|
Nonni, nyt se on varmistunut että messuille lähdetään :)
Autoa ei oteta mukaan, joten julkisilla on kuljettava.. Tai toki jos jonkun autossa on kahdelle matkalaiselle tilaa, niin ilmoitelkaa ihmeessä!
Voin kuskata mukanani jotain pientä elukkaa, jos jollain moiseen tarvetta. Laivalla matkaan Turun ja Tukholman välillä, mutta asun Helsingissä, joten elukkaiset kulkeutuvat mukana sinne asti.
|
EXPO STHLM -10
|
Kirjoitettu 27.08.2010 22:58
: Lunatica
|
|
Eipä tuolla toimeentulolla niin väliä, kun eri lajien ei pitäisi joutua edes tekemisiin toistensa kanssa. Eri lajit eri terroissa. Ei niiden tarvitse tulla toimeen keskenään.
|
Miten herppinne tulevat toimeen?
|
Kirjoitettu 08.08.2010 18:08
|
|
Mun on ollut jo pitkään tarkoitus käydä Tropicariossa. Ja näistä jutuista päätellen se olis juuri mulle passeli käyntikohde, kun nimenomaan tuohon käärmepuoleen olen hurahtanut.
Loma alkoi justiinsa tänään, josko sitä vaikka tämän 4 viikon aikana sais käytyä sielläkin..
|
Tropicario
|
Kirjoitettu 07.08.2010 00:27
|
|
Hmh, mun pitää sen verran jarrutella, että tuo kuskiksi/seuraksi kaavailtu ukko saattaakin olla töissä tuolloin. Noh, optio on auki.. Jos saa tuon jotenkin järkättyä. Saapi nähdä.
|
EXPO STHLM -10
|
Kirjoitettu 06.08.2010 16:52
|
|
Haha, mäkin nyt sitten luultavasti olen lähdössä. Heitin täysin läpällä herppejä harrastamattomalle ja koko harrastuksen mielekkyyttä ymmärtämättömälle ukolle että ei sitä huvittais syyskuussa lähteä Tukholmaan matelijamessuille. Läpällä siksi, että olin satavarma ettei hää suostu. Mutta mokoma totesi että voisipa lähteäkin. Hämmentävää. Kovin hämmentävää. Mutta sopii mulle :D
|
EXPO STHLM -10
|
Kirjoitettu 05.08.2010 23:24
|
|
Olishan tuo mielenkiintosta lähteä messuilemaan.. Taitaa vaan olla valuutta niin vähissä tuossa kohtaa, että ei pysty ei kykene.. (minähää en siis jotain kivaa elukkaista ostamatta sieltä selviäis pois kumminkaan, näin itteni tuntien :P )
Tietysti jos sais tuon yhden tyypin ylipuhuttua kuskin ominaisuuteen.. Itellä kun ei ole autoa. hm hm. Ähh. Mieli tekis kyllä.
|
EXPO STHLM -10
|
Kirjoitettu 05.08.2010 17:22
|
|
Ohos, aika makeen värisiä pentuja tuli! Onnea vaan niistä :)
|
Amazonin puuboa(C. Hortulanus) - Lisääntyminen
|
Kirjoitettu 02.08.2010 15:32
|
|
Tämä ja tän kaverit oli aika mieletöntä nähdä ihan luonnossa. Oi voi. Ne on ihan liian hienoja.
Herää metkoja ajatuksia ihmisessä, kun tuommosia kattelee. Upeita otuksia :)
|
A. squamigera
|
Kirjoitettu 02.08.2010 11:37
|
|
Tänään kotiin haettu uuden uutukainen hortunlapsi.
Parempaa näkymää pään kuviointiin

|
Uutta hortua
|
Kirjoitettu 01.08.2010 03:37
|
|
Sopiva koko ruokaeläimelle on sellainen, että se on pikkuisen paksumpi kuin käärmeen itsensä paksuin kohta.
|
Ruokinta
|
Kirjoitettu 29.07.2010 16:00
|
|
Voi mikä naama!
|
Pertsa´s Sneikslands Worms
|
Kirjoitettu 27.07.2010 01:32
|
|
KaisaHoo kirjoitti:
Ja rantakäärme löytyi kylppäristä Porissa: www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutin...=2223663&ref=tf1
Tosin uutisesta poiketen veikkaan, että kärmes on mennyt pöntön kulmille viilentelemään, ei suinkaan lämmittelemään :D
Positiivista tässä uutisessa on se, että isäntäväki ei ole heti alkanut nuijia elukkaa hengiltä. Aika monelle se on ensimmäinen reaktio käärmeen nähdessä.
|
Herpit uutisissa/lehdissä/elokuvissa/tv:ssä
|
Kirjoitettu 15.07.2010 18:20
|
|
Mä komppaan aika pitkälti Pertsaa. Miksi käärmeen pitäisi olla käsikesy? Näitä eläimiä ei ole tarkoitus räplätä, ja ne harvat pakolliset toimet onnistuu helposti vähän kärttysemmänkin kaverin kanssa.
