Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut
Tällä alueella keskustellaan muista käärmeistä, paitsi viljakäärmeistä ja kuningaspytoneista.

Moderaattorit Wilkku ja Raisa Ojaniemi

AIHE: Afrikkalainen talokäärme (L. fuliginosus)

Vs:Afrikkalaiseen talokäärmeeseen liittyviä kysymyksiä... 22.06.2010 00:27 #312936

• xena
  • xena hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Itsellä on -09 0.1 Lamprophis fuliginosus ja se on ollut alusta asti omassa terrassa, tosin se ei ole iso, mutta kotoisa. Akvaariosta tekastu laitos (40x60x35 KxPxS).. Tulee rasvanen letku jos nuin useasti syötät, itse tiputin ruokinnan kahdenviikon välein ja pinkistä se isompi mallia, mikä lienee ja hyvin toiminut.
If you touch my cat, i will fuck your dog..
Viimeksi muokattu: 22.06.2010 00:30 Kirjoitti: xena.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:Afrikkalaiseen talokäärmeeseen liittyviä kysymyksiä... 22.06.2010 01:14 #312948

lämmitys tottakai myös pienempään terraan! jos käärme ei ihan mato ole enää niin miksi sitä ei voisi laittaa isoonkin terraarioon? ruokit käärmettä liian usein. kahden viikon välein voisi olla sopiva. voihan sitä toki antaa välillä kerran viikkoonkin mutta ei jatkuvasti.
-J-

Vs:Afrikkalaiseen talokäärmeeseen liittyviä kysymyksiä... 22.06.2010 01:31 #312950

• xena
  • xena hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Kuten Joni tuossa mainitsikin, että lämmitys tottakai. Pistä vaikka toiseen päähän boksia lämpömatto, spottia en omalla ole koskaan pitänyt koska matolla on lämmöt lämpimässä päädyssä pysyneet hyvänä.
If you touch my cat, i will fuck your dog..

Vs:Afrikkalaiseen talokäärmeeseen liittyviä kysymyksiä... 22.06.2010 17:59 #313009

• Tobe
  • Tobe hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Kiitti vastauksista... Itse en niin näistä asioista tiedä, kun tämä on eka käärmeeni ja neuvoja olen pääasiassa kuullut vain yhdeltä toiselta käärmeen omistajalta.
Mato kuoriutui 16.5, oletteko sitä mieltä, että sen voisi jo laittaa oikeeseen terraan? (tällä hetkellä se on muovilaatikossa, koska olen kuullut ettei sitä kunnon terraan voi vielä laittaa ja laatikko on tässä vaiheessa ok.)

Vs:L. fuliginosus (afrikkalainen talokäärme) ikä ja koko? 04.07.2010 19:39 #314324

• Make74
  • Make74 hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
KyuCop kirjoitti:
Nopein iskijä (sapuskaan kiinni) kaikista täällä olevista ötöistä - edes slegu tai punikki eivät ole yhtä nopeita ... jännä epeli kaiken kaikkiaan.

Olen lueskellut paljon netistä tästä lajista ja muutamalla sivustolla sanottiinkin että on kuulemma todella agressiivinen syöjä. Kun se saa hajun ruokaeläimestä niin ei kuulemma suositella laittamaan kättä ruuan ja käärmeen väliin.. Ja se että kahtaa käärmettä ei saa syöttää samas poksis yhtäaikaa.. siinä voi kuulemma käydä hassusti ja tarinan mukaan jolle kulle näin on käynytkin tuolla jenkkilässä. Eli syötön jälkeen on huomattu että kahden käärmeen sijaan sinulla onkin yksi tosi lihava käärme :)

Ihan mielenkiinnosta kyselen sellaista että löytyykö Suomesta muita värejä tämän lajin edustajia ?

sen tiedän et suomesta löytyy tätä normaalia ruskeaa talo käärmettä ja ainakin yksi tai muutama albiino.

