Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut
Keskustelua Kuningaspytonista (Python regius).

Moderaattorit Wilkku ja Raisa Ojaniemi

AIHE: Uuden kuningaspytonin ruokinta ja totuttaminen

Vs:Uuden kuningaspytonin ruokinta ja totuttaminen 28.06.2010 01:56 #313560

Käärmes: Onko sillä sanailmaisulla niin merkitystä kun kuitenkin ymmärsit mitä tarkoitin?

Pertsa: Tällä laatikko ruokinnalla ei minun kohdallani ole mitään merkitystä koska edelleenkin, käärme syö omassa terrassa.

Itse en vain löytänyt loogisuutta siittä että käärmettä ruokittaisiin erillisessä boxissa.
Tuli vain ajateltua jotain muutakin kun sitä mitä oma käärme tekee. Mikä ei varmaankaan ole väärin.
Otsikosta päätellen "UUDEN kuningaspytonin ruokinta ja totuttaminen" täällä UUDET käärmeen omistajat saa kysyä ja pohtia. Kokeneemmat vastatkoon tai jättää vastaamatta.
Itse en ole löytänyt muualta ratkaisua näihin asioihin mitä olen miettinyt, jonka takia kysyin. Mun mielestä hyvinkin loogiset asiat saattaa muiden mielestä olla täysin kaukaahaettuja. Ja jotkut asiat ovat sellaisia mihin vain joskus kaipaa muiden mielipidettä. Kysyminen ei välttämättä tarkoita sitä, etteikö tietäisi mitään asioista.

RogueStar: Kiitos infosta :) Tässä menee hetki kun oppii tuntemaan uuden tulokkaan :)
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:Uuden kuningaspytonin ruokinta ja totuttaminen 28.06.2010 02:07 #313564

• reksu
  • reksu hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Käärmeet ruokitaan siksi erillisissä bokseissa, etteivät pääse nielemään pohjamateriaalia.
Sähköpostiosoite on suojattu roskapostiohjelmia vastaan, Javascript-tuen tulee olla päällä nähdäksesi osoitteen

Vs:Uuden kuningaspytonin ruokinta ja totuttaminen 28.06.2010 03:18 #313578

• käärmes
  • käärmes hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • kaikki mikä ei tapa niin vahvistaa!
Coppelia: Moni muu ei saata ymmärtää!
kaikki mikä ei tapa niin vahvistaa!

Vs:Uuden kuningaspytonin ruokinta ja totuttaminen 28.06.2010 09:58 #313587

• wilmeee
  • wilmeee hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • Tavan
reksu kirjoitti:
Käärmeet ruokitaan siksi erillisissä bokseissa, etteivät pääse nielemään pohjamateriaalia.

eikä olisi huono homma vaikka kokeilla tätä. vaikka käärme olisi tottunut syömään terrassa. tällä vältät myös sen ettei käärme joku kerta pidä kättäsi ruokanaan. jos mato on muuten kunnossa ei viikon tai edes kahden syömättömyys sitä tapa.
mielummin niin kuin se että joku kerta on suoli tukossa.
@käärmes: eiköhän kaikki sen ymmärtäneet mitä tässä haetaan takaa..meidänkin käärme opettelee just laittamaan itse valot päälle...ihan vielä ei onnistu mutta sano kyllä että yrittää ihan tosissaan...
0.1 Pantherophis guttatus,0.0.1 Python regius,0.0.1 Eumeces schneideri, 1.0 morelia spilota cheynei, 1.0.1 Morelia Viridis, 0.0.1 iguana iguana, 0.0.1 Pogona vitticeps

Vs:Uuden kuningaspytonin ruokinta ja totuttaminen 28.06.2010 13:27 #313593

• Rousku^
  • Rousku^ hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Ei kai sen niin väliä missä ruokkii,terrassa tai boksissa..?
Olen kokeillut molempia.

