Herppi.net

Keskustelua terraarioeläimistä

Kirjautuminen

Tervetuloa, Vieras
Ole hyvä ja Kirjaudu tai Rekisteröidy.    Unohtuiko salasana?
Kuningasboan hoito-ohjeet ja yleinen keskustelu
Tällä alueella keskustellaan muista Käärmeistä.
Siirry alasSivu: 1
Aihe: Kuningasboan hoito-ohjeet ja yleinen keskustelu
Kuningasboan hoito-ohjeet ja yleinen keskustelu 5 kuukautta, 1 viikko sitten  
Juttelin pari päivää sitten ent. omistajan kanssa Pojun nahanluonnista ja muusta ja sain selville että käärme on luonut nahkansa noin 2kk sitten viimeksi. Onko se normaalia? Poju on noin 2 vuotias uros.

Käärme on syönyt viimeksi noin 4 päivää sitten ja sitä edellisen kerran 5-6vk sitten. Olimme yrittäneet aikasemmin ruokkia sitä, mutta omistaja oli sitten unohtanut mainita että on aina ruokkinut sen terraan niin että on vain jättänyt hiiren yöllä sinne kun taas me otamme Pojun erilliseen laatikkoon ja ruokimme pinseteillä. Lopputuloshan oli sitten se että Poju "juoksi" hiirtä karkuun :D Nyt laitoimme hiiren vain boksiin ja peittelimme boksin peitolla jotta meni pimeäksi. Vajaan puolentunnin kuluttua käärme alkoi syömään.
Ulostetta emme ole löytäneet vielä kertaakaan tämän (noin, voi olla että on ollut vähän pidempäänkin) kuukauden aikana minkä käärme on meillä ollut, mutta silloin kuin se meille tuli näytti siltä että ulostaisi minä hetkenä hyvänsä (peräpää hieman turvonneen oloinen).

Pään holtittomasta heiluttelusta/puolelta toiselle heittelystä olenkin jo yrittänyt täällä kysyä, mutta kukaan ei näytä tietävän onko se normaalia. Edellinen omistaja ei ole kuulema huomannut mitään näistä ongelmista, ja käärme on aina toiminut hyvin ja syönyt ja ulostanut moitteettomasti sekä luonut nahan kunnolla hänellä ollessaan. Mutta en usko näiden kaikkien alkavan täsmälleen samaan aikaan eli heti tänne tullessa.

Aikasemmallani käärmeellä, kolumbian sateenkariboalla ei ole ollut mitään tällaisia ongelmia, mutta en tiedä voinko oikein siihen verrata koska oli jo 7 vuotias ja eri lajia. Se söi kuukauden välein suunilleen ja loi nahkansa säännöllisesti kokonaisena myöskin noin kuukauden (vähän yli) välein. Kulki rauhallisesti ja nätisti vaikka olikin hieman arka.

Nyt siis ottaisin ilomielin neuvoja mitä kannattaa tehdä ja mihin kannattaa kiinnittää enemmän huomiota. Ylipäätänsä neuvoja vastaan.
Rogue
Jäsen
Ei paikalla Napsauta tässä nähdäksesi käyttäjän profiili
Sukupuoli: Nainen Asuinpaikka: Helsinki Syntymäpäivä: 24/10
Viimeksi muokattu: 06.05.10 03:23 Renze.Syy: Otsikkoa muokattu.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:Neuvoja kunkkuboalle otetaan vastaan! 5 kuukautta, 1 viikko sitten  
Voisit kyllä alkaa syöttämään sille jo rottaa, pitäisi olla jo sen kokoinen, et rottakin menee. Tai ainakin isoa hiirtä ja useamman kerralla. Jos se on syönyt esim. vain yhden hiiren kerralla tähän asti niin en ihmettele, miksei vaihda nahkaa tuon useammin tai kakkaa useammin, eihän se kovasti kasvakaan sitten :). Voisit vaikka punnita ja mitata sen myös ja alkaa hiukan seuraamaan kasvutahtia.
Pään heiluttelusta en osaa kyllä sanoa, meidän boat ei semmosta tee. Mutta jos käärme muuten on kunnossa ni ei se varmaan vakavaa ole?

