Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut
Keskustelua muista kuin herppeilyyn liittyvistä asioista, esim. käyttäjien harrastuksista ja muista mielenkiinnonkohteista.

Moderaattorit paputtaja ja Wilkku

AIHE: "Homothan pelkää matelijoita!"

Vs:"Homothan pelkää matelijoita!" 07.06.2010 03:20 #311115

• Wilkku
  • Wilkku hahmo
  • POISSA
  • Moderaattori
  • Suruaika
Kaikkea kummaa sitä kuulee, enpä minäkään ole vielä koskaan ennen kuullut väittämää, että homot pelkäisivät matelijoita. Käsittämättömiä ennakkoluuloja, eihän nyt homoista voi tällaisia stereotypioita tehdä kuten ei muistakaan ihmisryhmistä, meissä kaikissa ihmisryhmissä on erilaisia persoonia. Mahtavaa, että anoppi on saanut oikein kunnolla kauhistelun aihetta. Noiden vanhoillisten maailmaa pitääkin jonkun vähän ravistella, ja tuoda esille se että elämä on tarkoitettu elettäväksi jokaisen omalla tavallaan. :)

Olen kyllä törmännyt samaan kuin Tr1n1ty, että jo matelijan omistaminen tekee minusta jotenkin omituisen. Puhumattakaan siitä, että meillä asustaa sekä hiiriä että käärmeitä (toiset eivät millään tunnu tätä yhdistelmää sulattavan). Ylipäänsäkin runsas eläinmäärä herättää kyllä paljon ennakkoluuloja (meillä on likaista, hoidamme eläimet varmasti jotenkin huonosti, meissäkin on enemmän ja vähemmän vikaa). Peruskissa/koiraihmisille ei ole usein mennyt päähän se, että 3 käärmettä ja 6 liskoa 80 neliön asunnossa, eivät ole sama asia kuin 9 valtavaa koiraa tämän kokoisessa asunnossa. Eläinten erilaisia vaatimuksia ei yleensä ajatella. Yllättävää kyllä mieheni käärmekammoinen äiti ja sisko ovat jo uskaltautuneet meille. Toinen sisko sen sijaan pitää liskoja ällöttävämpinä kuin käärmeitä, tähän olen harvemmin törmännyt, yleensä liskot ovat olleet enemmän siedettyjä. :D Jos joskus tähän soppaan vielä tuon koiraharrastuksen joskus saamme ympättyä, niin sitten vasta ihmiset outona pitävät.

Asiasta kukkaruukkuun, joskus vanhempieni naapurin rouva jutteli kauhistuneena äidilleni, että kun hänen tyttärensä semmoisen muusikon kanssa seurustelee. Kuulemma minunkin elämäni on tätä myöten pilalla, ja minun pitäisi äkkiä päästä tällaisesta tyypistä eroon. :D Toisaalta myös omalla äidilläni on ollut hyvin voimakkaita ennakkoluuloja tatuoituihin ja lävistettyihin, mutta siinä hän on ajan kanssa joutunut huomaamaan, että sama ihminen minä olen tatuointien ja lävistysten kanssakin. Boia äitini tosin vielä hiukan karsastaa, hän ei ole vielä uskaltanut niihin koskea, viljis on kyllä jo oikein mukava. Niin ja vielä rastatkin löytyvät, stereoissa soi metalli ja kierrätämmekin, moraaliton saatananpalvoja hippi siis olen. ;P Niin ja musta kissakin löytyy...
Jos tyrii tyrimisen niin onko se sitten voittamista?
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:"Homothan pelkää matelijoita!" 07.06.2010 03:55 #311117

• reksu
  • reksu hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Ei helkutti, kaikkea sitä saakin kuulla "vanhoilla" päivillään, ei voi kuin nauraa ihmisten tyhmyydelle, voi Venäjä :D!! Näihin outoihin stereotypioihin on itekin saanu tutustua. Ollaan meinaa melkoinen puheenaihe kylillä, kun asutaan tällaisessa 2000 ihmisen tuppukylässä, jossa kaikki tuntevat apinan, mutta apina ei tunne ketään. Viitaten siis itseeni.. Meillä on pieni punainen talo, jossa kolme ponin kokoista koiraa, jotka vahtivat aluettaan kiitettävällä innolla.. Talo täynnä käärmeitä, jotka luikertelevat vapaana, ihmisten käsityksen mukaan siis, lisäksi liskoja (nykyään enää yksi), sekä hiiriä ja rottia.. Jo pari näkyvää tatskaa saa ihmiset puhumaan, siihen päälle "hullut" koirat ja matelijaharrastus, niin supina on valmis. No, eipä se mulle mitään tee, ja mä aina tykkäänkin järkyttää näitä maalaistolloja, ilmottelen aina oikeinkin kuuluvasti jos meillä elukat lisääntyy tai jotain muuta ns. mielenkiintoista tapahtuu :D

