Tervetuloa, Vieras
Käyttäjänimi: Salasana: Muista minut
Keskustelua vesi- ja suokilpikonnien hoidosta, ruokinnasta ja lisääntymisestä sekä horrostamisesta/talvilevosta.

Aluetta moderoivat Katg ja paputtaja

AIHE: Vaippakilpikonna (chinemys reevesii) ensikonnaksi?

Vs:Vaippakilpikonna (chinemys reevesii) ensikonnaksi? 29.01.2010 20:06 #295675

• weemano
  • weemano hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Liitynpä iloiseen joukkoonne!
Pikkuinen vaippalainen kotiutui n. tunti sitten!
Täällä Kuopion korkeudella sai pulittaa 80€ yhdestä pienestä, mutta kyllä kannatti!
Pahvi on ihana ja painattelee kovasti väliaikaisessa terraariossaan. :)

Hassua kyllä, tämä pikkukaveri ei paljon ihmistä kaihda! On kokoajan näkysällä ja puuhaamassa. Lämpölamppu puuttuu vielä, mutta huomenna saan senkin viriteltyä, pitää nyt vain pitää vesi lämpöisempänä yön yli. :)
Kuvittele tietäväsi, tiedä kuvittelevasi.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs:Vaippakilpikonna (chinemys reevesii) ensikonnaksi? 29.01.2010 20:41 #295678

• KaisaHoo
  • KaisaHoo hahmo
  • PAIKALLA
  • Jäsen
Voi huoh, noi on ihania. Mäkin yritin esittää puolisolle suunnitelmaa, että korvataan sohva lattiatyynyillä, laitetaan sohvan tilalle valtava allas punakorvalle ja hankitaan puniksen nykyiseen akvaan vaippakonna... Melkein se jo suostui :D

Onnea uusien konnasöpöläisten omistajille :)

Vs:Vaippakilpikonna (chinemys reevesii) ensikonnaksi? 30.01.2010 03:27 #295711

Onnea uudelle konnavauvan omistajalle!

Oma pikkuiseni on jo vähän tottunut meihin, uskaltaa olla esillä enempi ja touhuta akvaariossa, ja onpa jo uskaltautunut pariin otteeseen lämpölampunkin alle. Aikaisemmin veti päätä kilven sisälle jo esim sormen painoi lasia vasten, mutta nyt kyylää kaula pitkällä.

Tuntuu että kasvanutkin on hurjasti, vaikka kuukauden tuo meillä vasta on ollut.

Vs:Vaippakilpikonna (chinemys reevesii) ensikonnaksi? 13.02.2010 21:51 #297084

• weemano
  • weemano hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Minua on ihmetyttänyt tuo, kun muut sanovat vaippalaistensa olevan kovin ujoja pienenä. Oma pikkuinen ei käsittelyäkään säiky, lähtee kädelläkin mönkimään, syö kädestä ja seuraa lasia pitkin liikutettavaa sormea. :D
Aktiivinen on lähes aina, ja viipottelee terrassaan näkysällä milloin mitenkin päin.

Vs:Vaippakilpikonna (chinemys reevesii) ensikonnaksi? 14.02.2010 01:59 #297110

On tämä meidänkin Mouho (tuo sen nimeksi nyt on vakiintunut) nyt kesyyntynyt huomattavasti siitä millainen se oli meille tullessaan. Aluksi vain nyhjötti luolassaan (piilopaikka kannon alla), ja ulos uskaltauduttuaan vilahti nopsaan takaisin jos havaitsi "ulkomaailmassa" liikettä. Nykyään on päin vastoin, pikkukonna tulee luolastaan uteliaana ulos kun laitan naamani lasin taakse. On hauskan näköistä kun pimeydestä valkenee ekana esiin utelias silmäpari ja vaaleat huulet :D. Pikkuinen on kyllä yhtäaikaa sekä söpön että hoopon näköinen, väkisinkin rupeaa hymyilyttämään. Aktiivisesti touhuaa tuolla akvassaan.

Ja Mouho ui vähäsen yksi päivä tässä! Meijän pikkunen oppii uusia juttuja. Yleensä tuo mennä viipottaa "käsipohjaa", eli viipottaa pohjaa pitkin eikä ui samalla tavalla kuin esim. tuo meidän punakorva.

Nyt olen siirtynyt myös ruokkimaan omaan astiaansa, ja hyvin on eväs uponnut. Ihan alussa ei erillisesä astiassa uskaltautunut syömään vaan piti ruokkia akvaarioon.