-Janina
janina9
Jäsen
Paikalla Napsauta tässä nähdäksesi käyttäjän profiili
Sukupuoli: Nainen Exoria janina@mental-transformation.net Asuinpaikka: Salo Syntymäpäivä: 18/09

Vs:Neuvoja kunkkuboalle otetaan vastaan! 5 kuukautta, 1 viikko sitten  
Annettiin kaks hiirtä mutta ei kelvannu.. söi vain yhden. Rottaa entinen omistaja on antanut välillä, mutta rotta on paksumpi kuin itse käärme mistään kohdasta niin en ole uskaltanut sitä antaa. Paino käärmeellä on keskimäärin 1,3kg ja pituutta noin 1.4m.
Rogue
Jäsen

Vs:Neuvoja kunkkuboalle otetaan vastaan! 4 kuukautta, 2 viikkoa sitten  
Mä kyllä kanssa suosittelen siirtymään rottaan ja ruokkimaan useammin. Itse syötän kärmeitäni parin viikon välein ja nuo paskovat sen takia myös parin viikon välein. Nahkaa meillä luodaan kerran parissa kuukaudessa.
Tässä linkki kun keräilin tietoja kunkkuboien ikiä ja kokoja.
Kuningasboien kokotaulukko
Tällä hetkellä urosboani on 2,5 vuotta vanha pituutta on 2m ja painoa 4,5kg. Parin viikon välein syö kaksi 200g rottaa.

Millaista se pään heiluttelu on? Ihan vaan ilmassa tekee, vaiko terran lasia vasten? Mun naarasboani heiluttelee päätään terran lasia vasten jos hää haluaa ulos terrasta "jalottelemaan". Urosboani ei kyllä sellaista tee.
carma
Jäsen
Sukupuoli: Nainen Asuinpaikka: Etelä-Savo
Viimeksi muokattu: 15.03.10 00:19 carma.
~1.1 Boa Constrictorit (Wilhelmiina & Väinö)~
Minun elukoiden kotisivut

Se heiluttelee ihan ilmassa sitä. Välilä kohtuu rauhallisesti ja välillä saa ite varoo ettei se osu mihinkää.
Rogue
Jäsen

Tosta pään heiluttelusta tulee ainakin mieleen oma kunkkuboa.. jos se sun oma tekee sitä silloin vain kun ottaa käteen, veikkaan että se vaan yrittää päässä siintä karkuun, elikkäs ei tykkää että siihen kosketaan. Villi veikkaus vain. Meidän boa poika ainakin on tehnyt sitä siksi, joskus rauhallisemmin ja joskus aika holtittomasti, ja sen jälkeen se rauhottuu. Paitsi ei se sitä nyt vähää aikaa oo tehny.
brea
Jäsen

Vs:Neuvoja kunkkuboalle otetaan vastaan! 4 kuukautta, 1 viikko sitten  
moi. jos se sun oma tekee sitä silloin vain kun ottaa käteen, veikkaan että se vaan yrittää päässä siintä karkuun, elikkäs ei tykkää että siihen kosketaan. Villi veikkaus vain.

oon kyllä brean kanssa samoilla linjoilla tuosta pään heiluttelusta.
itse kun tasselin(oman pikkuisen kunkkuboani) vuosi sitten kasvattajalta hommasin niin yksi hänen vanhemmista poika käärmeistään heilutteli päätään rajusti puolelta toiselle, mutta yleensä vain parittelu aikoihin ja nahanluonnin lähestyessä. silloin kun yritettiin esim:siivouksen ajaksi nostaa. eli olen itsekkin aika varma että on jonkun sortin uhittelua. mutta en ihan sata varma voi olla :/
J.N
Jäsen
Sukupuoli: Mies Syntymäpäivä: 10/06

Siirry ylösSivu: 1
Kuningasboan hoito-ohjeet ja yleinen keskustelu