Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut

AIHE: Punasilmäinen puusammakko

Punasilmäinen puusammakko 18.12.2003 18:04 #66715

• Henuli
  • Henuli hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Eli tälläaisesta otuksesta kuin punasilmäinen puusammakko (Agalychnis callidryas) kyselisin. Onko kenelläkään Suomessa kyseisiä sammakoita? Olisin kiinnostunut saamaan tietoa kyseisestä lajista, ja kysyisin näin ollen, onko missään suomenkielistä kirjallisuutta tai muita "tekeleitä" näistä ihanista "rapulasimmuista"?? :D
*UGH* Minä ei ymmärtää tämä foorumi. Minulla olla kaunis sisilisko. ;)
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:Punasilmäinen puusammakko 19.12.2003 02:22 #66783

• samppi
  • samppi hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
luulen et suomes ei löydy. ellei joku oo tuonu ulkomailta.
onks joku tuonu?
Sammakot <3

Vs:Punasilmäinen puusammakko 19.12.2003 15:11 #66840

• Henuli
  • Henuli hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
hmm.. tietääkö kukaan kuinka pitkälle ulkomaille täytyy näitä lähteä hakemaan??

Vs:Punasilmäinen puusammakko 19.12.2003 17:07 #66866

• NiinaG
  • NiinaG hahmo
  • PAIKALLA
  • Jäsen
  • Sammakkolampi.net
tietääkö kukaan kuinka pitkälle ulkomaille täytyy näitä lähteä hakemaan?

Ruotsissa, marraskuun alussa pidetyssä Norrköpingin alan messuilla oli yhdellä pöydällä Agalychnis callidryas sammakoita myynnissä. Joten kovinkaan kauas ei niitä tarvitse lähteä hakemaan.

Niina
Frog Parkin Only! All Other Will Be Toad

Vs:Punasilmäinen puusammakko 19.12.2003 17:56 #66873

• Tuntematon
  •  hahmo
Paljonko muuten maksaa tommosen kuljetus sieltä Ruotsista? Onko kukaan menossa minnekkään messuille tässä lähiaikoina? Miten noi pärjää terraario oloissa?

Vs:Punasilmäinen puusammakko 19.12.2003 20:04 #66901

• Joonas
  • Joonas hahmo
  • PAIKALLA
  • Jäsen
  • Sammakkolampi.net
Miten noi pärjää terraario oloissa?
Pärjäävät terraariossa kurjasti, tai ainakin vaativat huomattavasti paljon monia muita lehtisammakoita enemmän.

Vs:Punasilmäinen puusammakko 19.12.2003 23:27 #66941

• Henuli
  • Henuli hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Pärjäävät terraariossa kurjasti, tai ainakin vaativat huomattavasti paljon monia muita lehtisammakoita enemmän.

huoh.. niin ajattelinkin.. mutta veikeän näköisiä ja mielenkiintoisia sammakoita ovat! :D
Onko joonaksella omaa kokemusta kyseisitä sammakoista??

Vs:Punasilmäinen puusammakko 20.12.2003 13:26 #66990

• Joonas
  • Joonas hahmo
  • PAIKALLA
  • Jäsen
  • Sammakkolampi.net
Onko joonaksella omaa kokemusta kyseisitä sammakoista??
Ei ole. Olen vain lukenut siitä ja päätellyt että se liian kinkkinen mulle. Ehkä muutaman vuoden kuluttua, mutta ei vielä.

Vs:Punasilmäinen puusammakko 23.05.2006 03:41 #166373

• andrei
  • andrei hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
meille on tulossa pe kaksi punasilmäistä :):) ollaan luettu kyllä kaikki jutut jo aikoja sitten ja etsitty vain söpöläisiä! :) ensimmäiset sammakot,vaikka arkoja niin uskomme että saamme niille hyvän kodin!jos tulee ongelmia niin ilmoittakoon ne tyypit jotka ovat/olleet tekemisissä kyseisen sammakkolajin kanssa!terran kooksi valittiin muuten 50*50*125cm korkea..eli luulisi että siellä korkeuksissa olisi mukavaa..naapurissa kaadettiin koivuja joten kävin hakemassa varaston täyteen mukavia oksia!sekä pari oikeaa kasvia ja 2m köynnös!

Punasilmäinen puusammakko 23.05.2006 16:46 #166402

Kaverillani oli tuollainen mutta kuoli parin kuukauden kuluttua kun oli liian pieni terra, ei suostunut syömään...yms. kaverini osti sen lahden faunattaresta.

Vs:Punasilmäinen puusammakko 23.05.2006 19:25 #166416

• andrei
  • andrei hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
ai..miten pieni terra sillä oli??Meillä on meinaa tuo n.320litrainen terra että luulisi riittävän kahdelle!?Ja meillä on heille rauhallinen paikka!

