Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut
Tällä alueella keskustellaan muista käärmeistä, paitsi viljakäärmeistä ja kuningaspytoneista.

Moderaattorit Wilkku ja Raisa Ojaniemi

AIHE: Brasilian sateenkaariboa (E. c. cenchria)

Vs:Brasilian sateenkaariboa [Epicrates cenchria cenchria] 10.02.2009 19:10 #267233

• KaroN
  • KaroN hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Nyt joku valaiskaa... Kuulin että joku suomalainen jäbä kasvattaa brasseista erikoisia värimuunnokisia?? joita euroopassa vain muutama.. ja hinnat pyörii sielä 10000e kieppeillä... onko tässä mitään perää? Voi toki ollakin, mutta ihmettelen onko noita ihmeellisiä geneettisiä värimuunnoksia olemassa, muutenkun lähinnä sävyeroja oranssista enemmän punaiseen?

-Karo
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:Brasilian sateenkaariboa [Epicrates cenchria cenchria] 11.02.2009 01:32 #267275

• KaroN
  • KaroN hahmo
  • POISSA
  • Jäsen

Vs:Brasilian sateenkaariboa [Epicrates cenchria cenchria] 11.02.2009 03:08 #267283

• Make74
  • Make74 hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Joo.. onhan noita värimuunnelmia näis Brasseiskin :)
Et ei toi juttu oo ihan huuhaata. Olen kuullut puhuttavan Aneryistä ja Hyposta olen nähnyt jopa kuvankin netis. Tollanen Hypo olis tosi kähee.

Itseasiassa ostin kyseiseltä kaverilta (Brick) viime kesänä kaksi kunkkupytikkää ja samalla hän näytti omaa Brassi kokoelmaansa.. kun sanoin hänelle että olin ostanut samalta matkalta myös Brassi naaraan.
Tää kaveri puhui paljon Brassien jalostuksesta ja niiden erivärien aikaan saamisesta.. Oli muuten tosi mielenkiintoinen info.
Ei aina voi olla oikeassa.. Ei ees joka kerta :)

Vs:Brasilian sateenkaariboa [Epicrates cenchria cenchria] 29.05.2009 19:05 #276129

• MrsBond
  • MrsBond hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Onko muuten jotain keskimääräistä ikää koska poikaset lopettavat äksyilyn ja rauhoittuvat (ellei ihan tosi villi yksilö kyseessä ole).
Future is gone tomorrow, life is here today.

Vs:Brasilian sateenkaariboa [Epicrates cenchria cenchria] 12.06.2009 01:20 #277113

MrsBond kirjoitti:
Onko muuten jotain keskimääräistä ikää koska poikaset lopettavat äksyilyn ja rauhoittuvat (ellei ihan tosi villi yksilö kyseessä ole).

Whii,mulle tulee ensviikolla oma brassi! Ja tänään käsittelin sitä ekan kerran ja rauhallinen se kyllä oli vaikka on viime elokuussa syntyny :) eli uskoisin olevan ihan yksilöstä kiinni..On tätäki nyt jo ooteltu,terran oon jo hankkinu helmi-maaliskuun paikkeilla ja kokoo terralla on 120x60x80(pituus,syvyys,korkeus) ajattelin että laitan suoraan terraan ja pohjan täyteen piilopaikkoja ja kasveja(vaikka rumannäkönen sillä hetkellä on) mut saa tutustella kaiken suojassa uuteen kotiin ja siitä katotaan mihin päin lähtee mun Guru kääntyy;) Vitsi ku en muistanu mitata/punnita nii tietäis vähän muihin verrata :) Mitä muilla on ollu kokoa 10kk kavereilla? Ja uros oli tämä minun kaveri ilmeisesti:P

Vs:Brasilian sateenkaariboa [Epicrates cenchria cenchria] 24.06.2009 22:45 #277961

• MrsBond
  • MrsBond hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Juu täällä on poika rauhoittunut :) Taisi olla alkujännitystä pojalla aluksi että sen takia hieman äksyili. Nyt tulee kädelle mukisematta eikä tarvi hampaita tai muuta pelätä :)

Vs:Brasilian sateenkaariboa [Epicrates cenchria cenchria] 03.07.2009 22:21 #278519

Mulla kävi hyvä tuuri eikä kertaakaan oo yrittäny vielä ainakaan purra:) Hirveen rauhallinen on,yöllä vaan vetää hirveetä rundia terrassa sen "parvekkeen" ja maan väliä:D Nyt on eka nahanluonti menossa,jännittää vähän miten onnistuu^^ eilen oli kyllä sen verran sumeet silmätki että uskoisin että tänä yönä lois sen.Ei oo ees liikkunu 2päivään mihinkää, ei etes veteen missä kuitenki on ollu aikasemmin..

