Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut
Keskustelua muista kuin herppeilyyn liittyvistä asioista, esim. käyttäjien harrastuksista ja muista mielenkiinnonkohteista.

Moderaattorit paputtaja ja Wilkku

AIHE: Salattujen Elämien Ritva-viljis

Vs:Salattujen Elämien Ritva-viljis 12.04.2010 01:30 #303761

Lunatica kirjoitti:
pertsa kirjoitti:
tuliliskofani kirjoitti:
...piti sitä käärmettä pelkässä muovirasiassa, mis ei ollu mitään lamppuja yms. vastaavaa.... Et ei ihan niin voi käärmettä pitää..

Voi kuule, tietäisitpä vaan kuinka monta käärmettä tälläkin hetkellä asustaa noita kyseisiä smartti-bokseja...

Smarttiboksit roks! Mulla asuu moisissa yli puolet elukoista. Tosin parille pitäs vissiin hommata isompaa mökkiä kohtapuoliin. Pahus.

No eikös se '''''RITVA'''''' ole täysikasvuinen viljakäärme?! Silti, oli boxi ihan sairaan pieni siinä... Ja tokihan liskot menee aina mulla kesiksi sellaisiin muoviboxeihin, tosi sopivan kokoisiiin
chinese fire-bellied newts <3
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:Salattujen Elämien Ritva-viljis 14.04.2010 16:45 #304160

• BlinD
  • BlinD hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Oli pieni boksi, mutta hätähän ei ole tämän näköinen. Kyseessä kuitenkin lavastettu tilanne, ei se käärme oli vaikuisesti muuttanut pihlajakadun lavasteisiin, varmasti "oma koti" on sellainen niikuin pitääkin. Voimme siis todennäköisesti nukkua yömme hyvin (tuskin itse enää tälle aiheelle ajatusta uhraan, pahoittelen jos tämä tekee minusta huonon ihmisen..) ;)

Vs:Salattujen Elämien Ritva-viljis 14.04.2010 17:18 #304163

• try-out
  • try-out hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Parempi muoviboksissa kuin arkussa.. Käärmehhän oli siis saanut "kuolemantuomion" ja häätötuomion taloyhtiön hallitukselta. Ja näin lapset asuttivat Ritvan väliaikaiseen asumukseen muoviboksiin. Koska heillä ei sattunut olemaan suurta terraariota ylimääräisenä lastenhuoneessa :)

Toinen ehkä valitettavan yleinenkin toimintamalli tuotiin esiin, eli Ritva meinattiin viedä ulos luontoon (puistoon). Mikä taasen toi esiin ajattelemattomuuden, mitä nyt joskus kuullut tapahtuvan (eläimen hävitys / myynti /muu on liian kova toimenpide, niin helpotetaan omaa vaivaa ja päästetään lemmikki luontoon, uskossa että kyllä se siellä pärjää).

Mitä kuvaukuksiin ja tosielämään tulee, tokko tuossa hirveätä kärsimystä on tuotettu. Käärmeen kuvauksista tuli mieleen:
http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/889916?berg_anne_mari

En tidä löysikö / lainasiko kukaan täällä käärmettään :)
Viimeksi muokattu: 14.04.2010 17:19 Kirjoitti: try-out.

Vs:Salattujen Elämien Ritva-viljis 14.04.2010 18:35 #304174

• pertsa
  • pertsa hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
try-out kirjoitti:

Olis vaan soitellu. Kyl mä olisin voinu antaa Annelle byyttonia... lainaks... ;o)

Vs:Salattujen Elämien Ritva-viljis 15.04.2010 17:39 #304345

pertsa kirjoitti:
try-out kirjoitti:

Olis vaan soitellu. Kyl mä olisin voinu antaa Annelle byyttonia... lainaks... ;o)

No HYJ! Senkin likainen (vanha?)setä... :D
c.hortulanus 3.2.3, m.viridis 0.0.1, h.nasicus 1.0, b.constrictor 1.0, p.o.lindheimeri 0.2, lampropeltis ssp 1.1, a.squamigera 0.1, t.puniceus 3.1, v. stejnegeri 1.1