Itse olen ihastunut Lamprophis capensis(cape house snake) ja Lamprophis olivaceus(green house snake) värisiin matosiin.. myös "zululand" albiino olis hieno.
Ei aina voi olla oikeassa.. Ei ees joka kerta :)

Vs:Afrikkalainen talokäärme (L. fuliginosus) 04.07.2010 20:16 #314333

• trollo
  • trollo hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Itselläni on vihreän värinen talokäärme. Todella mahtava otus kyllä :) Utelias, eikä pelkää tulla kädelle. Ruokahalussa kyllä on parantamisen varaa.
Viimeksi muokattu: 04.07.2010 20:18 Kirjoitti: trollo.

Vs:Afrikkalainen talokäärme (L. fuliginosus) 05.07.2010 15:50 #314403

• Make74
  • Make74 hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
trollo kirjoitti:
Itselläni on vihreän värinen talokäärme. Todella mahtava otus kyllä :) Utelias, eikä pelkää tulla kädelle. Ruokahalussa kyllä on parantamisen varaa.

Hienoa ! Onko muita värejä ? Rohkeasti vain :)

Onko kyseinen kärmes vaalea vai tumma versio ? niitä kun on montaa eri värisävyä vihreää.

Itse olen henkilökohtaisesti ihastunut näihin vaalean vihreisiin.. ovat tosi kauniita.

..Ja anteeks kaikille jos sotken tän keskustelun sotkien muita väri versioita, mut mielestäni ei ollut järkeä tehdä uutta viestiketjua, koska en tiennyt onko Suomes muita värejä sen kummemmin.. ja onhan ne kyl kaikki talo käärmeitä vaikka ovat eri värisiä :)

Se on mielestäni harmi että näistä hieman "harvinaisemmista" lajeista keskustellaan paljon vähemmän ja näin ollen niitä tuodaan vähemmän tutuiksi muulle porukalle.

Vs:Afrikkalainen talokäärme (L. fuliginosus) 05.07.2010 17:06 #314411

• trollo
  • trollo hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Niin jottei tuosta mun epäselvästä lauseesta vaan saa käsitystä, että kyseessä olis L.olivaceus, niin tää mato on ihan tuo L. fuliginosus :)

Kuvasta selvinnee väri parhaiten

Mutta juu, muut talokäärmeet ja värimuodot kiinnostaa myös: Keskustelupalsta, ei taidettu vielä tässä ketjussa mainita.

Mulle kelpaisi kyllä musta/tumma värimuoto :)

Vs:Afrikkalainen talokäärme (L. fuliginosus) 07.07.2010 18:06 #314739

• Make74
  • Make74 hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Toi keskustelupalsta olikin mulle uus. Tota en ookkaan löytäny.. Kiitti vinkistä. Pitääpäs rueta lukeen se :)
Mä kyl löysin yhen toisen sivuston missä kerrotaan aikas tarkkaan kasvatuksesta, syöttöihin siitä aina lisäännyttämiseen asti ja nää ei ollu mitään etsittyä kirjatietoo vaan pitkällisen kasvatusprosessin tuomaa tietoutta.. näin ainakin ymmärsin, koska tää kaveri kertoi kirjoituksen seassa paljon omia kokemuksia mitä on tapahtunut itselle ja tutuille saman lajin kasvattajille.

Joo.. eli ei ole ns. oikea hihreä talo käärme vaan luultavasti vaaleampi värimuunnos ruskeasta talokäärmeestä, mutta ihan hieno minun mielestäni. Itse en henkilökohtaisesti pidä tuosta ruskeasta talo käärmeestä juurikin sen tylsähköstä ruskeasta väristä ..anteeksi niile kaikille jotka siitä tykkäävät :) Mutta heti jos löytyy huomattavasti vaaleanpi yksilö niin johan sitä ihaillaan taikka vastaavasti jokin muu väri. Niinkuin jo aiemmin sanoinkin et toi ehtaa vihreä ja pari muuta värii vei kyl het sydämmen esim. "Zululand" albiino.. Siis pikkasen mahtava pilkku/läikkämäinen väritys joka on paljon vaaleampi kuin normi Albiino.

Vs: Afrikkalainen talokäärme (L. fuliginosus) 14.10.2010 15:12 #327158

Moro.

Olis aikeena tommonen talo käärmes ja lähinnä mietityttää että onkos kenelläkään tietoa mistä moisen vois tähän hetkeen saada?
hirvee hinku iski ja nyt ku on yks koppi vapaana haluis jatkoa käärme katraaseen... :)
MISSÄ on mun Ornata!!!???

