Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut
Yleistä keskustelua herpeistä ja harrastukseen liittyvistä asioista.

Moderaattorit sisu65 ja SariS
  • Sivu:
  • 1
  • 2

AIHE: Tropicario

Tropicario 06.08.2010 15:45 #318643

• Bella7
  • Bella7 hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Käytiin ukon kanssa Hesan Tropicariossa. Minä intoa pursuen kun halusin nähdä kaikki ötökät, joista oon täällä lukenut....PETTYMYS....Päällimmäisenä jäi mieleen Madagaskarin päivägekko ja vihreä mamba. Odotin lisää liskoja ja gekkoja, värikkäitä käärmeitä, mutta ei. Kilpikonnia edusti 3 punakorvakilpikonnaa. MUTTA jos olet ns. käärmemies/nainen paikka voi olla käymisen arvoinen sinulle. Käärmeitä oli lukemattomia, itse asiassa paikan nimi pitäisi olla käärmetalo tms. Hämyjä oli muistaakseni kolmea eri lajia, joista meillä on vissiin yksi edustettuna kotona. Toki ne valtavat käärmeet oli aika henkeäsalpaavia, mutta silti...Tropicario?
Onko kukaan käynyt aiemmin, vai onko aina ollut tällainen? Kuulin, että siellä olisi pitänyt olla yksi suuri maakonna...?
No joo, piti vaan avautua kun pettymys oli oikeasti niin suuri. Ai niin, oli siellä 2 sammakkoa:)
1.0 Pogona vitticeps Elvis
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:Tropicario 06.08.2010 16:04 #318645

• Joonas
  • Joonas hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • Sammakkolampi.net
Oletko lukenut tekstin Pääkaupunkiseudun yleisöterraariot?

Yksi isompi kilppari Tropicariossa oli vielä joku vuosi sitten, muttei enää :( Mikäli mahdollista, käy Korkeasaaressa. Sen Borealia- Africasia- ja Etelä-Amerikka -taloissa on paljon isompi joukko monimuotoisia herppejä ja selkärangattomia kuin Tropicariossa. Ja Korkeasaaressa voit nähdä myös vielä isomman kilpikonnan, joka muuten muistaakseni vieläpä on sinun kaimasi: Bella :)

Eivät Korkeasaaren lasitalotkaan maailman laajin "ötökkäkokoelma" ole, mutta ovatpahan kuitenkin laajin mikä Suomessa suurelle yleisölle on avoinna. Ja näkeepähän kaupan päälle nisäkkäitä ja lintujakin ;)

Vs:Tropicario 06.08.2010 16:17 #318646

• Bella7
  • Bella7 hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Joo, siinä paluumatkalla juteltiinkin, että tarttis käydä korkeasaaressa, kun ei olla vuosiin siellä käyty, ja uusia lajeja on varmasti tullut lisää. Ja minä konna- fanina halusin tietenkin niitä konnia nähdä...
Juttuvinkki oli muuten hyvä, kiitos siitä.
PS. ootte tehneet hienoa työtä kotisivujenne eteen.
1.0 Pogona vitticeps Elvis

Vs:Tropicario 06.08.2010 21:23 #318686

• Leoskitar
  • Leoskitar hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • Leopardigekkoja & Kääpiöparta-agama
Siellä oli kyllä käärmeitä tosi paljon, enemmän kuin liskoja. Lisää liskoja pitäisi hommata... Mutta paikka on kyllä käsittääksen aika uusi (tuli Helsingiin joskus vuonna 2007???), eli luulisin, että tulee kai vielä lisää elukoita sinne. (: Musta se oli kyllä käymisen arvoinen paikka ja siisti. Itselläni ei oo valittamista :D
1.2 leopardigekko (Eublepharis macularius)
1.0 Kääpiöparta-agama (Pogona henrylawsoni)

Kotisivut: www.leoskittarenkullat.nettisivu.org . Vierailethan siellä ja kirjoitathan terkkuja ja palautetta Vieraskirjaan?

Vs:Tropicario 07.08.2010 01:27 #318711

Mun on ollut jo pitkään tarkoitus käydä Tropicariossa. Ja näistä jutuista päätellen se olis juuri mulle passeli käyntikohde, kun nimenomaan tuohon käärmepuoleen olen hurahtanut.

