Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut
Keskustelua ruokaeläimistä, kasveista ja lisäravinteista.

Moderaattorit saana_85 ja missyl

AIHE: Sirkkojen käsittelyvinkkejä

Sirkkojen käsittelyvinkkejä 06.08.2010 17:44 #318658

Ötököitä ja itikoita inhoavana leopardigekon vasta hankkineena tarvitsisin vinkkejä sirkkojen käsittelyyn. Kuulostanee hassulta, mutta kun niitä inhoaa niin sitten niitä inhoaa. Silti niitä käsittelen että gekkomme voi hyvin.
Kiitti jo etukäteen kokeneemmille! :o)

Siiretty oikeaan osioon... -Jared
Viimeksi muokattu: 06.08.2010 17:59 Kirjoitti: NuanReptiles.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs: Sirkkojen käsittelyvinkkejä 06.08.2010 19:51 #318674

• kiinankaali
  • kiinankaali hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • #undercover-clan
kumihanskat käteen

Vs:Sirkkojen käsittelyvinkkejä 06.08.2010 20:55 #318682

• Murqqu
  • Murqqu hahmo
  • PAIKALLA
  • Jäsen
Miksi niitä pitäis alkuunkaan käteen ottaa? Teet sellasen piilon, että laitat vessapaperirullan sisään kaksi samanlaista rullaa rytättynä. Sinne sirkat menee ja sieltä ne on helppo ottaa seuraavalla tavalla :

Purkki lattialle ( tarpeeksi korkea! )
Nosta piilo ja katso, ettei sirkat karkaile.
Laita toinen aukinainen pää purkkiin ja napsauttele kämmenellä toista päätä piilosta, jolloin sirkat varisevat astiaan.
Tarjoile astiasta tai ota pinseteillä kiinni ja anna ruokailijalle

Kätevä tapa. Käsin menee ensinnäkin kauvan aikaa, enemmän karkailevat ja rutistuvat ( mielestäni ) helpommin.
- Risto

Vs:Sirkkojen käsittelyvinkkejä 06.08.2010 21:26 #318687

• Leoskitar
  • Leoskitar hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • Leopardigekkoja & Kääpiöparta-agama
Sama juttu täällä (: Pieni sirkkakammo multakin löytyy, mutta kumihanskoja tarvittaessa käytän, sekä nappaan kipalla sirkat. Pinseteilläkin olen niitä saanut (muovisilla, isokokoisilla) suht' helposti. Sitten kun sirkkaa nappaa niskasta, niin ei liikahdakkaan ja on helppo syöttää liskolle (:
1.2 leopardigekko (Eublepharis macularius)
1.0 Kääpiöparta-agama (Pogona henrylawsoni)

Kotisivut: www.leoskittarenkullat.nettisivu.org . Vierailethan siellä ja kirjoitathan terkkuja ja palautetta Vieraskirjaan?

Vs:Sirkkojen käsittelyvinkkejä 10.08.2010 21:17 #319014

• Mikella
  • Mikella hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Tuo purkkijuttu kuulostaa kätevältä :) Samaan purnukkaanhan voi laittaa vitamiini/kalkkijauheen mikäli tarvii, kansi kiinni ja pari ravistusta.. :D Korkki auki ja ruoka on valmista tarjoiltavaks..

Vs:Sirkkojen käsittelyvinkkejä 10.08.2010 21:36 #319016

itekin alus semist vierastin sirkkoi, mut nyt syön nniitä jo liskojeni kanssa. no ei ihan, mutta kyl noihin on vuodessa jo hyvin tottunut.

sellanen vienkki, että kun napsaa takajaloista vähän pois, niin sirkat ei pääse ruokakupista pakoon, eikä myöskään siritä.

yöllä harmittaa suunnattomasti käydä modaamaan sirittävää sirkaa joskus klo: 4:00, kun eläimet ei okkaan vetässy koko ruokakuppia tyhjäksi.

kätsyy, tosin en tiedä onko eläinrääkkäystä pätkiä sirkkojen takajalkoja, hope not.

Vs:Sirkkojen käsittelyvinkkejä 12.08.2010 11:59 #319155

• SariS
  • SariS hahmo
  • PAIKALLA
  • Moderaattori
  • Lontti 2000-2007
masterhat kirjoitti:
...kätsyy, tosin en tiedä onko eläinrääkkäystä pätkiä sirkkojen takajalkoja, hope not.

