Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut
Keskustelut oikean aiheen alle.

AIHE: Päiväaktiivinen myrkytön käärme?

Vs:Päiväaktiivinen myrkytön käärme? 06.04.2010 17:16 #302869

• try-out
  • try-out hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Noita ilta / yöaktiivisiakin kyllä näkee liikkeellä illalla. Monet lähtee heti kun valot sammuu ruokaa etsimään tms, valot voi laittaa vaikka aamu 6 - ilta 6, jolloin illalla kerkiää hyvin pälyilemään.

Viherkarheakäärmeestä jos mainittiinkin että hyönteissyöjä, eli hankalampi ruokittava. Samoin sukkanauha syö pääosin kalaa, eli senkin kanssa saa tarkkailla ruokavaliota. Viljat, rottakäärmeet, talonkäärme, maitokäärme, kuningaskäärmeet on taasen ruokavalioiden puolesta helpompia, ja kuitenkin niitä näkee Ok.

Vilkasta eläintä hakevalle en oikeen muutenkaan osaa suositella matelijapuolelta paljoakaan. Kilpikonnat voi olla vilkaimmasta päästä. Pienemmät liskot mitä voi olla useita tms.

Piiskakäärme on kanssa aika siisti, mutta syystä tai toisesta ei terraariossa näy. Ja takamyrkky yleensä. Jos meinaa harvoin terraariossa nähtyä käärmettä, voi olla riski, että eläin ei sopeudu terraarioelämään, ja on vaativampi hoidettava.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:Päiväaktiivinen myrkytön käärme? 06.04.2010 19:49 #302893

Parta-agama meillä on jo (ja voi tosi hyvin), joten matelijapuoli ei täysin vierasta ole.

Käärmettä on harkittu ja lajia mietitty, sillä kiireellä ei asiaa haluta tehdä. Alunperin viljis on ollut ykkösvaihtoehto, mutta pelkän "tyhjän" terraarion näkyminen päiväsaikaan tuntuu jotenkin, noh hassulta.

6-6 ajastus tuntuu kyllä loogiselta ajatukselta.

Minkälaisia muuten nuo rhynchophis boulenger tai rhadinophis prasinum ovat luonteeltaan?

Löytyykö yksilöitä myynnistä Suomesta helposti?

Vs:Päiväaktiivinen myrkytön käärme? 06.04.2010 20:27 #302897

• janina9
  • janina9 hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Rhadinophis prasinumit on hauskoja käärmeitä, omani on vasta n. puolivuotiaita, mutta syövät hyvin ja toimivat muutenkin kaikinpuolin kivasti. Luonnetta kyllä löytyy.. ;). Suomesta ei juurikaan kyllä löydy, ulkomailta vaan kyselemään, jos näistä olet kiinnostunut.

-Janina

Vs:Päiväaktiivinen myrkytön käärme? 06.04.2010 20:35 #302899

• Raisa Ojaniemi
  • Raisa Ojaniemi hahmo
  • PAIKALLA
  • Moderaattori/kasvattaja
  • nimim. Raiza
Mä en nyt ymmärrä miksi pitää alkaa keljuilemaan asiasta. Jos toinen ei halua myrkyllistä käärmettä niin miksi sellaista kaupata myrkyttömänä? ei sillä ole väliä miten myrkyllinen on mutta jollain saattaa olla hyväkin syy olla ottamatta edes lievästi myrkyllistä eläintä. Hienoja lajeja nuo ovat ja niitä kannattaakin mainostaa, mutta sen verran pitäisi ottaa vastuuta, että edes pienestä myrkyllisyydestä informoitaisiin (välittämättä siitä vaikuttaako se hankintapäätökseen vai ei).
Legendary Reptiles // www.legendary-reptiles.net

Vs:Päiväaktiivinen myrkytön käärme? 06.04.2010 20:51 #302901

• wilmeee
  • wilmeee hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • Tavan
Raisa Ojaniemi kirjoitti:
Mä en nyt ymmärrä miksi pitää alkaa keljuilemaan asiasta. Jos toinen ei halua myrkyllistä käärmettä niin miksi sellaista kaupata myrkyttömänä? ei sillä ole väliä miten myrkyllinen on mutta jollain saattaa olla hyväkin syy olla ottamatta edes lievästi myrkyllistä eläintä. Hienoja lajeja nuo ovat ja niitä kannattaakin mainostaa, mutta sen verran pitäisi ottaa vastuuta, että edes pienestä myrkyllisyydestä informoitaisiin (välittämättä siitä vaikuttaako se hankintapäätökseen vai ei).

Tässä asiassa kyllä samaa mieltä. Perheessä voi olla esim allergiaa ja toisille ihmisille jo pelkkä ampiaisen pistos voi olla hengenvaarallinen..
0.1 Pantherophis guttatus,0.0.1 Python regius,0.0.1 Eumeces schneideri, 1.0 morelia spilota cheynei, 1.0.1 Morelia Viridis, 0.0.1 iguana iguana, 0.0.1 Pogona vitticeps

Vs:Päiväaktiivinen myrkytön käärme? 06.04.2010 21:59 #302914

• cecili
  • cecili hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Ööö siis kuka keljuilee ja miten? Tai saati väkisin kauppaa/tyrkyttää myrkkyä..

