Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut
Keskustelua viljakäärmeiden sairauksista, syömisongelmista sekä muista terveyteen liittyvistä asioista.

Moderaattorit nanno ja Raisa Ojaniemi
  • Sivu:
  • 1
  • 2

AIHE: Viljakäärmeen putoaminen

Viljakäärmeen putoaminen 22.08.2010 23:58 #320338

APUA!käsittelin tänään viljistäni, se oli sylissäni sängyllä.aluksi se oli ihan rauhallisesti mutta yht äkkiä se melkein hyppäsi ja tippui sängyltä!!! pudotus oli n:1m.kun tipahti lähti vain kimurtelemaan lattiaa pitkin.onko syytä huoleen!!!!!

ps:vaikuttaa ihan normaalilta.
Viimeksi muokattu: 06.01.2011 03:35 Kirjoitti: Wilkku. Syy: Otsikko muutettu kuvaavammaksi.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:nyt kävi nolosti 23.08.2010 00:05 #320340

• tonikin
  • tonikin hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Ei kai tuossa muuta kuin tarkkaile madon vointia.

Joskus tuntuu että nämä osaavat joitain ihme parkour liikkeitä alas lösähtäessään. Ei sillä etteikö pudotusta tulisi ottaa vakavasti.
Silti rohkenisin katsomaan tilannetta.

Minkä kokoinen käärmeesi on? Tämä vaikuttaa massan äkkipyäytykseen...

Selvisikö sulle mitä tai minkä takia käärme säikähti?

Vs:nyt kävi nolosti 23.08.2010 01:09 #320345

n:50 cm pitkä, 3 kk vanha painosta en tiiä.

Vs:nyt kävi nolosti 23.08.2010 01:14 #320347

• pertsa
  • pertsa hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Ja mitäpä tästä taas kerran opimme? pidetään ne käärmeet siellä, minne ne kuuluu...

Vs:nyt kävi nolosti 23.08.2010 01:29 #320349

• tonikin
  • tonikin hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Pertsa setä puhuu ihan asiaa:)
Toisekseen oppia ikä kaikki.

Mutta tuskin käärmeesi on tuon kokoisena tuosta ilmalennosta kummempaa kontollensaan saanut. Ainakin uskoisin ja toivon niin.

Edelleen itsellesi käärmeesi käyttäytymistä syventävänä; huomasitko mistä säikähdys tuli?

Vs:nyt kävi nolosti 23.08.2010 01:38 #320350

mulla kävi noitten poikasten kanssa vehinko, syötin yhtä ja se nappas suoraan sormiin kiinni heti kun oli pinkkinsä nielly, sillai ihan helevetin nopeesti jotenki säikähin sitä tosi paljon (vaikka oon montaa sätkyä poikasta käsitelly) ja vahingossa lennätin pikkumadon sellasessa nätissä kaaressa suoraan hyllylle jonku 5m matkan verran... hetken se oli ihan sen näkösenä et mitä h****ttiä sit se oli ihan normaalina taas menossa.
pidin 2kk poikasta vielä kotona katsoakseni ettei mitään käynyt varmasti, ja sitten luovutin kun olin varma ettei vahinkoa tullut.
Joten ei toi metrin matka varmaan ihan kauhee pudotus ollut... tarkkailet vaan käärmettä jos käyttäytyy yhtään oudosti niin sitten lääkärikäynnille.
4.4 pantherophis guttatus 3.1 python regius 1.1 Felis catus 0.2 Canis lupus familiaris

Vs:nyt kävi nolosti 23.08.2010 16:02 #320402

• Maru
  • Maru hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
hihhuli6 kirjoitti:
mulla kävi noitten poikasten kanssa vehinko, syötin yhtä ja se nappas suoraan sormiin kiinni heti kun oli pinkkinsä nielly, sillai ihan helevetin nopeesti jotenki säikähin sitä tosi paljon (vaikka oon montaa sätkyä poikasta käsitelly) ja vahingossa lennätin pikkumadon sellasessa nätissä kaaressa suoraan hyllylle jonku 5m matkan verran... hetken se oli ihan sen näkösenä et mitä h****ttiä sit se oli ihan normaalina taas menossa.

