|
|
Fibromyalgia (reumasairaus)
|
Kirjoitettu 31.08.2010 03:07
: eltura
|
|
Hauskoja :)
Olin isän luona muutama vuos sitten kahvilla ja sen naisystävällä on tyttö, oli sillon 5vuotias.
Ja sen huoneessa seinäkello jolla oli jalat mitkä heilu kokoajan.
Istuttiin keittiöissä kun tyttö juos itku kurkussa ja hädissään, "Äiti, äiti, mun kellolta lähti taju!" patterit oli loppunu :)
|
Hyvien asioiden jakaminen
|
Kirjoitettu 29.08.2010 22:14
|
|
Ota ja kokeile
|
Terraarion taustakuvat
|
Kirjoitettu 28.08.2010 13:33
|
|
Heräsin viimesyksynä yöllä pahaan tunteeseen. Aamulla pitäisi mennä antamaan pojalle sikapiikki.
En saanut nukuttua ja päätin etsiä sen toisen tiedon piikistä, koska en usko enään mediaan.
Aamuun mennessä olin vakuuttunut että piikkiä lapseeni ei laiteta.
Niin paljon haittavaikutuksia ilmennyt joista mediassa ei kerrota.
Se mikä mut herätti, kiitos siitä.
En tuomitse ketään joka on piikin ottanut, toivon että kaikki on sujunut hyvin ja tulee sujumaan.
Syksyn jälkeen olen ajatellut paljon asioita toiselta kannalta mm jokapäiväistä ruokaamme.
Olen 24 vuotias, ja omaan mitä mittavimman kirjon pikkuvikoja.
Krooninen nuha, johon ei auttanut leikkaukset, lääkkeet ynnämuut.
Selkä ja polvisärkyjä, hengenahdistusta.
Päivät meni pitkälti pöhnässä mitään tajuamatta varsinkin ruoan jälkeen.
Hiukseni lähtee päästä.
Unettomuus, masennus, käsien tärinää, jäässä.
Tiedättethän te nämä jokaiselle tutut viat.
"Mut hei siihenhän on jo tottunut."
"Eikä jaksa kiinnostaa kun väsyttää ja lääkärikään anna muutakun lääkkeitä."
"Sitäpaitsi mä syön terveellisesti, täähän on light."
Onko tuttua?
Ja onhan ihmisillä niitä oikeitakin vaivoja mutta niiden lisäksi vielä E-lisäaineet niin valmis lammaslauma.
Kukin oman jaksamisensa mukaan syö mitä syö ja voi miten voi.
Mut eikö olis kiva jos kaikki vois hyvin?
Kenellekkään tuputtamatta itse kerron siirtyneeni pääosin luomuun ja sen pöhnä jäi sinne leipäpussiin.
Kierrätys tavaroiden kanssa kunniaan, vaihtakaa ystävien ja vaikka tuntemattomien kanssa vaatteita, onhan netissä paikkoja joista noita löytää.
Kirppikset on ihan parhaita.
Jos ei itse jaksa vaivautua on aina huutokaupat netissä, painotan se on vaivatonta kun sen kuvan vaan jaksaa ottaa ja siirtää koneelle ja loppu menee itsestään. Ja jos paljon myyt niin ilmoita heti päivät jolloin käyt postissa ettet joudu jokapäivä siellä käymään ja kyllästy koko hommaan.
Ennen tein päähänpisto ostoja paljonkin kaupasta.
Nykyään esimerkiksi kirjan kohdalla otan kaupassa nimen ja hinnan ylös, kotona googlettelen ja kappas taas sain tuolta puolet halvemmalla!
Hyvä esimerkki on tälläkin kaikkien tietämä Chris Mattison: Käärmeet terraariossa, (herpetomania.fi, hinta jäsenille 14 €, muille 22 €)
Klikkaa kirjan nimi googleen ja katso kolmas vaihtoehto, hinta 51,20€!!
Kirppiksistä Helsingissä ihan ykkönen tähän mennessä käymistäni Valtteri Vallilan makasiinit, auki la ja su, klo 9-15.
Ja jos todella haluaa säästää, menee tuonne vasta yhden jälkeen jolloin sieltä aletaan pikkuhiljaa lähtemään, hintoja tiputetaan ja "kaupan päälle saat vielä ton että pääsen näistä eroon".
Jos on terraario, osta se orkidea sieltä alelaarista ohikukkineena, enskesänä saat uudet kukat ja yhden hinnalla vaikka kuinka monta.
Meillä aukeaa pian nuppu cittarin 1€ phalaenopsista ;)
Ja mitä sitten jos se ton jälkeen kuukahtaa, opinpahan et jokin meni väärin omalta tai kaupan osalta mutta enpähän maksanut 15-20€
Hyvää päivänjatkoa kaikille ihanille ihmisille ja varsinkin teille tuntemattomille!
|
Hyvien asioiden jakaminen
|
Kirjoitettu 25.08.2010 16:24
|
|
Olin mukana saksan kimppatilauksessa, joka sujui hyvin.
