Heräsin viimesyksynä yöllä pahaan tunteeseen. Aamulla pitäisi mennä antamaan pojalle sikapiikki.
En saanut nukuttua ja päätin etsiä
sen toisen tiedon piikistä, koska en usko enään mediaan.
Aamuun mennessä olin vakuuttunut että piikkiä lapseeni ei laiteta.
Niin
paljon haittavaikutuksia ilmennyt joista mediassa ei kerrota.
Se mikä mut herätti, kiitos siitä.
En tuomitse ketään joka on piikin ottanut, toivon että kaikki on sujunut hyvin ja tulee sujumaan.
Syksyn jälkeen olen ajatellut paljon asioita toiselta kannalta mm jokapäiväistä ruokaamme.
Olen 24 vuotias, ja omaan mitä mittavimman kirjon pikkuvikoja.
Krooninen nuha, johon ei auttanut leikkaukset, lääkkeet ynnämuut.
Selkä ja polvisärkyjä, hengenahdistusta.
Päivät meni pitkälti pöhnässä mitään tajuamatta varsinkin ruoan jälkeen.
Hiukseni lähtee päästä.
Unettomuus, masennus, käsien tärinää, jäässä.
Tiedättethän te nämä jokaiselle tutut viat.
"Mut hei siihenhän on jo tottunut."
"Eikä jaksa kiinnostaa kun väsyttää ja lääkärikään anna muutakun lääkkeitä."
"Sitäpaitsi mä syön terveellisesti, täähän on light."
Onko tuttua?
Ja onhan ihmisillä niitä oikeitakin vaivoja mutta niiden lisäksi vielä E-lisäaineet niin valmis lammaslauma.
Kukin oman jaksamisensa mukaan syö mitä syö ja voi miten voi.
Mut eikö olis kiva jos kaikki vois hyvin?
Kenellekkään tuputtamatta itse kerron siirtyneeni pääosin luomuun ja sen pöhnä jäi sinne leipäpussiin.
Kierrätys tavaroiden kanssa kunniaan, vaihtakaa ystävien ja vaikka tuntemattomien kanssa vaatteita, onhan netissä paikkoja joista noita löytää.
Kirppikset on ihan parhaita.
Jos ei itse jaksa vaivautua on aina huutokaupat netissä, painotan se on vaivatonta kun sen kuvan vaan jaksaa ottaa ja siirtää koneelle ja loppu menee itsestään. Ja jos paljon myyt niin ilmoita heti päivät jolloin käyt postissa ettet joudu jokapäivä siellä käymään ja kyllästy koko hommaan.
Ennen tein päähänpisto ostoja paljonkin kaupasta.
Nykyään esimerkiksi kirjan kohdalla otan kaupassa nimen ja hinnan ylös, kotona googlettelen ja kappas taas sain tuolta puolet halvemmalla!
Hyvä esimerkki on tälläkin kaikkien tietämä Chris Mattison: Käärmeet terraariossa, (
herpetomania.fi, hinta jäsenille 14 €, muille 22 €)
Klikkaa kirjan nimi googleen ja katso kolmas vaihtoehto, hinta 51,20€!!
Kirppiksistä Helsingissä ihan ykkönen tähän mennessä käymistäni Valtteri Vallilan makasiinit, auki la ja su, klo 9-15.
Ja jos todella haluaa säästää, menee tuonne vasta yhden jälkeen jolloin sieltä aletaan pikkuhiljaa lähtemään, hintoja tiputetaan ja "kaupan päälle saat vielä ton että pääsen näistä eroon".
Jos on terraario, osta se orkidea sieltä alelaarista ohikukkineena, enskesänä saat uudet kukat ja yhden hinnalla vaikka kuinka monta.
Meillä aukeaa pian nuppu cittarin 1€ phalaenopsista

Ja mitä sitten jos se ton jälkeen kuukahtaa, opinpahan et jokin meni väärin omalta tai kaupan osalta mutta enpähän maksanut 15-20€
Hyvää päivänjatkoa kaikille ihanille ihmisille ja varsinkin teille tuntemattomille!