä

Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus Salasana: Muista minut

Profiili käyttäjälle hihhuli6

• POISSA
  • Luokitus: Jäsen
  • Rekisteröitymispäivä: 11.09.2008
  • Viimeksi paikalla: Tänään
  • Aikavyöhyke: GMT +0:00
  • Paikallinen aika: 20:12
  • Profiilin katselut: 119
  • Asuinpaikka: Kerava,Tuusula
  • Sukupuoli: Nainen
  • Syntymäpäivä: 06.06.1989

Allekirjoitus

emo
nahkaan jää aina tummista käärmeistä väriä/kuvioita yms, eli on ihan normaalia.
Varsinkin pienet poikaset haisee todella pahalle, silloin kun mulla oli koko pesue kotona niin haisi koko huone vaikka melkeen joka päivä putsasinkin lootat.
Viljakäärme vauvasta pari kysymystä.
Kategoria: Viljakäärmeet
emo
kyllä riittää ihan yks pinkki jos tuntuu siltä että menee heittämällä alas niin valkkaa "kaupasta" vähän suurempia pinkkejä.
ruokinta
emo
näyttää muuten nannolle toi vastaus ainakin FB:ssä kirjotettu että muistelkaas vaan...
Terraarion pohjamateriaali
emo
kuuluupi myös sinun kaveripiiriisi tämä henkilö marinelli....
Miks ei saa oikeesti kertoo asioihin mielipiteitään ilman et vittuillaan?
No onhan kaneillekkin heinä ihan perusjuttu, mites meiltä löyty heinäallerginen kani?, edellinen maininta kertoo sen että miten vain voi käydä!
emo
on kyllä sen verta asiantunteva henkilö kyseessä että tunnistaa kyllä jos hengitystieinfektio oisi ollut kysessä.

Mulla on edelleen se mielipide että elukoitten kanssa ei saa olla rahasta kyse.

Mä käytän aina noi hakkeet saunan puolella, ennen pakastin mutta nyt on niin pien pakastin ettei mahu, samoin tekisin kaikkien pohjamateriaalien kanssa.
emo
Silloin kun itse mietin että mitäs laittaisin niin sain yv:llä moneltakin taholta että on ollu täpäriä tilanteita.

Eikä tästä oo pitkäkään aika kun kävin ampparin ostamassa eräältä henkilöltä jolta sitten kysäsin siltä että onkos sillä vielä se yks vilja niin vastaus oli että tukehtui wetboksin turpeeseen.
Mörttiä en myöskään ikinä käyttäisi, tai mitään vastaavaa esim. jyrsijä puruja mitä eräs henkilö tälläkin foorumillä käyttää.

Kuka oikeesti todistaa sen ettei luonnossa elukat kuole johonkin luonnon ainekseen, multaan yms.?

Tiedän kyllä nanno että teillä on anrin kanssa turpee alustana kaikilla, sitähän anrilta kerran kysäsinkin.

Ja laitoinhan edelliseen viestiini että moni sitä käyttää mutta itse en sitä käyttäisi.

Ihan sama sanomalehden kanssa en todellakaan laita sitä yhdellekkaan elukalleni, jos saan siitä musteesta jo ite ihottumaa niin mitäköhän elukat voi siitä saada?