Loma alkoi justiinsa tänään, josko sitä vaikka tämän 4 viikon aikana sais käytyä sielläkin..
c.hortulanus 3.2.3, m.viridis 0.0.1, h.nasicus 1.0, b.constrictor 1.0, p.o.lindheimeri 0.2, lampropeltis ssp 1.1, a.squamigera 0.1, t.puniceus 3.1, v. stejnegeri 1.1

Vs: Tropicario 06.09.2010 09:09 #322179

• Virpi
  • Virpi hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Eilen tuli käytyä :) Paikkana hieno ja käymisen arvoinen. Meillä ei pahemmin ollut ennakko-odotuksia, joten käynnistä jäi hyvinkin positiivinen fiilis. Tosin, parhaiten mieleen jäi se hassunhauska lintu :D

Yhtä juttua ihmeteltiin kylläkin..muutama kärmes näytti meidän silmiin lihavalta. Siis niin, että suomujen välistä paistoi valkea iho. Te tietävämmät ja paikalla käyneet: onko ne oikeesti lihavia? En nyt muista mistä käärmeistä oli kyse mutta käärme oli ennemminkin lättänä kuin soikea.

Vs: Tropicario 06.09.2010 18:23 #322249

• Tr1n1ty
  •  hahmo
^ Olisivatko mahdollisesti syöneet juuri? :)

Vs: Tropicario 06.09.2010 18:56 #322255

• Piivi
  • Piivi hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Kävin ensimmäistä kertaa Tropicariossa tänä kesänä ja tykkäsin kovasti. :) Varsinkin varaanit oli tosi uteliaita ja sosiaalisen oloisia ja moni tulikin lasia vasten katselemaan takaisin, jos siihen eteen kyykistyi.
Myös krokotiilit (tai krokotiili ja kaimaani) oli nättejä, mitä nyt toinen hieman vanha.

Ainut miinus nyt oli joillakin eläimillä hieman köyhä ympäristö, kuten sademetsälajeilla oli pelkkää kalliota siellä.

Tuli sitten ostettua hieno käärmekorukin sieltä. :)

Vs: Tropicario 07.09.2010 14:25 #322323

• Virpi
  • Virpi hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
^^ Tuokin kävi mielessä kyllä mutta ei syöminen käärmeestä tee littanaa ja sellaista että suomut on ikäänkuin valkoisella pohjalla erikseen. No, minä mitään tiiä :) Aattelin jos joku tietävämpi on käynyt ja osaa valaista ;)

Vs: Tropicario 07.09.2010 15:30 #322324

• paputtaja
  • paputtaja hahmo
  • POISSA
  • Ylläpitäjä
  • hyvää ei saavuteta vain välttämällä pahaa
Me käytiin Tropicariossa reilu vuosi sitten. Silloin siellä oli vielä yksi Sulcata, pettymys olisi ollut, jos kilpparisaldo olisi jäänyt vain kahteen punakorvaan...
Minä olisin kaivannut enemmän tietoa ko. eläimistä, joita heillä siellä oli, siis yleisen lajitiedon lisäksi. Minkä ikäisiä ovat, mistä ovat sinne tulleet jne. Näin maallikkona kun ei osaa käsittää onko siellä terraariossa täysikasvuinen vai poikanen, jne. kovasti on mielessä ollut laittaa palautetta heille, mutta se vaan aina jää... ehkäpä vielä joskus.
Olisihan sekin kivaa, jos siellä olisi pienempiäkin liskoja. mieleeni jäi vain isot varaanit ja käärmeet. Miksei siellä voisi olla lajeja, joita pidetään lemmikkeinäkin? Ovathan ne silti eksoottisia ja ehkä saataisiin paremmin tätä matelijatietoutta liikkeelle erilaisella lähestymistavalla. Mene ja tiedä... Itse tykkäsin melkein enemmän Tiia's Petsin "näyttelystä". Ja siellä sai palveluakin (eli kerrottiin eläimistä) ilman sisäänpääsymaksua ;0)
Tunisiankonnat - Testudo Graeca Nabeulensis 0.0.2 - Konnuuksia-blogi: http://konnuuksia.blogspot.com
Aavikkoiguaanit - Dipsosaurus dorsalis 2.0 - Iguilua-blogi http://dipsodipso.blogspot.com/

Sähköpostiosoite on suojattu roskapostiohjelmia vastaan, Javascript-tuen tulee olla päällä nähdäksesi osoitteen

Vs: Tropicario 20.03.2011 17:19 #351795

• tpkaiju
  • tpkaiju hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • olen vähän kiinostunut kaikesta
Mä kayn siel varmaan 3-4 kertaa vuodessa vaikka asun 4n tunnin matkan päässä. Hyvä paikka mutta sisustukset toistaa itteään.
iguana iguana 0.0.1 cb Germany, achatina fulica 30 cb Finland.

