Itse olisin ollut valmis maksamaan eläimistä myös enemmän. Alkujaan idea oli lähteä tilamaan värillistä parta-agamapariskuntaa, mikä olisi maksanut rahteineen yli 600 euroa. En minä siis ainakaan itke, että sain mieluisat eläimet hieman vajaalla 200 tuon yli kuuden sadan euron sijaan

ja rahaa jää ylimääräiseen kivaan, joka yleensä kohdistuu kuitenkin eläimille itselleen.
--
En osaa oikein sanoa näiden luonteista noin yleensä. Olen kuullut, että kesyyntyvät hyvin kun niitä käsitellään poikasesta asti.
Tuo naaras on ainakin oikein möllikkä, vaikuttaa oikein leppoisalta kaverilta, ei mitään mahtailua tai vastaavaa ole ollut. Tyttö sihisi hieman ensimmäisen parin tunnin aikana, kun näki liikettä - joka mielestäni enemmän kuin tervetullutta ja kertoo terveestä eläimestä, jos se ei halua, että sitä heitellään selellään ja antaa muuten häpliä itseään heti. Peitin terran viltillä, niin että vain yhteen päätyyn jäi tirkistelynurkka ja otin sen illalla pois, ei enää pelännyt liikettä terraarion luona ja uteliaana katseli lasin takana tapahtuvaa toimintaa.
Poika ei ole vielä syönyt, mutta ei lähtenyt enää kauhu silmissään karkkuun lämmittelypaikalta (siirtyi kyllä kiveltä veteen ja oli varautunut, mutta ei vetänyt paniikkiin) kun laitoin heille matosia evääksi. Pojan olo on kohentunut syömättymyydestä huolimatta. Otin sen eilen sen pelosta huolimatta vesivatiin likoamaan (sillä oli yksi suoja, mihin pääsi minua halutessaan piiloon) ja olo koheni mielestäni huomattavasti tämän vatireissun myötä. Oli jo niin kurtulla iho eilen ja makasi vain kiven kolossa apaattisena (mitä oli tehnyt koko päivän), etten uskaltanut enää vain suihkutella sen päätä, kun ei se sitä vettä liponut kivistä eikä nenän päästään. Tuossa puljatessa sitten tuli hieman positiivisempia tuloksia.