Kiitos, olen kyllä tyytyväinen päätökseeni, olisi harmittanut kenties koko loppu elämän, jos olisin vain jättänyt konnan kauppaan. Konna on todella kiltti ja hieman jo rohkaistunutkin. Ensin olin huolestunut siitä, kun se ei oikein räpiköinyt vastaan käsitellessä, mutta nyt se on osoittautunut varsin voimakkaaksi. Aluksi pidin konnaa vain matalassa vedessä, koska se ei tuntunut varsinaisesti uivan, vaan lähinnä kävelevän pohjassa. Epäilen, ettei se ole ehkä koskaan saanut olla tarpeeksi syvässä vedessä ennen. Onneksi veden nosto ei haitannut ollenkaan, konna ui oikein hyvin alkuihmettelyn jälkeen.
Aivan, luinkin teidän Kallesta ja uudesta pikkukonnasta viestini kirjoituksen jälkeen, on kyllä käsittämätön kokoero. Hienoa, että pikkukonna pääsi nyt hyvään hoitoon.
Täälläkin yksi punakorvistani, Mulperi (avatarissa tällä hetkellä), on lähes 2 kg ja melko isokokoinen muutenkin (ei silti lihava), mutta ei kuitenkaan noin iso kuin teidän Kalle.
Niinpä, kilpikonnat ovat kyllä todella sitkeitä, välillä se oikeastaan harmittaa, koska kituminen voi kestää todella kauan. Luin eräästä punakorvasta, joka oli asunut arvatenkin pienessä altaassa perheen lasten makuuhuoneessa. Konnan pelastajalle oli kerrottu, että se oli joskus unohdettu kuudeksi kuukaudeksi kokonaan, koska sen altaan eteen oli pinottu kirjoja.. En tiedä miksi konnan hakijalle paljastettiin tällainenkin asia.
KaisaHoo:Hienoa, että kuitenkin selvästi välität konnastasi, ei monikaan tiennyt 20 vuotta sitten, miten konnia kuuluisi hoitaa. Itsekin sain 2 punakorvaani 6-7-vuotiaana, mutta ne ovat silti mielestäni todella hyvässä kunnossa. Ehkä siihen on auttanut sekin, että ulkoilutin niitä lähes joka päivä kesäisin. UV-valoa ei ollut aluksi ollenkaan, koska sellaisen tarpeesta ei oltu kerrottu mitään, enkä niin pienenä ymmärtänyt etsiä tietoa muualta kuin kirjaston kirjasta (kilpikonnakirjoja oli silloin mielestäni vain 1 ja sekin sisälsi melko puutteellista tietoa). Maralla on nesteturvotusta, mutta se voi käsittääkseni tulla vaikka konnia hoitaisi miten tahansa. Itse sain konnat melkein täysikasvuisina, joten niillä oli ollut aikaa kasvaa luonnossa oikeissa olosuhteissa, mikä on varmasti antanut niille ns. hyvät lähtökohdat.