Hyvää yhteydenpitoa ja nopeat vastaukset jopa sähköpostiin :)
Alkuvuodesta hiirikaupatkin sujuivat hyvin, laiskana vaan en muistanut palautetta antaa :)
Eli tuplasuositukset omalta osaltani ja kiitos!
|
Tr1n1ty
|
Kirjoitettu 17.08.2010 22:24
|
|
|
Herpit uutisissa/lehdissä/elokuvissa/tv:ssä
|
Kirjoitettu 12.08.2010 13:26
|
|
Myyntipalstasta.
Kohteiden yläpuolella on palkki Korostuneet, jossa; SÄÄNTÖJÄ JA OHJEITA.
Ehdoitus samaan palkkiin korostetuksi; MUISTA ILMOITTAA HINTA JA PAIKKAKUNTA.
|
Parannusehdotuksia uuteen sivustoon
|
Kirjoitettu 02.08.2010 17:56
|
|
Onhan tuossa Aihe: Loppusuoralla muutoksissa mennään kuvassa, kenttä tekstille.
Jos useampia myy niin eikö se siihen sekaan mahdu.
Ja maininta hinta- laatikon kohdalla, jos myyt useampaa tuotetta kerralla muista ilmoittaa hinta "lisätietoja tms" kohdassa.
(Ja tieteellisistä nimistä on kenenkään turha ottaa itteensä oli sitä tai ei.
Jokainen on yksilö, toinen pitää toinen ei.
Esimerkiksi kukkakaupassa joissa nimet on sikin sokin, myyjältähän se kassalla sitten selviää -kumpikin nimi, ilman sen suurempaa kiukkua.)
|
Parannusehdotuksia uuteen sivustoon
|
Kirjoitettu 28.07.2010 16:51
|
|
Murqqu kirjoitti:
Ihan vaan BTW eilen tuli telkkarista juttua lihansyöjäkasveista. Siinä mainittiin sivusto -> www.lihikset.net/
Esitysaikaa 2 päivää, ohjelma puutarhaunelmia, lihansyöjäkasvit
areena.yle.fi/video/1156241
Tätä ilmeisesi Murqqu tarkoitit?
|
Mitä kasveja kasvatelette?
|
Kirjoitettu 28.07.2010 00:01
|
|
Onko tää vasen edessä, alalaidassa hieman vinoon kasvanut, Euphorbia leuconeura eli Nukkatyräkki?
|
|
Kirjoitettu 26.07.2010 15:44
|
|
Noi tuli tarkistettua ensimmäisen tyräyksen jälkeen.. =D
...kaadoin vedet väärästä reiästä sisään akvaarion päälle, veden lorottaessa kannelle nostin niin hätäseen että sain kasteltua toisen lampun muuntajan... Kaiken tämän lisäksi olin ensin teipannut säiliön tukevasti ilmastointiteipillä kiinni, koska paksu muoviputki oli niin raskas että säiliö ei tarpeeksi tukevasti pysynyt ilman seinän tukea pystyssä! Että näin meillä! =D
Mutta kuvasta selviää että moottorissa? käynnistysvivun takana on kosteutta.
Joillakin kun on tämä sama; www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/W...84/huge/84-062_h.jpg
|
Ilmankostutin
|
Kirjoitettu 25.07.2010 17:31
|
|
Voi että AINA-mä missaan kaikki HYVÄT tv-ohjelmat! :D
Muistatko kanavan tai ohjelman nimen? Telkku.comin kautta en vastausta löytänyt vaikka monia aiheeseen liittyviä ohjelmia mennyt.
Toi on myös hyvä sivusto!
Ja kasviaiheeseen liittyen, todella monet on kasveista on niin varmoja menestymään että ne on jopa vaikea saada tapettua.
Useasti ihmiset hankkii ensimmäiseksi kasviksi esim., halpakaupasta, riutuneena, mahdollisesti ötököissä ja vielä vaikeahoitosen ainakin vaikea elvytettävän jos ei näe kasvin todellista kuntoa. Se kun kuolee niin seuraavaksi onkin mielessä että "muovikasvit, aina mulla kuolee kaikki.."
Ja nyt ei takerruta sanoihin, kaikki halpakaupan kasvit ei todellakaan ole huonokuntoisia.
Vaan toi tuuri voi käydä 'kerran elämässä' ja huonoin nakki kun osuu ekalle kerralle.
Kokemuksen syvä rintaääni puhuu, kaapit täynnä tekokasveja :D
Onneksi nekin voi hyödyntää terraarioissa.
Murqqu; tiedätkö tarkempaa nimeä lohikäärmepuullesi?
|
|
Kirjoitettu 25.07.2010 16:34
|
|
Piha/parveke?
Hyöty?
"Perus" huonekasvit?
Trooppiset kaapilla?
"Erikoisemmat"; mm. orkideat, lihikset?
Lyhyesti kerron omista; jokaista noista kategorioista löytyy.
Tänä vuonna partsin köynnöset ei lähtenyt kasvuun, mutta tilalla säleikössä komeilee tomaatit.
