Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut
Keskustelua vesi- ja suokilpikonnien hoidosta, ruokinnasta ja lisääntymisestä sekä horrostamisesta/talvilevosta.

Aluetta moderoivat Katg ja paputtaja

AIHE: Vaippakilpikonna (chinemys reevesii) ensikonnaksi?

Vs:Vaippakilpikonna (chinemys reevesii) ensikonnaksi? 15.04.2010 02:23 #304280

• satanoperca
  • satanoperca hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • satanoperca leucosticta = Timanttitonkija
weemano kirjoitti:
Minä en vaan nää mitään vaarallista konnasen kohdallakaan suodattimessa, joka ei ole vaarallinen miljoonakalanpoikasillekaan. :P

Pienet kilpikonnat voivat teloa itsensä yllättävän helposti.
Pahimpia mitä olen kuulut on pikkuinen joka on hukkunut imuputken imuun josta ei ole päässyt irti.
Vaippakilpikonnat ovat varsinkin poikasina todella huonoja uimaan ja jos kova virta kellistää sen ei se ole täysin varmaa, että pääsee enään vatslleen.
Olen itsekkin joutunut välillä kääntämääm oikein päin kun eivät ole meinanneet päästä enään selältään vatsalleen.

Tuota sinun vertausta voi verrata "miten se koira muka telois itsensä jos se tippuu katolta kun kissakin selvisi naarmutta"
0.0.1 Grammostola rosea
0.0.2 chinemys reevesii
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:Vaippakilpikonna (chinemys reevesii) ensikonnaksi? 15.04.2010 20:34 #304374

• weemano
  • weemano hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
No, enpä jaksa asiasta tapella. Minusta vaan olis tärkeää turvata vesikemiatkin, ihan että ei tule ihotauteja.
Kuvittele tietäväsi, tiedä kuvittelevasi.

Vs:Vaippakilpikonna (chinemys reevesii) ensikonnaksi? 16.04.2010 10:52 #304459

• weemano
  • weemano hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Oi, onhan minulla jotain kivaakin höpöhöpöä jaettavaksi. :D
Pahvinmoinen on ottanut uudeksi aamutavakseen kiivetä kannon päälle ottamaan aurinkoa! Yritän joku aamu saada tämän kuvilla ikuistettua.
Ihana on herätä katselemaan, kun konnanen lekottaa jalat harallaan ja silmät ummessa juurakon mutkassa, kevät auringosta nauttimassa. ^^

Olen tässä tuota kesää miettinyt muutenkin, olisiko tyhmä idea kokeilla laittaa vaippiksellekkin ns. pihalaatikko? Asunnossani kun on iso parveke, jonne turvehiekkaseos laatikon voisi laittaa, kunhan toki huolehtisi sinne lämpölampun ja tarpeeksi suuren rypemis astian. Ainakin tähän saakka Pahvi on tykännyt välillä kuoputella terrassaan niin että rohina käy. :D

Vs:Vaippakilpikonna (chinemys reevesii) ensikonnaksi? 19.04.2010 12:53 #305019

• garantito
  • garantito hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • 2x (THB)
Meille tuli tuo Benny vajaa kuukausi sitten. Hyvin on sopeutunut, nyt ei enää pahemmin vierasta. Alakilvessä pehmeyttä, johtuisiko nopeasta kasvusta, kun oli hetken aikaa iltaisin uv-loisteputken alla kuivittelemassa, ja loisteputki oli aika voimakas..? Aika paljon on vedessä kyllä..

viime viikon tiistaina toin sen työhuoneeseeni polskuttelemaan, jossa se saa minulta yksin huomiota, kotona se kun ei ollut mahdollista, meillä kun on kotosalla kaksi maakilpikonnaa, joten näin ollen saan jaettua aikani yksilöllisesti ja jaetusti kaikille tasaväkisesti. Paastotkin on viikonloppuisin. Eka paasto meni hyvin, se oli toissa viikonloppuna. viime viikonloppuna oli toinen paasto, se olikin jo lauantain ja sunnuntainmittainen paasto, kun ensimmäinen kesti vain lauantain. Nyt on kaveri kasvanutkin viikonlopun aikana. Pehmeyttä tuntuu edelleen alakilvessä. On virkeämpi, liikkuu akvaariossa erittäin paljon eikä näytä vierastavan. Lämmittää kyllä paljon sydäntä. Benny sai työpaikan puolesta akvan, ulkosuodattimen, kiviä ja simpukoita, eli kaveri on otettu oikein hyvin täällä vastaan. Huoneessani on käyneet työkaverit pikkuista katsomassa, ja pieniä lapsivieraitakin saimme viime perjantaina, kun erään työntekijän lapset kävivät Bennyä kurkkimassa. Benny ei näyttänyt olevan moksiskaan!

