Herppi.net

Keskustelua terraarioeläimistä

Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus Salasana: Muista minut

Profiili käyttäjälle dago

• POISSA
  • Luokitus: Jäsen
  • Rekisteröitymispäivä: 07.12.2009
  • Viimeksi paikalla: 29.03.2010
  • Aikavyöhyke: GMT +0:00
  • Paikallinen aika: 20:30
  • Profiilin katselut: 7
  • Asuinpaikka: Tuntematon
  • Sukupuoli: Tuntematon
  • Syntymäpäivä: Tuntematon

Allekirjoitus

emo
Olen äärimmäisen tykästynyt boa constrictoreihin ja sellaisen hankkiminen polttelisi kovasti. Ongelmana on vain että näillä näkymin ei täysikokoiselle jötkäleelle ainakaan tule olemaan tilaa vuosikausiin ennenkuin saan opiskelut päätökseen. Satuin tänään törmäämään ensimmäistä kertaa näihin kääpiölajeihin kuningasboa:sta (caulker cay, crawl cay, tarahumaran ja varmaan muitakin) ja kyselisin että onko kellään tietoa onko näitä euroopasta saatavissa (ja mihin hintaan)? Tuollaisen saattaisi nimittäin mahduttaakkin opiskelijakämppään jonnekkin.
Kääpiökuningasboa
Kategoria: Muut käärmeet
emo
Riippuu kuinka pienestä slingistä on kyse, niidenkin koko vaihtelee aika paljon...
Kysymyksiä lintuhämähäkeistä
Kategoria: Selkärangattomat
emo
Kuulostaa vahvasti että kyseessä on uros joka teki spermaverkon. Ihan normaalia siis.
APUA APUA!!!Tekeekö mun hämppy kuolemaa?!?
emo
Mitäs "väliä" sukupuolella on käärmeissä muuten kuin koko? Elääkö naaraat pidempään tms. tai onko muuta syytä miksi kannattaisi haluta tiettyä sukupuolta?
Viljakäärmeen sukupuolenmääritys
Kategoria: Viljakäärmeet
emo
Noh nyt lähti briteistä neljä slingiä tilaukseen kun säät ovat näinkin "lämpimät". Ei tottapuhuen mitään hajua kuinka kylmässä noinkin kaukaa kuin briteistä voi/kannattaa slingejä tilata... Brittien päässä lupailee seuraavaksi muutamaksi päiväksi jotain +5C keliä ja täällä bout samanverran/tai vähemmän pakkasta. Ainakin briteistä on tupannut muut paketit tulevan kohtuu nopeasti (keskimäärin kolmessa päivässä) ja tämä tulee jollain "airsurella". Noh ainakin on jännitystä elämässä odotella... Kommentoikaa jos on jotain kokemuksia ulkomailta tilattaessa (saksa tai britit) että millaisessa kelissä ja ajassa on elukat tullu ehjänä perille :)
Hämähäkin hankkiminen
emo
Olen pitänyt niitä kenkälaatikossa jossa on WLAN reititin lämmittämässä, n. 27-30C välillä pyörii lämmöt.
Jauhomatojen kasvatusohjeet
Kategoria: Ravinto
emo
Mistä kaikkialta saisi tilattua ulkomailta hämiksiä? Itsellä on pari paikkaa tiedossa (vinmann ja bugzuk) mutta varmaan muitakin on? Nyt ei talvella varmaan viitsi ulkomailta tilata mitään mutta jos keväällä pääsisi rahoista eroon :D Nämä suomen hämisvalikoimat tuppaa olemaan suht rajoitetut, tuntuu löytyvän vain brachypelmaa/grammostolaa ja LP:tä. Itsellä tekisi mieli jotain aviculariaa, cyanopubescensiä tai sitten jotain harvinaisempia lajeja (esim. cyclosternum fasciatum). Omistan siis jo pari geniculataa (slingejä vielä).
Hämähäkin hankkiminen
emo
Kauankos pitäisi mennä että kuoriaisboksiin pitäs alkaa ilmestymään matoja? Viikkokaudet ollut jo kuoriaisia ja näyttävät parittelevan 24/7 mutta silti boksissa ei näy yhtään matosta. Ekat kuoriaiset laitettu boksiin varmaan lähemmäs 1,5kk sitten.
emo
Mulla olis sellainen kysymys omasta jauhomatofarmista että miten kannattaisi erotella kuoriaiset uusista pikkumatosista? Farmi edennyt siihen vaiheeseen että kuoriaiset parittelevat jo kiivaasti. Olen tähän mennessä pitänyt kuoriaiset, madot ja alienit eri kipoissa mutta mulla alkaa varmaan kohta ilmestymään pikkumatosia kuoriaisten kippoon niin mitenköhän ne kannattaisi erotella sieltä pois...?

Alienien käsittely onnistuu ihan sormin ja kuoriaiset olen nostanut kuoriaiskippoon joko antamalla niiden itse käpytellä sormelle tai paperinpalalla kaapaissut mukaan kuoriaisen.

Toinen kysymys on että onnistuuko matokipon putsaaminen jotenkin... vähemmän traumaattisesti (matojen kannalta) kuin sihvilällä? Kun purkissa alkaa näkymään tarpeeksi mustaa/harmaata hienoa materiaalia niin olen vetänyt kipon sisukset matoineen päivineen normaalin ruokasihvilän läpi jollon nuo jätteet tippuu läpi ja kaikki muu jää sihvilään. Ongelmana vain että varsinkin juuri nahkansa luoneet madot saa helposti vammoja tuossa sihvilöinnissä... Eipä noita kyllä mitenkään pahemmin kuole että ei sinällään suurempi ongelma, kunhan mietin jos jollain olis jotain vinkkejä.
Lisää
Kiitos

Vastaanotettu Kiitos

Ei viestejä
Lisää

Sanoit Kiitos

Ei viestejä
Lisää
Sivu luotiin ajassa: 0.43 sekuntia