Terraario ja (elävät) kasvit (1 katselee) (1) vieras
-
MR
-
- POISSA
-
Jäsen
-
-
|
Kannattaa se saniainen huuhdella varovasti suihkun alla. Jos terrassasi on lämmön lisäksi suht kosteaa, niin veikkaan saniaisen viihtyvän mainiosti.
|
-Turvallisuus on tunne, joka sinulla on, ennen kuin olet tajunnut tilanteen-
|
-
Migu
-
- POISSA
-
Jäsen
-
-
|
En muista lukuja, mutta on siellä huonetta kosteampaa ja katolle (1,5m kork) varmaan virittelen vielä sumuttimenkin joka puhaltaisi saniaisten viereen.
No jup, mutta eipä muuta. Huomenna siis kauppaan :)
|
|
|
-
ado
-
- POISSA
-
Jäsen
-
-
|
kasveista yleisesti että ei myrkyllisiä (vaikka olisikin lihansyöjä) ja multa myös myrkytöntä.
mulla on vaan hyviä kokemuksia terroissa pidettävistä kasveista, kosteus nousee sopivasti kukalle ja elukoille suotuisaksi kasvin ansiosta, lämpö ja valo pitää kukan hengissä ja joskus multaan kun pääsen möyrimään niin ompa nannaa :D
|
|
|
-
Migu
-
- POISSA
-
Jäsen
-
-
|
Enpä ostanukkaan, ne oli niin pieniä ja paikkakin on vielä vähän hakusessa kun kalliotaustasta lähtee sellanen jännä uloke ettei siihen voi oikein mitään laittaa. Ostinkin tuonne sitten toisen muratin roikkumaan. Kesällä sitten saniaisia vaikka metsästä tai jotain..
|
|
|
-
ado
-
- POISSA
-
Jäsen
-
-
|
kultaköynnös on tosi hyvä kans (mulla menestyy paremmin terroissa entä ikkunalaudalla) ei kallis, kestävä, näyttävä ja vaaraton :)
|
|
|
-
Joonas
-
- POISSA
-
Jäsen
-
-
Sammakkolampi.net
-
|
kasveista yleisesti että ei myrkyllisiä (vaikka olisikin lihansyöjä) ja multa myös myrkytöntä.
Mä olen käyttänyt lihaa syövillä eläimillämme kaikenlaisia kasveja ihan huoletta, enkä ole osannut havainta mitään ongelmia. Onko sulla jokin erityinen perustelu tuolle ajatuksellesi?
kultaköynnös on tosi hyvä kans (mulla menestyy paremmin terroissa entä ikkunalaudalla) ei kallis, kestävä, näyttävä ja vaaraton :)
Kultaköynnös on loistava kasvi, mutta on syytä tietää että Myrkytystietokeskus listaa senkin lievästi myrkylliseksi ihmiselle [url] www.hus.fi/default.asp?path=1;28;824;2049;2265;2260;2613#K[/url]]. Myrkyllisyydestä eri herpeille mulla ei sitten olekaan tietoa, ja kokemushan on osoittanut kultaköynnöksen loistavaksi terraariokasviksi.
|
|
|
-
Migu
-
- POISSA
-
Jäsen
-
-
|
Mä olen käyttänyt lihaa syövillä eläimillämme kaikenlaisia kasveja ihan huoletta, enkä ole osannut havainta mitään ongelmia. Onko sulla jokin erityinen perustelu tuolle ajatuksellesi?
En minäkään tuonne heti myrkyllisiä tunkisi. Tosin riippuu kai vähän elukastakin, mutta myrkky on aina myrkkyä. Esimerkiksi tuo oma agamani syö usein pieniä maahan pudonneita saniaisen lehtiä. Sellaisia ihan pieniä siis, ei mitään isompaa lehteä ole koittanut, mutta kuitenkin..
|
|
|
-
ado
-
- POISSA
-
Jäsen
-
-
|
Joonas:ihan vain silkkaa maalaisjärjen käyttöä etten laita eläimen lähelle myrkkyä. kukin omalla tavallaan, minä en vain ole riskinottaja näissä asioissa.
ja mikään viherpeukalo en ole joten en tiennyt kultaköynnöksistä muuta kuin sen mitä mulle neuvottiin montamontamontavuotta sitten kun itse aloittelin ja kyselin kasveja, että kultaköynnös on mainio ja myrkytön.