Vs:Salattujen Elämien Ritva-viljis 15.04.2010 17:56 #304347

Tuosta kun joku kirjotti "onkai sillä koti jossain muualla, ei se asu siellä lavasteissa jatkuvasti". mietin täs et viljakäärmeet on kuitenki rauhallisia mut esim kuljettaa "kellariin" jonnekki sohvakalusteiden väliin se. ja jos se jatkuvasti kuvausten ja "kodin" välillä menee niin eikö se stressaa ihan helvetisti? :D ite en ainakaan antas mtn elukkaa tommosee. ite käsittelen elukoita ehkä kerran viikossa kun vaihan tarvikkeet mutta jos ne ei pidä siitä tai yrittää väkisin karkuun niin annan olla ei mtn pakkomiellettä "hoivata" näitä elukoita
ಠ_ಠ

Vs:Salattujen Elämien Ritva-viljis 15.04.2010 18:01 #304348

• Leiu
  • Leiu hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
^veikkaanpa, että kuvaukset on hoidettu niin, ettei käärme jatkuvasti reissaa siellä, vaan kohtaukset, joissa käärmettä tarvitaan lähiaikoina, kuvataan samaan syssyyn.

Vs:Salattujen Elämien Ritva-viljis 15.04.2010 18:23 #304354

Niin se ainakin ois parempi. Ittee on häirinny pitkään että vaihtoko se käärme "väriä" siinä välillä :D meinaan muistaakseni alkuun se oli normi sit anery(?) ??? :D Pitkään on tehny mieli mennä jotenki huomauttaa siitä käärmeestä et tekis sinne kuvauspaikallekki sille asialliset olot.
ಠ_ಠ

Vs:Salattujen Elämien Ritva-viljis 16.04.2010 22:06 #304537

• Joonas
  • Joonas hahmo
  • PAIKALLA
  • Jäsen
  • Sammakkolampi.net
BlinD kirjoitti:
varmasti "oma koti" on sellainen niikuin pitääkin.
Näin sattumalta "Ritvan" omassa kodissaan tuossa viikolla. Terraario oli tilava, ja otus vaikutti normaalilta; mitä nyt osittain piilossaan kerällä olevasta käärmeestä näkee otusta häiritsemättä. Niinhän niiden päivisin kuuluukin käyttäytyä: olla kerällä jossain jemmassa :)
Viimeksi muokattu: 16.04.2010 22:09 Kirjoitti: Joonas.

Vs:Salattujen Elämien Ritva-viljis 29.08.2010 18:27 #321199

• niur
  • niur hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Itse en fanita tätä lemmikkejä telkkarissa-ilmiötä.

Olin ennen nimeltämainitsemattomassa eläinkaupassa töissä jossa oli myynnissä viljakäärme (jonka nimeksi tuli - yllätys yllätys - Ritva). Kerran asiakas kyseli työkaveriltani, joka ei ihan viljakäärme-expertti ole, että minkälaisen terraarion viljis tarvitsee. Työkaverini sitten alkoi näyttämään terraarioita, ja tuli sanoneeksi "kai tommonen matalakin käy, eiks salkkareitten ritvallaki tommone oo?"

Ja itse kipitin takahuoneeseen huutonaurulle. :D

Vs:Salattujen Elämien Ritva-viljis 30.08.2010 01:51 #321262

Käärme ei vaihtunut kertaakaan kuvausten aikana Ritva oli aina Ritva.
Ritva asustaa keravalaisessa eläinkaupassa ihan riittävän kokoisessa terrassa.
Itse en myöskään pitänyt salkkareissa esitetyistä "käärmeenhoitotavoista" eli käärmettähän syötettiinkin melkein joka päivä!
Ja oikeesti kyllä toi aikuisen viljan kuristaminen tuntuu mutta ei se edes lasta voisi tappaa.
4.4 pantherophis guttatus 3.1 python regius 1.1 Felis catus 0.2 Canis lupus familiaris