Vs: Afrikkalainen talokäärme (L. fuliginosus) 20.10.2010 19:24 #328082

Moi,

itse juuri toin oliivinvihreän kaverin vajaa viikko sitten kotiin. Kannattaa kysyä ihan tilausmahdollisuuksia eläinkaupoista. Aika moni liike tilaa ruotsista eläimiä kun siellä tuntuu toi matelija harrastus olemaan hieman edellä. Hetkenhän se kestää että saat kamun kotiin, mutta kyllä se on sen arvoista! Iselläni on nyt ruotsinpuolelta 2 aavikko igua, ripsusisilisko ja nyt tämä talokäärme. Nämä 4 ovat tulleet eläinkaupan kautta ja olempa ruotsisita hakenut 3 koiraakin. (Tuntuu olevan joku salakalava sini keltanen villitys täällä..)

Onnea metsästykseen..
1.1 Dipsosaurus dorsalis, 0.0.1 Acanthodactylus pardalis, 0.1 Boaedon (Lamprophis) fuliginosus, 1.0 Lampropeltis getula californiae, 1.0 Canis lupus familiaris

Vs: Afrikkalainen talokäärme (L. fuliginosus) 20.10.2010 19:29 #328083

Oli muuten ajatuksissa joskus hankkia poikue tällä neitillä. Jos jollakin olisi poitsu, ni yhteyden otto ois kiva..
1.1 Dipsosaurus dorsalis, 0.0.1 Acanthodactylus pardalis, 0.1 Boaedon (Lamprophis) fuliginosus, 1.0 Lampropeltis getula californiae, 1.0 Canis lupus familiaris

Vs: Afrikkalainen talokäärme (L. fuliginosus) 17.11.2010 22:04 #331782

• Make74
  • Make74 hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Mä toin syyskuun lopulla Ruotsin messuilta 2.2 L.olivaceus ryhmän.. joten täältä löytyy :) ..Kattoo ny miten noi lähtee toimiin.. Voi olla että jos kaikki lähtee toimiin hyvin niin sitte vois ajatella et myyn ton toisen uroksen pois, mut sen näkee sit myöhemmin.
Täytyy kyl sanoo et nää on kyl sairaan hienoja matoja. Seuraavaks vois rueta metästään Albiino versioo.. ehkä :)

Vs: Afrikkalainen talokäärme (L. fuliginosus) 08.02.2011 11:04 #344619

Voi AH IHANAA! Näitä söpöleiinejä pidetään lemmikkeinäkin? :D
Tosiaan tulin muutama viikko Afrikasta, Gambiasta, jossa sitten yhdessä "Snake Housessa" (jossa rakastuin palavasti käärmeisiin;)) oli näitä ihanuuksia.
Oli tämän lajinen kärmy sitten eka liero ketä koskaan pidin käsissä.
Toiveissa olisi joskus tällainen, joten kyselisin ihan mielenkiinnosta:
Mistä näitä talokäärmeitä saa, paljon maksaa, mitä syö ja minkä kokonen terra+millane sisustus?
Kiitos etukäteen ^^

EDIT: Onko missään sivuilla tietoa näistä?
Ken leikkiin ryhtyy se leikin kestäkööt.
Viimeksi muokattu: 08.02.2011 11:28 Kirjoitti: Fifupolle.

Afrikkalaisesta talokäärmeestä 08.02.2011 13:10 #344628

• ZnakeZ
  • ZnakeZ hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Eli siis.... Olen kiinnostunut kovasti Talokäärmeistä, ja kaipaisin tietoa elukasta.
Paljon maksaa, mikä on terran minimikoko(kelpaako 80*40*40?), millainen sisustus pitää olla, paljon maksaa yms. En löydä netistä MILLÄÄN tietoa, paitsi yhdestä blogista vähän. Ei kumminkaan valennut meikäläiselle, ei.

EDIT: Ja mistä näitä saa???
Viimeksi muokattu: 08.02.2011 13:15 Kirjoitti: ZnakeZ.
Sivu luotiin ajassa: 0.367 sekuntia

Yhteistyössä