Kysymyksiä kiinankellosammakosta (Bobina orientalis)
 | | |
|
Aihe: Kysymyksiä kiinankellosammakosta (Bobina orientalis)
|
|
Kysymyksiä kiinankellosammakosta (Bobina orientalis) 5 vuotta, 8 kuukautta sitten
|
|
|
*Tähän viestiketjuun on kerätty suurin osa kiinankellosammakoita koskevat aloittelijaviestit. Aloitteljakeskustelut kiinankellosammakoista jatkossa vain tähän ketjuun. Moderaattori NiinaG*
Hei pitkästä aikaa! Minulla on kiinankellosammakko nimeltä Elvis. Kannattaisiko ostaa toinen.. ja akvaario on vähän yli 60 litraa.
Olen lukenut että akvaariossa pitäisi olla enemmän naaraita, kuin koiraita.
Onko se totta?
Laitan pian kuvia Elviksestä. Se voi hyvin, mutta jostain syystä se on yö-aktiivinen. Se liikkuu aina öisin, kun sammutan valot.
|
|
|
|
Iiris
|
|
|
Vs:Kysymyksiä kiinankellosammakosta (Bobina orientalis) 5 vuotta, 8 kuukautta sitten
|
|
|
Kannattaisiko ostaa toinen.. ja akvaario on vähän yli 60 litraa.
yli 60 litraseen menee 2 kiinankellosammakkoa. Suosittelen hankkia sillä monesti sampit pitävät toistensa seurasta. Toisinaan taas ei :) Yli sata litraseen menee jo kolmekin.
Olen lukenut että akvaariossa pitäisi olla enemmän naaraita, kuin koiraita.
Onko se totta?
on. viittaan edellisessä kommentissani hieman tähän :)
Laitan pian kuvia Elviksestä. Se voi hyvin, mutta jostain syystä se on yö-aktiivinen. Se liikkuu aina öisin, kun sammutan valot.
Joo laita vaan :) Suurinosa sammakoista on yö/ilta aktiivisia. Myös kiinankellosammakotkin, jotka myös ruokailevat iltaisin. Kyllähän kellikset toki päivisinkin liikkuvat.
|
|
|
|
|
|
|
Kiinankelloni 5 vuotta, 8 kuukautta sitten
|
|
|
Hmm.. varmaan voisi hankkia toisen, mutta tosiaan sinne "mahtuu" vain kaksi. Kannattaisiko sinne ottaa siis naaras?
Elvis on aika paksu ja on hauska katsoa kun se saalistaa jauhomatoja. :).
Muuten, kysyisin vielä että mistä tietää onko kiinankellosammakkoni koiras vai naaras? Luulisin että se olisi koiras. Aluksi sen nimi oli Elviira mutta nyt huomasin että se olikin Elvis.
Kerran Elvis yöllä "haukahti".
|
|
|
|
Iiris
|
|
|
Vs:Kysymyksiä kiinankellosammakosta (Bobina orientalis) 5 vuotta, 8 kuukautta sitten
|
|
|
pojan tunnistaa tytöstä paksummista käsivarsista, jatkuvasta haukkumisesta (ainakin keväällä:) kyllä tytötkin silloin tällöin haukahtaa :) niin ja tietysti käyttäytymisestä jos niillä on tyttö seuraa:D
joo tyttö olis elvikselles (jos se on poika ja muutenkin) kivaa seuraa, tosin kutua voi sit alkaa tuleen tiheeseen tahtiin keväällä varsinkin:)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eläinkauppias sanoi että koiraan tunnistaa siitä, että niillä on tietenkin neljä varvasta ja viidennestä varpaasta näkyy pala, ja naarailla on ihan vain neljä varvasta. Onkohan se totta...?
|
|
|
|
Iiris
|
|
|
|
|
|
Tuli vielä mieleen... eli voisinko siis laittaa poikaset sitten samaan akvaarioon kuin isot sampit. Entä mihin kutu/nuijapäät?
|
|
|
|
Iiris
|
|
|
Re: Kiinankelloni 5 vuotta, 8 kuukautta sitten
|
|
|
Eläinkauppias sanoi että koiraan tunnistaa siitä, että niillä on tietenkin neljä varvasta ja viidennestä varpaasta näkyy pala, ja naarailla on ihan vain neljä varvasta.
Ei se varvas ole, mutta kauppias lienee tarkoittanut kutukyhmyä, koiraan sormissa/jaloissa olevaa kohuomaa.
poikaset sitten samaan akvaarioon kuin isot sampit. Entä mihin kutu/nuijapäät?
Omaan akvaarioonsa. Hanki uusi akvaario, muovinen "faunabox"-terraario tai elintarvikemuovinen varastolaatikko johon voit sisustaa kasvatusaltaan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ei koiraita kkamalasti. voi tulla vaikka "verinen" tappelu :S
|
|
|
|
@->
|
|
|
Kiinankelloni 5 vuotta, 7 kuukautta sitten
|
|
|
Tuli vain mieleen, että Elvis on noin. 5 cm.
Miten monta vuotta se voi olla?
|
|
|
|
Iiris
|
|
|
Vs:Kysymyksiä kiinankellosammakosta (Bobina orientalis) 5 vuotta, 7 kuukautta sitten
|
|
|
mä en itse tiedä näistä "koti sammakoista" oikeastaan mitään joten ihan mielenkiinnosta kyselen ,että
1)käsitelläänkö niitä muuten kuin terraariota siivotessa jos silloinkaan?
ja jos käsitellään niin onko se vaikeaa?
