Hihii, nauratti aivan tuo Eeremin viittaus siihen että konna pitelee päätään pystyssä jotta ei mene kampaus sekaisin ;0)
Konnan juomista ei voi oikein nähdä kunnolla, sillä se juo imevällä liikkeellä. Se ei latki eikä heiluttele päätään, vaan ainoa mitä se tekee on että se laskee päänsä (tai ainakin naamansa) veden alle, ja imee. Tuon nielemisen tosin näkee kun kaula kuplauttelee kuten silloin kun konna haistelee kovasti jotain.
Luulen, että Nelivarpailla etenkin tuo juominen on siksikin harvinaista että niillä on fysiikka luotu melkoisen kuiviakin oloja varten. Se varastoi tehokkaasti nesteitä ja mikäli konna saa toistuvasti märkää ruokaa, se saa tarvitsemansa nesteen siitä.
Meilläkin poikanen juo useammin kuin aikuinen, jonka näenkin juomassa vain aikas harvoin. Nykyisin se juo kenties hieman useammin, kun laitoin niille pienemmän vesilautasen, johon tämä aikuinen konna ei pyri eikä se sinne haluaisikaan, vaan se kumartuu lautasen ylle ja juo ihan kuten koira tai marsu ;0) Poikanen tosin kipaisee kokonaan lautaselle, ja upottaa päänsä KOKONAAN veden alle. Aikuinen pukkaa vain naamansa sinne, mutta muutoin toimitus tapahtuu samalla tavoin.
MUOKS/LISÄYS; Meidän aikuinen naaras ei juo koskaan silloin kun harvoin sitä kylvetän. Se inhoaa koko toimitusta niin että uskon sen ainoastaan keskittyvän siihen että se pääsee kylvystä pois. Niimpä minä en suosittele millekään maakonnalle kylvettelyjä; kaikkein paras että niillä on riittävän syvä vesilautanen käytössään josta ne voivat juoda silloin kuin itse haluavat. Moni konna juo mieluiten heti aamulla, jopa ennenkuin lähtevät lämmittelemään lampun alle.