Toisin kuin joku tuossa sanoi, se ei ole yhtään sen isompi vaiva siirtää kiukkuisempaa matoa kuin ns kesympääkään. Yhtä lieroa syötän erillisessä boksissa, koska sillä on kämppäkaveri. Kyseinen boksiin siirrettävä otus on sitä mallia, joka käy hanakasti näpeille. Eikä muuten ole ollenkaan hankalaa siirtää sitä siitä huolimatta.
Ja kun joku tuossa heitti, että ei kai kukaan halua hirmuista petoa terraarioonsa sihisemään.. Niin ihan vaan tiedoksi, että petoja nämä on ihan jokainen. Vankeudessa eläviä villieläimiä. Jopa se ihq pihq syliviljis, jota on kiva esitellä kavereille.
|
käsikesy?
|
Kirjoitettu 07.07.2010 01:58
|
|
Poistaa hampaat? Ö_ö
|
Helistin
|
Kirjoitettu 01.07.2010 01:57
|
|
Tuollahan tuo olla möllöttää, "oksalla" kauniisti kerällä.
Ruotsista asti toin, en sen kauempaa.
Saa niitä sillontällön suomestakin juu, pikkasen kalliimmalla kuin Ruotsista (tosin hintaero taisi upota matkakustannuksiin, ei siellä ruåtsinlaivalla syömättä ja juomatta oltu.. ;-)
|
Se kauan odotettu.. Morelia viridis
|
Kirjoitettu 01.07.2010 01:53
|
|
VonLexuza kirjoitti:
Nergal kirjoitti:
Täh!? Eikö kaikki homot ole lävistettyjä ja tatuoituja terraarioharrastajia? o_O
Luulisi että homomiehiä on helppo saada kotiinsa katsomaan jonkun pytonia...
Olen kerran mennyt tuohon. Oli kauhea pettymys, kun kyseessä olikin terraarioharrastaja.
Kohta modet hyökkää taas!
:D
|
"Homothan pelkää matelijoita!"
|
Kirjoitettu 08.06.2010 21:22
|
|
yokozuna kirjoitti:
Lunatica:
Jos käärme siitä nauttii (jonka kyllä huomaa kun käärmeen tuntee) niin miksi sitä ei sais käsitellä? Jos käärme siitä silminnähden stressaisi niin en mä toki ainakaan itse silloin sitä käsittelis. Onhan terraariossa toki turvallista, mutta niin on kaulallakin. Jos käärme itse luikertelee kaulalle kun terran oven avaa niin tokkopa se siitä kauheasti kärsii taikka stressaa. Mitä väliä silloin on sillä mikä on "käärmeen paikka". Joka muuten ei todellakaan ole terraario vaan luonto. Vaikka kuinka loisit täydelliset olot terraarioon, se ei ole täysin sama asia kuin luonto. Siitä on kai edes turha lähteä kiistelemään. Joten jos ajattelet asiaa kertomaltasi kantilta, jätät varmaan itse käärmeesi hankkimatta jotta oikeasti tukisit ajatusta "mikä on käärmeen paikka"... Kyseenalaista siis että sinulla on käärmeitä terraariossa kotonasi yksiössä yli kymmenen ja samalla puhut siitä mikä on käärmeen paikka... Asia ei tietysti minulle kuulu eikä se minua kiinnostakaan.
Tuohon varsin lapselliseen kommenttiin "Jos paijattavaa haluaa, ostakoon vaikka marsun. " voisi vaikka lausahtaa; jos matelijoita haluaa vain tuijottaa niin niitä toki näkee luonnossakin, ihan omassa ympäristössään, miksei menisi sinne katsomaan? Eihän se terraario ikinä luontoa vastaa. Ei koskaan. Ja toki on olemassa myös tropicario-tyyppisiä paikkoja jotka palvelee monen monta tuijotteliaa. Ei jokaisen tarvitse erikseen ostaa omaa matosta.
Mutta kaikenkaikkiaan yllä olevan vastaus ei millään tavalla liittynyt ketjun aloittajan viestiin, joten en ainakaan itse tätä enää jatka. Hernettä tuskin kukaan on vetänyt nenäänsä. Itseäni lähinnä suututtaa se että ihmiset oikeasti kuvittelevat tietävänsä mikä on millekin yksilölle missäkin kodissa parasta. Samalla puhutaan itse omia periaatteita pussiin.