Mulla (ja harrastajakaverilla) on yhteensä 5kpl r.boulengeria eikä missään vaiheessa ole mistään/keltään tullut tällaista väitettä että ovat myrkyllisiä, vähääkään.
Edes yksilöiden myyjiltä, joiden oletan nimenomaan asiasta infoavan ostajaa, (ja tässä tosiaan olen aivan samaa mieltä kanssasi että nämä tulee infota ENNEN kauppoja) siksi mä en nyt tätä väitettä pysty purematta nielemään.
Jos näin on eikä meitä ole asiasta infottu edes ensimmäisten ykilöiden kohdalla, olen hyvin kummissani..varsinkin kun molemmat myyjät ovat olleet hyvin asiansa osaavia jne.

Jos Raisa asia todella on näin, voit varmasti valaista meitä jo lajin omistajiakin enemmän? Mistä tietosi on peräisin?
Kiinnostaa kyllä kovasti tietää, noi kun on muakin pureskelleet..sekä harrastajakaveriani omansa :D

Laji on aivan mahtava ja täysin mun lemppari, eikä mene vaihtoon vaikka tällainen seikka tulisi eteen.
JA minä kuulun juuri näihin hyttysen pistosta lähtien suuret oireet saaviin, terhakan ampiaisen pistosta sekä esim kyyn puremasta vaikka sairaalaan asti joutuviin...

Peace vaan kaikille.

-Sara
Make yourself

Vs:Päiväaktiivinen myrkytön käärme? 06.04.2010 22:06 #302916

• wilmeee
  • wilmeee hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • Tavan
cecili kirjoitti:

JA minä kuulun juuri näihin hyttysen pistosta lähtien suuret oireet saaviin, terhakan ampiaisen pistosta sekä esim kyyn puremasta vaikka sairaalaan asti joutuviin...

Peace vaan kaikille.

-Sara

se nyt ei ollut mitään frittuilua..lähinnä ajattelin sen niin että oikeasti on tosi allergisia ihmisiä jotka saavat lähes kaikesta oireita..niinku oikeasti allergiaa :D ni siinä sitten voi jostain saippuasta turvota puol päätä niin entäs kun joku vähän myrkyllinen käärme puree vaikka ei olisi ihmiselle haitallinen...tää nyt oli se kaukaa haettu versio mutta kun ei koskaan tiedä :P
0.1 Pantherophis guttatus,0.0.1 Python regius,0.0.1 Eumeces schneideri, 1.0 morelia spilota cheynei, 1.0.1 Morelia Viridis, 0.0.1 iguana iguana, 0.0.1 Pogona vitticeps

Vs:Päiväaktiivinen myrkytön käärme? 06.04.2010 22:34 #302920

• Raisa Ojaniemi
  • Raisa Ojaniemi hahmo
  • PAIKALLA
  • nimim. Raiza
cecili kirjoitti:

Mulla (ja harrastajakaverilla) on yhteensä 5kpl r.boulengeria eikä missään vaiheessa ole mistään/keltään tullut tällaista väitettä että ovat myrkyllisiä, vähääkään.
Edes yksilöiden myyjiltä, joiden oletan nimenomaan asiasta infoavan ostajaa, (ja tässä tosiaan olen aivan samaa mieltä kanssasi että nämä tulee infota ENNEN kauppoja) siksi mä en nyt tätä väitettä pysty purematta nielemään.
Jos näin on eikä meitä ole asiasta infottu edes ensimmäisten ykilöiden kohdalla, olen hyvin kummissani..varsinkin kun molemmat myyjät ovat olleet hyvin asiansa osaavia jne.

Jos Raisa asia todella on näin, voit varmasti valaista meitä jo lajin omistajiakin enemmän? Mistä tietosi on peräisin?
Kiinnostaa kyllä kovasti tietää, noi kun on muakin pureskelleet..sekä harrastajakaveriani omansa :D

Laji on aivan mahtava ja täysin mun lemppari, eikä mene vaihtoon vaikka tällainen seikka tulisi eteen.

Peace vaan kaikille.

-Sara

juuh ei ollut tarkoitus kehenkään tuota kohdistaa (muuten olisin kyl käyttänyt nimiä :)) ja tietoni perustuu ystäväni sanomaan jolla noita on. Tietysti olen voinut muistaa väärin, jolloin luonnollisesti pahoittelen asiaa!

sulla kun Sara noita on niin katsoppa suuhun jos sieltä löytyy pitkät taittuneet hampaat vähän taaempaa. mua ainakin nyt kiinnostaa miten tää menee :)

Peace täälläkin, näin syksyisellä säällä ei halua olla huonolla tuulella :)

ja pahoitteluni ot:sta.
ja jos aiheeseen palataan niin virkeimmät omista käärmeistäni ovat olleet O. taeniura friesit sekä sukkanauhakäärmeet (jotka kyllä hiirilläkin hyvin toimivat!).