Niin ja jos sitä meinaa että tulis sormille kun tottunut syömään terrassa,kai siihenkin vähän vaikuttaa käärmeen luonne ja onko
sitä otettu muuten vain ulos välillä sieltä.Mistä noiden kiukkukohtauksitakaan aina tietää,välillä ei ole hyvä päivä.

Itse ei ole hinku kosketella vaikka kaikki meitin herpit on
niin symppis tyyppejä =) eleävät omissa oloissaan,häiritsen
ruokailun ja siivoilun merkeissä.Ja jos joku hinkuaa terransa ulkopuolelle,annan hetken tutkia tätä maailmaa ja sitten takaisin.

Näin siis meillä.

Vs:Uuden kuningaspytonin ruokinta ja totuttaminen 28.06.2010 13:45 #313597

wilmeee kirjoitti:
reksu kirjoitti:

eikä olisi huono homma vaikka kokeilla tätä. vaikka käärme olisi tottunut syömään terrassa. tällä vältät myös sen ettei käärme joku kerta pidä kättäsi ruokanaan. jos mato on muuten kunnossa ei viikon tai edes kahden syömättömyys sitä tapa.
mielummin niin kuin se että joku kerta on suoli tukossa.
@käärmes: eiköhän kaikki sen ymmärtäneet mitä tässä haetaan takaa..meidänkin käärme opettelee just laittamaan itse valot päälle...ihan vielä ei onnistu mutta sano kyllä että yrittää ihan tosissaan...

Meillä on pohjamateriaalina turve ja hieman kuoruihakitetta + me laitettiin ennen ruokailua sanomalehti käärmeen lempi piilopaikan alle/ sille puolelle terraariota missä se on tottunut ruokailemaan.
Eli tämä mahdollisuus niellä pohjamateriaalia ruokinnan aikana ollaan otettu huomioon jo edellisessä kodissa!

Mutta en tiedä, pitää vähän miettiä tuota erillisessä boxissa ruokkimista. Eli en tietenkään kokonaan pois sulje tätä ulkoboxi ruokintaa. :)
Eilen kyllä pysyi hyvin siististi sapuska sanomalehden päällä ja musta tuntuu kun käärme on tähän tottunut niin se tietää että koska sitä ruokaa on tulossa kun sen sanomalehden laittaa sinne terraan.

Eikä tässä ole kysymyksenä se, että me pelättäisiin käärmeen lopettavan ruokailun jos alamme muuttamaan ruokailu paikkaa vaan ihan puhtaasti siitä, minkä tavan me tunnemme hyväksi. Tällä hetkellä en näe vaaraa siihen että pohjamateriaalia joutuu käärmeen suuhun.. Mutta katsellaan mihin ratkaisuun päädymme viikonpäästä :)

Vs:Uuden kuningaspytonin ruokinta ja totuttaminen 28.06.2010 14:35 #313602

• käärmes
  • käärmes hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
wilmeee kirjoitti:
eiköhän kaikki sen ymmärtäneet mitä tässä haetaan takaa..meidänkin käärme opettelee just laittamaan itse valot päälle...ihan vielä ei onnistu mutta sano kyllä että yrittää ihan tosissaan...

Mitenkäs se onnistuu? En ole ikinä kuullutkaan o_0

Vs:Uuden kuningaspytonin ruokinta ja totuttaminen 28.06.2010 15:11 #313606

• wilmeee
  • wilmeee hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • Tavan
käärmes kirjoitti:
wilmeee kirjoitti:
eiköhän kaikki sen ymmärtäneet mitä tässä haetaan takaa..meidänkin käärme opettelee just laittamaan itse valot päälle...ihan vielä ei onnistu mutta sano kyllä että yrittää ihan tosissaan...