Niin ja mä oon tällainen pieni pullea tytön tyllerö, mut silti luonnetta löytyy mukavasti, enkä aina ole niin leppoisa, vaikka kyseinen stereotypia niin sanookin ;).. Ihmiset varmasti ajattelevat, että voi Eki parkaa (mun mies siis), minkä taakan se onkaan mun kautta saanut. Mä nimittäin en ole täältä kotoisin, mut tuo ukko on koko ikänsä täällä asunut, eikä koskaan omistanut ainuttakaan eläintä ja muutenkin elänyt rauhassa. Mun jälkeen tahti on kuitenkin hiukan muuttunut.. :D
Sähköpostiosoite on suojattu roskapostiohjelmia vastaan, Javascript-tuen tulee olla päällä nähdäksesi osoitteen

Vs:"Homothan pelkää matelijoita!" 07.06.2010 12:47 #311126

• jusHu
  • jusHu hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Noista ennakkoluuloista vielä. Toiset ihmettelee silminnähden mun luona vieraillessaan kotiani: " Missä design-huonekalut ja Antti Tuiskun kuvilla tapetoidut seinät?"=D
Ja käärmeistä: Mummin pikku kisu kantaa metsästä kituvan hiiren:miten söpöä! Mutta auta armias jos käärme vetäsee napaansa elukan joka näyttää Disney-hahmolta: Traagista ja julmaa.

Voi ny jeesuksen pääsiäinen xD

Vs: 07.06.2010 13:39 #311130

jusHu kirjoitti:
Lunatica kirjoitti:
Stereotypiat on hieno juttu :D

.. Joista puheenollen, mie joskus männävuosina tunsin erään homomiehen, jolla oli chihuahua laukussa... ;)

Hihi, mä en ole ikinä moiseen näkyyn törmännyt. Ironista =D

Jep. Oli semmonen äksyräksy, iskän oma kullannuppu joka tuli näpeille jos sitä koitti siellä söpskässä kantolaukussa paijata. Tyyppi oli muutenkin aika stereotyyppinen ja metka tapaus..
c.hortulanus 3.2.3, m.viridis 0.0.1, h.nasicus 1.0, b.constrictor 1.0, p.o.lindheimeri 0.2, lampropeltis ssp 1.1, a.squamigera 0.1, t.puniceus 3.1, v. stejnegeri 1.1

Vs:"Homothan pelkää matelijoita!" 07.06.2010 13:45 #311132

Tuo on kyllä totta, että sitä saa melkoisen outolinnun leiman kun menee ääneen ilmoittamaan omistavansa käärmeitä. Mulla naapurustossa tasan yksi ihminen tietää, mitä mun kotona majailee. Kyseinen henkilö sattuu olemaan myös työkaverini.

Äiti alunperin ilmoitti, ettei mun luo jalallaan astu, kun siellä on käärmeitä. Tosiasiassa sitä boikottia kesti ehkä viikon vai kaksi, hän yöpyy mun luona noin kerran viikossa :D Ei tuo kyllä elukoihin suostu koskemaan, mutta eipä ole tarvekaan kun en minäkään niihin juuri koske.

Herättäähän se kummastusta, kun tulen maininneeksi että mulla on yksiössä (44m2) 12 käärmettä ja 2 kissaa.. Mutta hyvinhän nuo sinne mahtuu.
c.hortulanus 3.2.3, m.viridis 0.0.1, h.nasicus 1.0, b.constrictor 1.0, p.o.lindheimeri 0.2, lampropeltis ssp 1.1, a.squamigera 0.1, t.puniceus 3.1, v. stejnegeri 1.1

Vs:"Homothan pelkää matelijoita!" 07.06.2010 14:06 #311133

• missyl
  • missyl hahmo
  • POISSA
  • Moderaattori
Kyllä sain hyvät naurut, kiitos :D Mää olen vähän niinkun välinpitämätön ja huonokin äiti sen takia että mulla on viljiksiä ja leoskeja saman katon alla ku mun lapset! Eli mun kaikki aika ja energia mikä kuuluu mun lapsille meneekin sit elukoihin.. Kyllä meinas verisuonet poksua päässä ja perseessä ku kuulin tuon kommentin.. Mutta tosiasiahan on että matelijat ei ole mikään niin yleinen lemmikki ja pakostikkin herppeilijät on "omituisia ja hulluja" :D
Yksinkertaisuuden kuningatar.
Viimeksi muokattu: 07.06.2010 14:12 Kirjoitti: missyl.

Vs: 07.06.2010 18:04 #311150

• SariS
  • SariS hahmo
  • POISSA
  • Moderaattori
  • Lontti 2000-2007
jusHu kirjoitti:
No nyt kun sanoit. Mun ukon koko suku on vanhoillislestadiolaisia. Voi anoppi parkaa: poika on homo joka seurustelee tupakoivan ja alkoholia käyttävän, kymmenen vuotta nuoremman MIEHEN kanssa jolla on MATELIJA. Ja telkkari. Ja tykkään tanssia. Nimim. "unelmavävyehdokas."