=) Ei ole eläinrääkkäystä =)...Toimiva konsti, mutta tepsiikös tuo takajalkojen napsiminen
myös siritykseen? Itse en ole ajatellut...olen kylläkin napsinut siipiä, jos siritys on häirinnyt
- se ainakin tepsii...
Reptifoto\\ www.reptifoto.nettisivu.org
Ookko nää Oulusta - pelekääkkö nää polliisia

Vs:Sirkkojen käsittelyvinkkejä 12.08.2010 15:48 #319188

• -hanna-
  • -hanna- hahmo
  • PAIKALLA
  • Jäsen
  • ent. Kallenmamma
Mulla on semmoset jostain raksaosastolta eurolla 6 kpl ostetut pitkähköt pinsetit, jossa on vähän käyrä pää. Niillä nappaan suoraan sirkkaterrasta sirkat. Otan juurikin siitä niskan seutuvilta, niin ei mene sirkka lyttyyn. Syötän pinseteistä sirkat, en jätä niitä terraan ollenkaan pyörimään leoskeilla.
ReptileStories
agamagecko.nettisivu.org

Vs: Sirkkojen käsittelyvinkkejä 06.09.2010 15:07 #322231

Meillä sirkat ravistellaan wc-paperirullasta (yms.) pakastuspussiin, jossa pohjalla vitamiini-kalkkiseosta. Pussiin jätetään paljon ilmaa niin sirkat lentelevät hyvin sitten ravistaessa. Pussista on helppo kävelyttää sirkat pois (eivätkä pysty hyppimään pussissa). Kertakäyttöhanskat aina kädessä, paitsi ihan pikkuisten sirkkojen kanssa. Ne on lähinnä vaan söpöjä :) Pikkusirkat olen kävelyttänyt vielä puolen litran muovimukiin ja jakanut siitä kahteen terraan eri syöjille. Mukista ne on jo tosi helppo kaataa.

Leoskit syötän nykyisin erillisessä smart-boxissa. Tekeekö muut näin?
Siinä on kuitenkin monia hyviä puolia: sirkkoja syötetään sitä mukaan kun niitä syödään, jokaista syöjää voi tarkkailla erikseen, sirkat ei jää sirittämään terraan tai muuten häiritsemään asujia (ja omistajia), ja myös ne huonommat saalistajat saavat sirkat kiinni pienemmässä astiassa :)
0.2. Eublepharis macularius Olga ja Elvia
0.0.2. Lygodactylus mombasicus Kurttu ja Kermit

Vs: Sirkkojen käsittelyvinkkejä 12.09.2010 13:45 #322972

• Piivi
  • Piivi hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Minulla on pitkät, n. 20 cm, pinsetit sirkkoja varten. Annan joko suoraan naaman eteen tai katson että tulee syödyksi. Joskus leoskityttöjen terraarioon pääsee sirkkoja karkuun, mutta tytöt tykkääkin sirkoista mieluiten itsepyydystettynä, toisinaan eivät edes syö pinseteistä. Jotenka, karkuunpäässeitä sirkkoja ei enää tule vastaan seuraavana yönä tai muulloinkaan.

Sirkkojen käsittelyvinkkejä 20.12.2011 12:28 #392803

• Maami80
  • Maami80 hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Millä hitolla nuo syömättä jääneet sirkat pitäisi aamulla pyydystää pois tuolta terraariosta? Täysin turhan pinseteillä varustetun ajojahdin jälkeen saamarin ötökät painuivat koko sakki samaan piiloon nukkuvan liskon kanssa. Ja mua tietenkin pelottaa että ne jyrsii sitä. Mä niin vihaan sirkkoja! :evil:

Sirkkojen käsittelyvinkkejä 20.12.2011 14:52 #392809

• saana_85
  • saana_85 hahmo
  • POISSA
  • Moderaattori
akvaariokaloille tarkoitettu haavi? Ei muuta kuin sirkan päälle haavi ja joko käsi taikka paperi tai vastaava eteen, jotta ei pääse karkuun. Minulla toimi silloin kun vielä sirkkoja väkipakolla käsittelin.
Sivu luotiin ajassa: 0.398 sekuntia

Yhteistyössä