*reps* xDDD

Ihan normaali refleksi, siis tuo säikähdys. Ihmiselläkin kuitenkin on vielä tuo pakoreaktio olemassa. :)

Vs:nyt kävi nolosti 23.08.2010 17:35 #320417

• ^Natina
  • ^Natina hahmo
  • POISSA
  • Kasvattajajäsen
  • Se vei koko käden
OT: Minulla on käynyt nuroen rotan kanssa nuin :D

Vs:nyt kävi nolosti 25.08.2010 22:50 #320723

Mä oon monesti pohtinu, ku meidän parivuotias viljispoika monesti kiipeillessään terraariossa mätkähtää alas n. 40cm korkeudelta. :D Joskus iltaisin saattaa tunnin sisällä kuulua parikin vaimeaa humahdusta, kun poika putoaa. O__o Kyse ei oo mistään heikosti kiinnitetyistä muovikasveista tms, vaan siltä vissii sit lipeää ote tai jotain. Onkohan meillä päässä syytä huoleen? Kaveri on kuitenkin ihan yhtä vilkas heti putoamisen jälkeen. :D
1.0 Pantherophis guttatus

Vs:nyt kävi nolosti 27.08.2010 19:12 #320991

• Morrow
  • Morrow hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Miulla kävi suunnilleen samankokoisen pojun kanssa vähän samoin. Käsittelin sitä ruokailua edeltävänä päivänä ja se nappasi sormeen kiinni (liekö säikähtänyt tai nälästään yrittänyt päästä), josta minä säikähdin ihan tavattomasti. Sen seurauksena poika-parka putosi sellaisen reilun metrin matkan matolle. Kauhealla kiireellä kiikutin sen takaisin terraansa ja seurailin monta päivää sen touhuja, mutta mitään ongelmia ei ole näkynyt, ruoka on maistunut, nahka vaihtunut, kiipeilyt ja käsittely pelaavat vallan loistavasti. Ei ole enää purrutkaan, ja uteliaisuutta riittää niin paljon ettei se taida edes tietää sellaista olotilaa kuin pelko tai arkuus...

Vs:nyt kävi nolosti 28.08.2010 13:37 #321045

• Leoskitar
  • Leoskitar hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • Leopardigekkoja & Kääpiöparta-agama
OT: sattuuko kun viljis purasee esim sormeen? :D Onks viljiksillä hampaat??
1.2 leopardigekko (Eublepharis macularius)
1.0 Kääpiöparta-agama (Pogona henrylawsoni)

Kotisivut: www.leoskittarenkullat.nettisivu.org . Vierailethan siellä ja kirjoitathan terkkuja ja palautetta Vieraskirjaan?

Vs:nyt kävi nolosti 28.08.2010 13:58 #321051

• ^Natina
  • ^Natina hahmo
  • POISSA
  • Kasvattajajäsen
  • Se vei koko käden
Minä en itse asiassa edes huomannut kuin vasta sitten kun pari pientä veri tippaa tuli. 6 reikää taisin laskea. Ja viljis oli aikuinen. (Ja se että se puri oli ihan oma vikani)

Vs:nyt kävi nolosti 28.08.2010 19:30 #321076

• Morrow
  • Morrow hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
OT jatkuu..

Minäkin huomasin vain neljä pienen pientä veripisaraa peukalon ympärillä, siinä taisi tuntua kihelmöintiä ainoastaan siitä ajatuksesta, että tuo pieni luikero ei olekaan niin viaton mitä antaa joskus näyttää.

Vs: nyt kävi nolosti 19.11.2010 21:47 #331990

• Anna_em
  • Anna_em hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
meillä isokokoinen viljis herra luulee pystyvänsä kiipeämään suoraa lasiseinää pitkin ja harvasepäivä rötkähtää sieltä seinältä alas, milloin vesikuppiin milloin juurakkoa päin.. ja isolla massalla jytisee aika kovaa..

ei sitä koskaan näytä sattuvan vaan uudelleen lähtee kiipeämään :)

Vs:nyt kävi nolosti 24.11.2010 22:52 #332667

• Babuska
  • Babuska hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • Sometimes only way to hide the pain is to smile
pertsa kirjoitti:
Ja mitäpä tästä taas kerran opimme? pidetään ne käärmeet siellä, minne ne kuuluu...

OT:na, en puhu nyt pelkästään tästä tapauksesta mutta joskus se käärme on otettava pois sieltä, mihin se kuuluu. Toinen on muutenkin huolissaan että onko mahdollisesti satuttanut käärmettään niin mielestäni tuollainen turhan päiväinen käyttäytyminen on täysin turhaa.

Juuri tämän kaltaisesta käytöksestä on nyt foorumilla puhetta!
Kiitän jälleen kerran kyseisen topicin avaajaa joka otti esille
foorumin huonon ilmapiirin ja sen että kokeneilta käyttäjiltä on turha odottaa fiksuja ja asiallisia neuvoja!
-Babu

Viljakäärmeet Luna ja Jume
  • Sivu:
  • 1
  • 2
Sivu luotiin ajassa: 0.351 sekuntia

Yhteistyössä