Mutta imeskellä en halua ja koko letkua ei ole mahdollista täyttää vedellä. Saisikohan veden virtaamaan käyttämällä sellaista eläinkaupan n. 1,5 metristä letkua missä on semmoinen sininen jutskeli lähellä toista päätä jota painelemalla saa veden virtaamaan. Jos teippaisi tämän siihen puutarhaletkuun kiinni?
Minulla on tuolainen samanlainen akvaarioliikkeestä ostettu letku. Sininen jutskeli pumppaa veden letkuun ja saa aikaan virtauksen. Olen kiinnittänyt tämän harvelin puutarhaletkuun letkuliittimellä ja puristanut kiinni letkuihin tarkoitetulla puristimella. Olen vähän epäluuloinen miten teippi tulisi pitemmän päälle kestämään.
Olen huomannut, että jos en esitäytä letkua vedellä kunnon virtauksen saaminen on todella vaikeaa.
Sitten pitäisi saada puhdas vesi akvaan. Jos irrottaisi käsisuihkun ja laittaisi siihen letkuun kiinni pitkän puutarhaletkun niin jaksaisiko se vesi nousta ylempään kerrokseen asti?
Nouseeko vesi toiseen kerrokseen on kokeilun arvoinen juttu. Itse uskoisin, että se onnistuisi. Virtaus voi olla heikko, mutta säästää juoksemisen vaivan.