Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut
Yleistä keskustelua herpeistä ja harrastukseen liittyvistä asioista.

Moderaattorit sisu65 ja SariS
  • Sivu:
  • 1
  • 2

AIHE: Reagoivatko herppinne ukonilmaan?

Reagoivatko herppinne ukonilmaan? 15.07.2010 23:26 #315697

• Säre
  • Säre hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • Kahden kreku vauvan omistaja :3
Nyt näiden helteiden ohessa on myös alkanut ukkostaa paljon. Itse olen alkanut sammuttamaan kaikki valot asunnosta sekä lamput konnien terrasta, täällä kun sähkökatkokset/valojen räpsiminen ovat yleisiä!

Molemmat konnat jäävät tuijottamaan ulos ikkunasta kunnes alkavat kauheaan juoksuun terrassa samalla lasiin kauheasti hakaten. Tänä iltana olleen ukkosen aikana mollemmat olivat kaivautuneet jo turpeeseen nukkumaan mutta nousivat ylös katsomaan mitä oikein tapahtuu. Toinen meni kuitenkin takaisin koisimaan mutta Nuuk vieläkin jatkaa rundia terrassa aina välillä jähmettyy kun salama välähtää. Kestää aina jonkun aikaa kun konnat rauhottuvat mutta viimeistään ukkosen hälvetessä.
Konnat ovat toki pieniä ja luonnon voimia eivät vielä tiedosta ehkä niitä kannattaakin pelätä.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:Reagoivatko herppinne ukonilmaan? 15.07.2010 23:50 #315701

• Heviä
  • Heviä hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Meidän leoskit ei oo moksiskaan ukkosista. Blizzard tyttöni se vaan nukkui tuolla esillä kannon päällä. :)
Lemmikkini: 3 leopardigekkoa, 6 kääpiökynsisammakkoa, viljakäärme, kaneja, koira, kissa, hiiriä...

Vs:Reagoivatko herppinne ukonilmaan? 16.07.2010 00:35 #315709

• eltura
  • eltura hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Aiemmin olen kiinnittänyt huomiota sateeseen, hämähäkki on aktiivisempi silloin, mistä lie sitten johtuu.
0.1 Pantherophis guttatus, 2.0 Eublepharis macularius,
3.1 Pantherophis guttatus (hoidokkeina),
0.0.7 Pantherophis guttatus (yhteisenä, oman neidin ja hoidokki herrojen jälkeläisiä)

Vs:Reagoivatko herppinne ukonilmaan? 16.07.2010 00:51 #315711

• xena
  • xena hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Partis menee piiloon ennen ukonilmaa/myräkkää! Tätä onkin saanut jo seurailla kohta 7vuotta. Lukit tuntuu sateella aktiivisemmilta, tosin nyt hellepäivinä kaikki olleet hämärän aikaan liikkeellä, jota ei ihan joka viikko näe. Hymiö!
If you touch my cat, i will fuck your dog..

Vs:Reagoivatko herppinne ukonilmaan? 16.07.2010 01:22 #315716

• Sorrow
  • Sorrow hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Jännää, että tämmöinen keskustelu aloitettiin juuri nyt: Olen viikkokaupalla odottanut ja odottanut, että tulisi kunnon ukkonen, että näkisin miten leoskini ja partikseni siihen mahdollisesti reagoivat. :D Kerron sitten heti kun tulee ukonilma!
Precious and fragile things need special handling

Vs:Reagoivatko herppinne ukonilmaan? 16.07.2010 01:46 #315721

• -hanna-
  • -hanna- hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • ent. Kallenmamma
Leoskit ja paksuhännät ei ole millänsäkään. Eikä oikeestaan toi kilpparikaan. Eipä tuo skinkkikään anna ukkosen uniaan häiritä. Mutta käppänät ovat kyllä uhmakkaalla tuulella ukonilmalla. Kovasti pullistellaan silloin ja uhitellaan.
ReptileStories
agamagecko.nettisivu.org

Vs:Reagoivatko herppinne ukonilmaan? 16.07.2010 11:24 #315737

• Pirpana
  • Pirpana hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Sorrow kirjoitti:
Jännää, että tämmöinen keskustelu aloitettiin juuri nyt: Olen viikkokaupalla odottanut ja odottanut, että tulisi kunnon ukkonen, että näkisin miten leoskini ja partikseni siihen mahdollisesti reagoivat. :D Kerron sitten heti kun tulee ukonilma!