Ostin Faunattaresta Bennylle vesikonnien nameja. en ole antanut niitä paljon, eipä tuo näytä niistä vielä oikein välittävänkään :D että tämmöisiä kuulumisia meille. niin ja muuten: oma kantani suodatin asiaan: olen ehdottomasti ulkosuodattimen kannalla. sisäsuodatin kerää tosi paljon kaikenlaista likaa, ja olen huomannut monien konnien pukkivan suodattimia sekä syövän sisäsuodattimiin tarttunutta likaa, valitettavasti. ulkosuodattimet ovat erityisen kalliita, mutta myös kaiken sen rahan arvoisia. mieluusti joko ulkosuodatin tai ei suodatinta ollenkaan. mutta mielipiteitä ja ihmisiä on monia ja erilaisia, kaikki tekevät niin kuin itse parhaakseen näkevät!
-Susanna-
SHY:n jäsensihteeri 3/2011 alkaen.
"Jokainen päivä opettaa lisää, kun rakkaus lemmikkiin kantaa esteiden yli."

Vs:Vaippakilpikonna (chinemys reevesii) ensikonnaksi? 23.05.2010 18:21 #309563

• weemano
  • weemano hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Eipä ole kilpikonnat sittenkään minun juttuni. Harmittaa ihan tuhottomasti kyllä, Pahvi on hieno pieni.
Tarjotkaa joku n. 5cm pitkälle vauvalle kotia.

Vs:Vaippakilpikonna (chinemys reevesii) ensikonnaksi? 23.05.2010 20:10 #309578

Harmi kun ei ollutkaan konna sun juttusi. Saako udella, että mikä alkoi tökkimään?

Vs:Vaippakilpikonna (chinemys reevesii) ensikonnaksi? 24.05.2010 01:30 #309648

• weemano
  • weemano hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
En oikein tiedä, jotenkin tuntuu ettei pikkuinen vain ole tarpeeksi läsnä, että kiinnostus pysyisi yllä.
Tottunut enemmänkin ympärillä hääriviin & isompiin eläimiin, niin tämä tuli ihan nurkan takaa.

Vs:Vaippakilpikonna (chinemys reevesii) ensikonnaksi? 24.05.2010 14:35 #309717

• garantito
  • garantito hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • 2x (THB)
meillä on jo ennestään tuo Benny, kaveri mahtuisi meille varmasti =) Bennyn SCL 5cm =) kyllä tuon ymmärtää, konnathan ovat niin erakkoeläimiä. olen kuitenkin kuullut, että vaippakilpikonnat muuttuisivat sosiaalisemiksi vanhetessaan?
-Susanna-

Vs:Vaippakilpikonna (chinemys reevesii) ensikonnaksi? 24.05.2010 17:05 #309745

• weemano
  • weemano hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Eikös vaippikset ole sosiaalisia ihan poikasesta asti? Ainakin minä elin tässä mielentilassa.

Vs:Vaippakilpikonna (chinemys reevesii) ensikonnaksi? 23.06.2010 12:46 #313118

• satanoperca
  • satanoperca hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • satanoperca leucosticta = Timanttitonkija
weemano kirjoitti:
Eikös vaippikset ole sosiaalisia ihan poikasesta asti? Ainakin minä elin tässä mielentilassa.

Ainakin omani ovat olleet pienestä asti.
Vaikkakin päivällä jokainen puuhaa omiaan niin illala nukkuvat usein kasassa.

Muutenkin jos jotain säikähtävät niin menevät kyllä toistensa lähelle.
0.0.1 Grammostola rosea
0.0.2 chinemys reevesii

Reevesin altaan sisustus ym kysyttävää 09.07.2010 16:37 #314939

• KaisaHoo
  • KaisaHoo hahmo
  • PAIKALLA
  • Jäsen
Minkälainen sisustus teillä on aikuisten reevesien altaassa? Mulla on kokemusta vain punakorvasta, mutta suunnitelmissa yrittää etsiä myös reevesiä, aikuista. Kaiveleeko ja tuhoaako vaippakonna yhtä tehokkaasti kuin punis? Entäs kiipeilytaidot, minkälainen kuivattelutason pitäisi olla? Vesi ilmeisesti vähän lämpimämpää kuin punakorvalle? Varmaan riittää UVB lämmittelytason päälle, mutta pärjääkö vaippis ihan luonnonvalossa vai tarvitseeko jostain syystä välttämättä myös pitkän putken altaan päälle?