On kyllä ollut mainio elukka tämä Vaippakilpikonna.

Spammaampas taas lisää kuvatuksia Mouhosta:

Viimeksi muokattu: 14.02.2010 02:20 Kirjoitti: Pinchitys.

Vs:Vaippakilpikonna (chinemys reevesii) ensikonnaksi? 20.02.2010 02:27 #297710

• nona
  • nona hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Pinchitys kirjoitti:
Minkä kokoinen tuo sinun isompi konnanköllykkä on?

Sulon paino on siinä 350-400g tällä hetkellä ja ikää aika tarkalleen 3v. En ole varma kasvako vielä, en myöskään sukupuolesta, tällä hetkellä veikkaan naarasta, jolloin kokoa olisi odotettavissa lisää, uros ei tuosta paljonkaan kasva. Saksalaisen lähteen mukaan sukupuolen määritys onnistuu varmaksi noin nelivuotiaana ja sukukypsyys saavutetaan 6-8 vuotiaana.

Ihania kuvia Pinchitys, suloinen pikku-reevesi:)
"Only when the last tree has died & the last river has been poisoned & the last fish been caught, will we realize we can not eat money"-19th Century Cree Indian
Viimeksi muokattu: 20.02.2010 02:28 Kirjoitti: nona.

Vs:Vaippakilpikonna (chinemys reevesii) ensikonnaksi? 01.03.2010 13:04 #298692

• satanoperca
  • satanoperca hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
  • satanoperca leucosticta = Timanttitonkija
Perjantaina saapui kotiin kolme pienta vaippakilpikonnaa :)

Kuvia pienoisista

Kaverukset ovat nyt vielä 63 litrasessa altaassa hetken kunnes hieman tuosta kasvavat.
Samalla on valmistumassa olohuoneeseen Palundaario lopulliseksi kodiksi.
0.0.1 Grammostola rosea
0.0.2 chinemys reevesii
Viimeksi muokattu: 01.03.2010 13:06 Kirjoitti: satanoperca.

Vs:Vaippakilpikonna (chinemys reevesii) ensikonnaksi? 29.03.2010 01:06 #301993

• weemano
  • weemano hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Minulla on ongelmaa.
Pikkuinen alkoi nirsoilla, kasvikset ei uppoa, vain buffalomadot ja satunnaisesti kala. Kuinka minä saan tällä lihadietillä kalkkijauheen yms. upotettua? Kilpi alkaa jo kärsiä ja oon ihan toivotonna.
Konna on kyllä tosi aktiivinen jne.

Vs:Vaippakilpikonna (chinemys reevesii) ensikonnaksi? 29.03.2010 19:27 #302072

Reevesit poikasena ovatkin melkolailla lihansyöjiä, joten ei ihmekään ettei kasvikset erityisemmin uppoa. Jos omalleni pudotan salaatinlehteä tms, niin lähinnä näy vähän näykkäisemässä ja sitten töpeksii ulos. Enkä näe että matoihin tai kalaan kalkin lisääminen on ongelmallist. Matoihin tarttuu liitujauho kun niitä kostuttaa ja sitten pyörittelee liitujauhossa, kala itsessään on sen verran kosteaa että siihen tarttuu. Jonkin verran tietty liukenee veteen, mutta kyllä sitä sisäänkin menee ihan hyvästi kun jokaisen suupalasen liitujauhossa pyörittelee.

Oma pikkuinen oli tässä hiljattain yli viikon syömättä ja ehdin jo huolestua, mutta nyt taas ruoka maittaa, konnalla paino noussut ja ruokaa uppoaisi varmasti päivittäin ellei tämä mamma pitäisi kiinni siitä että ruokaa annetaan joka toinen päivä.
Viimeksi muokattu: 29.03.2010 19:32 Kirjoitti: Pinchitys.

Vs:Vaippakilpikonna (chinemys reevesii) ensikonnaksi? 29.03.2010 19:39 #302074

• satanoperca
  • satanoperca hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Pinchitys kirjoitti:
Oma pikkuinen oli tässä hiljattain yli viikon syömättä ja ehdin jo huolestua, mutta nyt taas ruoka maittaa, konnalla paino noussut ja ruokaa uppoaisi varmasti päivittäin ellei tämä mamma pitäisi kiinni siitä että ruokaa annetaan joka toinen päivä.