Minä myös! Oon koko viikon oottanut, että ukkostaisi. Tosin en sen takia että näkisin miten matonen reagoi, vaan satun rakastamaan ukonilmaa... :)

Vs:Reagoivatko herppinne ukonilmaan? 16.07.2010 20:49 #315822

• Sorrow
  • Sorrow hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Pirpana kirjoitti:
Minä myös! Oon koko viikon oottanut, että ukkostaisi. Tosin en sen takia että näkisin miten matonen reagoi, vaan satun rakastamaan ukonilmaa... :)

Mäkin myös tästä syystä, ja vielä kolmas syy olisi se, että ukkonen laskisi lämpötilaa vähäsen kun alkaa tämmöisen hellejakson jälkeen tuntumaan, että aivothan tässä jo kohta kiehuu. :D Mutta eniten mua kiinnostaisi nähdä, reagoivatko nuo otukset siihen millään tavalla. :)

Vs:Reagoivatko herppinne ukonilmaan? 16.07.2010 22:08 #315838

• RasiR
  • RasiR hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Meillä ainakin kaikki liskot pysyy visusti piilossa ukonilmana

Vs:Reagoivatko herppinne ukonilmaan? 31.07.2010 16:58 #317837

• Sorrow
  • Sorrow hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
No niin, toissa yönä oli vihdoin ukkosta!

Partikset nukkuivat yhtä sikeästi kuin aina, eivätkä leoskitkaan olleet moksiskaan. :D

Vs:Reagoivatko herppinne ukonilmaan? 09.08.2010 19:56 #318884

• Mikella
  • Mikella hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
tääl ukostaa vähän väliä :) Eipä nuo käärmeet ole moksiskaan, piilossa ovat normaalisti ja jos liikkeelle lähön jälkeen yöllä ukostaa, saattaa jämähtää ihmettelemään salaman välähystä tai ikkunoita helisyttävää jyrinää...

Vaikka vähämpä mä noita ukkosella tarkkailen, muutako että lämmitys seinästä poies :D Aina on niin kiire ulos ihailemaan luonnonvoimia <3

Vs:Reagoivatko herppinne ukonilmaan? 09.08.2010 20:34 #318889

• Piivi
  • Piivi hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Meillä ei yksikään reagoi mitenkään. :) Sama meno, jyrisi tai ei.

Vs:Reagoivatko herppinne ukonilmaan? 09.08.2010 20:37 #318892

Eilen kyl oli semmonen myräkkä että! Leoskit oli kyllä tavallista levottomempia.

Vs:Reagoivatko herppinne ukonilmaan? 29.08.2010 20:00 #321208

Hieman tätä aihetta sivuten... Meille on tulossa leoskin poikanen. Meneeköhän vuorokausirytmit koknaan sekaisin kun tulee pitkiä sähkökatkoja, esim. ukkosen vuoksi. Useampaan otteeseen oli kesällä sähköt pois puolikin vuorokautta. Kokemuksia?

Vs:Reagoivatko herppinne ukonilmaan? 30.08.2010 01:35 #321257

• tonikin
  • tonikin hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Musta ihan asiallinen kysymys, varsinkin kun luonnon mullistusten takia, että verkkojen huollon vähille investoinneille jäännin mm. sähkökatkot on lisääntymään päin.

Fakta jota ei voi hirveästi kieltämälläkään kiemurrella...
Mutta tuskin tuo puoli vuorokautta ilman valaistus sykliä mikään ongelma ole. Johan liskot mahdollisesti nuorina maasta toiseen kuljetettaessakin voivat viettää vuorokaus tolkulla aikaa kuljetus lootissaan. Lämpötilojen kanssa lienee huomattavasti tarkempaa....meinasit ilmeisesti valaisimeen sidottua lämmitys ratkaisua?
  • Sivu:
  • 1
  • 2
Sivu luotiin ajassa: 0.347 sekuntia

Yhteistyössä