Tämähän onkin mielenkiintoinen topic.
Itseltäni löytää ainakin seuraavat pakkomielteet:
- Saan suunnattoman inhoreaktion kun näen jolla kulla likaiset kynnenaluset tai kuluneet kynsilakat. Puhdistankin omia kynnenalusiani jatkuvasti, ja kynsiäni en käytännössä juurikaan lakkaa, koska minun on puhdistettava lakat heti kun johonkin tulee pieni lohkeama.
-Minua ärsyttää kun vieraat siirtävät jotain esinettä kotonamme. Minulle ei riitä että se asetetaan takaisin vähän sinne päin, vaan se pitää asettaa millilleen samaan asentoon ja paikkaan. Mikäli vieras asettaa esineen väärin, niin minä vaivihkaa korjaan sen jossain vaiheessa.
-En voi käydä nukkumaan ennen kuin olen suoristanut petauspatjan, vaikka se ei edes olennaisesti olisi vinossa. En voi myöskään käydä nukkumaan ennen kuin olen järjestänyt lompakkoni ja heittänyt sieltä turhat kuitit pois.
-Laukut, minulla on suunnaton määrä laukkuja, ja silti ostan niitä jatkuvasti lisää. Sama on meikkien suhteen.
-Kylpyhuoneen likakaivon ritilässä ei saa olla yhtäkään hiusta, ja hyvä että en ole pinsettien kanssa putsaamassa ritilää aina suihkun jälkeen.
-Mikäli jokin tuote esimerkiksi shampoo tai hammastahna on puolessa välissä, minun pitää ostaa jo uusi varalle kaappiin.
-Minun on todella vaikea lähteä kotoa, jos kukaan ei jää kotiin, koska tarkistamisesta ei tahdo tulla loppua. Vaikka olen tarkistanut ne levyt ja vesihanat kymmenen kertaa, niin ne pitää tarkistaa toiset kymmenen kertaa. Kerran olen palannut puolesta välistä työmatkaa takaisin kokeillakseni, että laitoin varmasti oven kiinni.
-Kuvatessani vaikkapa liskoja minun täytyy ottaa samasta kulmasta ainakin kolme kuvaa, jotka käytännössä ovat melkein identtisiä. Jos en ota useampaa kuvaa minusta tuntuu kuin en olisi kuvannut ollenkaan.
-Kaupassa käydessäni kiikuttelen ihmisten vääriin paikkoihin jättämiä tuotteita paikoilleen, nostelen vaatteita henkareihin ihan systemaattisesti. Minua ärsyttää suunnattomasti kun ihmiset eivät osaa viedä tavaroita paikoilleen tai nostaa pudottamaansa puseroa. Myös kuntosalilla olen supertarkka siitä että yhtään roskaa ei ole pukuhuoneen lattialla, ja välineet ovat täsmälleen niille tarkoitetuilla paikoilla. Käännän joka kerta salille tullessani asiakaspäätteen millilleen siihen asentoon kuin missä se oli ensimmäisen kerran kirjautuessani. Seuraan myös neuroottisesti ihmisten liikennesääntöjen noudattamista, ja kauppakäyttäytymistä ylipäänsä. Prismassa ja Lidlissä olen usemman kerran järjestellyt väärin lajiteltuja pahveja ja muoveja pidemmänkin aikaa.
-Olen kielioppinatsi, mutta olen opetellut jupisemaan siitä vain itsekseni. Nimenomaan välinpitämättömyys ärsyttää, vahinkojahan sattuu natsillekin.
Lisääkin varmasti löytyisi mutta nämä tulivat nyt näin yökyöpelöidessä mieleen. Kyllä olen loppuviimein todella neuroottinen tyyppi, vaikka sitä ei monikaan tosielämän tuttuni ehkä heti uskoisi.