Nää on oikeesti ihan mielipidekysymyksiä että mitä käyttää, kannattaa kokeilla ja todeta joku itselleen sopivaksi.
emo
kuorikatteen säilöntä tapahtuu yleensä ulkotiloissa, joten siihen pääsee helpommin ötököitä kun repti barkkiin yms. se on myös isompaa ja joskus pihkaista.
Joten jos ostat kuorikatetta suosittelen käyttämään sen pakkasessa tai saunassa ennen käyttöä ja tarkastamaan ettei siinä ole pihkaa.
pohjamateriaaleista
emo
meillä on ollut aina forest barkkia repti parkkia snake floor beddingiä, ulkonäöltään kauniita eikä koskaan oo ollu ongelmia.
Turpeesta sen verran että moni sitä käyttää mutta itse en edes uskalla kokeilla sitä koska olen jutellut siitä ja siihen on viljoja kuollut/tukehtunut.
emo
eli snowsta on varmastikkin kyse.
joskus suomut vaurioittuu varsinkin jos käärme kaivelee paljon, näyttää ihan verestävältä jos on heti silmän alla, suomu korjaantuu parissa nahanluonnissa.
mutta jos suomu ei torrotä niin sitten en kyllä tiedä.
viljakäärme
emo
Käärme ei vaihtunut kertaakaan kuvausten aikana Ritva oli aina Ritva.
Ritva asustaa keravalaisessa eläinkaupassa ihan riittävän kokoisessa terrassa.
Itse en myöskään pitänyt salkkareissa esitetyistä "käärmeenhoitotavoista" eli käärmettähän syötettiinkin melkein joka päivä!
Ja oikeesti kyllä toi aikuisen viljan kuristaminen tuntuu mutta ei se edes lasta voisi tappaa.
Salattujen Elämien Ritva-viljis
Kategoria: Off topic
emo
Johanna Rauliolle soitto heti niin saat mahdollisimman pian apua käärmeellesi mitä pidempään pitkittää sitä pahemmaksi se menee

Ell. Johanna Raulio (vastaanotto)
Vantaanrinne 14, 01730, Piispankylä,
Vantaa p.(09) 8745653

Klaukkalan eläinlääkäriasema
Kiikkaistenkuja 19
01800 Klaukkala
(09) 879 4254

Ja siirrä käärme samantien karanteeniin toiseen huoneeseen ettei se sairastuta toistakin käärmettä jossei jo niin ole tapahtunut.

Kosteutta myös voi yrittää nostaa jollain tavalla se auttaa hengittämistä.
Syömättömyys ja mahdollinen kurkkutulehdus
emo
Riippuu taas niin paljon poikasen/poikasten koosta. Jos on pieniä poikasia niin jossain faunaboksessa on liian suuret aukot katossa itse suosin smarttibokseja siihen vähän reikiä ja paino tai teippaukset kanteen, mutta on muistettava että poikaset tulee läpi tosi pienistä raoista jopa 3mm voi olla liikaa joillekkin.

Itselläni oli kaksi poikasta 30x30x30 terrassa n. 1,5 vuotta ja siitä siirtyivät suoraan 80x50x60 terraan.

Poikasia ostettaessa on myös muistettava se että poppaus ei ole koskaan 100% varmaa joten sukupuoli olisi syytä tarkistuttaa suunnilleen siinä vaiheessa kun käärme painaa abaut 100g, ettei tule hengenvaarallisia vahinkoja (poikasia)!
Eri sukupuoltahan ei "saa" pitää yhdessä kuin pariutumistarkoituksena.

Ja se kuinka kauan poikasta pidetään siinä pienemmässä asumuksessa riippuu ihan kasvuvauhdista, terran sivun tulisi olla puolet käärmeen pituudesta mielellään enemmän. Ja toisaalta pieni poikanen voi ahdistua liiasta tilasta.

Liukuovi terroissa on myös eroja ja sekin pitää ottaa huomioon käärmettä siirrettäessä, joissain terroissa on niin iso väli lasien välissä että nuori käärme pääsee helposti välistä karkuun, vaikka ei siltä näytä niin käärme pääsee karkuun yllättävän pienistäkin raoista.

Tähän aikaan vuodesta on poikasia todella monissa eläinkaupoissa, kasvattajiakin löytyy helsingistä roimasti.