Vs:Brasilian sateenkaariboa [Epicrates cenchria cenchria] 01.08.2009 02:15 #280555

Onnistuuko brasilialaisen ja kolumbialaisen sateenkariboan pitäminen samassa terrassa (samaa sukupuolta). Olettaen että terraario on n. kokoa 150x70x100 leveys syvyys korkeus. Lämmittelypaikalla (kolmasosa) n.30 astetta tai hieman yli. Kosteus n. 70-80 ja kerran päivässä nousee miltei 90 %. Osa terraariosta myös kuivempaa ja viileämpää (n.23 astetta). Useita piilopaikkoja, tasoja ja kiipeilyoksia.
Tai onnistuuko edes kahden brassin yhteiselo?

Ihan vaan mietiskelen...

Vs:Brasilian sateenkaariboa [Epicrates cenchria cenchria] 20.08.2009 19:27 #282023

Kyllä kaksi samaa lajia olevaa sateenkaarta menee,tosin en tiiä onko siitä haittaa vai hyötyä että ois kolumbia ja brassi mutta varmempi kyllä on kaksi brassia tai kaksi kolumbiaa.
Kolumbiaa en oo hirveesti kyllä opiskellu nii en tiiä onko niitä ollenkaan järkeä pitää kahta paritteluajan ulkopuolella mutta kaksi brassia ainakin mahtuu tuohon terrakokoon:) Toki jos joku fiksumpi tietää nii saa korjailla ja lisäillä:) Eipä tainu taas mustakaa hyötyä olla mutta kuhan nyt otan kantaa ;)

Vs:Brasilian sateenkaariboa [Epicrates cenchria cenchria] 04.11.2009 23:10 #287904

• MrsBond
  • MrsBond hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Pistän nyt tännekin kun vihdoin löysin, eli: Uusia kysymyksiä sateenkaariboasta, ekaa talvea kun mulla on (nyt noin 1v vanha). Voiko käärme itse ns "päättää" vetäytyä talvilevolle? Boa on kaksi päivää nyt ollut aika apaattinen, kumpanakaan päivänä ei kietoutunut käteen kiinni kuten normaalista vaan roikkui vain kädessä ennen kuin ehdein ottamaan toisella kädellä kiinni etten roikota matoa. Jäykkyytä löytyy kyllä päästä kun pää ja niska olivat jäykkinä. Mutta kiinnostaa vaan se että voiko boa itse haluta talvilevolle...? Jos ei niin pelkään jotain sairautta. Suun tarkistin ja kauniin vaaleanpunainen oli ja olosuhteet on sellaiset kuin sateenkaariboa tarvitsee. Nahan loi 2vkoa sitten eikä ole sen jälkeen syönyt. Jos tietoa/neuvoa saisin, olen todella kiitollinen.

Vs:Brasilian sateenkaariboa [Epicrates cenchria cenchria] 13.04.2010 14:03 #303980

• Make74
  • Make74 hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Brassit "Solmussa"

Kahden päivän vikittelyn jälkeen naaras antautui eilen urokselle ja tässä tulos :)

(Kuva ei ole parhaasta päästä, koska kamerani teki lakon ja jouduin turvautuun kännykän 2 megaseen kameraan. Kuvan laatu on pyl..stä ja tosi syvältä.)

Sellainen jäi mietityttään et ku mulla ei ole kokemusta kuin Pytiköiden ja Viljojen parittelusta ja ne on hoitanu hommansa yhdessä hujauksessa niin onko se ihan "normaalii" et noi Brassit oli kiinni toisissaan jo aamulla ku herättiin 7.00 jälkeen ja siitä yhteen soittoon iltaan n. 19.00 asti. Omasta mielestä aikas pitkä aika.