Minkä ikäinen sinun kilppari on?
Itse olen antanut päivittäin ruokaa ja pitänyt kerran viikossa paastopäivän.
Mietin vain, että monessa lähteessä suositellaan antamaan ruokaa 1-2 kertaa päivä.
0.0.1 Grammostola rosea
0.0.2 chinemys reevesii

Vs:Vaippakilpikonna (chinemys reevesii) ensikonnaksi? 30.03.2010 00:49 #302131

satanoperca kirjoitti:
Pinchitys kirjoitti:

Mietin vain, että monessa lähteessä suositellaan antamaan ruokaa 1-2 kertaa päivä.

Mouho on nyt n. 10-11 kk. Niissä lähteissä, joita minä taas olen lukenut niin suositellaan että kerran päivässä tai joka toinen päivä. Seepiansuomua kuitenkin voi nakertaa halutessaan, ja toisinaan olen madon tai pari antanut välipäivinä, mutta varsinaisina ruokintapäivinä sitten tuhdimpaa evästä eli muikkua, ja harvemmin sitten silakkaa/sydäntä/munuaista/maksaa.

Vs:Vaippakilpikonna (chinemys reevesii) ensikonnaksi? 30.03.2010 11:15 #302158

• satanoperca
  • satanoperca hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Pinchitys kirjoitti:
satanoperca kirjoitti:
Pinchitys kirjoitti:

Mouho on nyt n. 10-11 kk. Niissä lähteissä, joita minä taas olen lukenut niin suositellaan että kerran päivässä tai joka toinen päivä. Seepiansuomua kuitenkin voi nakertaa halutessaan, ja toisinaan olen madon tai pari antanut välipäivinä, mutta varsinaisina ruokintapäivinä sitten tuhdimpaa evästä eli muikkua, ja harvemmin sitten silakkaa/sydäntä/munuaista/maksaa.

Minun kaverukset ovat syntyneet marras-joulukuussa 2009 eli ovat 5-6kk vanhoja.
Olen päivittäin antanut muikkua ja rapuja sekä välillä on ollut kevyempiä päiviä jolloin on annettu vain buffalomatoja.
Jos olet antanut noita sisäelimiä niin oletko niitä kypsentänyt vai ihan käsittelemättöminä?
0.0.1 Grammostola rosea
0.0.2 chinemys reevesii

Vs:Vaippakilpikonna (chinemys reevesii) ensikonnaksi? 30.03.2010 11:49 #302162

satanoperca kirjoitti:
Olen päivittäin antanut muikkua ja rapuja sekä välillä on ollut kevyempiä päiviä jolloin on annettu vain buffalomatoja.
Jos olet antanut noita sisäelimiä niin oletko niitä kypsentänyt vai ihan käsittelemättöminä?

Raakana olen antanut, mutta pakastimen kautta kylläkin. Maksa ja munuainen ei kyllä mitään kamalan hyvin uppoavia herkkuja ole olleet, mutta sydäntä syö mielellään! Alkuaikoina tarjosin myös eläviä sirkkoja, mutta ne on sen verran hintavaa evästä että ei ole vähään aikaan tullut ostettua.

Vs:Vaippakilpikonna (chinemys reevesii) ensikonnaksi? 30.03.2010 12:13 #302166

• satanoperca
  • satanoperca hahmo
  • POISSA
  • Jäsen
Pinchitys kirjoitti:
satanoperca kirjoitti:

Raakana olen antanut, mutta pakastimen kautta kylläkin. Maksa ja munuainen ei kyllä mitään kamalan hyvin uppoavia herkkuja ole olleet, mutta sydäntä syö mielellään! Alkuaikoina tarjosin myös eläviä sirkkoja, mutta ne on sen verran hintavaa evästä että ei ole vähään aikaan tullut ostettua.

Naudan vai sian elimiä?
Vai onko väliä?

Olen miettinyt kovasti miten saada enemmän vaihtelua ruokaan.
0.0.1 Grammostola rosea
0.0.2 chinemys reevesii

Vs:Vaippakilpikonna (chinemys reevesii) ensikonnaksi? 31.03.2010 01:15 #302272

Hmm, mä oon vaan ottanut mitä on ollut tarjolla, mutta sydän ja munaiset kai useimmiten ollut sian, maksa naudan. Varmaan kuitenkin mieluummin naudan elimiä kannattaa ostaa jos vaan löytyy, kun on vähärasvaisempaa.
Sivu luotiin ajassa: 0.375 sekuntia

Yhteistyössä