Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut
Yleistä keskustelua herpeistä ja harrastukseen liittyvistä asioista.

Moderaattorit sisu65 ja SariS

AIHE: Miten herppinne tulevat toimeen?

Miten herppinne tulevat toimeen? 08.08.2010 18:50 #318729

Niin mites teidän eri lajia edustavat herppinne tulevat toimeen keskenään?
Meille on tulossa kääpiöparta-agama ja meillä on jo entuudestaan kreikankilpikonna ja mietiskelin, että miten ne mahtavat tulla toimeen vai välittävätkö ne toisistaan ollenkaan.
Mitä väliä, se on mun lemmikki.
Viimeksi muokattu: 08.08.2010 18:51 Kirjoitti: Piikkihani.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:Miten herppinne tulevat toimeen? 08.08.2010 19:08 #318735

Eipä tuolla toimeentulolla niin väliä, kun eri lajien ei pitäisi joutua edes tekemisiin toistensa kanssa. Eri lajit eri terroissa. Ei niiden tarvitse tulla toimeen keskenään.
c.hortulanus 3.2.3, m.viridis 0.0.1, h.nasicus 1.0, b.constrictor 1.0, p.o.lindheimeri 0.2, lampropeltis ssp 1.1, a.squamigera 0.1, t.puniceus 3.1, v. stejnegeri 1.1

Vs:Miten herppinne tulevat toimeen? 08.08.2010 20:11 #318741

No siis enhän minä nyt niitä samaan terraarioon ole laittamassa. Ihan omat terraariot on molemmilla. Ajattelin vain kysyä, että mitä muiden herpit ovat tuumanneet kun ovat nähneet toisiaan, esimerkiksi lattialla kun on päässyt jaloittelemaan tai vastaavaa.

Vs:Miten herppinne tulevat toimeen? 09.08.2010 13:43 #318841

• -hanna-
  • -hanna- hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • ent. Kallenmamma
Meillä on niin pieniä liskoja, ettei niitä lattialle päästetä (leoskit, paksuhännät, kääpiöparta-agamat ja algerianskinkki). Konnuus joskus lattialla jaloittelee, mutta eipä se noita muita nää. Herpit ei juurikaan toisistaan välitä. Joskus joku leoski on saattanut mun olkapäällä ollessaan katsella ihmeissään toisia leoskeja lasin läpi, mutta eipä sen kummempaa.

Sen sijaan silloin kun nuo leoskisiskokset olivat poikasterrassaan, joka oli gerbiiliterran yläpuolella sillä lailla, että gerbiiliterra oli pitkittäin alapuolella, niin tytsyt oli hauskoja, kun haaveilivat jättisuuresta gerbiiliateriasta ja yrittivät lasin läpi niihin hyökkiä :) Välimatkaa oli kyllä ainakin 60 cm korkeussuunnassa, mutta tuo näköyhteys leoskiplikoilla oli komia gerbiiliterraan.
ReptileStories
agamagecko.nettisivu.org

Vs:Miten herppinne tulevat toimeen? 09.08.2010 14:39 #318847

• Piivi
  • Piivi hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Kääpiöparta-agama Avan ollessa pieni, se sai kamalan hepulin nähtyään leoskikoiraani Täpyn. Juoksi raukka seinään pahki. Mutta oli niillä kokoeroakin vähintään 5 cm. Täpy oli siis ollut sohvalla ja siihen on suora näköyhteys Avan tarkkailupaikalta. Sen jälkeen ei ollakaan päästetty sohvalle, jos Ava on tarkkailemassa.

Vs:Miten herppinne tulevat toimeen? 09.08.2010 16:02 #318852

Voi raukkaa :D

Vs:Miten herppinne tulevat toimeen? 09.08.2010 21:10 #318903

• Leiu
  • Leiu hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Meidän leoskin terra on hiirten erään terran vieressä, ja ennenkuin laitoin väliin pahvin näköesteeksi, leoski näytti haaveilevan hiirivälipalast, sen verran ahnaasti se niitä tuijotteli. Päivägekolla on tietyssä kulmassa näköyhteys viistosti rottahäkkiin, ja se välillä hepuloikin, kun "löytää" rotat uudelleen. :D

Vs:Miten herppinne tulevat toimeen? 09.08.2010 21:44 #318917

ihana :D
Sivu luotiin ajassa: 0.286 sekuntia

Yhteistyössä