Onnea käärmeen hankintaan!
Viljistä hommaamassa
emo
riippuu ihan käärmeen paksuudesta.
Myöskin hiiren koosta onko ns.kotihiiri, natalhiiri, labrahiiri ovat kaikki erikokoisia.
Jos tuntuu siltä että pinkit menee heittämällä sisään, niin kokeilisin hieman isompaa, jos liian iso voi jumittua kiinni kurkkuun, mutta jos ei ole liian iso hiiri niin auttamalla saa sapuskan alas eli yleensä jumittaa jaloista yms, ja niistä ku vähän rutistaa pihdeillä niin käärmeen on helpompi niellä.
Ruuan tulee olla käärmeen paksuimman kohdan kokoista!
ruokinta
emo
ihan käärme kohtasta tuo syömään lähtö on meillä syötiin heti muninnan jälkeen samana päivänä toisilla menee pidempään tärkeintä on että käärme saa nesteitä joten uita käärmettä vaikka saavissa hetken niin saa ainakin nesteitä niin jossei rupea heti itse juomaan
Viljakäärmeen hedelmöittymättömät munat
emo
mä siivoon/ pesen niin usein ku näyttää siltä ja hajuaistikin kertoo koska ois tarpeen perusteellinen pesu, kakat poistan aina kun niitä näkyy.
esim meillä pojat sotkee todella paljon enemmän kun tytöt, poikien pohjamatskun vaihdan noin 2kk välein kun taas tytöillä sama matsku voi olla 6kk.
Miks kuppi pitäisi desinfioida? en oo ainakaan ite koskaan sitä tehny uusille käärmeille oon aina ostanu uudet tarvikkeet, perusteellinen pesu riittää (sairastapauksissa tietty eri käytäntö)
Viljis ystävllinen pesu/desinfiointiaine
emo
ruokasooda putsaa kaiken, ei oo elukoille eikä ihmisille vaaraksi sillä mä pesen terrat joskus saatan laittaa pesuveteen vähän sitruunaa.
Viljis ystävllinen pesu/desinfiointiaine
emo
jos käärme on jo ihan rauhoittuneen näkönen ei pörrää yms, eli näytä siltä et munia tulisi lisää niin voit varovasti ottaa sen käteen ja koittaa sormilla onko munia vielä lisää jos tuntuu munia niin odotat pari päivää jos ei uusia munia tule ja tunnet niitä sisällä niin sitten veisin eläinlääkäriin kuvattavaksi, munat tuntuu siis sellassina pomppuina käärmeen loppupäässä.
ja voit ottaa ne munat heti poikkes ettei jää terraan homehtumaan.
Viljakäärmeen hedelmöittymättömät munat
emo
mulle tuli jenkeistä toi noitten mun poikasten isä oksenteli jatkuvasti alussa yms meni joku 5kk ennen ku söi ihan normaalisti, nyt ei ole 1,5 vuoteen oksentanu kertaakaan eikä kieltäytyny ruuasta.
Eli mulla toi pariskunta ei enää poikasia tule tuottamaan. Toisaalta jos miettii että urokseni paritteli tänä vuonna myös toisen naaraan kanssa ja poikaset lahtivät toimimaan täydellisesti, et en sitte tiiä miten perinnöllistä toi loppupeleissä on.
Kuoriutuneen poikasen toimimattomuus
emo
mulla kävi noitten poikasten kanssa vehinko, syötin yhtä ja se nappas suoraan sormiin kiinni heti kun oli pinkkinsä nielly, sillai ihan helevetin nopeesti jotenki säikähin sitä tosi paljon (vaikka oon montaa sätkyä poikasta käsitelly) ja vahingossa lennätin pikkumadon sellasessa nätissä kaaressa suoraan hyllylle jonku 5m matkan verran... hetken se oli ihan sen näkösenä et mitä h****ttiä sit se oli ihan normaalina taas menossa.
pidin 2kk poikasta vielä kotona katsoakseni ettei mitään käynyt varmasti, ja sitten luovutin kun olin varma ettei vahinkoa tullut.
Joten ei toi metrin matka varmaan ihan kauhee pudotus ollut... tarkkailet vaan käärmettä jos käyttäytyy yhtään oudosti niin sitten lääkärikäynnille.
nyt kävi nolosti
emo
ite oon ostanu tarjoustalosta ihan talous vaaán maksaa joku vähän alle 20euroa
Sain ekan viljakäärmeen !
Lisää
Kiitos

Vastaanotettu Kiitos

emo
nahkaan jää aina tummista käärmeistä väriä/kuvioita yms, eli on ihan normaalia.
Varsinkin pienet poikaset haisee todella pahalle, silloin kun mulla oli koko pesue kotona niin haisi koko huone vaikka melkeen joka päivä putsasinkin lootat.
Viljakäärme vauvasta pari kysymystä.
Lisää

Sanoit Kiitos

Ei viestejä
Lisää
Sivu luotiin ajassa: 0.84 sekuntia