Tää on paras...! Näin se mun mielestä pitää mennäkkin. Onpahan anoppiparalla nielemistä "unelmavävyehdokkaassa" - liekö sulattanee ikuna...Hehe
Reptifoto\\ www.reptifoto.nettisivu.org
Ookko nää Oulusta - pelekääkkö nää polliisia
Viimeksi muokattu: 07.06.2010 18:05 Kirjoitti: SariS.

Vs:"Homothan pelkää matelijoita!" 07.06.2010 18:16 #311153

• lilac
  • lilac hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
No just joo,minkälaista liberalismia ko,aiheen aloittaja on täällä kylvämässä..

Vs: 07.06.2010 18:34 #311155

• jusHu
  • jusHu hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
lilac kirjoitti:
No just joo,minkälaista liberalismia ko,aiheen aloittaja on täällä kylvämässä..

Mä mitään kylvä. Jaoin vain omituisen kokemuksen joka sivusi herppiharrastusta. Siitä sitten kehittyi laajempi, kevyt keskustelu stereotypioista.

Onnea muuten ekasta viestistä foorumille ;)

Vs:"Homothan pelkää matelijoita!" 08.06.2010 16:40 #311256

• VonLexuza
  • VonLexuza hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • Tuhlaajapoika
Mitä ihmettä? Eivätkö kaikki terraarioharrastajat olekaan tatuoituja ja lävistettyjä tummanpuhuvia pitkätukkia?

Vs:"Homothan pelkää matelijoita!" 08.06.2010 19:15 #311273

• Nergal
  • Nergal hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Täh!? Eikö kaikki homot ole lävistettyjä ja tatuoituja terraarioharrastajia? o_O
Luulisi että homomiehiä on helppo saada kotiinsa katsomaan jonkun pytonia...

Vs: 08.06.2010 19:37 #311274

• VonLexuza
  • VonLexuza hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • Tuhlaajapoika
Nergal kirjoitti:
Täh!? Eikö kaikki homot ole lävistettyjä ja tatuoituja terraarioharrastajia? o_O

Olen kerran mennyt tuohon. Oli kauhea pettymys, kun kyseessä olikin terraarioharrastaja.

Kohta modet hyökkää taas!
Viimeksi muokattu: 08.06.2010 19:42 Kirjoitti: VonLexuza.

Vs: 08.06.2010 22:22 #311294

VonLexuza kirjoitti:
Nergal kirjoitti:

Olen kerran mennyt tuohon. Oli kauhea pettymys, kun kyseessä olikin terraarioharrastaja.

Kohta modet hyökkää taas!

:D

Vs:"Homothan pelkää matelijoita!" 09.06.2010 02:09 #311329

• try-out
  • try-out hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Jos terraarioharrastus saisi tv-aikaa, niin formaatissa viisi homoa tulisi heteromiehen kotiin ja sisustaisi terraarion. Ja heteromies olisi onneton tumpula, kuka olisi sisustanut terran talouspaperilla ja oksina tyhjät talouspaperirullat. Lopussa luksusterraarion lisäksi käärmeillä ja liskoilla olisi vielä kauniit villahuivit kaulassa kaupan päälle.

Ja kyllähän kaikki herppeilijä nyt on törmänneet:
http://www.youtube.com/watch?v=xKOpEoG5zCM&feature=channel
gayjasoniin. Ei jasonkaan nyt miltään prätkäjengiläiseltä tai rokkarilta äkkiä näytä, vaikka letti on päässytkin vähän kasvamaan.

Että sinänsä kumma kommentti. Mutta tällaisia aiheita nyt lie miljoona, ja tuskin aivan kaikkea ihan tosissaan heitelty.

Vs:"Homothan pelkää matelijoita!" 09.06.2010 05:32 #311334

Ihmiset ja niiden ennakkoluulot on välillä huvittavia. Täytyy myöntää että aloittajan viesti sai mut nauramaan ihan tosissaan. :D

Tähän väliin täytyy kertoa, että kun avomiehen velipoika, (joka on melko karskin näköinen, tatuoitu, parrakas motoristisetä jonka mummot kiertää kaupassa kaukaa) tulee kylään, se pakottaa mut varmistamaan vähintään viidesti että terraario on varmasti suljettu, eikä metrin mittainen viljispoika vaan missään nimessä pääse vaikkapa kuristamaan tai myrkyttämään sitä.
Kaveri valahtaa aina valkoiseks jos edes heittää läpällä, että "laitoinkohan mä sen terran oven varmasti kiinni..."
Se ei välttämättä sovi stereotypiaan ihmisestä joka pelkää käärmeitä kuollakseen. :D
1.0 Pantherophis guttatus
Sivu luotiin ajassa: 0.392 sekuntia

Yhteistyössä