Mitenkäs se onnistuu? En ole ikinä kuullutkaan o_0

ei tarvis käyttää enää ajastinta katos ollenkaan..nappi on terran puolella ja se leuallaan yrittää laittaa sitä päälle..
0.1 Pantherophis guttatus,0.0.1 Python regius,0.0.1 Eumeces schneideri, 1.0 morelia spilota cheynei, 1.0.1 Morelia Viridis, 0.0.1 iguana iguana, 0.0.1 Pogona vitticeps

Vs:Uuden kuningaspytonin ruokinta ja totuttaminen 28.06.2010 17:55 #313630

• käärmes
  • käärmes hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Toiha on kätevä keino! Vielä ku sais käärmee mitä opettaa siihe eh -.-'

Vs:Uuden kuningaspytonin ruokinta ja totuttaminen 28.06.2010 17:57 #313632

• wilmeee
  • wilmeee hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • Tavan
käärmes kirjoitti:
Toiha on kätevä keino! Vielä ku sais käärmee mitä opettaa siihe eh -.-'

:D

Vs:Uuden kuningaspytonin ruokinta ja totuttaminen 28.06.2010 22:41 #313664

• käärmes
  • käärmes hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Milläs keinolla sinä vanhempasi suostuttelit tähä käärmetouhuun?
Mikäli olen yhtä jääräpäinen mitä vanhempani(Jostainhan sen on täytynyt periytyä ;) ) niin mahtaa olla kova urakka käännyttää tähä "limanuljaskoiden" (viljisten) ostoo :(

Vs:Uuden kuningaspytonin ruokinta ja totuttaminen 28.06.2010 22:48 #313666

• wilmeee
  • wilmeee hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • Tavan
käärmes kirjoitti:
Milläs keinolla sinä vanhempasi suostuttelit tähä käärmetouhuun?
Mikäli olen yhtä jääräpäinen mitä vanhempani(Jostainhan sen on täytynyt periytyä ;) ) niin mahtaa olla kova urakka käännyttää tähä "limanuljaskoiden" (viljisten) ostoo :(

tee tästä tohon yleiseen uusi topic kun tämä nyt mennä pöllähtää taas niin ot...

Vs:Uuden kuningaspytonin ruokinta ja totuttaminen 29.06.2010 00:01 #313678

• Kingi
  • Kingi hahmo
  • POISSA
  • Kasvattajajäsen
Rousku^ kirjoitti:
Ei kai sen niin väliä missä ruokkii,terrassa tai boksissa..?
Olen kokeillut molempia.

Sillä on joissain tapauksissa varsin olennainen merkitys lopputuloksen kannalta ;)
Jotkin yksilöt häiriintyvät siirrosta ruokintaboxiin siinä määrin, että syöminen ei enää kiinnosta. Itse ruokin aina ja kaikki suoraan terraarioon, eikä kättäni ole koskaan 'opittu' luulemaan rotaksi.
Kun savolainen puhuu, vastuu siirtyy kuulijalle...

Vs:Uuden kuningaspytonin ruokinta ja totuttaminen 29.06.2010 01:14 #313689

• -Merja-
  • -Merja- hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Meidän Pera söi aluksi erillisessä ruokintalootassa, aina sai jonku aikaa heilutella hiirua ennenkuin nappasi. Sitten lopetti syömisen laatikossa kokonaan. Nyt olen jo jonkun aikaa antanut sapuskat suoraan terraan, niin eipä sitä hiirtä paljon tarvi heilutella kun heti nappaa kiinni. Eikä ole kertaakaan sormille käyny.. :F
http://prettygecko.nettisivu.org/
Sähköpostiosoite on suojattu roskapostiohjelmia vastaan, Javascript-tuen tulee olla päällä nähdäksesi osoitteen

Vs:Uuden kuningaspytonin ruokinta ja totuttaminen 29.06.2010 12:53 #313716

• käärmes
  • käärmes hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
wilmeee kirjoitti:

tee tästä tohon yleiseen uusi topic kun tämä nyt mennä pöllähtää taas niin ot...

No anteeksi nyt vain jos satuin hieman sienissä täällä oleilemaan..
Sivu luotiin ajassa: 0.391 sekuntia

Yhteistyössä