Tropicario 26.08.2011 12:38 #378196

• Katg
  • Katg hahmo
  • POISSA
  • Moderaattori
  • Omituisten otusten kerho.
Itsellä tuli käytyä heinäkuussa Tropicariossa ensimmäistä kertaa. Olin varautunut, että siellä on paljon käärmeitä (itse olen kilpikonna- ja liskofani), mutta silti oli kyllä mukava käynti. :) Enemmän olisi toki kaivannut liskoja ja etenkin kilpikonnia.
Minulta oli tosin mennyt ohi, että siellä ei ole edes sitä yhtä maakilpikonnaa, vaan vain ne 3 punakorvaa. Kierroksen jälkeen sitten kysyin "lipunmyyjältä", että missäs maakilpikonna, niin hän vastasi, että se siirrettiin (en nyt muista mihin muuhun) eläintarhaan, koska asumus tuli liian pieneksi. Tämä tieto kuitenkin oli mielestäni positiivinen - kilpikonna sai toivottavasti paremmat elinolot - ei jäänyt siksi niin paljon harmittamaan näkemättä jääminen. Lipunmyyjä kysyi miksi pidän maakilpikonnista ja rupateltiin siinä sitten tovi kun kerroin omistavani niitä. Kysyin myös lempiliskostani vihervesiagamasta, että miksei niitä ole ja positiivinen vastaus sekin oli - ne stressaantuisivat liikaa katselijoista.

Itse olisin myös kaivannut enemmän tietoja elukoista, kuten paputtajakin kirjoitti; ikä, mistä tullut jne..
Testudo hermanni boettgeri 0.0.2, lainassa Testudo horsfeldii 1.1, odotellaan Physignathus cocincinus 0.0.1
Viimeksi muokattu: 26.08.2011 12:39 Kirjoitti: Katg.

Tropicario 26.08.2011 13:08 #378201

• miltz
  • miltz hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Huomenna olisi tarkoitus suunnata tuonne, käärmeihmisenä varmasti siis kolahtaa jos on eniten käärmepitoinen paikka. Yksi ystäväni suositteli ja siitä asti on ollut hinku tuonne päästä. Toivottavasti ei ole pettymys :)
3.4.1 Pantherophis Guttatus
0.0.1 Python Regius

Tropicario 19.10.2011 09:13 #385195

Käytiin sitten eilen taas Tropicariossa, parin vuoden jälkeen. Olihan siellä katseltavaa näin käärmeharrastajalle, mutta vähän jäi huolestuttamaan pari seikkaa:

Temppelikyy oli kuollut. Roikkui suorana oksasta. Huomautin asiasta henkilökunnan edustajalle, joka vähin äänin kävi keräämässä edesmenneen muovipussiin.

Yhdellä burmanpytonilla oli suutulehdus, aukoi limaista suutaan lasin vieressä, nyki päällään ja vaikutti muutenkin tuskaiselta.

Isoimmalla Crotalus durissus terrificuksella oli kyljessä "reikä", linnun nokka tms. törrötti suomujen välistä lähes ihon rikkoen... Samaisella kalkkarolla oli myös hännän ympärille kuivunut vanhaa nahkaa, kuroen hännän aika pahan näköisesti.

Ymmärrän, että henkilökunta ei ehkä tarkkaile joka päivä jokaista yksilöä yhtä tiiviisti kuin vierailijat niitä syynäävät, mutta toivottavasti tuollaiset asiat huomataan viimeistään ruokinnan yhteydessä.

En taida taas hetkeen käydä...
1.1.1 Pyton regius, 1.0 Pantherophis obsoletus obsoletus, 1.0 Lampropeltis getulus nigritus, 0.0.1 Lamprophis fuliginosus, 0.0.1 Pantherophis guttatus

Tropicario 19.10.2011 10:33 #385200

• _julle_
  • _julle_ hahmo
  • POISSA
  • Kasvattajajäsen
Pakko kyllä sanoa itsekkin, että en yhtään pidä ko paikasta.. osa käärmeistä on niin yli lihavia, että oikein silmiä kirvelee kun niitä katselee.
  • Sivu:
  • 1
  • 2
Sivu luotiin ajassa: 0.353 sekuntia

Yhteistyössä