jusHu kirjoitti:Vai ostanko pohjalle mörttiröpöä(mitä inhoan!) jolloin mato voi sukeltaa haluamaansa lämpötilaan? Onkohan tuo 40c vaarallista? Myydäänköhän noihin jotain termostaatteja esim Clas Ohlsonilla?
Vai johtuukohan tämä ylilämpö juurikin tästä helteestä ja nuo muutamat asteet putoavat ilmojen viilettyä? *blondi* =)
Älä osta mörttiröpöä ( itse myös inhoan sitä ) vaan osta puutarhaliikkeestä lannoittamatonta turvetta + mäntyhaketta/ym. maksaa yhteensä ehkä 10e ja näyttää paremmalta, tuntuu luonnollisemmalta ja saa isomman kerroksen jolloinka on vielä suurempi kerros lämpömaton ja madon välissä
Näin kesäisin ainakin meidän pytikalla on valo päällä vain aamuisin pari tuntia ja loppupäivä + yö ilman valoa. Lämpömatto on meillä lähinnä talvea varten :o Meilläkin kyllä ollaan pähkäilty näiden lämpötilojen kanssa kun on nämä helteet! Mutta näillä vaan mennään. Minimoidaan lämmöntulo, ei sille varmaan kamalasti voi muuta. Tietenkin tuolla konnapuolella puhuttiin jääpalojen laitosta konnien laatikkoon mikä tietenkin toimii viilentimänä ja itse olen pohtinut tätä asiaa käärmeen terraan mutta en ole kokeillut.
Mutta jos nyt siis haluat sen maton ottaa käyttöön vasta syksyllä niin silloinhan sen lopullisen tulevan lämpötilan näkee vasta sitten kun nämä pirun helteet ovat ohitse :o