Vs:Vaippakilpikonna (chinemys reevesii) ensikonnaksi? 12.07.2010 15:00 #315231

• garantito
  • garantito hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • 2x (THB)
sosiaalisuudella tarkoitinkin konnan sosiaalisuutta ihmistä kohtaan. Meillä olivat ensimmäiset viikot suhteellisen säikkyjä, nyt ovat taas alkaneet tottumaan. Ihania eläimiä kerrassaan. Hieman yksinkertaisia toki välillä, mutta kukapa ei olisi :D

Meillä on akvassa suunnilleen 5cm vettä. Suurta hiekkaa, suodatin, kelluva kilpparilelu, kaksi kelluvaa kalalelua ja yksi kelluva merihevoslelu, ostettu eläinkaupasta (kilpparilelu on tosin saatu kinder-munasta) :D :DD Sitten on kaarnaluola ja tukki luolan päällä, jotka muodostavat kävelytasanteen. Alueelle mahtuisi varmaan 15-20 pientä reevesiä vieretysten :D Alueen päälle on sijoitettu punainen lämpölamppu, joka on tarkoitettu kanalaan tiettyä aluetta lämmittämään. On osoittautunut erittäin tehokkaaksi siellä. Samoin on tietysti sitten UVB-valo ja taustakuvat lasien takana :D Ja lämpömittari sijoitettu kylmään päähän lämpötilojen hallitsemiseksi =)
-Susanna-

Vs:Vaippakilpikonna (chinemys reevesii) ensikonnaksi? 12.07.2010 18:55 #315250

• Mikella
  • Mikella hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Kuinkahan suureksi nämä kasvaa? verrattuna esim punakorvaan? :o avokilla kaks punakorvaa (17 vuotiaita) vanhempiensa luona, itseä vähän säälittää kun isokin akvaario tuntuu niin kapealta ja pieneltä noille.. Kilppari olisi kiva, mutta itse en mihinkään kapeaan akvaarioon tommosta "jättipunakorvaa" ottaisi :P eli pienempi ois parempi.

(maakonnalle olis varmaan helpompi tarjota isommat tilat, jos ei sitten joskus voittas lotossa ja teetätä leveempää allasta :))

Vs:Vaippakilpikonna (chinemys reevesii) ensikonnaksi? 12.07.2010 21:07 #315264

• KaisaHoo
  • KaisaHoo hahmo
  • PAIKALLA
  • Jäsen
Keskimäärin jää pienemmäksi, mutta etenkin naaraat ilmeisesti (ja joku alalaji?) saattavat venähtää punakorvan kokoisiksi.

Maakonnahan tarvitsee ihan yhtä lailla mittavat tilat tokikin.

Vs:Vaippakilpikonna (chinemys reevesii) ensikonnaksi? 15.07.2010 02:12 #315598

• Mikella
  • Mikella hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Siis juu tietty maakonnille isot tilat, mutta helpompi tekasta tommonen terra jonka ei tartte pitää vettä.. ;)

Tuskinpa tuommosta tullee hommattua jos ei sitten kuopase rahoja jostain sen akvan teettämiseksi.. :) Ja ihtelläni vielä semmonen "pakkomielle" että kaiken pitää olla niin p'run luonnollisen näköstä ja nättiä, että maa alueen väsääminenkin olis tehtävä akvaan jotenkain hianosti ja näin, että taitaa mennä tuoki konna aatos jonnekkai takaraivon perukoille, jos sitte kö parempaa tiliä joskus nostais niin tuommonen olis tosi nätti ja mielenkiintonen siinä missä tälle tytölle joka ikinen eläin tuntuu olevan :D

Semmone ajatus mulla itelläni on, että ennenku hommaa koko elukkaa, oli se sitte kui pieni tahansa aluks, pitää olla varaa siihen sen isompaanki asumukseen heti... Kun en ikinä voi olla varma jääkö rahaa säästöön sitte elukan kasvaessa :P Ja kun nää vissii kasvaaki nopsaan?
Sivu luotiin ajassa: 0.363 sekuntia

Yhteistyössä