Vs:Punasilmäinen puusammakko 23.05.2006 20:57 #166422

Mitäs se Joonas höpisee? Näähän sopii ihan hyvin vivaarioon ja niin vekkuleita ja mukavia kavereita että oksat pois. Ulkonäköä on niin, että taitaapi olla maailman käytetyin sammakkoeläin myös mainosteollisuudessa. Onhan sinulla kokemusta ainakin muutaman viikon verran...

Mulla on toinen kierros menossa näiden elukoiden kanssa ja suunnitelmissa on lähiaikoina kasvatuksen aloittaminen, kunhan lisää poppoota saadaan Suomen kamaralle toimitettua. Yksi punasilmä tuli jo vuosi sitten haettua ja tuossa se möllöttää tyytyväisenä edelleen... ja jos joku on menossa messuille tai vastaavaa, olen ehdottoman kiinnostunut, jos jollain olisi mahdollisuus toimia kuriirina ja raahata muutaman lisäyksilön tänne päin. Korvausta vastaan tietenkin.

Nimpetius: Ai se oli sinun kaveri, joka haki sen otuksen mun nenän edestä pois. Kuulin siitä päivää paria ennen ja kun menin paikan päälle, se oli juuri ostettu ulos... Ja se siis kuoli. Harmillista... :(

Andrei: Ei huolta. Hyvä vivaarion koko ja muukin kuulostaa lupaavalta. Kaksi mahtuu tuollaiseen vaikka miten päin hyvänsä. Ja itse ilmoittaudun jonon jatkoksi, jos ongelmia tulee tai mieli uusien elättien suhteen muuttuu.

Edit: Sori Joonas. Mun moka... Toi sun viesti olikin lähetetty jo joskus vuonna lannevaate ja kivikirves... :)
The Ambassador of All the Amphibians in the World

"Science is a wonderful thing if one does not have to earn one's living at it. - Albert Einstein"

punasilmäpuusammakko 23.05.2006 21:16 #166426

Andrei: se oli vaivaiset 50 cm korkea 50 cm syvä 80 cm pitkä, eli siis todella pieni punasilmäpuusammakolle=(

Aki: se sammakko oli aika huonossa kunnossa=( olisitpa ehtinyt ennen kaveriani niin olisi varmaan hengissä vielä.

sillä oli todella huonot olot siellä kaupassa se oli n.20*30*30cm (pit*syv*kor) kokoisessa terrassa ja se oli siellä varmaan puol vuotta.

Vs:Punasilmäinen puusammakko 23.05.2006 22:01 #166431

• Joonas
  • Joonas hahmo
  • PAIKALLA
  • Jäsen
  • Sammakkolampi.net
Mitäs se Joonas höpisee?
...
Edit: Sori Joonas. Mun moka... Toi sun viesti olikin lähetetty jo joskus vuonna lannevaate ja kivikirves... :)
Joo. Pari vuotta sitten pidin sitä itselleni liian hankalana. Mutta nykyään olen tosiaan päässyt punasilmää jo "testaamaankin", ja se testikierros meni ihan hyvin. Kyllä meillekin punasilmiä varmasti jossain vaiheessa tulee.

Näin jälkikäteen on hyvä arvioida tilannetta. Uskon että jo tuolloin 2003 olisimme kyllä saaneet sammakon pysymään hengissä. Mutta se olisi tuottanut erilaista päänvaivaa ja stressiä selvästi enemmän kuin se nyt tuottaisi. Vaikka olen touhunnut lehtisammakoidekin kanssa nyt jo yli kymmenen vuoden ajan, oli harrastukseni alku hyvin panottunut lauhkeiden alueiden elukoihin. Ensimmäinen lehtisammakkolajini esimerkiksi oli Hyla arborea. Nykyään trooppisetkin sammakot ovat tulleet tutuksi, eikä punasilmän hoivaaminen tuota mitään lisävaivaa, mutta tuolloin vuonna 2003 minä vielä ihan oikeasti vähän pelkäsin trooppisia eläimiä; tai siis niille sopivien olosuhteiden järjestämistä.

Sen aikaiset kovin jyrkät lausuntoni punasilmästä selittynevät aika pitkälle tämän faktan, ja silloin lukemieni (osin virheellisten) kirjatietojen perusteella. Nykyään tiedän ja osaan onneksi enemmän, ja olen oppinut senkin ettei punasilmä ihan mahdoton olekaan. Onneksi ei ole olemassa lakia ettei mielipidettään saisi vuosien varrella mennä muuttamaan, ja uuden oppiminenkin on sallittua :)

Vs:Punasilmäinen puusammakko 24.05.2006 00:35 #166439

• andrei
  • andrei hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
jep..käytiin tosta naapurista hakemassa n.120cm pitkä puu..monella haaralla ja mittasin juuri terraan meneväksi..3onnen bambua..yksi Malakanlaikkuvehka ja 200cm pitkä köynnös..45cm Repti Glo 8.0 putki...pohjalle turvetta ja reilusti pikku/iso kiviä ettei tarvi maalla tallustaa! :)
Sivu luotiin ajassa: 0.406 sekuntia

Yhteistyössä