nona kirjoitti:Oletteko huomanneet harjasgekoissanne, että tekisivät tarpeensa aina samaan kohtaan terrassa?
Minä en ole kyllä koskaan törmännyt Cillien suhteen tähän asiaan. Muiden lajien kanssa kylläkin, useasti! Meillä Cillit p*skoo tosiaan pitkin laseja,seiniä, ja terran somisteita (Murr

)
Eikä koskaan samaan paikkaan, tosin satunnaisesti tietenkin. Ja tälläkin hetkellä Cillejä löytyy minulta 1.3.8, joten luulisi, että edes yksi tekisi niin, mutta ei.
Se, mihin olen kiinnittänyt huomiota, on se, että meillä kaikilla Cilleillä on oma nukkumapaikka terrassansa. Ne eivät siis nuku missä piilossa tahansa, vaan kaikilla on oma paikkansa, ja niistä ei luovuta mielellään. Ei edes jos terran sisusteiden paikkoja siirtää. Sama kohta terrassa on aina se paras kohta nukkua
nona kirjoitti:Onko kukaan huomannut tietyn sukupuolen ja esim. rohkeuden välillä yhteyksiä? Minun gekkojeni sukupuolet eivät ole vielä selvillä, ikää niillä on noin puolisen vuotta.
Ei ole tullut meillä ainakaan selvästi esille. Kaikki omat poikaseni ovat jostain syystä aina olleet rohkeampia kuin muualta ostamani Cillit. Olisiko se sitten senkin takia, että pyrin käsittelemään niitä jonkin verran enemmän kuin aikuisia, heti pienestä pitäen, ennenkuin luovutan uusiin koteihin. Harvinaista, mutta en ole koskaan törmännyt EI-käsiteltävään Cilliin. Kaikki on aina ollut "lempeitä", ja yhtäkään puremaa ei ole vielä tullut.