Eli.. Laskujeni mukaan Elokuun puolenvälin jälkeen vois ootella poikasia ..Jos toi yhdyntä nyt onnistu. Se jää nähtäväksi :)

Vs:Brasilian sateenkaariboa [Epicrates cenchria cenchria] 13.04.2010 22:43 #304040

• wilmeee
  • wilmeee hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • Tavan
Make74 kirjoitti:
Brassit "Solmussa"

Kahden päivän vikittelyn jälkeen naaras antautui eilen urokselle ja tässä tulos :)

(Kuva ei ole parhaasta päästä, koska kamerani teki lakon ja jouduin turvautuun kännykän 2 megaseen kameraan. Kuvan laatu on pyl..stä ja tosi syvältä.)

Sellainen jäi mietityttään et ku mulla ei ole kokemusta kuin Pytiköiden ja Viljojen parittelusta ja ne on hoitanu hommansa yhdessä hujauksessa niin onko se ihan "normaalii" et noi Brassit oli kiinni toisissaan jo aamulla ku herättiin 7.00 jälkeen ja siitä yhteen soittoon iltaan n. 19.00 asti. Omasta mielestä aikas pitkä aika.

Eli.. Laskujeni mukaan Elokuun puolenvälin jälkeen vois ootella poikasia ..Jos toi yhdyntä nyt onnistu. Se jää nähtäväksi :)

ehkä jotain tantra juttuja? :D odotellaan peukut pystyssä =)
0.1 Pantherophis guttatus,0.0.1 Python regius,0.0.1 Eumeces schneideri, 1.0 morelia spilota cheynei, 1.0.1 Morelia Viridis, 0.0.1 iguana iguana, 0.0.1 Pogona vitticeps

Vs:Brasilian sateenkaariboa [Epicrates cenchria cenchria] 14.04.2010 00:16 #304049

• pertsa
  • pertsa hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Make74 kirjoitti:

Onneksi olkoon, jälkikasvua odotellessa!
Odottele ny kuitenkin vähintään se 5kk, ellei jopa 6kk, ennen kuin alat huolestumaan...

Meillä pariteltiin joulukuun lopusta tammikuun loppuun (5 havaittua tapahtumaa), joten realistisin ajatuksin itse odottelen jälkikasvua vasta tuossa kesä-heinäkuun paikkeilla. Jos siihen mennessä ei mitään tule ulos, luovun toivosta... ;o)

Ketjusta siivottu kaikki turhat ja asiaankuulumattomat viestit pois.
-Renze
Viimeksi muokattu: 14.04.2010 07:36 Kirjoitti: .

Vs:Brasilian sateenkaariboa [Epicrates cenchria cenchria] 14.04.2010 20:53 #304192

• Make74
  • Make74 hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Okei.. Kiitti tiedosta. Sen perusteella vain laskin ton elokuun puolenvälin kun kantoaika kuulemma pitäisi olla 115-135 vuorokautta.
Eli mun laskujen mukaan elokuun 4 päivä olis toi 115 vrk ja 24 päivä olis se 135 vrk.

Mut ei sillä.. en ole tukkaa repimäs päästä ..eikä sitä oliskaan mitä repiä :) vaikka meniskin pitempään toi odotus. Mut toi on hyvä tietää et voi mennä pitempäänkin.

Mites pertsa sun brassien yhdyntäajat ? Seurasitko ollenkaan kui kauan suurinpiirtein olivat kiinni toisissaan ? Ei sillä että en mäkään sekunttikellon kans niiden yhdyntöjä seuraa, mut ku toi kiinniolo aika rupes kestään niin sit tuli seurattua sitä :)

Äläkä luovu Toivosta.. Toivo on hyvä jätkä ;)

Vs:Brasilian sateenkaariboa [Epicrates cenchria cenchria] 14.04.2010 23:22 #304223

• pertsa
  • pertsa hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
"After a gestation of about 150 days (temperature and other factors dictate gestation duration) a female may have as few as six or more than thirty babies.

Lainattu R.D Bartletin kirjasta: Rainbow boas and neotropical tree boas.

Ja toiseen kysymykseen vastaus: tuntejahan ne kiinni toisissaan kerrallaan olivat...
Sivu luotiin ajassa: 0.377 sekuntia

Yhteistyössä