Kasviharrastus lähti käyntiin HeVi osastolta(2004-2005), sitä ennen olevat kasvit kissani söi sitä mukaan kun sain ovesta sisään.
Lihansyöjiä ei vielä löydy, sillä silmällä etsin ;)
Kasveista valmiina ostettuja on ~1/3.
Itse kasvatettuja ~2/3. Kastelukannu käy kuumana ~70 ruukun kanssa.
Ei riitä, meillä ei vielä ole viidakkoa.
Se ei kyllä auta viidakoa saamaan että aika ajoin karsin kasveja enemmän.
Suomalaisia linkkejä;
lihansyojakasvi.phpbb.fi/portal.php
www.huonekasvit.net/foorumi/index.php
puutarha.net/
|
|
Kirjoitettu 25.07.2010 15:37
|
|
Bilteman kostutin sanoi ilmeisesti sopimuksen irti, ostettu ke tai to.
En vieläkään osaa suoraa kuvaa laittaa mutta aijaa toimii.
Sumua tuli äsken todella vähän, tummaa vasten katsottuna näki juuri ja juuri.
Ja vedet tuli pohjasta läpi.
Toimi kuitenkin moitteettomasti sen 3-4 päivää. (8krt/vrk, 15min kerrallaan)
Tässä kuva; www.aijaa.com/v.php?i=6455308.jpg
Onko normaalia??
|
Ilmankostutin
|
Kirjoitettu 24.07.2010 17:40
|
|
Mullan ja turpeen vaihtoon; maatuminen ja tiedättehän mustan mullan kun se ajan kanssa painautuu kasaan, suunnilleen kiveksi.
Ja tietenkin kasvien kasvaminen. Esimerkiksi tuo Canna indica josta mainitsin jossain ketjussa, tuppaa halkasemaan ruukun kun ruukun kasvaessaan jos ei vaihdeta suurempaan, ja samallahan tuo istustusmateriaalin vaihdon paikka on..
|
Terraario ja (elävät) kasvit
|
Kirjoitettu 19.07.2010 17:34
|
|
|
Herpit uutisissa/lehdissä/elokuvissa/tv:ssä
|
Kirjoitettu 19.07.2010 17:28
|
|
Tänään heitin vanhan kuitin pois enkä tajunnu hintaa kattoa.
Mutta levy tais olla jotain 2x50x200cm ja kulmasta oli lohjennu pieni pala ja styroksi samaa kokoa suunnilleen, hintaa niille tuli yhteensä n.7€.
Mutta sain jonkun alennuksen sen lohkeaman vuoksi, ellen jopa toista ilmatteeksi. Mutta alle 10€ saat varmasti ja sen pari-3euroa enemmän hinnassa ei haittaa siinä vaiheessa kun styroksipalloja pyörii koko kämpässä.
|
Kalliotausta
|
Kirjoitettu 19.07.2010 02:24
|
|
Kelpasiko tällänen (jopa turvallisempi?) vaihtoehto, myöskään hinnalla ei ole pilattu.
www.coralreef.fi/shop/catalog/product_in...tp0r9bvstnaa28e3chm2
Jos linkki ei mene itsestään niin; Hydor Aqua Color LED-valo, sininen 17.13EUR
( Vesitiivis, voidaan myös upottaa veden alle, mukana imukuppikiinnitys)
Sitten noista kasveista, Peperomiaa suosittelen kattomaan, suomeksi joku muori.. jotain.
Ostin tietämättäni (kun ne nyt oli niin edulliset ja pienet ja kivat ja ja ja...)
Ja osa menestyny, osa ei.
Mutta noi on pienilehtisiä ja hienoja.
Ostin myös pienen "söpön" punasen Canna indican, josta kasvaaki sit aivan älytömmän suuri kukkaruukun halkaisija... :D (Nopealla tiedon haulla)
Hankin jossain vaiheessa saksankielisen kirjan (saksaahan en osaa kun yhden kirosanan!)
SCHWARZ, B. & W.: Bromelien, Orchideen und Farne im Tropenterrarium
Mutta sehän ei juuri haittaa, kuvat ja latinanimet varmasti jo kertoo paljon ja lopun löytää netistä.
Mutta kun tämän omistan niin kerron lisää varmasti menestyvistä kasveista.
|
Paludaario
|
Kirjoitettu 19.07.2010 02:00
|
|
Kokeilemallahan se selviää. Jos et veistelly uretaanista kovaa pintaa pois niin miksipä ei kestäisi.
Ja sittenkun alkaa olee sen näkönen että siivousta toden teolla tarvii niin äkkiäkös sitä uuden tekee (jos ei saa muuten puhtaaksi).
|
Kalliotausta
|
Kirjoitettu 17.07.2010 16:56
|
|
Aiemmin olen kiinnittänyt huomiota sateeseen, hämähäkki on aktiivisempi silloin, mistä lie sitten johtuu.
|
Reagoivatko herppinne ukonilmaan?
|
Kirjoitettu 15.07.2010 23:35
|
|
Lisää |