Vs:Salattujen Elämien Ritva-viljis 30.08.2010 16:45 #321294

• ^Natina
  • ^Natina hahmo
  • PAIKALLA
  • Kasvattajajäsen
  • Se vei koko käden
Jos ette ole käyneet katsomassa vielä Ritvan alias Suhinan henkilökuvaa :
http://www.mtv3.fi/ohjelmat/sivusto2008.shtml/draama/salatut_elamat/henkilot_mukana?1060097

Vs:Salattujen Elämien Ritva-viljis 30.08.2010 18:08 #321299

• fairytonia
  • fairytonia hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • yhden pienen ihmisen kapina pahaa maailmaa kohtaan
Tunnen (tiedän) itse Ritvan omistajan, ja Ritvan olot ovat varsin hyvät :)

Ja omistaja on todella asiantunteva, että ainakin minä voin olla rauhallisin mielin. Olen varma, että järjestelyistä kuvauksissa on huolehdittu kunnolla. ^^
Eläinsuojelun puolesta!

Konnanelämää:
08/10: Keltakorvapojat Ilmari ja Untamo
10/10: Nelivarvas Milo

Salattujen Elämien Ritva-viljis 15.04.2011 12:46 #357196

• Nazaron
  • Nazaron hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
tämä nyt ei liity ritvaan mutta itse muistan lukeneeni että kun disneyn Nemoa etsimässä valloitti ihmisten sydämet, niin porukka alkoi ostamaan noita klovnikaloja makeanveden akvaarioihin kun eivät ottaneet ensin selvää. tuon kyseisen elokuvan takia muitakin meriveden kaloja ostettiin makeanveden akvaarioihin.. asiasta nakkiin, mitä ihmettä se lehtikala muuten siinä leffassa tekee merivesitankissa:D?
Antaresia maculosa 1.1 Morelia spilota cheynei 1.0 Corallus hortulanus 1.1 Python regius 1.1 Epicrates c.c 0.2 Pantherophis guttatus 1.0, rhacodactylus auriculatus 0.0.1,extatosoma tiaratum 1.1, Morelia viridis 0.0.1, Chamaeleo calyptratus 1.0,Python molurus bivittatus 1.1, Vipera ammodytes 0.1, Poecilotheria ornata 0.1, Brachypelma smithi 0.1, Eryx colubrinus loveridgei, 1.0, Protobothrops Mucrosquamatus 1.1, Dendrobates auratus 0.0.1, Archispirostreptus gigas 1.0, Chromatopelma cyaneopubescero 0.1

Salattujen Elämien Ritva-viljis 15.04.2011 22:54 #357368

• Dunia
  • Dunia hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Nazaron kirjoitti:
tämä nyt ei liity ritvaan mutta itse muistan lukeneeni että kun disneyn Nemoa etsimässä valloitti ihmisten sydämet, niin porukka alkoi ostamaan noita klovnikaloja makeanveden akvaarioihin kun eivät ottaneet ensin selvää. tuon kyseisen elokuvan takia muitakin meriveden kaloja ostettiin makeanveden akvaarioihin.. asiasta nakkiin, mitä ihmettä se lehtikala muuten siinä leffassa tekee merivesitankissa:D?

Lehtikalathan on äärimmäisen mediaseksikkäitä, pakkohan sellainen on olla! :lol:
Kans kun 101 dalmatialaista kuvattiin elokuviksi, dalmatialaiset tuli muotiin kunnes parin vuoden päästä kennelit oli pullollaan näitä kun viehätys lähti :/
Sama homma nykyään chihuahuoiden kanssa kun Paris Hilton teki niistä käsilaukun täytettä. Neiti kun vaihtoi koirarotua niin chihut ei olleetkaan enää niin muodikkaita..
Sivu luotiin ajassa: 0.390 sekuntia

Yhteistyössä