Kultaköynnös, Epipremnum pinnatum (”Aureum”)
Kasvi aiheuttaa lähinnä paikallisia ärsytysoireita.
en kyllä ole huomannu mut hyvä tietää.
|
|
|
-
PK
-
- POISSA
-
Jäsen
-
-
Jäykkä
-
|
Mun maalaisjärjellä terraarioon voi laittaa ihan hyvin myrkyllisiäkin kasveja, mikäli asukki ei niitä syö.
|
|
|
-
ado
-
- POISSA
-
Jäsen
-
-
|
Mun maalaisjärjellä terraarioon voi laittaa ihan hyvin myrkyllisiäkin kasveja, mikäli asukki ei niitä syö.
mä oonki pohjosen lajike ja mullon yksinkertaisempi järki.
ja kuten sanoin, sain aikaisemmin väärään tietoa enkä tykkää "riskeistä" minkään myrkkyyn liittyvän kanssa.
|
|
|
-
tropiocolotes
-
- POISSA
-
Jäsen
-
-
|
minä alan kohta vasta terrariota sisustamaan ja
aijon koeilla noita mehikasveja sekä pientä kaktusta ! (;
luulisi kaktuksen olevan helppo kun ei tarvitse vettäkään kuin hyvin harvoin ja rakastaa lämpöä/hellettä..
tietenkin myös muutamia silkikasveja vois sijoittaa sinne tänne
piristämään.. mutta täytyypi katsoa mitä kaikkea keksin
ja mikä on sitten lopputulos (: (:
|
|
|
-
Milkshake
-
- POISSA
-
Jäsen
-
-
|
Kunhan katsot, ettei kaktuksesi ole kamalan piikkinen! :)
|
|
|
-
Marjo
-
- POISSA
-
Jäsen
-
-
|
Meillä on nuoren parta-agaman terraario olohuoneessa, ja peitän se joka ilta valojen sammumisen jälkeen tummalla kankaalla, jotta lisko ei stressaannu valoista ja television välkkeestä. Lisko on juuri vasta meille kotiutunut, joten varmaan uuteen kotiin tulokin sitä stressasi, mutta saatiin apua tällä tummalla kankaalla.
Kun oltiin ilman kangasta, stressaantumista selvästi ilmeni, joten varmaan kannattaa seurata liskoaan, ja jos se voi aivan hyvin melussa ja välkkeessä, tuskin sille siitä sitten haittaakaan on.
|
|
|
-
ado
-
- POISSA
-
Jäsen
-
-
|
kokeile hakua, kasveista puhutaan todella paljon.
yleisesti kuitenkin voi sanoa että toidet saa kasvit toimimaan ja toiset taas ei :) on tiettyjä kasvilajikkeita jotka pärjää todella hyvin terraariossa.
kyllä ne ruukkuihin kannattaa istuttaa ja vaikka kauvaa se ruukku sinne pohjamatskuun jos haluaa sen piiloon, siivouksen ja kasvin hoidon kannalta paras ja helpoin. ja sitten ei myrkyllisiä kasveja eikä -multaa :)
|
|
|
-
tropiocolotes
-
- POISSA
-
Jäsen
-
-
|
mehikasvit ja kaktukset, ehkäpä se anopinkielikin voisi viihtyä
hiekassa .. kokeilemalla sen näkee (:
ajattelin semmoisen kaktuksen laittaa missä on sitä
pehmeää, vähän niin kuin villaa (: ?? sekavaa.. hih,,
kun mielessä kävi että piikithän voi tehdä pahaakin jälkeä jos/kun
liskot varmasti niihin yrittävät kiivetä ..
tuo kankaan laittohan tuntuu hyvältä idealta sillä oman terrani paikka
tulee olemaan television lähellä.. ajattelin myös että laittaisin sellaisen taustakuvan terran takaseinään sekä toiseen sivuseinämään jos sekin hieman (lieventäisi) niitä television värejä ja välkettä ?
millä tavalla liskot käyttäytyvät kun niillä selkeästi on stressi
jostakin asista ?
jos tuntuu etteivät liskot siinä viihdy ja stressaantuvat on terra vain siirrettävä johonkin rauhaisempaan paikkaan.
|
|
|
|