Axorsist kirjoitti:Näkyykö skinkeiltäsi selkäranka kuinka pahasti? Oma skinkkini meni aikoinaan 2 viikon syömättömyyden jälkeen hyvin huonoon kuntoon, jopa niin, ettei ukko jaksanut silmiään edes avata, eläin lähes kuivui kasaan, vaikka vettä oli saatavana, ei vain maittanut, joten pakkoruokintaanhan se meni. En nyt alkaisi mitenkään huolestumaan välttämättä. Tässä ihmettelen myös tätä berbereitten syömättömyyttä. Saan olla omiani ruokkimassa vaikka joka päivä yli kymmennellä isolla sirkalla/skinkki, mikäli se niistä olisi kiinni.
Seuraile skinkkiesi kuntoa, mikäli ruoka ei yksinkertaisesti mait, ja kaveri alkaa kuihtumaan silmissä, on hyvä kokeilla nesteytettyä ruokaa lääkeruiskusta. Ruoka sisälsi sirkkoja, jauhiksia, vahakoisan toukkia, vettä ja vitamiini/kalkit. Helppoahan se ei ole ja liskon ehdoilla mennään, suuta ei saa auki ellei skinkki ole mukana touhussa. Parissa päivässä alkoi jo kiinteä eväs maistumaan. Mutta näitä noudattamaan vasta ja kun tilanne kärjistyy pahimmilleen.
Tänään naaras tuli itse hiekasta ulos ja juoksenteli pisin hiekkaa jonkun aikaa ja oli tehnyt tarpeensa hiekalle (eli kai siellä mahassa on jotain ollut kun tuohon pystyi)
Juovat vettä (itse yllätyin hieman kun tekevät sen ihan ihmisten nähdenkin, kun jotkut juovat vain piilossa) ja ei näy selkärankaa. hyvältä molemmat näyttää ja tuntuvat pirteiltä sillon kun ei ole hiekan alla.
Tuo uroksen väsymys saattaa olla juurikin siitä kun hän just loi nahkansa, mutta naaraasta en tiedä, mutta tulihan sekin nyt hiekasta juoksentelemaan.
Koitin vähän ruokkia madoilla ja sirkoilla. Hiukan se niitä nuoli ja sitten kääntyi pois.
Sitten kysymys lämmittely paikasta. Mulla on siinä 60w lampun alla ihan normi kivi mikä muuttuu aika kuumaksi jonkun ajan päästä (ei kumminkaan polta). Onkohan tuohon jotain ratkaisua kun skinkit tuntuvat lämmittelevän vain sen kiven vierellä. toinen kerran oli puoliksi sen päällä. Auttaisiko jos pistäisi kiven päälle hieman hiekkaa tai jotain? Otan kiven pois??