Vs:Päiväaktiivinen myrkytön käärme? 06.04.2010 22:53 #302925

• cecili
  • cecili hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Tsekkasin tuolta vanhimmalta koiraalta ja eipä kyllä näkynyt, elleivät kunnolla ole jemmassa tai mulla silmät harota :D
Voisin melkein väittää tietämättömänä ettei noilla sellaisia kapistuksia ole.
Tosin useammilla "nenäkäärmeillähän" takamyrkkyhampaat on, joten olisi ihan luonnollista jos tässä ois joku hämminki käynyt :)

Ja näin ollen aloittajalle voisin mainiosti suositella r. boulengeria päiväaktiivisena, myrkyttömänä lajina paremmin kuin hyvin ;)

-Sara
Make yourself

Vs:Päiväaktiivinen myrkytön käärme? 06.04.2010 23:25 #302932

• KyuCop
  • KyuCop hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Rhynchophis boulengerin (Rhinoceros Snake, Rhino Rat Snake) ollessa "rottakäärme", sen ei pitäisi olla takamyrkkyhampainen enkä piiiitkällä googletuksellakaan tätä takamyrkkyhampaisuutta pystynyt mistään vahvistamaan ... näillä eväillä siis "myrkytön".

Vs:Päiväaktiivinen myrkytön käärme? 07.04.2010 02:33 #302954

Millaisen terran tuo Rhynchophis boulenger vaatii?
Entä minkä kokoiseksi kasvaa aikuisena?
Ovatko teillä kuinka käsikesyjä?

Vs:Päiväaktiivinen myrkytön käärme? 07.04.2010 02:34 #302955

• Raisa Ojaniemi
  • Raisa Ojaniemi hahmo
  • PAIKALLA
  • nimim. Raiza
huh, hyvä että asia selvisi ja voin nukkua yön :D
Mutta kaikenkaikkiaan _kaikki_ nenäkkäät käärmeet ovat hienoja. Milloinhan Boulengereita tänne eksyisi...

Vs:Päiväaktiivinen myrkytön käärme? 07.04.2010 09:44 #302969

Boulengerit on kooltaan viljiksen luokkaa ja meillä ainakin nuo ovat ihan käsiteltävissä( joskin osa kyllä vielä ihan kersoja), mutta kyllä niissä vähän rottakäärmeen "täpäkkyyttäkin" löytyy. Noista terra oloista olikin jo jotain tuossa aiemmin laittamassani linkissä.

Vs:Päiväaktiivinen myrkytön käärme? 07.04.2010 12:45 #302975

• cecili
  • cecili hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Raisa, kuten rivien välistä saattoi lukea, olis meillä tarkotus tuon lajin poikasia saada aikaseksi kunhan nää pariskunnat tuosta kasvavat ;)

Mikäli tuo laji kiinnostaa, saa mun yksilöitä tulla tsekkaamaan.
Löytyy 2 kipaletta -09 junnua, juniorivärityksessään ja nuori herra reilu vuotikas jo värin vaihtaneena. Teretulemast vaan.

Itse oon kovasti tykännyt ja kokenut melko simppeliksi lajiksi.
Tosin tässä viiden porukassa on ollut pari jota kaveri on joutunut ruokailussa hieman avittamaan, mistä hän tuolla ylempänä mainitsikin, mutta se nyt on monen lajin poikasilla mahdollinen "ongelma".

Ei muuta kun lajiin tutustumaan! :)

-Sara
Make yourself

Vs:Päiväaktiivinen myrkytön käärme? 07.04.2010 13:06 #302978

• try-out
  • try-out hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Kanssa suht vahva usko, että tuo nenärottakäärme ei ole myrkyllinen. Mutta juu, hieman harvinainen että ei kattavampaa infoa löydy:

http://wapedia.mobi/en/Rat_snake

Eli tuolla nenäkäs kaveri. Yleisesti vaan mainitaan, että joillain rottakäärmeillä viimeisimpien tutkimusten mukaan lievää myrkkyä löydetty, ilmeisesti sitten takahampaista. Mutta nuo voi olla lähinnä siihen tarkoitukseen, että auttaa ruuansulatuksessa. Ja muutenkin pienet takamyrkkyhampaiset pikkukäärmeet aika huonosti saa takahampaita käteen, jos nyt worse case scenariota ajattelee. Pitäisi olla sormi täysin suussa ja vielä pureskella. Mutta toki jos vahva allergia, että ampiaisenpistosta henki vaarassa, miettisin hiukan.

Yksi mikä itseä kiinnostaisi:
http://www.siam-info.com/english/snakes_ahaetulla.html

Olisi piiskakäärme. Niillä on tiedossa, että takamyrkkyhampaat mutta pieni käärme, ja myrkky pitäisi "jauhaen" pureskella haavaan. Lisäksi vaaraton ihmiselle ja luultavasta luokkaa 1/5 ampiaisenpistosta näin hatusta vedettynä :)
Sivu luotiin ajassa: 0.380 sekuntia

Yhteistyössä