Kyllä, niitä on isohkossa yksiössä 12, kaikki asianmukaisissa asumuksissaan.
Mä väitän edelleen, että yksikään käärme ei käsittelystä nauti. Ne ei ole seuraeläimiä, joilla olisi tarvetta tulla paijatuksi. Se on matelijan turhaa inhimillistämistä väittää, että se jotenkin erityisesti tykkäisi siitä jatkuvasta käsitelystä. Enkä taatusti ole näkemykseni kanssa yksin.
Kaikkien eläinten paikka on alunperin luonnossa, mutta puhe olikin vankeudessa elävistä ja siellä kasvaneista yksilöistä. Kotioloissa matelijan paikka on nimenomaan asianmukaisessa terraariossa.
On mullakin tuossa muutama elukka, jotka käsissä ovat täysin rauhallisia ja sietävät käsittelyä hyvin. Silti en lähtisi väittämään, että niistä olisi jotenkin erityisen kivaa olla räpellettävänä. Siksi minen sitä touhua teekään kuin pakosta.
Ei siinä, mulle on ihan se ja sama loppujenlopuksi paljonko sitä matoansa kukakin räpeltää. Ihan biologiselta kannalta katsottuna käärme on kuitenkin eläin, joka ei seuranpitoa ja kosketusta kaipaa. Sen aivokapasiteetti riittää tasan viettitoimintaan ja tarpeiden tyydyttämiseen (vesi, ruoka, lämpö, itsesuojelu, lisääntyminen..), eikä sillä ole kykyä kiintymykseen tai muihinkaan inhimillisiin tuntemuksiin, jotka saisivat sen jotenkin paijailusta nauttimaan.
Sitä en sano, ettei käärmekin voisi omistajaansa jossain määrin tunnistaa (esimerkiksi hajun perusteella). Erilainen käytös omistajan tai vieraan käsittelyssä johtunee enemmänkin käsittelijästä itsestään. Käärmeeseen tottunut käsittelee eri tavalla kuin joku sellainen, jolle eläin, laji tai yksilö, on vieras.
Jep. Menee enimmäkseen hiukan ohi aiheen, tsori. Joten tämä tästä.
|
Voiko käärme tunnistaa ihmiset?
|
Kirjoitettu 08.06.2010 21:21
|
|
Nyt on kyllä pakko sanoa, vaikka joku herneen nokkaan vetäisikin, että mitä ihmettä käärme tekee melkein päivittäin räplättävänä tai kaulalla roikkumassa monta tuntia kerrallaan??
Matelija ei ole mikään syli- eikä seuraeläin. Sen paikka on terraariossa, jonne sille on luotu asianmukaiset olosuhteet ja turvallinen ympäristö. Käärme on yksineläjä, jolla ei ole tarvetta seuralle, eikä kosketukselle.
Jos paijattavaa haluaa, ostakoon vaikka marsun.
|
Voiko käärme tunnistaa ihmiset?
|
Kirjoitettu 08.06.2010 02:47
|
|
Tuo on kyllä totta, että sitä saa melkoisen outolinnun leiman kun menee ääneen ilmoittamaan omistavansa käärmeitä. Mulla naapurustossa tasan yksi ihminen tietää, mitä mun kotona majailee. Kyseinen henkilö sattuu olemaan myös työkaverini.
Äiti alunperin ilmoitti, ettei mun luo jalallaan astu, kun siellä on käärmeitä. Tosiasiassa sitä boikottia kesti ehkä viikon vai kaksi, hän yöpyy mun luona noin kerran viikossa :D Ei tuo kyllä elukoihin suostu koskemaan, mutta eipä ole tarvekaan kun en minäkään niihin juuri koske.
Herättäähän se kummastusta, kun tulen maininneeksi että mulla on yksiössä (44m2) 12 käärmettä ja 2 kissaa.. Mutta hyvinhän nuo sinne mahtuu.
|
|
Kirjoitettu 07.06.2010 12:45
|
|
jusHu kirjoitti:
Lunatica kirjoitti:
Stereotypiat on hieno juttu :D
.. Joista puheenollen, mie joskus männävuosina tunsin erään homomiehen, jolla oli chihuahua laukussa... ;)
Hihi, mä en ole ikinä moiseen näkyyn törmännyt. Ironista =D
Jep. Oli semmonen äksyräksy, iskän oma kullannuppu joka tuli näpeille jos sitä koitti siellä söpskässä kantolaukussa paijata. Tyyppi oli muutenkin aika stereotyyppinen ja metka tapaus..
|
|
Kirjoitettu 07.06.2010 12:39
|
|
Lisää |