2)kesyyntyvätkö ne silleen ,et ne "tykkäis" ihmisestä??
3)minkä hintaisia ne ovat? (en ole ostamassa,muuten vaan kyselen)
4)onko jollain joskus karannut sellainen?
nää kuulostaa varmasti tyhmiltä kysymyksilta ,mutta antakaa anteeks.. :)
|
|
|
|
samalla vaivalla sen tekisi oikein!
|
|
|
Vs:Kysymyksiä kiinankellosammakosta (Bobina orientalis) 5 vuotta, 7 kuukautta sitten
|
|
|
ainiin ja kuinka vanhaks ne elää??
|
|
|
|
samalla vaivalla sen tekisi oikein!
|
|
|
|
|
|
1)käsitelläänkö niitä muuten kuin terraariota siivotessa jos silloinkaan?
ja jos käsitellään niin onko se vaikeaa?
2)kesyyntyvätkö ne silleen ,et ne "tykkäis" ihmisestä??
3)minkä hintaisia ne ovat? (en ole ostamassa,muuten vaan kyselen)
4)onko jollain joskus karannut sellainen?
1) Siivotessa sammakot siirretään sivuun tai purkkiin odottamaan siivouksen loppumista. Muut käsittely liittyy lähinnä terveydentilan tarkkailuun. Tätäkään ei tehdä jatkuvasti ja vain silloin kun silmämääräinen tarkastelu ei riitä.
2) Sammakoeläimet eivät yleisesti ottaen kesyynny. Meillä osa sammakoista saa vähintäänkin paniikkikohtauksen kun niitä joutuu käsittelemään. Osa taas sietää käsittelyä.
3) Riippuu täysin lajista. Halvimmillaan jopa alle 10€.
4) Valitettavasti joskus on käynnyt niin että sammakko/salamanteri on päässyt karkuun.
kuinka vanhaks ne elää??
Taas kerran, riippuu täysin lajista. Ikä vaihtelee muutamasta vuodesta kymmeniin vuosiin.
Niina
|
|
|
|
Ei, käärmeet eivät ole myrkyllisiä, mutta VARO kissa puree.
|
|
|
Kiinankellosammakoista pari kysymystä 5 vuotta, 7 kuukautta sitten
|
|
|
1. Riitätäkö 75*31*35 (pituus*leveys*korkeus) 2 sampille?
2. Kuinka syvää sen veden pitää olla syvimmästä kohdasta?
3. Mitä tarjoatte ruoaksi? Tiedän kyllä mitä ne syövät mutta haluan vain udella etä mitä te tarjoatte sampeille.
4. Ketkä kasvattavat tässä Toijalan lähellä sammakoita? Haku kun ei onnistu oikeen kaukaa.
5. Mitkä kasvit sopivat akvaarioon?
6. Saako ihan luonnosta ottaa niitä juurakoita ja kiviä jos sinne niitä laittaisin?
7. Jos sattuu tulemaan joskus poikasia. Voinko kasvattaa pari SAMASSA akvaariossa ja myydä ne sitten eteenpäin vai pitääkö hommata erikseen oma akvaario?
8. Kuinka nuorena sammakot myydään poies?
Tässä nyt muutama kysymys. Ja pyydän anteeksi jos on mielestänne tyhmiä kysymyksiä. =)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Riittää
2. minulla on vettä noin 10 cm. ja sitten kaikenlaisia kelluvia lauttoja, sekä kivien päälle laitettuja lauttoja...
3. kesällä kerään ulkoa haavin kaikenlaisia ötököitä ( hyttysiä, kärpäsiä, kirvoja...) maasta saa hämähäkkejä, matoja, ja pieniä etanoita
jauhomatoja ja sirkkoja yms. muita eläinkaupan "pöperöitäkin" voi antaa..eritoten talvisin.. talvella voi antaa myös pilkkijöille tarkoitettuja kärpäsentoukkia ja itse kärpäsiä kun ne kuoriutuu... myös raakaa naudan jauhelihaa voi vähäsen antaa... älä kuitenkaan anna ampiaisia, muurahaisia, paarmoja...
4. ei tietoa
5.minä olen laittanut pelkästään erilaisia akvaariokasveja...nimiä en muista mutta sampit on tykänny ainakin niistä jotka nousuvat veden pinnan yläpuolelle...myös muovikasveja akvaarioissani on..
6. saa ottaa kunhan peset kunnolla.. kuumallakin vedellä.. tai sitten keität
7. mielestäni ei mielellään samassa.. ettei isot sitten vahingoita pikkuisia...muttei uutta akvaariota tartte hankkia jos ne aikoo myydä...suurehko muoviastiakin on hyvä.
8. mielestäni noin 3.5kk ikäisinä olisi ehkä sopiva.. itse olen aina tehnyt niin
olen uudistanut sivujani joten niistä löytyy vastaukset kyllä näihinkin kysymyksiin... www.kolumbus.fi/vattulainen/kiinankellosammakko.htm
|
|
|
|
|
|
|
kiinankellosammakosta.. 5 vuotta, 1 kuukausi sitten
|
|
|
mulla on kiinankellosammakko.. tai niitä oli ennen kaksi, mutta se pääsi karkaamaan jostain ihme raosta, ja kuoli.. vaikuttaako se sen elämään paljon, kun se on asustellut aina lajitoverin kanssa?! miten tiedän että se on "onnellinen"..?? pitäisikö mun ostaa sille kaveri/kavereita, vai pärjääkö se yksin??
|
|
|
|
|
|
|
 | | | Kysymyksiä kiinankellosammakosta (Bobina orientalis)
|